Montaż foteli od Mazda6 MPS do Mazda6 przedliftowa

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez xRafalx » 11 lis 2015, 23:46

Witajcie, przepraszam, że tak długo zwlekałem z fotorelacją ale trochę pisania jest, więc do dzieła! :)

Potrzebne rzeczy:
-Fotele od MPS
-Emulator maty obecności pasażera
-Wiązka i przełączniki do podgrzewania foteli
-Lutownica
-Nóż
-Izolacja lub koszulki termokurczliwe
-Klucze nasadowe
-Multimetr

Założenia główne:
Sprawdzamy czy mamy bezpiecznik w zaznaczonym miejscu.
6168376200_1415052673.jpg
Bezpiecznik
Oczywiście przed operacją wypinania kostek odpinamy akumulator, lecz po ich wypięciu podpinamy aku na chwilę z powrotem aby pomierzyć multimetrem czy kolory kabli opisanych niżej odpowiadają w Twoim aucie, po pomierzeniu i przeanalizowaniu, odpinamy znów akumulator. Kostki od poduszek w MPS i przedlifcie są takie same, więc pasują P&P.

Zaczniemy od fotela pasażera bo jest dużo prościej, wykręcamy fotel, jest on przykręcony na 4 śruby, 2 z przodu, 2 z tyłu. Fotel najlepiej jest wyciągać przez tylne drzwi w pozycji rozłożonej. Elektryka fotela pasażera od MPS pasuje P&P lecz trzeba zrobić pewny manewr, tzn. przekręcamy uchwyt do zapięcia pasów od naszego starego fotela, a także starą wiązkę, ponieważ fotel do MPS nie posiada maty obecności pasażera, więc i nie ma jednej kostki którą potrzebujemy, a nasz ma. Sprawę załatwiamy przełożeniem wiązki, zostaje nam jedna wolna kostka z przodu fotela do której musimy podpiąć emulator maty obecności pasażera. Po przykręceniu fotela wpinamy białą i żółtą kostkę w swoje gniazda i fotel pasażera załatwiony :)
DSC_3178.jpg
Wiązka ze starego fotela ma więcej kabli

DSC_3180.jpg
Fotel pasażera zmontowany na gotowo z wiązką i emulatorem


Teraz fotel kierowcy i tu zaczyna się jazda :D Wyciągamy stary fotel i postępujemy następująco: przekręcamy uchwyt zapięcia pasów ze starego fotela, odcinamy od niego wtyczkę, kable będziemy lutować do kabli od fotela, a kable od fotela do instalacji auta, ponieważ fotel od MPS na inny czujnik zapięcia pasów.
Kabel czarny gruby, czarny cienki, szary od fotela i czarny z ciapkami od uchwytu zapięcia pasów lutujemy do grubego czarnego który jest w gnieździe pod fotelem, jest to kabel minusowy. Kabel gruby czerwony i czerwony z żółtym paskiem lutujemy do różowego grubego który jest w gnieździe pod fotelem, jest to kabel plusowy. Kabel zielony z czerwonym paskiem jest odpowiedzialny za podgrzewanie i jego podpinamy do kabla czerwonego z białym paskiem który jest w gnieździe pod fotelem. Z kabli które są od fotela wykorzystujemy 6 kabli, reszta jest od czegoś, nie mam pojęcia od czego, po podpięciu tych 6 działa wszystko. Pozostają nam jeszcze 2 kable z uchwytu zapięcia pasów, trzeba popatrzeć na wtyczkę którą odcięliśmy i przylutować je do tych samych miejsc. Z tego co pamiętam to jeden z nich jest przypięty do kostki ale w gnieździe auta nie ma nic do niego wpięte, tak ma być.
DSC_3176.jpg
Fotel kierowcy od MPS
DSC_3183.jpg
Odcięta kostka od uchwytu zapięcia pasów
DSC_3184.jpg
Połączenie kabli od czujnika pasów do nowej kostki
DSC_3186.jpg
Połączenie kabli minusowych/masowych
DSC_3188.jpg
Połączenie kabli plusowych
DSC_3189.jpg
Połączenie kabla od podgrzewania
DSC_3191.jpg
Wszystko polutowane
DSC_3192.jpg
Rzut na kostkę z góry
DSC_3193.jpg
Przejście kolorów kabli z mojej kostki na kostkę w samochodzie
DSC_3194.jpg
Przejście kolorów kabli z mojej kostki na kostkę w samochodzie z góry
DSC_3196.jpg
Przejście kolorów kabli z mojej kostki na kostkę w samochodzie z dołu


Jak zauważyliście kolory kabli w wtyczce do której się lutowałem są inne niż w aucie, ponieważ nie chciałem robić tego na "sztywno", a miałem drugą kostkę, więc wykorzystałem oryginalne kostki i wsuwki. Dla ułatwienia dodaje zdjęcia "przejść kolorów" i miejsc gdzie i co powinno być wpięte.

Ostatnią rzeczą która musimy zrobić to zdemontować tunel środkowy, oczywiście możemy to zrobić na samym początku gdy nie mamy foteli w środku. I wyrzeźbić dziury na przełączniki podgrzewania, następnie podłączyć kabel do kostki koło ręcznego, a 2 kostki do przełączników.
DSC_3182.jpg
Przełączniki podgrzewania


Mam nadzieję, że pomogłem i udało mi się rozwiązać zagadkę o której na forum nie słyszano <diabełek>
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Kizi » 1 sty 2018, 15:12

Witam
Czy oryginalne fotele od Mazdy miałeś sterowane elektrycznie?
Początkujący
 
Od: 30 lis 2016, 20:47
Posty: 8
Auto: Mazda 6, 2.3

Postprzez xRafalx » 1 sty 2018, 21:21

Nie.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Postprzez Jarych » 25 paź 2018, 13:59

Czy do wersji poliftowej też trzeba będzie rzeźbić czy pasuje p&p ?
Początkujący
 
Od: 23 paź 2017, 11:21
Posty: 11
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD RF7J
143km
2006r

Postprzez xRafalx » 25 paź 2018, 14:01

Nie mam bladego pojęcia. Zmieniałem w poliftowej 6 ale wersja USA i trzeba było drutować.
& Marta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Małopolski
 
Od: 25 kwi 2014, 11:37
Posty: 3600 (51/69)
Skąd: Niepołomice
Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6