Poradnik od podstaw jak wymienić radio na niefabryczne
Ostatnio w wolnym czasie wymieniłem radio na niefabryczne i ponieważ w trakcie całego procesu zrobiłem kilka zdjęć to postanowiłem się nimi podzielić.
Obawiałem się zniszczyć swój oryginalny panel konsolki centralnej. Kupiłem drugi na e-bayu:
Panel przyjechał razem z kompletnym radiem i zmieniarką (która miała działać ale mnie nie udało się jej uruchomić). Na zdjęciu już po wymontowaniu radia i zmieniarki.
Od panela odkręcamy wszystko co tylko się da zostawiając goły plastik.
Ta kieszonka bardzo się przyda, ma szerokość standardowego radia o rozmiarze DIN. Posłuży do zamontowania nowego radioodbiornika:
Wybieramy miejsce na montaż nowego radia. Wyciąłem w tym celu prostokąt o wymiarach radia 1 DIN:
Zaznaczyłem linię cięcia:
I wyciąłem posługując się tym oto narzędziem:
Ostatecznie postanowiłem wyciąć otwór do którego będzie pasowała ramka maskująca z nowego radia:
Wyciąłem również fragment plastikowej płytki, która znajduje się pomiędzy płytką z elektroniką a przyciskami i służy między innymi do równomiernego podświetlenia całego panelu.
Wyciąłem tylko to co znajdowało się pod przyciskami od klimatyzacji:
Ustaliłem pozycję ramki mocując nowe radio do oryginalnej metalowej kieszonki:
Wstępnie przykleiłem unieruchomioną ramkę:
Używałem takiego kleju:
Jest to żywica epoksydowa. Polecam poczekać przynajmniej kilkanaście godzin zanim będzie się ten klej szlifować lub obciążać. Wprawdzie zastyga dość szybko ale przez pierwsze parę godzin jest gumowaty i nie ma pełnej wytrzymałości.
Następnie wkleiłem zaślepkę od magnetofonu / MD:
Następne kilka zdjęć ilustruje dalszy proces klejenia. Zakleiłem otwory po gałkach oryginalnego radia:
Wklejone zaślepki kolidowały z oryginalną blaszaną kieszonką:
Następnie zmatowiłem wklejone fragmenty i przylegające do nich plastiki aby przygotować powierzchnię do nakładania kitu:
Ostatecznie zeszlifowałem więcej ale nie mam zdjęcia.
Użyłem kitu do zderzaków:
Następne fotografie przedstawiają proces kitowania i następnie szlifowania.
Po pierwszym kitowaniu panel wyglądał okropnie. Nigdy wcześniej nic nie kitowałem i to zapewne ujawnił się brak wprawy. Po pierwszym szlifowaniu konieczne było ponowne nałożenie kitu i kolejne szlifowanie. Proces ten powinienem powtórzyć trzeci raz aby uniknąć drobnych nierówności. Niestety nie zrobiłem tego i panel nie wygląda tak estetycznie jak bym sobie życzył.
Szlifując używałem papieru ściernego 100 a pod koniec wodnego 600 i 1000. Akurat takie miałem. Przy wstępnym szlifowaniu polecam użyć papieru grubszego niż 100, praca powinna posuwać się szybciej. Zdemontowałem i oszlifowałem 2 inne elementy z samochodu, które oryginalnie były w kolorze konsoli centralnej. Element tunelu środkowego i klapkę popielniczki. Będą one pomalowane razem z konsolą centralną:
Malowanie
Malowałem sprayem, nie mam dostępu do kompresora.
Najpierw podkład, następnie kilka warstw bardzo delikatnej mgiełki. Później kilka warstw nieco grubszych. Udało się uniknąć zacieków a całość malowania zajęła kilka dni. Malowałem w nie oświetlonej szopce więc po pracy miałem bardzo małe okienko czasowe nim się ściemni.
Teraz czas na elektronikę.
Problem polega na tym, że gdy odłączy się oryginalne radio przestanie działać wyświetlacz pokazujący zegarek, komputer pokładowy, ustawienia klimatyzacji i temperatury.
Nie chcąc z niego rezygnować musiałem zachować oryginalne radio.
Dla utrudnienia wyświetlacz od klimy nie jest wpięty bezpośrednio do oryginalnego radia lecz do płytki drukowanej, która jest umieszczona na panelu konsoli centralnej. Znajdują się na niej przyciski i gałki od radia oraz gniazdko do podpięci wyświetlacza. Z oryginalnym radioodbiornikiem połączona jest za pomocą 2 kostek stykowych, każda po 18 pinów. Tę płytkę również należy zachować.
Oto jak ona wygląda (pierwsze zdjęcie to płytka z radia, które kupiłem na e-bayu – z USA, druga to moja):
Zrobiłem na nią obudowę. Użyłem w tym celu dwóch plastikowych desek do krojenia z Tesco.
