Rozbudowa dogrzewacza Webasto do funkcji pełnego ogrzewania (M6 polift)
Czy nie lepiej zrobić do k3/2 zacisk 86 do + stacyjnki np.
przekładamy na k3/2 czerwony z 87 na 87a i mamy wyłączenie pompki po uruchomieniu kluczka ?
Osobiście dodaje jeszcze grzałkę do podgrzewu paliwa na zimę bo zalanie dobrego paliwa i ulepszacza nic w tamtym roku nie dało czkawka była
STANADYNE
przekładamy na k3/2 czerwony z 87 na 87a i mamy wyłączenie pompki po uruchomieniu kluczka ?
Osobiście dodaje jeszcze grzałkę do podgrzewu paliwa na zimę bo zalanie dobrego paliwa i ulepszacza nic w tamtym roku nie dało czkawka była
STANADYNE
- Od: 18 wrz 2012, 23:43
- Posty: 17
paweledi655 napisał(a):Czy nie lepiej zrobić do k3/2 zacisk 86 do + stacyjnki np.
akurat tak to nie bo pompka zasilana jest stałym+ załączanym z przekaźnika którego wyzwoleniem jest (u mnie) np. jajko. Jak dasz "+ po stacyjce" i pompkę przełączysz na 87a to wówczas przy wyłączonym silniku i wyjętym kluczyku pompka będzie cały czas kręcić.
Chyba że czegoś nie zrozumiałem
Poza tym moja modyfikacja była zrobiona z tego co miałem, czyli przekaźnika bez styku 87a wiec tylko takie rozwiązanie wchodziło w grę.
paweledi655 napisał(a):Osobiście dodaje jeszcze grzałkę do podgrzewu paliwa na zimę
Ja też dodałem. Praktycznie jedna robota podczas rozbudowy webasto.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
W zeszłym roku zima strasznie szarpnęła mnie po kieszeni (laweta, serwis, czyszczenie układu paliwowego, serwisowe wypalenie DPF) – wyrzucone pieniądze – więc coś z tym trzeba było począć. Rozbudowa dogrzewacza + podgrzewacz paliwa.
Chyba nadszedł czas aby reszta "majsterklepek" skorzystała również z moich doświadczeń w rozbudowie dogrzewacza.
Jako dodatkową elektryczną pompkę wody wykorzystałem pompkę z AUDI A4 2010r.
O jej wyborze zadecydowało kilka faktów:
– jest sprzedawana razem z uchwytem idealnie pasującym(po małej modyfikacji) do 6-tki.
– zamocowana do uchwytu na amortyzujących gumkach niwelujących drgania podczas pracy
– zużywa ciut mniej prądu od oryginalnej pompki webasta
– na uchwycie pompki można zamontować podgrzewacz paliwa
– ma dodatkowy, trzeci przewód sygnałowy pozwalający kontrolować pracę pompki.
– dobra cena zakupu
Wtyczkę do zegara 1533 wykonałem samodzielnie ze starej wtyczki EIDE – rozstaw pinów pasuje idealnie
Ze względu na fakt, że samochód cały czas jest eksploatowany i mam mało wolnego czasu prace były podzielone na etapy. Jako pierwszą wykonałem instalację elektryczną. W jednym miejscu zamocowałem podstawki, przekaźniki i bezpieczniki do Webasta i podgrzewacza paliwa. Całość zamocowałem na trzech odpowiednio wygiętych paskach perforowanego płaskownika wykorzystywanego do mocowania siłowników zamka centralnego. Przymocowałem ten zestaw wykorzystując oryginalne dwie śruby i uchwyty do których mocowane są kable.
Wszystkie masy zostały złapane w tym miejscu na istniejącej, oryginalnej, wolnej śrubie poprzez dodanie nakrętki, w kolejności największej energożerności – podgrzewacz paliwa, pompka, zegar, przekaźniki.
