Wymiana żarówek (mijania – H1 / przeciwmgielne – H3 / postojowe)
Jeżeli facet nie potrafi wymienić żarówki halogenowej ( nie xenona ) w M6 to jest a nie chłop i jego kobita moze z czystym sumienim się za niego wstydzić. On sam zas nie ma wstydu zadając pytania i rozwijając ten wątek ( zbędny zresztą ) ponad miarę...
Co do przeciwmgły: przepisy wymagają tylko jednej lampy z tyłu, a i to IMHO za dużo...
Bur. ćwikłowe, których w PL nie brakuje nadużywaja tych świateł na prawo i lewo. Walą po gałach nielitosciwie. Mnie się nigdy nie zdarzyło jechac na przeciwmgle z tyłu...
Więc lepiej, że nie ma 2 przeciwgieł w M6. Włączone powodują oślepienie i możliwość braku reakcji na światła stopu.
Co do przeciwmgły: przepisy wymagają tylko jednej lampy z tyłu, a i to IMHO za dużo...
Bur. ćwikłowe, których w PL nie brakuje nadużywaja tych świateł na prawo i lewo. Walą po gałach nielitosciwie. Mnie się nigdy nie zdarzyło jechac na przeciwmgle z tyłu...
Więc lepiej, że nie ma 2 przeciwgieł w M6. Włączone powodują oślepienie i możliwość braku reakcji na światła stopu.
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Cantore,mi się udało zobaczyć ten zaczep i to nawet bez żadnego lusterka,więc mi tu nie gadaj,że nie widać.Jak nie widzisz z jednej strony,to spójrz na drug lampę,tam gdzie masz lepszy dostęp.A skoro prawie wszystko w tym temacie to odpowiedzi takie ,jak dałem wcześniej,to prośba do moda-wywalić te 90% z tego tematu,a zostawić same konkrety(np to oznaczone zdjęcie,na którym wszystko widać)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Właśnie wymieniłem prawą postojówkę.
W instrukcji jest obrazek na którym jest pokazane, że oprawkę się przekręca w lewo i wyciąga.
Prawda jest taka, że nic się nie przekręca tylko się ciągnie i oprawka wychodzi razem z żarówką.
Ile ja się nakombinowałem z tym przekręcaniem....
W instrukcji jest obrazek na którym jest pokazane, że oprawkę się przekręca w lewo i wyciąga.
Prawda jest taka, że nic się nie przekręca tylko się ciągnie i oprawka wychodzi razem z żarówką.
Ile ja się nakombinowałem z tym przekręcaniem....
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
Lorento napisał(a):Jeżeli facet nie potrafi wymienić żarówki halogenowej ( nie xenona ) w M6 to jest a nie chłop i jego kobita moze z czystym sumienim się za niego wstydzić.
Proszę nie ubliżać mojej skromnej osobie.
________________________
___________________
__________
So far so good
___________________
__________
So far so good
- Od: 4 lis 2010, 12:09
- Posty: 141
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6/ 2.0 CITD/ 136KM/ kombi/ rok 2002/ wer. exlusive bez xenonów i navi:(
Witam
W zeszłą sobote wymieniłem komplet żarówek (postojówki i mijania). Jeszcze zanim sie za to zabrałem poczytałem trochę na forum i za poradą niektórych forumowiczów zacząłem odkręcać obudowe filtra powietrza. Przez przypadek sruba wpadła na osłone pod silniekiem i tyle ją widzieli.
Dałem sobie już spokój z demontażem czegokolwiek i wymieniłem wszystkie żarówki bez najmniejszego problemu. Postojówki wystarczy tylko wysunąc (bez przekręcania) założyć nową i wsunąć, a żarówki mijania odpiąc zaczep (jak na fotce wcześniej), wymienic bańkę i zapiąc jak było wcześniej. Oczywiście po uprzednim odkręceniu osłony przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
W zeszłą sobote wymieniłem komplet żarówek (postojówki i mijania). Jeszcze zanim sie za to zabrałem poczytałem trochę na forum i za poradą niektórych forumowiczów zacząłem odkręcać obudowe filtra powietrza. Przez przypadek sruba wpadła na osłone pod silniekiem i tyle ją widzieli.
Dałem sobie już spokój z demontażem czegokolwiek i wymieniłem wszystkie żarówki bez najmniejszego problemu. Postojówki wystarczy tylko wysunąc (bez przekręcania) założyć nową i wsunąć, a żarówki mijania odpiąc zaczep (jak na fotce wcześniej), wymienic bańkę i zapiąc jak było wcześniej. Oczywiście po uprzednim odkręceniu osłony przeciwnie do ruchu wskazówek zegara.