Amerykańska płytka służyła mi za wzór podczas gdy oryginalna cały czas jeździła w aucie:
Ponieważ płytka w tej obudowie musi być połączona z oryginalnym radiem postanowiłem wykonać odpowiednie kable. Użyłem w tym celu przyłączy, które wylutowałem z radia z e-bay. Wylutowałem też kostki stykowe z amerykańskiej płytki z panelu konsoli środkowej. Następnie używając odzyskanych elementów oraz drutów odzyskanych ze starych kabli sieciowych wykonałem przewody:
Polutowane wtyczki zalałem klejem z pistoletu klejowego aby uniknąć zwarcia. Druty owinąłem taśmą izolacyjną.
Następnie przedłużyłem kabelek łączący elektronikę z wyświetlaczem:
Kolejny krok to wykonanie połączeń pomiędzy wyciętym fragmentem płytki z elektroniką a płytką z panela konsoli. Ten wycięty fragment pochodzi z zakupionego dodatkowego radia.
Znajdują się na nim przyciski do sterowania klimą, ogrzewaniem tylnej szyby, kostki przyłączeniowe sterownika klimy, kilka diod LED oraz lampek podświetlenia. Ta płytka musi pozostać w swoim oryginalnym miejscu na panelu konsoli.
Jeśli ktoś nie posiada drugiej płytki z elektroniką i chciałby sobie zmienić radio tak jak ja to musi wykonać taką płytkę samemu wycinając ją na przykład z płytki uniwersalnej i następnie przelutować na nią komponenty z oryginalnej płytki.
Ja wykonałem połączenia między złączami sterownika klimy (2x6 pinów), między diodami oraz lampkami podświetlenia. Nie przedłużałem przycisków bo każdy z nich łączył się do już przedłużanych połączeń od sterownika klimy.
W tym miejscu warto też wspomnieć o wyłączniku świateł awaryjnych.
Oryginalnie jest on podwójnie okablowany. Jedno połączenie jest poprowadzone do sterownika klimy a drugie ginie w gąszczu ścieżek płytki drukowanej konsoli centralnej. Podłączyłem do sterownika klimy a drugi komplet przewodów przedłużyłem do miejsca, gdzie oryginalnie był podłączony wyłącznik awaryjnych. Zachowałem w ten sposób podwójne okablowanie. Wiem, że to nie brzmi jasno ale jeśli ktoś usiądzie nad tą elektroniką i z miernikiem prześledzi przebieg ścieżek od wyłącznika świateł awaryjnych to wszystko powinno się wyjaśnić. Ja sobie narysowałem taki oto schemacik:
Do wykonania kabla użyłem kostki z drugiego, zbędnego mi sterownika od klimatyzacji:
Lutowanie kabelków:
Ostatnie kabelki jakie musiałem przygotować to wiązka umożliwiająca podłączenie obu radioodbiorników (starego i nowego) równocześnie.
Kupiłem przewód, który nazywał się mniej więcej jakoś tak: "mazda 6 parrot SOT lead".
Mam wersje bez bose ale wydaje mi się, że do tego celu jest to obojętne. Wyjścia audio z oryginalnego radia i tak pozostają nie podpięte aby nie kolidować z wyjściami audio z nowego radia. Reszta jest taka sama zarówno w bose jak i non bose.
Zakupiłem również małe pudełeczko i kabelek do obsługi sterowania z kierownicy.
Użyłem także 2 przedłużek ISO (tylko tych fragmentów do zasilania):
Wypadało by wspomnieć również trochę o fabrycznym radiu. Nie wiem jak to się stało ale nie mam żadnych zdjęć na ten temat.
Radio fabryczne musi zostać w samochodzie. Po wymontowaniu go z konsoli jest ono całkiem spore. Ja zdemontowałem mu praktycznie całą obudowę zostawiając tylko dolną blachę do której przymocowana jest elektronika radia. Na górę wyciąłem mu taką jak by osłonę z plastiku. Starałem się to zrobić tak, aby całość wyszła jak najbardziej płaska. W płytce – osłonce wyciąłem między innymi otwory na 2 najbardziej wystające kondensatory, tak że całość prawie leży na elektronice.
Mam radio bez bose a więc ma ono zamontowaną końcówkę mocy. W bose jej nie ma.
Ponieważ pozbawiłem radia oryginalnego ogromnego radiatora dorobiłem tej końcówce mały aluminiowy. Możliwe, ze nie było to konieczne ponieważ radio nie będzie nigdy włączane, końcówka mocy nie będzie używane więc nie powinna się grzać. Ale na wszelki wypadek ma ona u mnie mały radiatorek.
Tak przerobione radio zamontowałem w konsoli centralnej w miejscu za sterownikiem od klimatyzacji.
Jeśli się radio odpowiednio odchudzi ze zbędnych blach to da radę go tam zmieścić tak, że przy zakładaniu panela nie będzie ono przeszkadzać.
Polecam dorobić to niego wcześniej jakieś mocowania do wykonanych wcześniej przewodów, które będziemy podpinać do oryginalnych konektorów. U mnie są to blaszki przynitowane do dolnej obudowy radia. Do nich przewody są przypięte za pomocą plastikowych opasek zaciskowych. Żałuję, że nie zrobiłem zdjęć. Jeśli będę jeszcze kiedyś wyjmował konsolę to zrobię.
