Uszkodzona mata/czujnik obecności pasażera – SRS kod 48

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Enduro » 29 lis 2008, 14:29

xANDy napisał(a):A nie jest to kwestia zasilania regulacji elektrycznej fotela?

fotel pasazera nie ma regulacji elektrycznej,
lub jeszcze o takim osobiscie nie slyszalem!
a tam jest tylko mata obecnosci..
i ewnetualnie podrzewanie pupy!
a kierowcy jej nie ma,
bo kierowca zawsze jest w aucie, jak ono jedzie,
choc roznie to bywa..
pozdr.
E.
Ostatnio edytowano 11 gru 2008, 14:08 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Enduro » 29 lis 2008, 14:34

Mirena napisał(a):czerwona mruga cyklicznie 4 dłuższe przerwa i osiem krótkich

to mata jest uszkodzona
lub
polecam sprawdzić
czy wtyk,
którz jest..
jakby to powiedzieć centralnie na wprost jajek,
bezposrednio pod obiciem siedzenia
i to może jest luzny, nie ma styku
wypiąć, obejrzeć styki i ponownie wpiąć
powodz.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez varick » 30 lis 2008, 02:16

Enduro, a nie wiesz jaki sygnal jest poprowadzony do maty obecnosci pasazera?
Przed liftem sa 3przewody a po 2..wiesz moze jaka jest roznica?
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez topik » 30 lis 2008, 10:59

Witam!Mirena jak będziesz sprawdzała wtyczke pod siedzeniem pasażera to nie zapomnij w pierwszej kolejności zdjąć przewód masowy z akumulatora.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2006, 15:41
Posty: 774 (0/3)
Skąd: Redło
Auto: Mazda 323F 2.0 TD (BJ) 1999r.

Postprzez Mirena » 30 lis 2008, 11:37

dzięki za rady i skorzystam z nich
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez Mirena » 30 lis 2008, 11:42

A tak pomijajac te poduchy to chciałam na wiosne sprzedac swoją Mazde i kupic coś nowszego w miare moich mozliwości ,może ktos z forumowiczów chce kupic?
Początkujący
 
Od: 3 sty 2008, 20:13
Posty: 22
Skąd: Zielona Góra
Auto: 323F BJ 2.0 DITD, 1999r

Postprzez Enduro » 30 lis 2008, 12:57

varick napisał(a):Enduro, a nie wiesz jaki sygnal jest poprowadzony do maty obecnosci pasazera?Przed liftem sa 3przewody a po 2..wiesz moze jaka jest roznica?pozdro

nie miałem potrzeby i okazji to porównywać..
takze nie mogę slużyc radą lub info!
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez zorro77 » 11 gru 2008, 00:51

gdzie namierzę kody do Airbag 'a?

Mam 3 razy krotki i przerwa i 1 raz długi i tak caly czas- wie ktos co to jest?

dzieki

PS. dzięki Enduro – naprawdę mi dużo pomogłeś – POLECAM kolegę :D !!
----
*******Sprzedam szybko i tanio:******
1. Manetka świateł i kierunkowskazu (bez przednich halogenów) Mazda 6
2. Zawór EGR (mechaniczny bez elektroniki) Mazda6

>>>choruję na Mazdę6 w nowej budzie :D To był dobry wybór ! ...aha odpaliłem http://www.slubowisko.pl – zapraszam!
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2008, 14:58
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Auto: Ford Mondeo była Mazda6 2.0

Postprzez zorro77 » 12 gru 2008, 10:53

Dzięki – dostałem na priva info od cristow
----
*******Sprzedam szybko i tanio:******
1. Manetka świateł i kierunkowskazu (bez przednich halogenów) Mazda 6
2. Zawór EGR (mechaniczny bez elektroniki) Mazda6

>>>choruję na Mazdę6 w nowej budzie :D To był dobry wybór ! ...aha odpaliłem http://www.slubowisko.pl – zapraszam!
Forumowicz
 
Od: 7 lis 2008, 14:58
Posty: 76
Skąd: Rzeszów
Auto: Ford Mondeo była Mazda6 2.0

Postprzez palufiks » 7 sty 2009, 03:06

varick

W wersji poliftowej poduszke od strony pasazera mozna wylaczyc samemu za pomoca pzrelacznika obslugiwanego kluczykiem, a znajduje sie on obok regulacji wys swiatel
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 21:19
Posty: 4
Skąd: Buchlyvie
Auto: Mazda6 GG LF TS2

Postprzez finko » 7 sty 2009, 22:26

Witam, tez mam problem z poduchami.
U mnie zapala się w następujący sposób:
jedno mrugnięcie- przerwa – 9 razy szybko – przerwa i w takiej kombinacji 5 razy a potem zapala się na stałe.
czyli kod 19 jak dobrze rozumiem, co to może być?
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 00:02
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 CiTD 02

Postprzez varick » 7 sty 2009, 23:48

palufiks ok, ale mi chodzi polacznie kabli ktore ida do foteli z wersji przed liftem i po lifcie bo chcialbym zamienic j miejscami..
pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 lis 2007, 21:22
Posty: 79 (0/1)
Skąd: Janikowo
Auto: M6 '02,136KM Diesel

Postprzez finko » 9 sty 2009, 23:10

czy wie ktos moze co to za bląd ?
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 00:02
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 CiTD 02