- Od: 1 lis 2010, 22:41
- Posty: 17
- Skąd: Redditch UK
- Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi
witam wszystkich poniewaz to moj pierwszy post.
Dzis zabralem sie za wymiane zarowek h1, i po przeczytaniu postow zabralem sie do roboty, i dziwie sie dlaczego jeszcze nikt nie wpadl na pomysl, aby to zrobic przez nadkole? nie wiym czy lubicie sie tak gimnastykowac i jeszcze z pensetami i lusterkami bawic czy jak :/ z poczatku tez myslalem po przeczytaniu wszystkiego, ze widocznie trzeba sie pomeczyc, no ale pozniej zobaczylem ze tam pod tym zaraz jest nadkole i wystarczy zdjac tylko 3 zaczepy i mamy wszytsko jak na dloni z duzo lepszym dostepem pozdrawiam wszytskich
Dzis zabralem sie za wymiane zarowek h1, i po przeczytaniu postow zabralem sie do roboty, i dziwie sie dlaczego jeszcze nikt nie wpadl na pomysl, aby to zrobic przez nadkole? nie wiym czy lubicie sie tak gimnastykowac i jeszcze z pensetami i lusterkami bawic czy jak :/ z poczatku tez myslalem po przeczytaniu wszystkiego, ze widocznie trzeba sie pomeczyc, no ale pozniej zobaczylem ze tam pod tym zaraz jest nadkole i wystarczy zdjac tylko 3 zaczepy i mamy wszytsko jak na dloni z duzo lepszym dostepem pozdrawiam wszytskich
-
adrian0513
adrian0513, gratuluje pomyslowosci
a ile czasu zajela Tobie wymiana obu zarowek H1?
Ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika?
a ile czasu zajela Tobie wymiana obu zarowek H1?
Ps. czy mozesz uzupelnic swoj profil uzytkownika?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
na forum już była opisana wymiana żarówki w ten właśnie sposób(poprzez demontaż plastikowej osłony w nadkolu),Generalnie dla kogoś ze zwinnymi,nie za grubymi dłoniami wymiana taka nie jest jakimś mega problemem
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
dobrzyn22 napisał(a):na forum już była opisana wymiana żarówki w ten właśnie sposób(poprzez demontaż plastikowej osłony w nadkolu),Generalnie dla kogoś ze zwinnymi,nie za grubymi dłoniami wymiana taka nie jest jakimś mega problemem
tak wiem...
ja wymienialem zawsze "od gory" i 2sztuki zajmowaly mniej niz 5 minutek, dlatego ja sie nie bawilem w odkrecanie nadkola...
pytanie zadalem, poniewaz chcialbym wiedziec ile na to czasu trzeba...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):adrian0513, gratuluje pomyslowosci
a ile czasu zajela Tobie wymiana obu zarowek H1?
nie liczylem czasu, ale chwilka tam z tego nadkola to tylko takie zaczepy wystarczy zdjac i pozniej juz tylko wyjac zarowke i wlozyc nowa:) ze stoperem nie siedzialem i specjalnie sie nie spieszylem ale wydaje mi sie ze taki sposob jest lepszy nie trzeba nic tam wyjmowac i jest wiecej miejsca dla dloni
-
adrian0513
Witajcie
Pozwólcie, że pokrótce opiszę swoją wymiankę żarówek mijania. Padła lewa, po stronie kierowcy, jako, że jestem zwolennikiem wymiany kompletów, zakupiłem dwie nowe H1-ki, wcześniej przeglądając siedem stron tematu nieco się wystraszyłem, a co się okazuje-żaden to kłopot ta wymiana, nie trzeba do niej żadnych narzędzi poza przydatnym lusterkiem, co by sobie podejrzeć jak to wygląda.Plastikowe, okrągłe dekle trzeba po prostu z czuciem odkręcić, a potem odpowiednio spasować kończąc robotę, natomiast co do metalowego zabezpieczenia/drutu trzymającego żarówkę na miejscu to wystarczy lekko je odgiąć do wewnątrz (w stronę silnika), a potem już lekko podnosi się do góry, po wymianie bez mała samo to zabezpieczenie "wraca na miejsce".
