Problemy z reflektorami ksenonowymi (xenon)
Witam!
Czy w M6 zawsze wystepowały spryskiwacze razem z ksenonami,czy były wersje w których ksenony były bez spryskiwaczy?jestem w trakcie przeglądania ofert i zastanawiają mnie takie dziwne wersje....z góry przepraszam jeśli post w złym miejscu:)
Czy w M6 zawsze wystepowały spryskiwacze razem z ksenonami,czy były wersje w których ksenony były bez spryskiwaczy?jestem w trakcie przeglądania ofert i zastanawiają mnie takie dziwne wersje....z góry przepraszam jeśli post w złym miejscu:)
- Od: 3 kwi 2006, 14:26
- Posty: 15
- Skąd: Częstochowa
- Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 136 Ps
fabryczne? Europejskie przepisy ECE nakazują zakładanie oczyszczania klosza i samopoziomowania w każdym aucie z xenonami – ale może dotyczyć to tylko producentów. Wiadomo powszechnie o montowaniu HID'ów dostępnych na allegro, ale policja może wtedy zakwestionowac homologację i zabrać dowód rejestracyjny. Gdzieś chyba był wątek o xenonach i zenonach
- Od: 4 cze 2009, 09:00
- Posty: 272
- Skąd: Wolbrom
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE
Spryskiwacze są w każdej mazdzie która ma xenony i jest produkowana na europe.
W mazdach ze stanów spryskiwaczy brak mimo to że mają niekiedy xenony.
W niektórych modelach produkowanych na europę są spryskiwacze ale nie ma xenonów.
W mazdach ze stanów spryskiwaczy brak mimo to że mają niekiedy xenony.
W niektórych modelach produkowanych na europę są spryskiwacze ale nie ma xenonów.
MAZDA 3 Mazda 6 CZĘŚCI TEL 790 370 150
witajcie
Basilius ma rację prawo nasze wymaga by ksenon posiadał spryskiwacze i system samopoziomowania!! Jeśli masz ksenony bez spryskiwaczy to ten kto naprawiał Twoją M6 po prostu poszedł na łatwiznę – jeśli się nie mylę to
1) masz w zbiorniku na płyn na dole drugą pompkę – właśnie do tych spryskiwaczy
2) masz przy lewym kolanie przycisk do ich uruchomiania
Jeśli jest inaczej to po prostu ktoś założył lampy ksenonowe do normalnej wersji- wtyczki i mocowania te same
Tak i tak niedobrze- dowód do kieszeni misisczka
Basilius ma rację prawo nasze wymaga by ksenon posiadał spryskiwacze i system samopoziomowania!! Jeśli masz ksenony bez spryskiwaczy to ten kto naprawiał Twoją M6 po prostu poszedł na łatwiznę – jeśli się nie mylę to
1) masz w zbiorniku na płyn na dole drugą pompkę – właśnie do tych spryskiwaczy
2) masz przy lewym kolanie przycisk do ich uruchomiania
Jeśli jest inaczej to po prostu ktoś założył lampy ksenonowe do normalnej wersji- wtyczki i mocowania te same
Tak i tak niedobrze- dowód do kieszeni misisczka
Mówiono nam GŁUPIEMU TRZEBA USTĄPIĆ! no i dlatego ten kraj tak wygląda
- Od: 24 maja 2007, 09:40
- Posty: 25
- Skąd: Lubin
- Auto: Mazda 6 2.3L 2002 Top
Proszę tutaj obszerny tekst na ten temat:
1. Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji).
2. przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.
3. Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe.
4- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?
– Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł.
– Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?
– Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami.
5. Montaż większości tego typu urządzeń jest niedozwolony, bo nie spełniają one wymogów homologacji, według której pojazd został zarejestrowany – twierdzi Jerzy Kownacki z Zakładu Homologacji i Badań Pojazdów Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie.
To nie wszystko. Zgodnie z kodeksem drogowym, światła pojazdów poruszających się po drogach publicznych muszą być barwy białej lub żółtej (światło emitowane przez lampy ksenonowe jest oczywiście uznawane za białe). – Samochód, który na drodze emituje na przykład niebieskie światło spod podwozia, może dezorientować innych kierowców – utrzymuje nadkomisarz Jerzy Staniszewski z gdańskiej drogówki. – Pomijam już kwestię, że niebieskie światło jest zarezerwowane dla pojazdów uprzywilejowanych
6. Ogólnie taka przeróbka jest w naszym kraju zakazana, według kodeksu o ruchu drogowym, który mówi: Zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych – są to właśnie instalacje xenonowe, które także oślepiając i nie posiadając spryskiwaczy oraz samopoziomowania – stwarzają duże zagrożenie. Coraz częściej docierają do nas sygnały o ukaraniu posiadacza niefabrycznych xenonów przez Policję 500 zł mandatem, zaborze dowodu rejestracyjnego, po odstawienie auta lawetą na parking policyjny.
7. Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.
Jest to tekst przekopiowany z innego forum, z działu traktującego o poruszanym problemie. Dodam, iż od września 2009 policjanci drogówki zostaną wyposażeni w jakieś mierniki światła itd. więc będą mogli sprawdzić nawet bez zaglądania pod maskę czym się świeci.
1. Ksenony wyposażone są w wysokociśnieniowe spryskiwacze i system samopoziomowania lamp (zgodnie z przepisami o ruchu drogowym nowe samochody z reflektorami ksenonowymi muszą być w to wyposażone, aby przejść proces homologacji).
2. przepisy nic nie mówią o ksenonach montowanych do aut używanych.
3. Homologacja jest przypisana do klosza lampy, do soczewki i przetwornicy jednocześnie. Te elementy otrzymują jedynie homologację na wspólną pracę. Jeśli wyjmiesz homologowane soczewki i włożysz do homologowanego klosza to tracisz homologację.Czyli jeśli lampa jest przystosowana pod xenon powiedzmy H4 ( np lampy ANGEL EYES gładkie szkło, Homologacja E) oraz posiadamy zestaw HID z homologacją E i przystosowany pod H4 to nie łamiemy prawa. w tym przypadku nie ingerujemu w lampe.
4- Czy zmieniając tradycyjne lampy na ksenonowe, narażamy się na mandat lub zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?
– Jeżeli kierowca pojedzie do stacji diagnostycznej, która wyda zaświadczenie, że lampy są zgodne z przepisami, to nie musi obawiać się problemów z policją. Po takich przeróbkach do stacji diagnostycznej warto pojechać nie tylko po zaświadczenie, ale również po to, by w razie konieczności skorygować ustawienie świateł.
– Na jakie kary narażają się kierowcy, którzy nie mają zaświadczenia, a ich ksenony oślepiają innych?
– Policjanci mogą kierowcę takiego samochodu pouczyć, ukarać mandatem w wysokości od 20 do 500 zł, skierować wniosek o ukaranie do sądu grodzkiego, a ponadto zatrzymać dowód rejestracyjny samochodu do czasu przedstawienia przez kierowcę zaświadczenia ze stacji diagnostycznej o zgodności reflektorów samochodu z obowiązującymi przepisami.
5. Montaż większości tego typu urządzeń jest niedozwolony, bo nie spełniają one wymogów homologacji, według której pojazd został zarejestrowany – twierdzi Jerzy Kownacki z Zakładu Homologacji i Badań Pojazdów Instytutu Transportu Samochodowego w Warszawie.
To nie wszystko. Zgodnie z kodeksem drogowym, światła pojazdów poruszających się po drogach publicznych muszą być barwy białej lub żółtej (światło emitowane przez lampy ksenonowe jest oczywiście uznawane za białe). – Samochód, który na drodze emituje na przykład niebieskie światło spod podwozia, może dezorientować innych kierowców – utrzymuje nadkomisarz Jerzy Staniszewski z gdańskiej drogówki. – Pomijam już kwestię, że niebieskie światło jest zarezerwowane dla pojazdów uprzywilejowanych
6. Ogólnie taka przeróbka jest w naszym kraju zakazana, według kodeksu o ruchu drogowym, który mówi: Zabrania się: stosowania w pojeździe przedmiotów wyposażenia i części nieodpowiadających warunkom określonym w przepisach szczegółowych – są to właśnie instalacje xenonowe, które także oślepiając i nie posiadając spryskiwaczy oraz samopoziomowania – stwarzają duże zagrożenie. Coraz częściej docierają do nas sygnały o ukaraniu posiadacza niefabrycznych xenonów przez Policję 500 zł mandatem, zaborze dowodu rejestracyjnego, po odstawienie auta lawetą na parking policyjny.
7. Każdy reflektor otrzymuje homologację wraz ze źródłem światła (halogenowym lub ksenonowym), dzięki któremu wytwarza światło. Jeśli źródło światła zostanie zastąpione innym, nie posiadającym homologacji lub nieprzewidzianym dla homologacji danej lampy, cała homologacja reflektora traci ważność, a tym samym również dopuszczenie samochodu do ruchu drogowego, co wyraźnie stwierdzają przepisy każdego europejskiego Kodeksu Drogowego w rozdziałach o warunkach dopuszczenia do ruchu. Jazda samochodem nie posiadającym ważnego dopuszczenia do ruchu prowadzi do ograniczenia odpowiedzialności ubezpieczyciela za spowodowane szkody.
