Strona 1 z 13

Wymiana żarówek (mijania – H1 / przeciwmgielne – H3 / postojowe)

PostNapisane: 6 sty 2007, 18:00
przez sadcom
Witam – spaliła się w mojej Mazdzie żaróweczka (światła mijania) – tylko jak ją wymienić...heh?? :(

Temat uaktualniony / Myjk

PostNapisane: 6 sty 2007, 18:16
przez tomekrvf
A nie masz instrukcji obsługi samochodu?

PostNapisane: 6 sty 2007, 18:22
przez magicadm
tomekrvf napisał(a):A nie masz instrukcji obsługi samochodu?

Naprawdę, bez instrukcji nie można "wykumać"???

PostNapisane: 6 sty 2007, 18:38
przez sadcom
W tym problem że nie mam...kupilem autko bez instrukci obsługi. Kumać...mozna, ale po co niepotrzebnie grzebać. Co mam całą lampe wyciągnąć..?

PostNapisane: 6 sty 2007, 18:56
przez tomekrvf
magicadm napisał(a):Naprawdę, bez instrukcji nie można "wykumać"?

Wywnioskowałem, że pytający jest na tyle nieobyty z samochodami że potrzebuje dodatkowych wskazówek które są np w instrukcji obsługi.

PostNapisane: 6 sty 2007, 22:26
przez GofNet
sadcom napisał(a):kupilem autko bez instrukci obsługi
Odbierz PW a Twoje życie się zmieni...

Pozdrawiam
..::GofNet::..

PS. I uzupełnij swój profil, aby inni mogli wiedzieć, że Twoje życie się zmieniło... (w skrócie: Mazda 6 GG, silnik, rok produkcji, wersja wyposażenia, inne dane, miasto zamieszkania.)

PostNapisane: 7 sty 2007, 16:52
przez gieroj
należy zdemontować lampe albo podjechać do jakiegoś serwisu pozdrawiam

PostNapisane: 17 sty 2007, 00:42
przez darrecki
gieroj napisał(a):należy zdemontować lampe albo podjechać do jakiegoś serwisu pozdrawiam


zeby wymienic jakakolwiek zarowke w przednich reflektorach w mazdzie 6 nie trzeba nic demontowac!
a sama wymiana jest prosta, wystarcza zgrabne paluszki i lusterko zeby najpierw zobaczyc co i gdzie jest w reflektorze.

PostNapisane: 17 sty 2007, 22:13
przez Karwoś
Może w 2.0 tak jest. Ale w 2.3 żeby dobrać się do lewej lampy i np wyienić żarówkę od drogowych to nieźle trzeba się namęczyć. Oj wiem co mówię. :)

PostNapisane: 21 sty 2007, 19:27
przez mooj
dziś przydarzyło mi się to samo
mazda6 1,8 lewe światło mijania
instrukcję mam:) nawet po polsku
stoi jak byk "ŻARÓWKI W ŚWIATŁACH MIJANIA WYMIENIA SERWIS"
kierunkowskaz wymieniałem – jak budowa cepa owszem proste
drogowe -na oko nie jest większy proplem
mijania -ni w ząb :(
nie jestem uzdolniony mechanicznie ale cokolwiek zrobić umiem – podziwiam darow popieram gieroja
choć rzeczywiście moze po obejtrzeniu w lusterku i przy zgrabnych paluszkach...
ja poległem bez lusterka na macanego nie wyczaiłem
pozdrawiam

PostNapisane: 22 sty 2007, 15:43
przez mooj
pojechałem zobaczyłem niewiele się nauczyłem
ale już wiem ze wystarczy trochę zręczności i praktyki

PostNapisane: 23 sty 2007, 23:17
przez sergiusz27
mooj napisał(a):pojechałem zobaczyłem niewiele się nauczyłem
ale już wiem ze wystarczy trochę zręczności i praktyki


czy w daselu jest ten sam problem wymiany ja mam 2.0 ts 121km i powiem ze, nie jedna zarowke wymienilem w samochodzie metoda prob i bledow ale jesli chodzi o ten model wolal bym czegos nie spieprzyc wiec sie radze.. mam standardowe zarowki a chce wymienic na philipsa blue vision+ ale ze mazda ma soczewki to moze ktos z was jesli wymienial na te czy jest jakas zasadnicza roznica ...chodzi mi niebieskie zimny strumien swiatla.... pozdrawiam