Podsumowując-czas pracy-do 15 minut (z czyszczeniem plastikowych dekli ;–) )
Wrażenia-bezcenne
Za wszystko nie zapłaciłem grosza (oprócz żarówek oczywiście), a teraz popijam żubra i pozdrawiam
Pozwólcie, że pokrótce opiszę swoją wymiankę żarówek mijania. Padła lewa, po stronie kierowcy, jako, że jestem zwolennikiem wymiany kompletów, zakupiłem dwie nowe H1-ki, wcześniej przeglądając siedem stron tematu nieco się wystraszyłem, a co się okazuje-żaden to kłopot ta wymiana, nie trzeba do niej żadnych narzędzi poza przydatnym lusterkiem, co by sobie podejrzeć jak to wygląda.Plastikowe, okrągłe dekle trzeba po prostu z czuciem odkręcić, a potem odpowiednio spasować kończąc robotę, natomiast co do metalowego zabezpieczenia/drutu trzymającego żarówkę na miejscu to wystarczy lekko je odgiąć do wewnątrz (w stronę silnika), a potem już lekko podnosi się do góry, po wymianie bez mała samo to zabezpieczenie "wraca na miejsce".
Podsumowując-czas pracy-do 15 minut (z czyszczeniem plastikowych dekli ;–) )
Wrażenia-bezcenne
Za wszystko nie zapłaciłem grosza (oprócz żarówek oczywiście), a teraz popijam żubra i pozdrawiam
- Od: 2 maja 2011, 14:58
- Posty: 12
- Skąd: lubuskie-Lubsko
- Auto: Mazda 6 GY RF5C
Pamek napisał(a):Koniecznie trzeba wykręcić obudowę filtra powietrza?
nie musisz... ja tylko rozpinalem gore filtra i bylo na tyle miejsca, aby to wykonac
Ps. przenioslem
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
magicadm napisał(a):tomekrvf napisał(a):A nie masz instrukcji obsługi samochodu?
Naprawdę, bez instrukcji nie można "wykumać"???
sorry chlopaki ze na przywitanie walne taki post ale musze;
Poprzednio przesiadywalem na forum a3 i tam wszyscy wiedza od czego jest forum...
A mianowicie "czegos nie wiesz napisz jak bedziemy w stanie pomozemy" i to powinna byc glowna reguła a jak nie chcesz nic pozytywnego wniesc w temat to sie nie udzielaj. Dla mnie taka odpowiedz jest bez sensu bo moze ma ktos z tym problem i co z tego jak chcesz to pomoz jak nie to nie ma sensu sie udzielac. Oczywiscie trzeba pamietac o tym zeby nie zasmiecac forum niepotrzebnymi watkami ale od tego sa moderatorzy... sorry za OT
- Od: 29 cze 2011, 18:34
- Posty: 56
- Skąd: Tychy
- Auto: mazda 6 2.0 citd 2003r
Wymiana żarówki świateł mijania po lewej stronie banalnie prosta. Wystarczy zdjąć pokrywę od bezpieczników, żeby ułatwić sobie dostęp. Nic więcej nie trzeba rozkręcać. Całość zajęła mi 5min.
Zastanawiam się czemu żarówka przepaliła mi się po 4 miesiącach użytkowania. Styki są czyste bez nalotu. Zauważyłem, że niestety mam złamany jeden ząbek w tym zakręcanym wieczku zasłaniającym żarówkę. Czyżby wilgoć?
Zastanawiam się czemu żarówka przepaliła mi się po 4 miesiącach użytkowania. Styki są czyste bez nalotu. Zauważyłem, że niestety mam złamany jeden ząbek w tym zakręcanym wieczku zasłaniającym żarówkę. Czyżby wilgoć?
- Od: 20 cze 2010, 19:13
- Posty: 97
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 GG LF
Właśnie jestem po powrocie z Chorwacji, po drodze w Austrii niestety musiałem wymieniać żarówki H1-koszt Osram H1 12V 55W na stacji benzynowej-7,99 euro-wrażenia po raz kolejny bezcenne ;–) Na szczęście kiedyś pierwszą wymianę robiłem za dnia więc było mi łatwiej-ku przestrodze dla pozostałych użytkowników-po odkręceniu dekielka z tyłu, zanim wyjmiecie spaloną żarówkę spójrzcie na jej ułożenie w reflektorze-daję Wam słowo-dodatkowe zaoszczędzone minuty na "dopasowywanie" żarówki.
Całkowicie na marginesie-też zastanawiam się czemu po około dwóch miesiącach przestały mi świecić żarówki-ale pewnie to kwestia ich ceny ;–)
Całkowicie na marginesie-też zastanawiam się czemu po około dwóch miesiącach przestały mi świecić żarówki-ale pewnie to kwestia ich ceny ;–)
- Od: 2 maja 2011, 14:58
- Posty: 12
- Skąd: lubuskie-Lubsko
- Auto: Mazda 6 GY RF5C
przemek_bsi napisał(a):Jak wyciąga się żarówkę od świateł postojowych?
a co,czytać się nie chce?? mi znalezienie odpowiedzi zajęło jakąś minutę...oczywiście wszystko jest opisane w tym wątku
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6