Kable do kabiny zostały poprowadzone tak jak w znanej już oryginalnej instrukcji webasta, poniżej przekaźników, wraz z główną wiązką przewodów poprzez przebicie gumowej uszczelki cienkim kolcem, a następnie przeciągnięcie jednego przewodu do którego później doklejałem taśmą następne przewody i przeciągałem na drugą stronę ściany grodziowej silnika rozciągając gumową uszczelkę co zapobiegło ewentualnym przeciekom wody.
Jako przekaźnik wentylatora zastosowałem regulowaną czasówkę, na której ustawiłem czas 11'30" w celu oszczędzania akumulatora i bezsensownego ganiania wentylatora gdy woda jest jeszcze zimna. Jest rewelacyjna gdyż ona sama zużywa 10 razy mniej prądu niż przekaźnik pompki. (na zdjęciu pierwsza z lewej – ta wysoka)
Zegar zamocowałem standardowo w kabinie, ale przy użyciu dopasowanego kawałka MDF, tak aby pochylić go lekko w celu lepszego odczytu zegara.
Zasilanie przekaźnika podgrzewacza paliwa (+ 12V po stacyjce) podpiąłem od razu pod 87a wentylatora.
Całość została podpięta przewodem 4,0 m2 po stronie wejścia zasilania, bezpośrednio w skrzynce bezpieczników.
Podpięcie pompki i jej zalety w M6 – wystarczy przewiercić jeden otwór w uchwycie i mamy mocowanie pompki...
... i podgrzewacza paliwa
Zostały zmienione węże na zasilaniu webasta na zbrojony gdyż miałem już wcześniej z nim kłopoty i był łatany oraz wąż idący na filtr paliwa – jest teraz wydłużony i idzie w dół na grzałkę z której podgrzane paliwo idzie krótkim wężem od razu na filtr paliwa.
Oryginalny moduł zdalnego sterowania TELESTART wydał mi się archaiczny, a jego cena nie adekwatna do korzyści. Brak możliwości sterowania np. z jakiegoś centrum handlowego po zakupach ze względu na zasięg i szereg innych wad zniechęcił mnie do zakupu. Za 400,– można mieć pSenso GSM CONTROL COMPACT z interfejsem w Androidzie. Z wbudowanym czujnikiem temperatury, oraz możliwością podłączenia 3-ech dodatkowych czujników (możliwość kontroli temperatury w aucie, na zewnątrz pojazdu i czegokolwiek innego) do tego zdalny pomiar napięcia źródła zasilania co przy dużych mrozach od razu nam mówi czy mamy szukać kabli rozruchowych czy odpalimy bez problemu. Wszystko sterowane z telefonu.
Na koniec kilka uwag.
Odpowietrzenie przewodu zasilania pompki w paliwo udało mi się wykonać dość prostą nieinwazyjną metodą. Pompujemy paliwo ręczną pompką na filtrze aż stwardnieje przycisk pompki. Odpalamy webasto. Przy pracującym webaście wraz ze spadkiem ciśnienia w przewodach podpompowujemy dalej paliwo ręczną pompką. Cykl powtarzamy kilkukrotnie. Wytworzone ciśnienie pozwala wypchnąć ewentualne powietrze z przewodów.
Należy uzupełnić płyn w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym. Jak miałem poziom poniżej MAX ale powyżej MIN webasto grymasiło i działało lub nie. Przy zalaniu lekko powyżej MAX problemy się skończyły.
Chyba nadszedł czas aby reszta "majsterklepek" skorzystała również z moich doświadczeń w rozbudowie dogrzewacza.
Jako dodatkową elektryczną pompkę wody wykorzystałem pompkę z AUDI A4 2010r.
O jej wyborze zadecydowało kilka faktów:
– jest sprzedawana razem z uchwytem idealnie pasującym(po małej modyfikacji) do 6-tki.