Montaż całości to istna udręka i przypomina składanie statku w butelce. Trzeba się gimnastykować w bardzo niewygodnych pozycjach. Pomóc może zdemontowanie tunelu środkowego (przy instalacji oryginalnego radia i podpinania do niego przewodów):
Za schowkiem umieściłem płytkę z elektroniką konsoli centralnej w wykonanej wcześniej obudowie. Przykręciłem ją do wygiętego płaskownika a płaskownik do śruby na grodzi od komory silnika. Oryginalnie do tej śruby przykręcony był jakiś element nawiewu. Śruba wystawała na tyle, że bez problemu pod nakrętką i podkładką sprężynującą zmieścił się też mój płaskownik.
No a na koniec to, co najważniejsze czyli efekt końcowy
Wiem, że nie zgarnę pochwał za wykonanie panelu bo nie wyszedł on tak pięknie jak bym chciał.
Prezentuje tu jednak głownie pomysł i jestem pewien, że ktoś potrafiłby to wykonać estetyczniej więc proszę po mnie za bardzo nie pojechać
Najważniejsze, że wszystko działa, wyświetlacz od klimy działa, tak samo komputer pokładowy, zegarek i termometr
Nie zamontowałem jeszcze plastików które też były malowane ponieważ zamówiłem sobie nowy mieszek dźwigni zmiany biegów i czekam aż dojedzie.
Co do koloru to celowo wybrałem szary. Oryginalny srebrny nigdy mi się nie podobał.
No to co, kto się skusi na coś takiego?
Obawiałem się zniszczyć swój oryginalny panel konsolki centralnej. Kupiłem drugi na e-bayu:
Panel przyjechał razem z kompletnym radiem i zmieniarką (która miała działać ale mnie nie udało się jej uruchomić). Na zdjęciu już po wymontowaniu radia i zmieniarki.
Od panela odkręcamy wszystko co tylko się da zostawiając goły plastik.
Ta kieszonka bardzo się przyda, ma szerokość standardowego radia o rozmiarze DIN. Posłuży do zamontowania nowego radioodbiornika:
Wybieramy miejsce na montaż nowego radia. Wyciąłem w tym celu prostokąt o wymiarach radia 1 DIN:
Zaznaczyłem linię cięcia:
I wyciąłem posługując się tym oto narzędziem:
Ostatecznie postanowiłem wyciąć otwór do którego będzie pasowała ramka maskująca z nowego radia:
Wyciąłem również fragment plastikowej płytki, która znajduje się pomiędzy płytką z elektroniką a przyciskami i służy między innymi do równomiernego podświetlenia całego panelu.
Wyciąłem tylko to co znajdowało się pod przyciskami od klimatyzacji:
Ustaliłem pozycję ramki mocując nowe radio do oryginalnej metalowej kieszonki:
Wstępnie przykleiłem unieruchomioną ramkę:
Używałem takiego kleju:
Jest to żywica epoksydowa. Polecam poczekać przynajmniej kilkanaście godzin zanim będzie się ten klej szlifować lub obciążać. Wprawdzie zastyga dość szybko ale przez pierwsze parę godzin jest gumowaty i nie ma pełnej wytrzymałości.
Następnie wkleiłem zaślepkę od magnetofonu / MD:
Następne kilka zdjęć ilustruje dalszy proces klejenia. Zakleiłem otwory po gałkach oryginalnego radia:
Wklejone zaślepki kolidowały z oryginalną blaszaną kieszonką:
Następnie zmatowiłem wklejone fragmenty i przylegające do nich plastiki aby przygotować powierzchnię do nakładania kitu:
Ostatecznie zeszlifowałem więcej ale nie mam zdjęcia.
Użyłem kitu do zderzaków:
Następne fotografie przedstawiają proces kitowania i następnie szlifowania.
Po pierwszym kitowaniu panel wyglądał okropnie. Nigdy wcześniej nic nie kitowałem i to zapewne ujawnił się brak wprawy. Po pierwszym szlifowaniu konieczne było ponowne nałożenie kitu i kolejne szlifowanie. Proces ten powinienem powtórzyć trzeci raz aby uniknąć drobnych nierówności. Niestety nie zrobiłem tego i panel nie wygląda tak estetycznie jak bym sobie życzył.
Szlifując używałem papieru ściernego 100 a pod koniec wodnego 600 i 1000. Akurat takie miałem. Przy wstępnym szlifowaniu polecam użyć papieru grubszego niż 100, praca powinna posuwać się szybciej. Zdemontowałem i oszlifowałem 2 inne elementy z samochodu, które oryginalnie były w kolorze konsoli centralnej. Element tunelu środkowego i klapkę popielniczki. Będą one pomalowane razem z konsolą centralną:
Malowanie
Malowałem sprayem, nie mam dostępu do kompresora.
