Pasy bezpieczeństwa
Witam,
Zakupiłem niedawno Mazdę 6, 2003r. Zauważyłem dzisiaj, że nie działa bezwładnościowa blokada pasów po stronie pasażera? Czy ktoś z Was spotkał się już z takim problemem? Czy może to być z powodu ewentualnego odpalenia kiedyś pirotechnicznych napinaczów pasów? Wszystkie kontrolki systemu SRS zapalają się i gasną prawidłowo (sprawdzałem wg. instrukcji, ale po naczytaniu się o "sposobach naprawy" systemu za pomocą rezystorów zacząłem się stresować). Problem zauważyłem przypadkiem – podczas gwałtownego hamowania słychać było ze środkowego słupka pasażera dziwne stukanie – jak zacząłem przyglądać się dokładniej wyszło, że nie działa blokada bezwładnościowa.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
Zakupiłem niedawno Mazdę 6, 2003r. Zauważyłem dzisiaj, że nie działa bezwładnościowa blokada pasów po stronie pasażera? Czy ktoś z Was spotkał się już z takim problemem? Czy może to być z powodu ewentualnego odpalenia kiedyś pirotechnicznych napinaczów pasów? Wszystkie kontrolki systemu SRS zapalają się i gasną prawidłowo (sprawdzałem wg. instrukcji, ale po naczytaniu się o "sposobach naprawy" systemu za pomocą rezystorów zacząłem się stresować). Problem zauważyłem przypadkiem – podczas gwałtownego hamowania słychać było ze środkowego słupka pasażera dziwne stukanie – jak zacząłem przyglądać się dokładniej wyszło, że nie działa blokada bezwładnościowa.
Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedź.
- Od: 21 paź 2009, 19:34
- Posty: 7
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 1.8 Exclusive, 2003r.
trzeba zdemontowac oslone pasa i popatrzec jak to wyglada....
m.in.:
czy jest rezystor
E.
m.in.:
czy jest rezystor
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
W weekend na pewno rozbiorę słupek i sprawdzę dokładnie. Narazie poszarpałem ten pas dziś jeszcze trochę i udało mi się zablokować go ze 2-3 razy, ale szarpnięcia muszą być nieporównywalnie szybsze niż w przypadku pasów kierowcy bądź tylnych.
- Od: 21 paź 2009, 19:34
- Posty: 7
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 1.8 Exclusive, 2003r.
jesli pas jest zmostkowany rezystorem to tylko po to,
aby kontrolka nie swiecila
a jego funkcjonalnosc, jesli chodzi o funkcje bezwlodnsciowa
powinna byc okay,
a jest on zalezna od mechanicznego zamka o niewielkich wymiarach,
ktory to jest dosc czuly na pozycje i szarpniecia
ale polecam koniecznie sprawdzic pas,
bo jest to b. istotna rzecz, ktora ratuje zycie...
pozdr
E.
aby kontrolka nie swiecila
a jego funkcjonalnosc, jesli chodzi o funkcje bezwlodnsciowa
powinna byc okay,
a jest on zalezna od mechanicznego zamka o niewielkich wymiarach,
ktory to jest dosc czuly na pozycje i szarpniecia
ale polecam koniecznie sprawdzic pas,
bo jest to b. istotna rzecz, ktora ratuje zycie...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Po rozebraniu okazało się niesetety, że moje przypuszczenia okazały się prawdziwe. Wtyczka od napinacza(taka żółta) została obcięta i w jej miejsce jest przylutowany i zamaskowany rezystor.
Dodatkowo widać, że w środku latają jakieś kulki które powodowały to dziwne stukanie z słupka. Mój zepsuty pas ma przekreślony na czerwono naklejkę z symbolem GJ6A. Czy to przekreślenie coś oznacza i w jakim celu zostało wykonane? Pytam bo na allegro jest sporo napinaczy do kupienia jako "w 100% sprawne" z właśnie takimi przekreśleniami? Pozdr.
