Wymiana żarówek (mijania – H1 / przeciwmgielne – H3 / postojowe)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez tigerk86 » 16 kwi 2012, 08:30

Mandey napisał(a):Jeżeli by nie było sprawdź czy pomiędzy wtyczką z żarówki a minusem akumulatora jest 12V. Jeżeli nie ma to masz gdzieś przerwę na kablach. Wtedy jest problem, bo to jest troche szukania ;)


To tak po prostu mogło się coś stać z kablami, jeśli samochód stał, a ja tylko wyciągnąłem żarówkę z obudowy?
Początkujący
 
Od: 10 sie 2011, 18:46
Posty: 6
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2.0 CD 2004

Postprzez Mandey » 16 kwi 2012, 13:30

Wiesz co... Różne wypadki się zdarzają. Sprawdzić nigdy nie zaszkodzi, a jedną rzecz będziesz już wiedział. Bo jak nie będzie dochodził w ogóle "+" na przewody to będzie trzeba szukać gdzie indziej.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez jaceli » 21 kwi 2012, 10:40

Wymienilem dzis H1 mijania od strony kierowcy. Operacja zajela 15 min ze skompletowaniem koniecznego uzbrojenia, czyli latarka i lusterko. Zachecony przez innych tez zachecach do samodzielnosci. Moje czynnosci
1. Zdjecie klapki od bezpiecznikow
2. Odkrecenie kopulki platsikowej zgodnie z kierunkiem na niej narysowanym (przeciewnie do zegara)
3. Ogledziny z pomoca lusterka i latarki
4. Odpiecie w dolnej czesci zaczepu zarowki
5. Wymiana zarowki (nie sprawdzajcie czasem na zew czy sie swieci, bo podlacza sie tylko +12V, minus jest na obudowie)
6. Zapiecie zaczepu (lusterko po raz kolejny konieczne)
7. Test – dziala
8. Zakrecenie plastikowej kopulki zgodnie ze znakowaniem (wazne aby trafic plastikowymi wypustkami w odpowiednie miejsce)
9. Zamkniecie klapki od bezpiecznikow
Mazda 1.8 Comfort

Edit(moderator)-proszę uzupełnić swój profil
jaceli
 

Postprzez damian568 » 28 maja 2012, 22:33

ja do h1 dostalem sie od strony kola...przez demontaz nadkola
Początkujący
 
Od: 29 cze 2008, 20:25
Posty: 7
Skąd: kalisz-turek
Auto: Mazda 6 2.0 GG 2003

Postprzez lugi » 29 maja 2012, 06:44

A ja do wymiany nie potrzebowałem nawet lusterka. Miałem problem, bo żarówka spuchła i wyjść nie chciała. Szkło zostało w środku, ale i tak silniczek do roboty, to przy okazji wyciągnę.
Początkujący
 
Od: 20 sie 2010, 17:43
Posty: 10
Skąd: Szczawno Zdrój
Auto: Mazda6 1.8 combi

Postprzez Mandey » 29 maja 2012, 10:12

lugi napisał(a):A ja do wymiany nie potrzebowałem nawet lusterka.


Ja również :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Greenek » 22 lip 2012, 21:21

Witam,
mam pytanie, czy do do wersji z bi xenonami będzie pasował palnik od xenonów Philips 85122 ? :)
Początkujący
 
Od: 22 lip 2012, 17:34
Posty: 4
Auto: MAzda 6 2.3 2003r

Postprzez Wojtek » 22 lip 2012, 22:18

Greenek napisał(a):mam pytanie, czy do do wersji z bi xenonami

Greenek napisał(a):Auto: MAzda 6 2.3 2003r

hm... a od kiedy byly bi xenony w GG/GY? :>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Greenek » 22 lip 2012, 22:38

Nie wiem ;)
Widocznie osoba od której kiedyś go kupiłem, wprowadziła mnie w błąd. Jak mogę się upewnić, że to nie są bi ksenony ? :)
Początkujący
 
