Wymiana żarówek (mijania – H1 / przeciwmgielne – H3 / postojowe)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Grzyby » 19 lis 2010, 00:57

Przypominam że temat dotyczy wymiany żarówek.
Nie zakładania palników czy czyszczenia soczewek.

Za kolejne OT polecą ostrzeżenia.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez skubiszek » 19 lis 2010, 01:05

Grzyby ale palnik to tak jakby żarówka tylko innej konstrukcji... hmm nie chcę robić OT – ok mogę napisać to samo w temacie wymiany ksenonów :) a to edytować
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez kauz » 29 gru 2010, 16:56

Piszę odnośnie wymiany żarówki w światłach postojowych...
o ile wymiana po stronie pasażera nie jest szczególnie upierdliwa (zwłaszcza po odkręceniu zbiornika płynu do spryskiwaczy) o tyle wymiana tej samej żarówki po stronie kierowcy mnie zblokowała.
Jest tam tak mało miejsca, że nawet nie można dobrze wysunąć pokrywy od strony okablowania. Wydaje mi się, że jest tam konieczne zdemontowanie calego elementu filtra powietrza. Czy mam rację?
Ktoś robił to wcześniej?
gdzie znajdują sie jakies sruby do odkręcenia filtra?

pozdro
Bez Mazdy nie ma jazdy!!!
Początkujący
 
Od: 25 lip 2009, 22:40
Posty: 24
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GH 2.0 Diesel 143KM

Postprzez mądry » 29 gru 2010, 17:06

Da radę zrobić to bez demontowania czego kolwiek przy zgrabnych palcach, a jeśli chcesz zdemontować filtr to odłącz przewody powietrza od niego i pociągnij go energicznie do góry. Filtr mocowany jest na zatrzasku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 09:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Stivi » 29 gru 2010, 19:13

mądry napisał(a):gdzie znajdują sie jakies sruby do odkręcenia filtra?

nie ma srub
Stivi
 

Postprzez Wojtek » 29 gru 2010, 19:13

kauz napisał(a):Piszę odnośnie wymiany żarówki w światłach postojowych...
o ile wymiana po stronie pasażera nie jest szczególnie upierdliwa (zwłaszcza po odkręceniu zbiornika płynu do spryskiwaczy) o tyle wymiana tej samej żarówki po stronie kierowcy mnie zblokowała.
Jest tam tak mało miejsca, że nawet nie można dobrze wysunąć pokrywy od strony okablowania

Wszystko idzie zrobic :P ...bez zdejmowania/wyjmowania... dla ulatwienia rozepnij filtr powietrza...
Powodzenia :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez jarekrel » 30 gru 2010, 17:44

Nie ma żadnych srub. Wyciągasz całą skrzynkę razem z zawartością. Od strony tylnej trzeba odpiąć przewody i ewentualnie można odkręcić opaskę zaciskową łączącą komorę filtra powietrza z przeustnicą. Dobrz mieć małe lusterko i narzędzie chirurgiczne( pean) który można kupić na każdym bazarze za 10 zł. Wtedy wymiana wszystkich żarówek po obu stronach jest możliwa do wykonaia w kilka minut. Pozdrawiam. jarekrel
jarekrel
 

Postprzez mikolaj » 31 gru 2010, 02:05

67igor1 napisał(a):Wszystko idzie zrobic :P ...bez zdejmowania/wyjmowania... dla ulatwienia rozepnij filtr powietrza...
Powodzenia :)

Dokładnie jak pisze 67igor1, wszystko da się wymienić bez ruszania czegokolwiek oprócz dekli.
wkładamy dwa palce i końcami każdą żarówkę da rady wyjąć.
Największy problem to chyba to zdjęcie dekli, żeby nie połamać zaczepów :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Stivi » 31 gru 2010, 02:17

mikolaj napisał(a):Największy problem to chyba to zdjęcie dekli, żeby nie połamać zaczepów

poraz kolejny pytam
jak mozna to polamac <co?>
trzeba byc chyba uzdolnionym odpowiednio. Wystarczy nacisnac od gory i odchylic i po sprawie.
Stivi
 

Postprzez mikolaj » 31 gru 2010, 02:39

Stivi napisał(a):jak mozna to polamac

można odchylając śrubokrętem zaczepy zamiast tego języka na górze :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Stivi » 31 gru 2010, 11:47

mikolaj napisał(a):można odchylając śrubokrętem zaczepy zamiast tego języka na górze

to juz jedynie swiadczy o braku umiejetnosci. Czy siedzenie tez odchylasz za pomoca srubokreta ?
Nigdy by mi do glowy nie przyszlo zeby to otwierac za pomoca srubokreta. :|
Stivi
 

Postprzez mikolaj » 31 gru 2010, 12:00

Stivi napisał(a): tez odchylasz

Ja z tym nie mam problemu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez Wojtek » 31 gru 2010, 16:39

Panowie, na zakonczenie tej budujacej dyskusji...
proponuje zalozyc nowy watek: "O sposobach dotarcia do zarowek."
Pozdrawiam i zycze Szczesliwego Nowego Roku 2011
<diabełek> <diabełek> <diabełek>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Cantore » 6 sty 2011, 19:26