Dodatkowo widać, że w środku latają jakieś kulki które powodowały to dziwne stukanie z słupka. Mój zepsuty pas ma przekreślony na czerwono naklejkę z symbolem GJ6A. Czy to przekreślenie coś oznacza i w jakim celu zostało wykonane? Pytam bo na allegro jest sporo napinaczy do kupienia jako "w 100% sprawne" z właśnie takimi przekreśleniami? Pozdr.
- Od: 21 paź 2009, 19:34
- Posty: 7
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 1.8 Exclusive, 2003r.
thiar, na Twoim miejscu podjechałbym do jakiegoś serwisu na sprawdzenie poduch. Napinacz u Ciebie na pewno odpalił, a raczej nie odpala sam bez poduszek .....
Podpięcie pod kompa i sprawdzenie systemu zajmie kilka minut a przynajmniej będziesz miał pewność czy masz sprawny system.
Podpięcie pod kompa i sprawdzenie systemu zajmie kilka minut a przynajmniej będziesz miał pewność czy masz sprawny system.
thiar, na Twoim miejscu podjechałbym do jakiegoś serwisu na sprawdzenie poduch. Napinacz u Ciebie na pewno odpalił, a raczej nie odpala sam bez poduszek .....
To już zrobiłem i rzeczywiście odpalone były poduchy przednie i napinacze, w ASO sprawdzili podpięcie poduch (te są podobno OK) i pasy, które jak się okazało były naprawione w sposób tylko taki, żeby samochód nie wykrywał błędów. Teraz sprawa się rozbija o to że muszę zdobyć w pełni sprawny napinacz i stąd moje pytanie o te przekreślenia na naklejkach.
- Od: 21 paź 2009, 19:34
- Posty: 7
- Skąd: Gliwice
- Auto: Mazda 6 1.8 Exclusive, 2003r.
Mam dosyć nietypowy problem, muszę wymienić pas przedni. Mechanik dostał już 2 pasy z serwisu, oryginały i oba nie pasowały . Inny rozstaw otworów mocujących oraz zastrzały inne.
Blachy są ok, równe bez przesunięć.
Czy jest to możliwe, dzwoniłem do kilku ASO i wszędzie się dziwili że nie pasują.
Model Mazda 6 2004 kombi, diesel.
Blachy są ok, równe bez przesunięć.
Czy jest to możliwe, dzwoniłem do kilku ASO i wszędzie się dziwili że nie pasują.
Model Mazda 6 2004 kombi, diesel.
- Od: 17 sie 2010, 17:09
- Posty: 26
- Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.
moze kolega by jakies zdjecia zapodal?
bo bez nich ... to nie wyobrazam sobie jakies dyskusji...
bo bez nich ... to nie wyobrazam sobie jakies dyskusji...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
chemik82 napisał(a):Chodzi mi o to czy są różne modele pasów i czym się ewentualnie różnią, w jakich modelach są jakie
hm... a zamawiales po numerze VIN ... oczywiscie?
ps. to pytanie chyba do ASO...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
No to skoro ASO wie jakie informacje są potrzebne to w czym problem .
Dodam tylko od siebie, że w trakcie produkcji części dla Automotiv'u , występują tzw. Cut-off'y. Innymi słowy zmiany wprowadzane w trakcie produkcji danego modelu. Dlatego numer VIN jest niezbędnym elementem przy określaniu statusu części zamiennych. Pogadaj jeszcze w ASO, bo wydaje się że panowie są trochę niedoinformowani.
Dodam tylko od siebie, że w trakcie produkcji części dla Automotiv'u , występują tzw. Cut-off'y. Innymi słowy zmiany wprowadzane w trakcie produkcji danego modelu. Dlatego numer VIN jest niezbędnym elementem przy określaniu statusu części zamiennych. Pogadaj jeszcze w ASO, bo wydaje się że panowie są trochę niedoinformowani.
bardzo nietypowe..
E.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kulki lataja, bo po wypadku ktos rozblokowal pas... zeby sie spowrotem zwijal. ( I udawal ze jest sprawny )
skutki sa takie ze czasami moze sie I tak blokowac I trzeba nim poruszac ...