Najpierw podkład, następnie kilka warstw bardzo delikatnej mgiełki. Później kilka warstw nieco grubszych. Udało się uniknąć zacieków a całość malowania zajęła kilka dni. Malowałem w nie oświetlonej szopce więc po pracy miałem bardzo małe okienko czasowe nim się ściemni.
Teraz czas na elektronikę.
Problem polega na tym, że gdy odłączy się oryginalne radio przestanie działać wyświetlacz pokazujący zegarek, komputer pokładowy, ustawienia klimatyzacji i temperatury.
Nie chcąc z niego rezygnować musiałem zachować oryginalne radio.
Dla utrudnienia wyświetlacz od klimy nie jest wpięty bezpośrednio do oryginalnego radia lecz do płytki drukowanej, która jest umieszczona na panelu konsoli centralnej. Znajdują się na niej przyciski i gałki od radia oraz gniazdko do podpięci wyświetlacza. Z oryginalnym radioodbiornikiem połączona jest za pomocą 2 kostek stykowych, każda po 18 pinów. Tę płytkę również należy zachować.
Oto jak ona wygląda (pierwsze zdjęcie to płytka z radia, które kupiłem na e-bayu – z USA, druga to moja):
Zrobiłem na nią obudowę. Użyłem w tym celu dwóch plastikowych desek do krojenia z Tesco.
Amerykańska płytka służyła mi za wzór podczas gdy oryginalna cały czas jeździła w aucie:
Ponieważ płytka w tej obudowie musi być połączona z oryginalnym radiem postanowiłem wykonać odpowiednie kable. Użyłem w tym celu przyłączy, które wylutowałem z radia z e-bay. Wylutowałem też kostki stykowe z amerykańskiej płytki z panelu konsoli środkowej. Następnie używając odzyskanych elementów oraz drutów odzyskanych ze starych kabli sieciowych wykonałem przewody:
Polutowane wtyczki zalałem klejem z pistoletu klejowego aby uniknąć zwarcia. Druty owinąłem taśmą izolacyjną.
Następnie przedłużyłem kabelek łączący elektronikę z wyświetlaczem:
Kolejny krok to wykonanie połączeń pomiędzy wyciętym fragmentem płytki z elektroniką a płytką z panela konsoli. Ten wycięty fragment pochodzi z zakupionego dodatkowego radia.
Znajdują się na nim przyciski do sterowania klimą, ogrzewaniem tylnej szyby, kostki przyłączeniowe sterownika klimy, kilka diod LED oraz lampek podświetlenia. Ta płytka musi pozostać w swoim oryginalnym miejscu na panelu konsoli.
Jeśli ktoś nie posiada drugiej płytki z elektroniką i chciałby sobie zmienić radio tak jak ja to musi wykonać taką płytkę samemu wycinając ją na przykład z płytki uniwersalnej i następnie przelutować na nią komponenty z oryginalnej płytki.
Ja wykonałem połączenia między złączami sterownika klimy (2x6 pinów), między diodami oraz lampkami podświetlenia. Nie przedłużałem przycisków bo każdy z nich łączył się do już przedłużanych połączeń od sterownika klimy.
W tym miejscu warto też wspomnieć o wyłączniku świateł awaryjnych.
Oryginalnie jest on podwójnie okablowany. Jedno połączenie jest poprowadzone do sterownika klimy a drugie ginie w gąszczu ścieżek płytki drukowanej konsoli centralnej. Podłączyłem do sterownika klimy a drugi komplet przewodów przedłużyłem do miejsca, gdzie oryginalnie był podłączony wyłącznik awaryjnych. Zachowałem w ten sposób podwójne okablowanie. Wiem, że to nie brzmi jasno ale jeśli ktoś usiądzie nad tą elektroniką i z miernikiem prześledzi przebieg ścieżek od wyłącznika świateł awaryjnych to wszystko powinno się wyjaśnić. Ja sobie narysowałem taki oto schemacik:
Do wykonania kabla użyłem kostki z drugiego, zbędnego mi sterownika od klimatyzacji:
Lutowanie kabelków:
Ostatnie kabelki jakie musiałem przygotować to wiązka umożliwiająca podłączenie obu radioodbiorników (starego i nowego) równocześnie.
Kupiłem przewód, który nazywał się mniej więcej jakoś tak: "mazda 6 parrot SOT lead".
Mam wersje bez bose ale wydaje mi się, że do tego celu jest to obojętne. Wyjścia audio z oryginalnego radia i tak pozostają nie podpięte aby nie kolidować z wyjściami audio z nowego radia. Reszta jest taka sama zarówno w bose jak i non bose.
Zakupiłem również małe pudełeczko i kabelek do obsługi sterowania z kierownicy.
Użyłem także 2 przedłużek ISO (tylko tych fragmentów do zasilania):
Wypadało by wspomnieć również trochę o fabrycznym radiu. Nie wiem jak to się stało ale nie mam żadnych zdjęć na ten temat.