Spędziłem sporo czasu na forum, aby wyszukać informacje o sposobach wymiany żarówek H1 w Mazdzie 6 (2004 r.). Niestety, nic konkretnego nie wyczytałem poza kłótniami, dowodzeniem wyższości jednego forumowicza nad drugim. Wyjątkiem jest post ***Tomka***, który dla laików takich jak ja, podał wiele konkretów, choć zabrakło jednego elementu: który element/elementy nacisnąć, aby wyjąć żarówkę. Dlatego zrobiłem zdjęcie, które zamieszczam. Obrazek

Powiedzcie proszę, czy naciskam/odginamy 1, 2 a może 3. A czy kabel 4 nie będzie przeszkadzał? Mogę metodą prób i błędów dojść, ale boję się, że coś zepsuję.
Poniżej zamieszczam opis ***Tomka***, aby wszystko było w jednym miejscu. być może największym laikom się przyda, zwłaszcza, że nie łatwo zrobić zdjęcie :)

====POST TOMKA =======
W moim przypadku był to prawy, obok znajduje sie dość blisko zbiornik
płynu do spryskiwaczy.
Ale jak ktoś ma zręczne paluszki (dodatkowo nie za grube) to sobie poradzi.
Żarówka świateł mijania znajduje sie w samym rogu reflektora .
Z tyłu dostęp do żarówki osłonięty jest plastikowym kółkiem, które trzeba odkręcić oczywiście jak to zwykle
jak coś sie często nie odkręca to lekko nie będzie. Czyli kręcimy przeciwnie do wskazówek zegara i zdejmujemy ją.
Oczom naszym "ukazuje sie" –( tak naprawdę nic nie widać jeżeli nie przyświecimy sobie latarką)
– żarówkę podłączona jednym kabelkiem
Zabezpieczająca sprężynka blokuje jej wypadniecie. Naciskamy na nią i podciągamy do góry
Teraz można już wyjąc żarówkę.
Jest ona dość długa i ma specjalnie ukształtowany kołnierz uniemożliwiający złe wsadzenie nowej.
Zakładamy nowa podpinamy, zapinamy i zakręcamy osłonę.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez Wojtek » 6 sty 2011, 20:06

Cantore napisał(a):Zabezpieczająca sprężynka blokuje jej wypadniecie. Naciskamy na nią i podciągamy do góry
Teraz można już wyjąc żarówkę.


to ta nr 1
... i nie plec glupstw... postow mowiacych jak tego dokonac jest znacznie wiecej...
a reszta to manualne zdolnosci... i zrecznosc...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez galantgalant » 6 sty 2011, 21:18

Obrazek

Naciskasz tam gdzie nr 1 i odchylasz w lewo.W kółku jest zaznaczone gdzie zapinka jest zachaczona o blaszkę.Pozdrowienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lut 2010, 03:42
Posty: 30
Skąd: IRL
Auto: Mazda 6 1.8 TS 2003 hatch

Postprzez mikolaj » 7 sty 2011, 00:28

Większy problem chyba można mieć z deklem, serio.
Z żarówką? bez jaj...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 mar 2008, 21:54
Posty: 260
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 2004 MZR-CD 136km
Mazda 6 GH 2011 2.2 Kirei 163km

Postprzez dobrzyn22 » 7 sty 2011, 00:43

heheh wymiana żarówek,a temat ma już 6 stron <glupek2> Rozumiem,że można nie mieć "żyłki do majsterkowania",ale to wszystko jest tak intuicyjne,że ehhh :P Jedynym problemem jest ogólna ciasnota i...nic poza tym!Dekielek chyba każdy potrafi przekręcić i wycignać(chociaż pomysł ze śrubokrętem.. <glupek2> hahaha ...)Dalej wystarczy tylko spojrzeć...jest jeden drucik i jeden "haczyk"(zaczep) dla tego drucika...jak ciemno,to weźcie latarkę,ewentualnie też lusterko i macie wszystko jak na dłoni).Żarówkę również da się zamontować tylko w jednym położeniu...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Cantore » 7 sty 2011, 10:29

galantgalant:
Wielkie dzięki.

A temat ma 6 stron, bo 90% komentarzy to podobnych do: "Rozumiem,że można nie mieć "żyłki do majsterkowania",ale to wszystko jest tak intuicyjne,że ehhh"
Wszytko jest bardzo banalne, jak się wie. W lusterku nie widać, że jest tylko jeden zaczep. Po oglądzie można odnieść wręcz odmienne wrażenie, że każdy z wyszczególnionych elementów (patrz rysunek i element: 1, 2, 3) można nacisnąć/odcisnąć. A jak się nie mam 100% pewności który to element, to rozsądek każe się wstrzymać, aby czegoś nie zepsuć.
Forumowicz
 
Od: 24 maja 2008, 15:10
Posty: 166 (0/2)
Auto: Mazda 6 (2004 r.), benzyna 2.0

Postprzez maromarcin » 7 sty 2011, 10:59

ja tez sam sie za to wzielem, wymienilem, drogowa, halogenowa, pozycyjna, i podswietlenie tablicy wszystko w czasie okolo 40 minut, w tym droga na stacje paliwa z buta okolo 1 km w jedna strone

a przy okazji pytanie – dlaczego nie ma fabrycznie zamontowanych z dwoch stron swiatla przeciwmgielnego tylniego, u mnie jest tylko z lewej strony(patrzac od tylu), a z prawej strony jest lampa bez zarowki – czy tego zabrania prawo, miec dwa przeciwmgielne z tylu?, czy z oszczednosci tak zrobione jest – bo napewno zeby ladnie wygladaly lampy:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google Adsense [Bot] i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6