Mam przyjemność również pogratulować bardzo pożytecznej fotorelacji.
Ostatnio sfinalizowałem prace nad tym.
dobrzyn22 napisał(a):aby słabsza pompka wody nie napędzała mocniejszej
no chyba jest właśnie na odwrót...czyli po podaniu + 12V po stacyjce mocniejsza pompka napędza słabszą...
Robiłem własną wiązkę wiec parę informacji dorzucę:
– ten pin do pieca (jak i piny do sterownika 1533) można kupić jako złączki do płyt głównych (jak np od diody led na obudowie pc etc)
– u mnie 1 przekaźnik do załączania, 2 do odcinania pompy gdy jest 12V po stacyjce, zaś lato/zima będzie zrealizowane zwykłym podwójnym przełącznikiem kołyskowym (łączy piec do masy i rozwiera zasilanie pompki).
– przekaźniki umieściłem w okolicach kierownicy (przez gródz idzie tylko wiązka do pieca (skrętka), zasialanie pompy+masa).
– przekaźnik (1szt) bierze 0,15A (1,8W), 1533 nie aktywny <0,01A,
– pompka 0,83A (10W) – pin 1 to +12V, 2=masa (prawdopodobnie) – choć cały czas nie sprawdziłem czy na pewno w dobrą stronę pompuje (przy włączaniu silnika dziwnie bulgocze jakby zmiana kierunku).
dobrzyn22 napisał(a):Nie wiem jak inni ale, ja mam "odruch" wyłączania webasto z pilota (o ile jeszcze chodzi) przed uruchomieniem silnika(wtedy słabsza pompka pracuje bezwładnie,bez napięcia)
Wyszedłem z założenia aby nie musieć wyłączać webasta (2gi przekaźnik odcina pompę) ale:
– włączone webasto – po włączeniu silnika webasto samo gaśnie po ok 30 sek (sterownik),
– wyłączone webasto – po włączeniu silnika webasto nie włącza się (wymuszanie przyciskiem płomienia prowadzi do konieczności resetowania go później)
– z 1533 włącza się normalnie na żądanie lub czas (ale nie przy włączonym silniku)
Dawno temu widziałem w komputerze błąd U0166 (Lost communication with the auxiliary heater control module).
Zastawiam się jak jest podłączone webasto do komputera (i co jest impulsem do włączenia dogrzewania silnika przy +12v po stacyjce).
Oraz co może być przyczyną nie działania webasta w "stary" sposób (dogrzewanie) przy obecności 1533.
(Jeśli to tylko obecność 1533 blokuje (czego jeszcze nie sprawdziłem/ nie potwierdziłem) to być może 3ci przekaźnik odcinający w-bus przy +12V po stacyjce by załatwił problem.)
Czy ktoś coś podobnego zaobserwował?