Radio fabryczne musi zostać w samochodzie. Po wymontowaniu go z konsoli jest ono całkiem spore. Ja zdemontowałem mu praktycznie całą obudowę zostawiając tylko dolną blachę do której przymocowana jest elektronika radia. Na górę wyciąłem mu taką jak by osłonę z plastiku. Starałem się to zrobić tak, aby całość wyszła jak najbardziej płaska. W płytce – osłonce wyciąłem między innymi otwory na 2 najbardziej wystające kondensatory, tak że całość prawie leży na elektronice.
Mam radio bez bose a więc ma ono zamontowaną końcówkę mocy. W bose jej nie ma.
Ponieważ pozbawiłem radia oryginalnego ogromnego radiatora dorobiłem tej końcówce mały aluminiowy. Możliwe, ze nie było to konieczne ponieważ radio nie będzie nigdy włączane, końcówka mocy nie będzie używane więc nie powinna się grzać. Ale na wszelki wypadek ma ona u mnie mały radiatorek.
Tak przerobione radio zamontowałem w konsoli centralnej w miejscu za sterownikiem od klimatyzacji.
Jeśli się radio odpowiednio odchudzi ze zbędnych blach to da radę go tam zmieścić tak, że przy zakładaniu panela nie będzie ono przeszkadzać.
Polecam dorobić to niego wcześniej jakieś mocowania do wykonanych wcześniej przewodów, które będziemy podpinać do oryginalnych konektorów. U mnie są to blaszki przynitowane do dolnej obudowy radia. Do nich przewody są przypięte za pomocą plastikowych opasek zaciskowych. Żałuję, że nie zrobiłem zdjęć. Jeśli będę jeszcze kiedyś wyjmował konsolę to zrobię.
Montaż całości to istna udręka i przypomina składanie statku w butelce. Trzeba się gimnastykować w bardzo niewygodnych pozycjach. Pomóc może zdemontowanie tunelu środkowego (przy instalacji oryginalnego radia i podpinania do niego przewodów):
Za schowkiem umieściłem płytkę z elektroniką konsoli centralnej w wykonanej wcześniej obudowie. Przykręciłem ją do wygiętego płaskownika a płaskownik do śruby na grodzi od komory silnika. Oryginalnie do tej śruby przykręcony był jakiś element nawiewu. Śruba wystawała na tyle, że bez problemu pod nakrętką i podkładką sprężynującą zmieścił się też mój płaskownik.
No a na koniec to, co najważniejsze czyli efekt końcowy
Wiem, że nie zgarnę pochwał za wykonanie panelu bo nie wyszedł on tak pięknie jak bym chciał.
Prezentuje tu jednak głownie pomysł i jestem pewien, że ktoś potrafiłby to wykonać estetyczniej więc proszę po mnie za bardzo nie pojechać
Najważniejsze, że wszystko działa, wyświetlacz od klimy działa, tak samo komputer pokładowy, zegarek i termometr
Nie zamontowałem jeszcze plastików które też były malowane ponieważ zamówiłem sobie nowy mieszek dźwigni zmiany biegów i czekam aż dojedzie.
Co do koloru to celowo wybrałem szary. Oryginalny srebrny nigdy mi się nie podobał.
No to co, kto się skusi na coś takiego?
Ostatnio edytowano 28 lis 2011, 20:31 przez martyrdom, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
szacun za robotę
szacun za fotorelację
jeśli chodzi o krytykę to powiem że mam mieszane uczucia do wyglądu radia 1DIN w M6
jaki cel miała przeróbka? (naprawa ori radia? , poprawa dźwięku? , baza do dalszych modyfikacji audio??? )
szacun za fotorelację
jeśli chodzi o krytykę to powiem że mam mieszane uczucia do wyglądu radia 1DIN w M6
jaki cel miała przeróbka? (naprawa ori radia? , poprawa dźwięku? , baza do dalszych modyfikacji audio??? )
Barthez napisał(a):jaki cel miała przeróbka? (naprawa ori radia? , poprawa dźwięku? , baza do dalszych modyfikacji audio??? )
Wszystko po trochu.
W moim oryginalnym radiu nie działał napęd CD. Niby można go było naprawić lub wymienić ale nadal nie miałbym obsługi mp3. Nie akceptuje połowicznych rozwiązań jak np x-carlink.
W najbliższym czasie planuję wymianę głośników w drzwiach przednich oraz instalację subwoofera w bagażniku. Do oryginalnego radia suba mógłbym podpiąć tylko za pomocą jakiś przejściówek lub przez hi-input z głośników. I nie miałbym sterowania subem z poziomu radia. Wyeliminowałem te niedogodności instalując nowe radio.
Oryginalne radio to chyba jedyny element tego samochodu jaki od początku mi się nie podobał. Srebrny panel, wielkie gałki i przyciski – dla mnie koszmar
Radio 1 DIN wygląda trochę zaskakująco w M6, to prawda. Ale da się do tego przyzwyczaić.
Mi się najbardziej podobają właśnie radia 1 DIN, nie te z dotykowymi wyświetlaczami albo 2 DIN.
Montaż 2 DIN pewnie też byłby możliwy ale było by naprawdę ciasno. Zapewne konieczne było by również przeniesienie przycisku od świateł awaryjnych w inne miejsce.