Jest to tekst przekopiowany z innego forum, z działu traktującego o poruszanym problemie. Dodam, iż od września 2009 policjanci drogówki zostaną wyposażeni w jakieś mierniki światła itd. więc będą mogli sprawdzić nawet bez zaglądania pod maskę czym się świeci.
- Od: 4 cze 2009, 09:00
- Posty: 272
- Skąd: Wolbrom
- Auto: Mazda 6 GY, 2.0 CD 143KM(166), Mazda MX-3 2.5 V6 KL-ZE
co do wersji US – zeby nikt sie nie dowalil, trzeba miec spryski – przynajmniej...
- Od: 29 lip 2008, 10:18
- Posty: 113
- Auto: M6 2.3 AUT US 07' LPG
Dzisiaj gadałem z gościem od którego kupiłem samochód no i dowiedziałem się, że sam zainstalował ale "profesjonalnie" i dał za to 1500 zł . Oczywiście bez samopoziomowania i spryskiwaczy.
Ech , człowiek to zawsze się da w konia zrobić
Teraz dla świętego spokoju chyba przywrócę normalne halogeny.
Ech , człowiek to zawsze się da w konia zrobić
Teraz dla świętego spokoju chyba przywrócę normalne halogeny.
- Od: 18 cze 2009, 09:59
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM
oddałam M6 2,0 Diesel do lakiernika i jakimś niezwykłym sposobem rozładował mi akumulator. Od tego czasu lewy Xenon przestał działać, mam więc pytanie czy lepiej wymienić samemu, czy raczej podjechać do mechanika? Czy faktycznie przy rozładowaniu akumulatora może paść Xenon? Dzięki za odp.
-
dotir
dotir napisał(a):Czy faktycznie przy rozładowaniu akumulatora może paść Xenon? Dzięki za odp.
Upewnij sie ze masz dobrze naladowany akumulator, najlepiej doladuj go przez noc, a jesli nie masz dobrego prostownika ("ladowarki") to pozycz lub zlec to komus. Jesli ktorys z elementow (najbardziej przetwornica) jest juz troche wyeksploatowany, moze wymagac dobrze naladowanego aku, zeby ksenon odpalil.
Wystrzegaj sie warsztatu, gdzie od razu beda Ci chcieli wymienic zarniki, bardzo czesto nie one sa powodem problemow. Poczytaj watek, wszystkie potencjalne problemy zostaly poruszone. Najpierw jednak naladuj akumulator tak dobrze jak mozesz.
- Od: 25 maja 2007, 01:22
- Posty: 11
- Skąd: Swarzędz / Poznań
- Auto: Mazda 6 GG 2003 hb., CD 100KW
jumper napisał(a):dotir napisał(a):Czy faktycznie przy rozładowaniu akumulatora może paść Xenon? Dzięki za odp.
Upewnij sie ze masz dobrze naladowany akumulator, najlepiej doladuj go przez noc, a jesli nie masz dobrego prostownika ("ladowarki") to pozycz lub.
Dzięki za podpowiedź. Wczoraj zastosowałam się do rady demontażu xenonów Jacksa , wyjęłam żarniki i ten który nie działał przełożyłam do drugiego. Oba są sprawne, więc zapewne diabeł tkwi w szczególe (może przetwornica, żarnik czy sterownik – nie wiem). Przeanalizowałam całe forum, akumulator jest naładowany. Zostaje mi narazie warsztat we Wrocławiu, znalazłam magików od Xenonów na ul. Kochanowskiego może coś poradzą. Opiszę po wizycie. Dzięki za zainteresowanie.
-
dotir
Wiecie może jak zdemontować taki zestaw ksenonów i powrócić do normalnych halogenów. Dzisiaj się temu przyglądałem i z przetwornicy wychodzą dwie wiązki kabli, które wchodzą do światła. Jak je wyjmę to teraz skąd wziąć kabel zasilający do halogenu?
- Od: 18 cze 2009, 09:59
- Posty: 17
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 2004 r, diesel 121KM
Tak więc znalazłam Magika we Wrocławiu od Xenonów, po dokładnej analizie stwierdził, że powodem awarii była rozszczelniona przetwornica. Zamówiliśmy więc nową (taz: kopię bezpieczeństwa) po uszczelnieniu jej dodatkowo silikonem, zamontował ją i działa bez problemów. www.wrocar.pl Pozdrawiam
-
dotir
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6