Separacja obwodów świateł krótkich i długich.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez KrzychuM6 » 8 paź 2012, 22:40

Mandey mam jeszcze jedno pytanie... podlaczenie do przekaznika moglbys jeszcze wytlumaczyc? najlepiej wg oznaczen na nim :)
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez Mandey » 10 paź 2012, 10:54

Więc tak, spróbuję wytłumaczyć na przykładzie tego przekaźnika:

Przekaźnik.jpg


Do styku 85 i 87 (NIE 87a) podłączamy plus z aku (wtedy mamy możliwość migania długimi nawet bez załączonej stacyjki). Do styku 86 podłączamy przewód ciągnięty z środka samochodu – ten biały (w moim przypadku) z przełącznika świateł.

Natomiast do styku 30 podłączamy ten nasz "rozgałęźnik":

relacja7.jpg
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez KrzychuM6 » 11 paź 2012, 18:50

Dzisiaj wzialem sie za ta operacje, ktora sie nie powiodla :(

Przypomne, ze mam opcje skandynawska... Wszystko zrobilem jak w fotorelacji. Dlugie zostaly odseparowane. Bez stacyjki zalaczaly sie bez mijania... ale gdy zalaczylem zaplon <płacze> opcja skandynawska wrocila jak koszmar <płacze>

Mam nawet troche inna kostke. Tak jak Ty Mandey masz zolty(nie wiem gdzie on byl wsadzony) to ja mam niebiesko-czerwony(pierwszy od lewa u gory kostki – po lewej od przewodu zielonego)

Obrazek

Nie wiem co znow zalacza swiatla po zalaczeniu stacyjki... macie jakies pomysly?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez Mandey » 12 paź 2012, 20:56

KrzychuM6 napisał(a):Tak jak Ty Mandey masz zolty(nie wiem gdzie on byl wsadzony) to ja mam niebiesko-czerwony(pierwszy od lewa u gory kostki – po lewej od przewodu zielonego)

Właśnie w tym miejscu był ten odcięty żółty.

SCAN0073.JPG

SCAN0074.JPG

SCAN0075.JPG


Jeżeli trafiłem na dobre schematy, to patrząc na nie, powinno wyglądać to tak:
– z pierwszego schematu HEAD HL i HEAD HR muszą być zrobione jak u mnie (to z bezpiecznikami)
– przechodząc dalej, wzdłuż przewodu LG(F) widać, ze wchodzi on do jednostki sterowania światłami (schemat 2), wydaje mi się, że tej przewód LG(I) powinien być odłączony od sterownika
– na schemacie nr 3 przewód LG/B(I) powinien być odłączony od sterownika i połączony z odpiętym wcześniej przewodem LG(I) – pomijamy w ten sposób sterownik świateł
– dalej, odłączamy przewód O/B(I) – Q od kostki (tej gdzie miałem odcięty żółty przewód)

I reszta, czyli podłączenie do przekaźnika analogicznie do mojego. Masę również ciągniesz z tego przewodu, z którego ja, czyli ten drugi w pierwszym rzędzie od lewej.

Mam jeszcze jeden pomysł, ale to jak powiedziałem powinno zadziałać. Daj znać jak jak będziesz się bawić.

Jeżeli ktoś wypatrzył coś innego lub jeżeli gdzieś się pomyliłem, proszę mnie poprawić.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Mandey » 3 mar 2013, 21:48

I jak Krzychu, bawiłeś się z tymi światłami? :>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez KrzychuM6 » 3 mar 2013, 22:33

Nie mialem zbytnio czasu, a teraz jest zima i nie bardzo mam gdzie to robic. Tylko przyjdzie wiosna to wezme sie za to
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 3 maja 2012, 11:02
Posty: 122 (0/3)

Postprzez matthies » 21 gru 2013, 13:55

przeczytałem temat bo chciałem sobie to zrobić, ale odpuszczam. Kompletnie nic nie rozumiem o czym tu piszecie ;]
ewentualnie jak będę kiedyś na śląsku to Mandey ciebie poproszę o modyfikacje za jakieś sowite wynagrodzenie.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez thesilent » 21 gru 2013, 16:04

jak podejrzewam, szkopuł tkwi pewnie w konstrukcji samej manetki świateł, która przy mrugnięciu światłami długimi daje plus na światła mijania.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez matthies » 21 gru 2013, 16:23

wydaje mi się że nieco głębiej, chociaż taka opcja najbardziej by mnie ucieszyła, bowiem mam na zbyciu jedną manetkę, więc jakby coś się wysypało przy moim modzeniu, nie załamałbym się. Tylko co w niej przegrzebać...
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 21 gru 2013, 19:08

matthies napisał(a):przeczytałem temat bo chciałem sobie to zrobić, ale odpuszczam. Kompletnie nic nie rozumiem o czym tu piszecie ;]

Czego konkretnie nie rozumiesz? Kwestia wypięcia jednego przewodu z kostki, wpięcia innego i pociągnięcie go do przekaźnika :)

matthies napisał(a): jak będę kiedyś na śląsku to Mandey ciebie poproszę o modyfikacje

Wpadaj, jak mogę to pomogę <spoko>

matthies napisał(a):za jakieś sowite wynagrodzenie

<lol> :P

thesilent napisał(a):szkopuł tkwi pewnie w konstrukcji samej manetki świateł

Nie wydaje mi się. To kwestia podłączenia za manetką. Ona sama ma każdy styk z osobna. Osobno jest miganie, osobno długie na "stałe", kierunki, mijania itd. Wszystko wychodzi na kostkę, a dopiero za nią puszczane jest do poszczególnych modułów, czy przekaźników.

thesilent napisał(a):przy mrugnięciu światłami długimi daje plus na światła mijania.