Od: 22 lip 2012, 17:34
Posty: 4
Auto: MAzda 6 2.3 2003r

Postprzez Wojtek » 22 lip 2012, 22:43

Greenek napisał(a):Jak mogę się upewnić, że to nie są bi ksenony ? :)

bo w M6 nie bylo takowych... sa tylko xenony o symbolu D2S ;)

ps. bi-xenon zostal wprowadzony do M6, ale w modelu GH i to po f/l w 2010r ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Greenek » 22 lip 2012, 22:46

Heh, to przez tyle lat żyłem w będzie ;)
Dzięki za oświecenie :)
Początkujący
 
Od: 22 lip 2012, 17:34
Posty: 4
Auto: MAzda 6 2.3 2003r

Postprzez Premium_83 » 10 paź 2012, 12:09

jaceli napisał(a):Wymienilem dzis H1 mijania od strony kierowcy. Operacja zajela 15 min ze skompletowaniem koniecznego uzbrojenia, czyli latarka i lusterko. Zachecony przez innych tez zachecach do samodzielnosci. Moje czynnosci
1. Zdjecie klapki od bezpiecznikow
2. Odkrecenie kopulki platsikowej zgodnie z kierunkiem na niej narysowanym (przeciewnie do zegara)
3. Ogledziny z pomoca lusterka i latarki
4. Odpiecie w dolnej czesci zaczepu zarowki
5. Wymiana zarowki (nie sprawdzajcie czasem na zew czy sie swieci, bo podlacza sie tylko +12V, minus jest na obudowie)
6. Zapiecie zaczepu (lusterko po raz kolejny konieczne)
7. Test – dziala
8. Zakrecenie plastikowej kopulki zgodnie ze znakowaniem (wazne aby trafic plastikowymi wypustkami w odpowiednie miejsce)
9. Zamkniecie klapki od bezpiecznikow
Mazda 1.8 Comfort


Wczoraj wymieniałem w mojej madzi komplet H1 i zajęło mi to ok. 20 min :)
Obyło się bez lustereczka.
Początkujący
 
Od: 11 lip 2012, 15:01
Posty: 10
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda 6 2.0 Benzyna GG\GY 2003r. + LPG Stag4

Postprzez MasterB » 4 lis 2012, 13:01

Właśnie wymieniłem żarówkę w świetle mijania od strony kierowcy – czas operacyjny 3 minuty ;)
Ale nie piszę tego żeby się pochwalić. Otóż parę miesięcy temu żarówki (obie) były wymienione w ASO Mazdy w Bydgoszczy. Dzisiaj przy wymianie okazało się że dekielek zaślepiający leży sobie luzem na nadkolu... To by wyjaśniało dlaczego tak szybko się przepaliła....

Dobrze jest więc sprawdzić czy dekielki są odpowiednio zamocowane, nawet jeśli zleciliśmy robotę fachowcom hahaha w ASO
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2009, 18:03
Posty: 90
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 6 2006 GY 2.0 143KM

Postprzez Tasza » 18 lis 2012, 12:12

Witam,

Chciałam prosić o pomoc w wymianie lewej przedniej postojówki w 6 2.3. 2003, instrukcja na ten temat na niewiele się zdaje a dojście do tej żarówki graniczy z cudem. Po odkręceniu wszystkich możliwych widocznych śrub nad lampą niewiele daje, tak samo jak lekkie wypięcie filtra powietrza. Mam nadzieję, że nie trzeba rozbierać całego przodu, żeby wymienić jedną żaróweczke...

Będę wdzięczna za pomoc!
Tasza
 

Postprzez ObzenAelo » 18 lis 2012, 12:46

Witam... Mam Mazde z 2002 i właśnie wczoraj kupiłem sobie żarówki postojowe LED i chciałem je wymienić... Rzeczywiście dostęp ciężki ale jakoś się udało ale żarówki nie świecą :| Wyciągnąłem je, obróciłem i dalej nic :| No nic... Coś pomyśle... Ale dostęp jest... <faja> Zapomniałem dodać że nic nie musiałem odkręcać... :P
Początkujący
 
Od: 15 sty 2011, 15:24
Posty: 28
Skąd: Ashbourne Co Meath - Ireland
Auto: Mazda 6 lf-de z 2002 – 2 l petrol