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
martyrdom napisał(a):Zapewne konieczne było by również przeniesienie przycisku od świateł awaryjnych w inne miejsce.
patrząc na wkład pracy jaki włożyłeś to ta modyfikacja to pikuś
2din z panelem dotykowym wygląda fajnie lecz jest w słoneczne dni mocno upierdliwe – nic nie widać
wiem bo mam , ale mnie bardziej chodziło o względy estetyczne niż o funkcjonalność
no to teraz trzymam kciuki za dokończenie projektu i chętnie tego posłucham jak zawitasz do polandu
ps
zagadaj do IraZa z Chełma – ma ciekawie rozwiązany dźwięk w swojej M6 – tak multimedialnie – miałem okazję posłuchać
mily200 napisał(a):proponuje wykleić folią grubszą 3M i będzie extra
Rzuciłem okiem na google na te folie i to jest naprawdę świetny pomysł. Jak bym coś o nich słyszał wcześniej, to może w ogóle bym tego nie malował tylko od razu ofoliował.
W dalszych planach miałem zamiar ponownie wyszlifować ten panel i jeszcze raz go malować ale teraz myślę, że kiedyś dam mu folię zamiast ponownie męczyć go papierem ściernym. Pomyślę o tym w przyszłym roku jak będę miał nowy budżet
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
3m carbon na ebayu kupisz za 10£ zaoszczedzisz kupe czasu a efekt zdecydowanie lepszy.
Gratuluje kawal dobrej robotki
Gratuluje kawal dobrej robotki
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
wkład pracy ogromny...szacunek kolego za cierpliwość, jest tylko jedno małe ale....jakość wykończenia chodzi mi o panel który, szlifowałeś i malowałeś....kompletnie się nie postarałeś poświęcił byś jeden dzień wiecej i myślę, że byłby efekt dużo dużo lepszy.
Jeżeli mogę ocenić to...
– pomysł, zaangażowanie 5+
– estetyka na poziomie 3 tu się nie popisałeś
Jeżeli mogę ocenić to...
– pomysł, zaangażowanie 5+
– estetyka na poziomie 3 tu się nie popisałeś
Nie jeździmy tak dobrze jak nam się wydaje, ani tak źle jak to oceniają inni.
- Od: 6 gru 2011, 21:33
- Posty: 4
- Skąd: Krosno Odrzańskie
- Auto: Mazda 6 2.0 CITD 2003
Mi się osobiście nie podoba. Jednak wolę seryjny panel i seryjne radyjko z napisem "Bose sound"
- Od: 28 lut 2012, 23:17
- Posty: 8
- Auto: Mazda 6 2.0 136km
ciekawe jak bedzei odsprzedaza auta robota dobra! ale osobioscie tez wole oryginal , albo jak juz to radio 2DIN
- Od: 7 mar 2012, 11:24
- Posty: 14
- Skąd: Bad Vöslau / Lubin
- Auto: Mazda 5 2006 2.0D 110KM
Nie mam w planie jej sprzedawać. Będę jeździł aż do śmierci. Mojej lub jej
A tak na serio to niefabryczne radyjko mam zamontowane w panelu, który sobie dokupiłem na serwisie aukcyjnym. Mój oryginalny panel leży bezpiecznie schowany i w razie czego mogę go zamontować
A tak na serio to niefabryczne radyjko mam zamontowane w panelu, który sobie dokupiłem na serwisie aukcyjnym. Mój oryginalny panel leży bezpiecznie schowany i w razie czego mogę go zamontować
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
Od jakiegos czasu chce zmienic radio w M6 i nie wiem jak sie zato zabrac dzis przeszukujec neta natrafilem na japonska firme ktora oferuje panel na 2 din z kapletnym osprzetem tu podaje link do producenta http://kanatechs.jp/english/products/tbxe/t004.html po tym co sie rozejrzalem w necie ten panel jest dostepny w stanach za okolo 300 USD w Uk cena to az 450 GBP ale za to z japonii o wiele taniej
tylko ze potrzeba kogos kto sie dogada z nimi co do zakupu i wysylki. A tu link jak panel wyglada od zaplecza
tylko ze potrzeba kogos kto sie dogada z nimi co do zakupu i wysylki. A tu link jak panel wyglada od zaplecza
- Od: 23 lis 2010, 16:37
- Posty: 71
- Skąd: Telford
- Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback
Zanim zrobiłem swoją instalację to oglądałem takie gotowe panele.
Jednak ich kosmiczna cena oraz niedoskonałości bardzo mnie zniechęcały.
Upewnij się najpierw, że ten panel będzie działał z wersją europejską a nie tylko z USA.
Do tego uwzględnij to, co podali na stronie:
1) The clock and audio display function on the information-center-display become inoperative.
Zegar oraz wyświetlanie informacji audio na wyświetlaczu informacyjnym przestaną działać.
Informacje audio – wiadoma sprawa – one będą wyświetlane na twoim nowym radiu. Ale dlaczego rezygnować z zegara? Jeśli nie będzie działał zegar to czy będzie działać komputer pokładowy?! Przecież jego informacje są wyświetlane w tym samym miejscu...