Zalecam koniecznie jak najszybsza wymiane pasa, Sprawdz czy zapinka jest pirotechnicznych jesli tak .. zapewne tez sie sciagnol ...
Miejmy nadzieje ze nikt nic nie po kombinowal wiecej .. bo cuda teraz sprzedaja puste dekle na kierownice bez poduszki .. I rezystor daja ...
Komputer raczej nic nie pokaze bo napewno ktos wyszycziscil SRS skrzynke...
Do sadu ze sprzedawca !
skutki sa takie ze czasami moze sie I tak blokowac I trzeba nim poruszac ...
Zalecam koniecznie jak najszybsza wymiane pasa, Sprawdz czy zapinka jest pirotechnicznych jesli tak .. zapewne tez sie sciagnol ...
Miejmy nadzieje ze nikt nic nie po kombinowal wiecej .. bo cuda teraz sprzedaja puste dekle na kierownice bez poduszki .. I rezystor daja ...
Komputer raczej nic nie pokaze bo napewno ktos wyszycziscil SRS skrzynke...
Do sadu ze sprzedawca !
Krisek napisał(a):...
Do sadu ze sprzedawca !
popieram.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mazda 6kombi GY 2004 136 km.
Mam problem z pasem na tylnym, lewym siedzeniu. Kupiłem fotelik dla dziecka. Fotelik kładzie się na siedzeniu, dziecko siada w foteliku i przypina się pasem. Pas przekłada się przez takie "oczko" w foteliku i zapina. Problem polega na tym że bardzo często pas się blokuje i nie da się go dalej rozwinąć. Muszę wyciągać go z "oczka" fotelika (co niestety nie jest takie proste a zwłaszcza problem ma żona) i zwinąć pas do końca. Po zwinięciu pasa do końca mogę go rozwinąć bez problemów na odpowiednią długość i niestety zamontować w tym jeba....m "oczku" fotelika.
Czy taka praca pasa jest normalna, czy można to jakoś poprawić?
Mam problem z pasem na tylnym, lewym siedzeniu. Kupiłem fotelik dla dziecka. Fotelik kładzie się na siedzeniu, dziecko siada w foteliku i przypina się pasem. Pas przekłada się przez takie "oczko" w foteliku i zapina. Problem polega na tym że bardzo często pas się blokuje i nie da się go dalej rozwinąć. Muszę wyciągać go z "oczka" fotelika (co niestety nie jest takie proste a zwłaszcza problem ma żona) i zwinąć pas do końca. Po zwinięciu pasa do końca mogę go rozwinąć bez problemów na odpowiednią długość i niestety zamontować w tym jeba....m "oczku" fotelika.
Czy taka praca pasa jest normalna, czy można to jakoś poprawić?
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
Ogólnie tak powinno być ponieważ zapinasz fotelik sztywno i nie masz problemów z przemieszczaniem się jego w innym wypadku fotelik nie będzie się sztywno trzymał co jest niebezpiecznie dla Twojej Pociechy.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Cały widz polega na tym że to jest fotelik dla trochę starszego dziecka. To nie jest fotelik który montuj się pasem do siedzenia a dziecko zapina się dodatkowymi pasami które są w foteliku. Tutaj kładziesz fotelik na siedzeniu, dziecko siada w foteliku i przypina się pasem samochodowym. Problem polega na tym że pas jest rozwinięty do pewnego momentu, potrzebujesz go jeszcze trochę pociągnąć żeby zapiąć a tutaj pas się zacina i koniec. Można go tylko zwinąć i dopiero wtedy można rozwinąć na nowo. Jak się zablokuje na jakimś poziomie to koniec. Rozwijam pas powoli więc chyba nie powinien się blokować?
- Od: 20 lut 2011, 21:45
- Posty: 55
- Skąd: Kraków
- Auto: M6 -2.0 Diesel (CiTD) GY 136KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 19 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6