PostNapisane: 24 sty 2007, 00:48
przez darrecki
sergiusz27 napisał(a):
mooj napisał(a):pojechałem zobaczyłem niewiele się nauczyłem
ale już wiem ze wystarczy trochę zręczności i praktyki


czy w daselu jest ten sam problem wymiany ja mam 2.0 ts 121km i powiem ze, nie jedna zarowke wymienilem w samochodzie metoda prob i bledow ale jesli chodzi o ten model wolal bym czegos nie spieprzyc wiec sie radze.. mam standardowe zarowki a chce wymienic na philipsa blue vision+ ale ze mazda ma soczewki to moze ktos z was jesli wymienial na te czy jest jakas zasadnicza roznica ...chodzi mi niebieskie zimny strumien swiatla.... pozdrawiam


posiadam w/w zestaw w 2.0 dieslu i wszystko dziala ok, takze mozesz smialo zakladac

pozdrawiam

PostNapisane: 11 lip 2007, 07:27
przez tenten
Cichyq: czy da się je wymienić bezpośrednio z komory silnika bez demontażu filtra, czy innych elementów?

PostNapisane: 11 lip 2007, 08:37
przez Pawnik
tenten napisał(a):Cichyq: czy da się je wymienić bezpośrednio z komory silnika bez demontażu filtra, czy innych elementów?

Lampa prawa: trzeba odkręcić zbiornik spryskiwaczy i odsunąć go od reflektora.Dostęp b. dobry. Lampa lewa: dostęp gorszy,ale też wykonalny dobrze jest poluzowac i odsunąć skrzynkę bezpieczników i pomanewrowac paluchami ;)

PostNapisane: 11 lip 2007, 08:57
przez tenten
Dzięki za pomoc – zaoszczędziliście mi dużo pracy :)
Po pierwszych oględzinach chciałem zdejmować zderzak i wymontowywać reflektory.

PostNapisane: 11 lip 2007, 11:10
przez Cichyq
tenten napisał(a):czy da się je wymienić bezpośrednio z komory silnika bez demontażu filtra, czy innych elementów?


Oczywiscie ze sie da :)
Tak jak napisalem – zrobilem to w 15 minut ;)

Jak jestes z Wroclawia lub okolic, to zapraszam, chetnie Ci pomoge ;)

Pozdrawiam,
Cichy

PostNapisane: 11 lip 2007, 11:12
przez Cichyq
Pawnik napisał(a):Lampa prawa: trzeba odkręcić zbiornik spryskiwaczy i odsunąć go od reflektora.Dostęp b. dobry. Lampa lewa: dostęp gorszy,ale też wykonalny dobrze jest poluzowac i odsunąć skrzynkę bezpieczników i pomanewrowac paluchami


Nie no, nie robcie sobie jaj z chlopaka :)
Nic nie trzeba odkrecac, wystarczy troche sprytu, popatrzec i pomyslec zanim sie zacznie grzebac.
Bardzo pomocne jest male lusterko i latarka zeby zobaczyc "co z czym sie je" :)

Acha, proponuje przetrzec zarowki spirytusem, zeby nie bylo tlustych plam od palcow :)

pozdrawiam,
Cichy

PostNapisane: 11 lip 2007, 13:05
przez Pawnik
Cichyq napisał(a):
Pawnik napisał(a):Lampa prawa: trzeba odkręcić zbiornik spryskiwaczy i odsunąć go od reflektora.Dostęp b. dobry. Lampa lewa: dostęp gorszy,ale też wykonalny dobrze jest poluzowac i odsunąć skrzynkę bezpieczników i pomanewrowac paluchami


Nie no, nie robcie sobie jaj z chlopaka :)
Nic nie trzeba odkrecac, wystarczy troche sprytu, popatrzec i pomyslec zanim sie zacznie grzebac.
Bardzo pomocne jest male lusterko i latarka zeby zobaczyc "co z czym sie je" :)

Acha, proponuje przetrzec zarowki spirytusem, zeby nie bylo tlustych plam od palcow :)

pozdrawiam,
Cichy

Jak chcesz to się męcz z peryskopem. Odkręcenie zbiornika trwa 15 sekund i dostęp do żarówki masz nawet palcami od stopy :P Przy drugim reflektorze nieco gorzej ale poluzowanie bezpieczn znacznie pomaga.

PostNapisane: 19 sty 2008, 11:07
przez Gość
W temacie zarowek – wyczytalem w instrukcji obslugi, ze nalezy wyjac czesc nadkola zeby wymienic zarowke i ze lepiej jechac do zerwis uz tym. Zastanawialem sie czy wlasnie tak zrobic czy raczej samemu sie pomeczyc z wykrecaniem zbiornika na spryskiwacz i skrzynka z bezpiecznikami?