2) Sound of air conditioning control is disabled.
Klima przestanie pikać przy zmienianiu jej opcji – to w sumie nie minus ale co kto lubi...
3) When turning the ignition, the information-center-display may flicker or be delayed.
Po włączeniu zapłonu wyświetlacz może migotać lub włączać się z opóźnieniem (to też można by przeżyć)
4) The AMB (ambient temperature indicator) switch becomes disabled and continuously displayed on the left of the information-center-display.
Przełącznik do pokazywania temperatury na zewnątz przestanie funkcjonować i będzie wyświetlana (domyślam się, że temperatura, ale nie napisali konkretnie co) przez cały czas po lewej stronie wyświetlacza. Acha – no to w takim razie na miejscu gdzie normalnie był zegarek. Jeśli przez cały czas to z komputera pokładowego raczej kupa? Wychodzi na to, że zegarek zniknie, temperatury zewnętrzne będą wyświetlane na miejscu zegarka a z prawej będzie wyświetlana ustawiona temperatura jaką chcemy mieć w środku.
5) Dimming function, that works when either head lights or parking lights are on, is disabled.
Funkcja przyciemniania wyświetlacza po załączeniu świateł mijania lub drogowych przestanie funkcjonować. Czyli wyświetlacz może w nocy trochę razić po oczach.
6) The air circulation switch and rear defroster turn on. But have nothing to do with the state of the light switch. Illumination is lower than before.
Przełącznik cyrkulacji powietrza oraz włącznik odmrażania szyby tylniej będą działać (łał ;p ). Ale ich stan nie będzie poprawnie wskazywany przez odpowiednie diody. (nie jestem pewny, czy dobrze to zrozumiałem, ale chyba nie będzie wiadomo, czy na przykład podgrzewanie szyby jest włączone czy nie oraz czy jest włączony zamknięty obieg powietrza czy też powietrze jest pobierane z zewnątrz). Podświetlenie przycisków będzie słabsze niż poprzednio.
Jeśli masz bose to będziesz musiał wykonać dalsze przeróbki w instalacji audio. No chyba, że dało by się podpiąć wzmacniacz bose pod wyjścia RCA nowego radia.
Żeby działało sterowanie z kierownicy będziesz musiał też coś tam dokupić.
Jeśli masz nawigację to przestanie działać funkcja TV oraz głos nawigacji może być nie słyszalny.
To tyle co wyczytałem w ich opisie.
Nie wiem, może ci to wszystko nie przeszkadza. Jak dla mnie to za taką cenę powinno wszystko działać idealnie i tak samo jak było z oryginalnym radiem. A tutaj takie kwiatki.
Jeśli było by mnie stać to ja bym sobie kupił taki panel tylko ale elektronikę bym poprzerabiał po swojemu.
U mnie działa wszystko tak jak przed przeróbką. Komputer pokładowy, zegar, temperatury – wszystko śmiga jak w oryginale. Jedyny minus, to że panel nie jest tak piękny jak bym chciał
Jednak ich kosmiczna cena oraz niedoskonałości bardzo mnie zniechęcały.
Upewnij się najpierw, że ten panel będzie działał z wersją europejską a nie tylko z USA.
Do tego uwzględnij to, co podali na stronie:
1) The clock and audio display function on the information-center-display become inoperative.
Zegar oraz wyświetlanie informacji audio na wyświetlaczu informacyjnym przestaną działać.
Informacje audio – wiadoma sprawa – one będą wyświetlane na twoim nowym radiu. Ale dlaczego rezygnować z zegara? Jeśli nie będzie działał zegar to czy będzie działać komputer pokładowy?! Przecież jego informacje są wyświetlane w tym samym miejscu...
2) Sound of air conditioning control is disabled.
Klima przestanie pikać przy zmienianiu jej opcji – to w sumie nie minus ale co kto lubi...
3) When turning the ignition, the information-center-display may flicker or be delayed.
Po włączeniu zapłonu wyświetlacz może migotać lub włączać się z opóźnieniem (to też można by przeżyć)
4) The AMB (ambient temperature indicator) switch becomes disabled and continuously displayed on the left of the information-center-display.
Przełącznik do pokazywania temperatury na zewnątz przestanie funkcjonować i będzie wyświetlana (domyślam się, że temperatura, ale nie napisali konkretnie co) przez cały czas po lewej stronie wyświetlacza. Acha – no to w takim razie na miejscu gdzie normalnie był zegarek. Jeśli przez cały czas to z komputera pokładowego raczej kupa? Wychodzi na to, że zegarek zniknie, temperatury zewnętrzne będą wyświetlane na miejscu zegarka a z prawej będzie wyświetlana ustawiona temperatura jaką chcemy mieć w środku.
5) Dimming function, that works when either head lights or parking lights are on, is disabled.
Funkcja przyciemniania wyświetlacza po załączeniu świateł mijania lub drogowych przestanie funkcjonować. Czyli wyświetlacz może w nocy trochę razić po oczach.
