Spryskiwacze Mgłowe do M6

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez CLAU » 18 lut 2014, 14:22

Zaworki zwrotne nie są od tego, aby spryskiwacze nie lały po masce, tylko aby płyn się nie cofał i spryskiwacz lał od razu a nie z opóźnieniem.

Zawsze ze spryskiwacza coś poleci na maskę gdy woda w powietrzu zacznie opadać w locie.
Na postoju widać to najbardziej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez klajgus » 22 lut 2014, 22:20

wiem ze temat dotyczy spryskiwaczy mgłowych, ale coraz więcej pesymistycznych postów na ich temat, wiec napisze o swoich, ja mam takie na ramiona wycieraczek od jakiejś dostawczej KIA, kupiłem je ze dwa lata temu w serwisie za jakieś śmieszne pieniądze 30-40 zeta, i od tamtej pory jestem super zadowolony, psika to tuz przed wycieraczkę, płynu ledwo co ubywa każda ma 4 regulowane otwory spryskujące i ogólnie działa super.
Forumowicz
 
Od: 1 maja 2007, 17:08
Posty: 215 (0/1)
Skąd: Berlin i Okolice Gorzowa
Auto: BYŁA M6 GY 2.0i 16V 141- LF 04r.
LPG Brc Sequent 24

Jest Ford Mondeo 2.5 T

Postprzez zemoj » 27 lut 2014, 17:54

Wczoraj z kolegą Yaz zamontowaliśmy dysze od CX-5 w swoich GY, więc podzielę się naszymi spostrzeżeniami i praktycznymi poradami. Na początek powiem, że razem z matthiesem kupiliśmy same lewe dysze, więc wszystkie miały uszczelki.

1) Przed demontażem wygłuszenia warto rozłożyć na komorze silnika jakąś szmatę, żeby nie pogubić spinek przy ich wyrywaniu (mogą spaść pod silnik na osłonę).

2) Dysze od CX-5 po założeniu miały spory luz. Istniała obawa, że woda/płyn będzie podciekać. Dołożenie dodatkowo podkładek (uszczelek) od starych dysz rozwiązało problem. Dysze siedzą ciasno, a od spodu suchutko.

3) Zaworki zwrotne nie dały jakiejś zauważalnej różnicy w działaniu. Być może płyn sika teraz ciut szybciej, ale wcześniej nie zauważyłem, żeby jakoś długo trzeba było czekać (jak w przypadku spryskiwania tylnej szyby), więc trudno powiedzieć czy jest różnica.

4) Jeżeli ktoś wymienią część przewodu, to przy zdejmowaniu wężyków z rozgałęźnika (trójnika) trzeba działać delikatnie, bo trójnik jest podatny na pęknięcia.

5) Po zamontowaniu strumień jest dużo lepszy, bardziej równomierny niż w przypadku standardowych dysz, chociaż liczyłem, że będzie to drobniejsza mgiełka (jaką znam z innych aut posiadających dysze mgłowe). W przypadku dysz z CX-5 mżawka to bardziej trafne określenie niż mgiełka.

6) Standardowo dysze wg mnie sikają ciut za nisko (jeszcze nie bawiłem się w regulację, ale dobrze, że takowa jest). Po wyregulowaniu powinno być OK.

Ogólnie operację uważam za wartą zachodu! Chętnie porównałbym strumień z dyszami z Toyoty, żeby wydać ostateczny werdykt ;)
Później postaram się wrzucić fotkę jak to jest u mnie/nas zamontowane.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez matthies » 27 lut 2014, 18:14

ile czasu wam to zajęło? Damy radę na spocie? :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez zemoj » 27 lut 2014, 18:39

Na dwa auta zeszło chyba koło godzinki, ale tak totalnie bez spiny.
matthies napisał(a):Damy radę na spocie?