Postprzez strus » 10 sty 2009, 01:09

Finko mialem taki kod wlasnie (sygnalizowany 1 dlugim i 9 krotkimi) i mi przy diagnostyce w ASO wyszedl otwarty obwod poduszki powietrznej kierowcy. Przyczyna byly styki, po konserwacji blad przestal sie pojawiac i wszystko gra:) (druga przyczyna wedlug ASO moze byc tasma poduszki, ale jesli dziala Ci sterowanie przyciskami z kierownicy to raczej nie jest ten problem)
Damn the torpedoes, full speed ahead!
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 12:58
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY '04 2.0 MZR-CD 136HP

Postprzez finko » 10 sty 2009, 01:49

dzieki bardzo, jutro spawdze
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 00:02
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 CiTD 02

Postprzez bartosz51 » 10 sty 2009, 18:59

Koleżanki i Koledzy,
również mnie przytrafił się problem z początkowo migającą, a następnie świecącą się stale kontrolką poduszki. Na przestrzeni mniej więcej ostatniego miesiąca zdarzyło się razy kilkanaście, że taka sytuacja zaistniała. Jeśli chodzi o prawidłowości, to odkryłem jedną bezdyskusyjną. Otóż problem występuje wyłącznie wtedy, gdy ktoś wsiada, a silnik już jest uruchomiony. Zwykle, choć nie zawsze kontrolka się wówczas zapala. Może to irracjonalne, ale jak się nie zapala, to raczej w przypadku osób dużych i ciężkawych, jak np. ja, ale o tym za chwilę.
Kiedy uruchamiam silnik, a miejsce pasażera jest już zajęte (wtedy bez znaczenia przez kogo w sensie gabarytów), kontrolka nie zaczyna szaleć. Oczywiście prostym rozwiązaniem jest gasić silnik w oczekiwaniu na pasażera i gdy już wsiądzie, to dopiero go uruchamiać. Jednak wolałbym, żeby wszystko było normalnie i nie musieć uskuteczniać podobnej urody kombinacji.
Przeczytałem ten wątek od początku i myślałem, że może coś wskóram kołeczkiem, czy analogicznym patentem – jak koledzy z kilku stron wcześniej, ale niestety nie ustaliłem tego wrażliwego punktu. "Obmacałem" całe siedzisko, okładałem je nawet pięściami – nic. Więc postanowiłem wsiąść, choćby po to, żeby spokojnie policzyć ile razy mruga i z jakimi przerwami. Niestety również nic. To może być część tej prawidłowości, że raczej przy osobach ciężkich się nie zapala. Ale wsiadałem delikatnie i z impetem. wierciłem się – nic. Pomyślałem, ze może bestia wyczuwa kształt dupska swego pana i nie chce żeby mu się stało coś złego, ale to raczej mało prawdopodobne <glupek2>

Macie jakieś pomysły czy sugestie? czy to początek poważniejszej awarii?

Pozdrowienia
Forumowicz
 
Od: 28 wrz 2007, 18:05
Posty: 276 (0/1)

Postprzez Enduro » 10 sty 2009, 19:09

uszkodzona jest mata obecnosci pasazera
i jak z twojego opisu wynika
uszkodzona jest lekko,
bo nie miga tobie zawsze....
prędzej czy pózniej mata będzie do wymiany
lub trzeba będzie ją zastąpić rezystorem
pozdr
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez finko » 10 sty 2009, 22:05

strus napisał(a):Finko mialem taki kod wlasnie (sygnalizowany 1 dlugim i 9 krotkimi) i mi przy diagnostyce w ASO wyszedl otwarty obwod poduszki powietrznej kierowcy. Przyczyna byly styki, po konserwacji blad przestal sie pojawiac i wszystko gra:) (druga przyczyna wedlug ASO moze byc tasma poduszki, ale jesli dziala Ci sterowanie przyciskami z kierownicy to raczej nie jest ten problem)


Miales racje to byla wina poduszki kierowcy. Dzisiaj sprawdzilem wszystkie polaczenia od poduchy w kierownicy do sterownika i w sumie nic nie znalazlem ... ale jest juz OK !!!
Pewnie jakis pin w kostce nie mial przejscia.
Początkujący
 
Od: 19 gru 2008, 00:02
Posty: 17
Skąd: Poznań
Auto: Mazda6 CiTD 02

Postprzez strus » 11 sty 2009, 23:57

Fajnie jest przynieść "dobrą nowinę":) W poprzednim aucie musiałem wymieniać centralkę od airbagów i w 6tce bałem się że bedzie to samo: a koszty wtedy już duuuzo wieksze;) Ciesze sie ze i u mnie i u Ciebie to elektryczny drobiazg ;)
Damn the torpedoes, full speed ahead!
Forumowicz
 
Od: 1 mar 2007, 12:58
Posty: 80
Skąd: Wrocław
Auto: M6 GY '04 2.0 MZR-CD 136HP

Postprzez palufiks » 15 sty 2009, 20:39

Witam
Pojawil sie u mnie ten sam problem, kontrolka poduszki podawala sygnal 4/8 , juz zaczalem nawt rozbierac fotel aby wyprobowac patent kolgow ale zaiteresowaly mnie przewody wychodzace z fotela pasazera, jako ze autko ktore posiadam nie ma elektrycznej regulacji ani podgrzewania foteli wiec to moglo byc tylko podlaczenie maty , po rozpieciu okazalo sie ze nie piny nie wygladaja z a pieknie wiec wzialem sie za ich czyszczenie. po jezdzie probne j wszystko oka. Jezdze Juz kilka dni po tym zabiegu i jak na razie wszystko w porzadeczku , kontrolka zapala sie przy rozruchu silnika po czym gasnie tak jak powinna .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 mar 2008, 21:19
Posty: 4
Skąd: Buchlyvie
Auto: Mazda6 GG LF TS2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6