6) The air circulation switch and rear defroster turn on. But have nothing to do with the state of the light switch. Illumination is lower than before.
Przełącznik cyrkulacji powietrza oraz włącznik odmrażania szyby tylniej będą działać (łał ;p ). Ale ich stan nie będzie poprawnie wskazywany przez odpowiednie diody. (nie jestem pewny, czy dobrze to zrozumiałem, ale chyba nie będzie wiadomo, czy na przykład podgrzewanie szyby jest włączone czy nie oraz czy jest włączony zamknięty obieg powietrza czy też powietrze jest pobierane z zewnątrz). Podświetlenie przycisków będzie słabsze niż poprzednio.
Jeśli masz bose to będziesz musiał wykonać dalsze przeróbki w instalacji audio. No chyba, że dało by się podpiąć wzmacniacz bose pod wyjścia RCA nowego radia.
Żeby działało sterowanie z kierownicy będziesz musiał też coś tam dokupić.
Jeśli masz nawigację to przestanie działać funkcja TV oraz głos nawigacji może być nie słyszalny.
To tyle co wyczytałem w ich opisie.
Nie wiem, może ci to wszystko nie przeszkadza. Jak dla mnie to za taką cenę powinno wszystko działać idealnie i tak samo jak było z oryginalnym radiem. A tutaj takie kwiatki.
Jeśli było by mnie stać to ja bym sobie kupił taki panel tylko ale elektronikę bym poprzerabiał po swojemu.
U mnie działa wszystko tak jak przed przeróbką. Komputer pokładowy, zegar, temperatury – wszystko śmiga jak w oryginale. Jedyny minus, to że panel nie jest tak piękny jak bym chciał
- Od: 2 paź 2010, 23:20
- Posty: 76
- Skąd: Galway, Irlandia
- Auto: Mazda 6, 1.8, sedan, 2004
Witam.
U mnie poprzedni wlasciciel kupil wlasnie ten gotowy panel wiec sie podziele informacjami.
Hmm w sumie to nic nie dziala cztery przyciski (2 po prawej i dwa po lewej stronie wyswietlacza) sa gluche, nie dzialaja nic a nic.
Z wyswietlacza mozemy sie dowiedziec jedynie ze: mamy wlaczona klime (wszystkie informacje o klimie sa wyswietlane), z jaka sila dmucha, mamy podana w prawym dolnym rogu temperature zewnetrzna.
I to by bylo na tyle.
Jesli chodzi o podawanie informacji dotyczacych nawiewu i tylnej szyby kontrolki poprawnie migaja obok przyciskow.
Zastanawiam sie wlasnie nad naprawa tego (wg mnie to nie jest dzialajacy komputer) i zastanawiam sie co bym musial kupic i tak niose sie z zamiarem wyciagania radia. Moze udalo by mi sie to ogarnac jakims cudem.
Pozdrawiam.
U mnie poprzedni wlasciciel kupil wlasnie ten gotowy panel wiec sie podziele informacjami.
Hmm w sumie to nic nie dziala cztery przyciski (2 po prawej i dwa po lewej stronie wyswietlacza) sa gluche, nie dzialaja nic a nic.
Z wyswietlacza mozemy sie dowiedziec jedynie ze: mamy wlaczona klime (wszystkie informacje o klimie sa wyswietlane), z jaka sila dmucha, mamy podana w prawym dolnym rogu temperature zewnetrzna.
I to by bylo na tyle.
Jesli chodzi o podawanie informacji dotyczacych nawiewu i tylnej szyby kontrolki poprawnie migaja obok przyciskow.
Zastanawiam sie wlasnie nad naprawa tego (wg mnie to nie jest dzialajacy komputer) i zastanawiam sie co bym musial kupic i tak niose sie z zamiarem wyciagania radia. Moze udalo by mi sie to ogarnac jakims cudem.
Pozdrawiam.
- Od: 19 sie 2012, 08:17
- Posty: 11
- Skąd: Portlaoise Irlandia
- Auto: Mazda 6 1.8 2004
Od dluzszego czasu przymierzam sie do radia 2din ale czy ktos z forum prubowal przeropic ten panel (faciate) ? I czy ewentualnie puzniej nie bedzie z tym problemow typu wysuwajace sie lub skaczace radio?
Sprzedam felgi 17'' nowe z m3////felgi 17'' z oponami czarny polysk////lapmy tyl m6 polift ///fotele m6 polift /// PW
- Od: 8 sty 2009, 15:38
- Posty: 1476 (1/0)
- Skąd: READING/ Ostroleka
- Auto: MOJA PIEKNA I BESTIA
Z moich obliczen jakie dokonywalem podczas przerabiania mojego panelu na 1 din wyszlo ze nie da rady wcisnac radia na 2 din chyba ze nie zalerzy tobie na przycisku swiatel awaryjnych.
- Od: 23 lis 2010, 16:37
- Posty: 71
- Skąd: Telford
- Auto: Mazda 6 2.0 TS2 2007 Heatchback
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6