Na luzie. Jeszcze z przerwą na piwo <piwo>
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez matthies » 27 lut 2014, 18:52

a jaka ze spinkami wam poszło, bo Radek uprzedzał że mogą pęknąc?
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez Yaz » 27 lut 2014, 20:32

Ja jedną sztukę uszkodziłem i musiałem dać nową. Demontaż spinek nie jest wcale taki prosty, bo łatwo nie chcą puścić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 lip 2012, 08:06
Posty: 223 (4/0)
Skąd: Olsztyn
Auto: Mazda6 GY 2,0 MZR-CD 121KM 2004

Postprzez Przemysław » 27 lut 2014, 21:21

Ja montowałem spryskiwacze przy -10 i udało mi się żadnej spinki nie uszkodzić <czarodziej> . Ale muszę przyznać, że uparte z nich gnojki.
Yo, mr. White!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 kwi 2012, 13:05
Posty: 994 (0/10)
Skąd: okolice Świdnika
Auto: M6 GG LF-DE '06

Postprzez CLAU » 27 lut 2014, 21:25

zemoj napisał(a):Wczoraj z kolegą Yaz zamontowaliśmy dysze od CX-5 w swoich GY, więc podzielę się naszymi spostrzeżeniami i praktycznymi poradami. Na początek powiem, że razem z matthiesem kupiliśmy same lewe dysze, więc wszystkie miały uszczelki.

1) Przed demontażem wygłuszenia warto rozłożyć na komorze silnika jakąś szmatę, żeby nie pogubić spinek przy ich wyrywaniu (mogą spaść pod silnik na osłonę).


U mnie dwumetrowy koc nie załatwił sprawy bo gdzieś w rogu się obsunął na 5 cm i oczywiśćie spinka wyskoczyła prosto tam. Jak zwykle szczęście.

Nie połamały sięzadne – trzeba je podważać raz z lewej, raz z prawej strony na przemian i w końcu wychodzi i potem już dośc łatwo ją wyrwać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zemoj » 27 lut 2014, 21:39

U mnie żadna spinka się nie złamała, ale zanim wpadłem na pomysł z kocem jedna spadła.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez bieski » 27 lut 2014, 21:43

Wy odpinaliście wszystkie spinki?
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez zemoj » 27 lut 2014, 21:50

Tak.
Wydaje mi się, że warto zdjąć całe wygłuszenie dla wygody montażu. Wszak nie jest to aż tak kłopotliwe, a nie trzeba się gimnastykować.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez bieski » 27 lut 2014, 22:00

Ja tam tylko dół ogarnąłem, potem tylko rękę wsunąć i wsio :P
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez zemoj » 27 lut 2014, 22:14

To temat o dyszach, a nie Twoich erotycznych podbojach :P
Ostatnio edytowano 27 lut 2014, 22:54 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez wujek116 » 27 lut 2014, 22:35

zemoj napisał(a): erotycznych podbojach :P

<bicz>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez thesilent » 28 lut 2014, 19:07

zemoj napisał(a):... kupiliśmy same lewe dysze, więc wszystkie miały uszczelki.


Tzn. strona kierowcy czy pasażera? Mi się znów zesrał trójniczek od ksenonów i płyn wycieka. Ile jeszcze razy będę zwalał zderzak? :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez zemoj » 28 lut 2014, 19:39

Od strony kierowcy.
No ja niestety również przekonałem się, że trójniczek, to delikatna rzecz. Na szczęście udało się zlutować i póki co, (odpukać) jest szczelnie.
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez CLAU » 28 lut 2014, 23:06

Tego trojnika przy instalacji nie trzeba dotykac – zaworki zwrotne mozna wpiac w wezyki juz za trojnikiem. Ja go u siebie nie dotykalem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez zemoj » 28 lut 2014, 23:30

Tak to u mnie wygląda:
Załączniki
IMG_20140227_151621 — kopia.jpg
z kropką nad z
Klubowicz
 
Od: 4 sty 2010, 22:12
Posty: 3195 (146/240)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR

Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0

Postprzez matthies » 1 mar 2014, 10:39

co do podkładek, zgadza się wzięliśmy od strony kierowcy, mam to potwierdzone przez samego prezesa MS, że to właśnie te mają podkładkę ;)
adam, nie mogę się doczekać spotu aż mi pomożesz :P :P
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 14 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6