Konkretnie to minus ;)

matthies napisał(a):taka opcja najbardziej by mnie ucieszyła

Więc nie ma co się zastanawiać. Potrzebna Ci jedynie dłuższa chwila, przy obecnej pogodzie garaż lub jakieś zadaszenie, trochę przewodu i przekaźnik :)

Rozwiązanie jak pisałem o tyle fajne, że tworzy się osobny całkowicie obwód wyzwalany z manetki, także nic nie nakombinujecie nawet jakby gdzieś wkradł się jakiś błąd podczas pracy, a efekt mnie zadowala bardzo, bo niezależnie jakie światła załączone, czy jaka pozycja stacyjki długie mogę zawsze załączyć na stałe bądź mignąć.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez matthies » 21 gru 2013, 19:11

ja sam się na pewno za to nie wezmę. Nie mogę się na wszystkim znać, bowiem i tak już jestem ponadprzeciętnie zayebisty, a jakbym jeszcze takie rzeczy potrafił, to sam bym nie potrafił ogarnąć swej wspaniałości <serduszka>
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Mandey » 21 gru 2013, 19:21

hahaha
Co Ty... Sprawa banalnie prosta. Ja tam lubie akurat elektrykę i coś tam o niej wiem, nie namawiam Cie, jednak są o wiele trudniejsze sprawy jak np. dzienne w reflektorach ;)
Poza tym, jakiś problem? Go to forum :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez thesilent » 21 gru 2013, 20:42

Mandey napisał(a):
thesilent napisał(a):przy mrugnięciu światłami długimi daje plus na światła mijania.

Konkretnie to minus ;)


No konkretnie to plus. Na schemacie jasno widać, że krótkie sterowane są plusem, a długie minusem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Mandey » 21 gru 2013, 23:54

Fakt, mój błąd. Źle przeczytałem :P
Oczywiście masz rację. Przekaźnik podaje plusa na mijania, a długie zamykane są minusem :)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Sagitt » 9 cze 2014, 20:11

Panowie zabrałem się za separacje świateł wg sposobu sony1966 i raczej na pewno coś robię nie tak, mi to po prostu nie działa, liczę na jakieś podpowiedzi, poniżej zdjęcia:

http://postimg.org/image/jb0svketj/

http://postimg.org/image/dk9gzq1dx/


tutaj przekaźnik jakiego użyłem
http://postimg.org/image/jgl8bf6w3/

oraz schemat przesłany przez sony 1966 który edytowałem wg swojego podłączenia
http://postimg.org/image/eb9vi4to1/

czy może problemem jest dioda prostownicza między 86 i 85 która jest we wtyczce?
http://postimg.org/image/gvd80d5uz/
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez Mandey » 9 cze 2014, 22:06

Nie ogarnąłem sposobu sony'ego1966 <glupek2>
Jedynie jak mogę pomóc, to zachęcić Cię do spróbowania zrobić to w taki sposób jak ja ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez Sagitt » 11 cze 2014, 14:54

Działa, prawdopodobnie zamieniłem 85 i 86 ze schematu
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez Marcis » 19 lip 2017, 16:09

Potrzebuje odseparować mijania od drogowych. Mam moduł dziennych wpięty pod same światła drogowe, lecz moduł się przegrzewa bo prąd cofa się gdzieś do instalacji. Zamontowałem diodę prostowniczą 10A po jednej na lampę i się bardzo grzeje, mam też i 20A i taki sam efekt. Czym można to zastąpić, lub co zrobić by się nie grzały?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2012, 10:48
Posty: 935 (4/18)
Skąd: Łomża
Auto: Mazda 3 GTA 2005 2.0 16V 150KM
Alfa Romeo SW 156 2003 2.0 166KM
Była Mazda 323F BA Red Classic
1.5 16V 1998r.

Postprzez piciu256 » 14 lip 2018, 14:02

Witam, odkopie trochę temat by napisać że chyba łatwiej (a tak samo skutecznie) byłoby dodać tylko przekaźnik w skrzynce bezpieczników (standardowo rozłączony) który włącza się tylko kiedy świecą się światła pozycyjne, wtedy podczas jazdy na dziennych mijania nie mrugają, a na postojowych się nie jeździ więc to nie problem.
Przy takim rozwiązaniu nie trzeba bawić się w żadne przeciąganie kabli z kabiny przez ciasną uszczelkę ani rozkręcać przełącznika przy kierownicy.
Mam nadzieję że nie powtarzam tego co ktoś inny już powiedział ;)
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 23 cze 2018, 15:49
Posty: 10 (1/0)
Auto: Mazda 6 GY 2.0 147 na podtlenku LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6