Postprzez dobrzyn22 » 18 lis 2012, 13:03

Tasza napisał(a):Po odkręceniu wszystkich możliwych widocznych śrub nad lampą niewiele daje

nie trzeba odkręcać żadnych śrub...
tak samo jak lekkie wypięcie filtra powietrza

jak Ci za mało miejsca, to wyciągnij go całkiem...(oczywiście po odłączeniu od niego wszystkiego)
Mam nadzieję, że nie trzeba rozbierać całego przodu, żeby wymienić jedną żaróweczke...

gdzieś mi się obiło o uszy, że taka procedura jest w ASO <glupek2>

ogólnie...przejrzyj ten wątek...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez szeregus » 1 gru 2012, 15:43

Witam !
W mojej mazdzie mam mijania H1 oraz drogowe H1. Czemu drogowe świeca mocniej? (jakoś żarówki, większe napięcie .... )
Proszę o podejście poważne do sprawy choć może zdawać się proste.
Mile widziana wyrozumiałość :)

POZDRAWIAM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2012, 22:51
Posty: 31
Skąd: (świętokrzyskie)
Auto: MAZDA 6 GG 2.0 CiTD 2003

Postprzez Wojtek » 1 gru 2012, 15:58

Kwestia budowy lampy...

Tapatalk2
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Mandey » 1 gru 2012, 23:28

Dokładnie. Zauważ, że drogowe świecą "we wszystkie" strony, a mijania tylko w ściśle określone punkty/płaszczyzny.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez badas » 2 gru 2012, 13:03

Wymieniałem wczoraj żarówki świateł mijania (H1 55W jakby ktoś szukał przydatnych informacji). Czynność niezwykle banalna mimo faktycznie utrudnionego dostępu. Z całego 9 stronnego wątku przydatny okazał się tylko ten jeden post który pozwolę sobie zacytować.

galantgalant napisał(a):Obrazek

Naciskasz tam gdzie nr 1 i odchylasz w lewo.W kółku jest zaznaczone gdzie zapinka jest zachaczona o blaszkę.Pozdrowienia.


Więc jeszcze opis całej czynności:

Wpierw aby dostać się do tego co widoczne na zdjęciu mamy okrągłą plastikową osłonę do odkręcenia – a właściwie przekręcenia o około 20 stopni tak by zaczepy trafiły na lukę pozwalającą zdjąć osłonę. Choć osłona jest spora warto uważać, by nie wypadła z ręki.

Pod osłoną widzimy to, co przedstawił @galantgalant – sprawa jest prosta, najpierw odłączamy żarówkę (odpinamy z niej przewód), a następnie zajmujemy się drucikiem który trzyma żarówkę dwoma ramionami. Jedno z nich kończy się na żarówce (numer 3), drugie siedzi w uchu za którym jest wywinięty by móc nim manewrować (element oznaczony 1), całość obraca się w zawiasiku, który na obrazku ma numer 2. Trzeba ten wywinięty koniec nacisnąć, przesunąć w lewo i pozwolić mu wyjść z ucha do góry, a następnie obrócić go w zawiasie do góry, by swobodnie móc wyjąć żarówkę.

Przy wyciąganiu pełne skupienie, bo jak żarówka wypadnie to z krótkiej bez-narzędziowej zabawy możemy mieć możliwość lepszego poznania nadkola, błotnika czy osłony pod silnikiem. Ogólnie ja mam taką rękę, że wyjmowanie i wsadzanie nowej żarówki było robione w większości po omacku – mam nadzieje, że przez dotknięcie krawędzi gniazda bańką żarówki ta nie przepali mi się za tydzień.

Ogólnie bez lustra idzie gładko, ja miałem tylko czołówkę, ale już noc szła. Najważniejsze moim zdaniem to dobrze się przyjrzeć przed robotą jak to wygląda i co do czego służy. Wymiana od strony kierowcy zajęła mi może 5 minut (z czego 90% to rozkminianie co jest czym i do czego służy) a wymiana od strony pasażera to chyba mniej niż minutę + potem masa czasu żeby żarówkę wyjąć z auta, bo mi spadła..
one man can make a difference
Początkujący
 
Od: 26 paź 2012, 22:59
Posty: 22
Auto: Mazda 6 GG
Liftback 2002
PB 2.0 16V 141KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6