– zamocowana do uchwytu na amortyzujących gumkach niwelujących drgania podczas pracy
– zużywa ciut mniej prądu od oryginalnej pompki webasta
– na uchwycie pompki można zamontować podgrzewacz paliwa
– ma dodatkowy, trzeci przewód sygnałowy pozwalający kontrolować pracę pompki.
– dobra cena zakupu
Wtyczkę do zegara 1533 wykonałem samodzielnie ze starej wtyczki EIDE – rozstaw pinów pasuje idealnie
Ze względu na fakt, że samochód cały czas jest eksploatowany i mam mało wolnego czasu prace były podzielone na etapy. Jako pierwszą wykonałem instalację elektryczną. W jednym miejscu zamocowałem podstawki, przekaźniki i bezpieczniki do Webasta i podgrzewacza paliwa. Całość zamocowałem na trzech odpowiednio wygiętych paskach perforowanego płaskownika wykorzystywanego do mocowania siłowników zamka centralnego. Przymocowałem ten zestaw wykorzystując oryginalne dwie śruby i uchwyty do których mocowane są kable.
Wszystkie masy zostały złapane w tym miejscu na istniejącej, oryginalnej, wolnej śrubie poprzez dodanie nakrętki, w kolejności największej energożerności – podgrzewacz paliwa, pompka, zegar, przekaźniki.
Kable do kabiny zostały poprowadzone tak jak w znanej już oryginalnej instrukcji webasta, poniżej przekaźników, wraz z główną wiązką przewodów poprzez przebicie gumowej uszczelki cienkim kolcem, a następnie przeciągnięcie jednego przewodu do którego później doklejałem taśmą następne przewody i przeciągałem na drugą stronę ściany grodziowej silnika rozciągając gumową uszczelkę co zapobiegło ewentualnym przeciekom wody.
Jako przekaźnik wentylatora zastosowałem regulowaną czasówkę, na której ustawiłem czas 11'30" w celu oszczędzania akumulatora i bezsensownego ganiania wentylatora gdy woda jest jeszcze zimna. Jest rewelacyjna gdyż ona sama zużywa 10 razy mniej prądu niż przekaźnik pompki. (na zdjęciu pierwsza z lewej – ta wysoka)
Zegar zamocowałem standardowo w kabinie, ale przy użyciu dopasowanego kawałka MDF, tak aby pochylić go lekko w celu lepszego odczytu zegara.
Zasilanie przekaźnika podgrzewacza paliwa (+ 12V po stacyjce) podpiąłem od razu pod 87a wentylatora.
Całość została podpięta przewodem 4,0 m2 po stronie wejścia zasilania, bezpośrednio w skrzynce bezpieczników.
Podpięcie pompki i jej zalety w M6 – wystarczy przewiercić jeden otwór w uchwycie i mamy mocowanie pompki...
... i podgrzewacza paliwa
Zostały zmienione węże na zasilaniu webasta na zbrojony gdyż miałem już wcześniej z nim kłopoty i był łatany oraz wąż idący na filtr paliwa – jest teraz wydłużony i idzie w dół na grzałkę z której podgrzane paliwo idzie krótkim wężem od razu na filtr paliwa.
Oryginalny moduł zdalnego sterowania TELESTART wydał mi się archaiczny, a jego cena nie adekwatna do korzyści. Brak możliwości sterowania np. z jakiegoś centrum handlowego po zakupach ze względu na zasięg i szereg innych wad zniechęcił mnie do zakupu. Za 400,– można mieć pSenso GSM CONTROL COMPACT z interfejsem w Androidzie. Z wbudowanym czujnikiem temperatury, oraz możliwością podłączenia 3-ech dodatkowych czujników (możliwość kontroli temperatury w aucie, na zewnątrz pojazdu i czegokolwiek innego) do tego zdalny pomiar napięcia źródła zasilania co przy dużych mrozach od razu nam mówi czy mamy szukać kabli rozruchowych czy odpalimy bez problemu. Wszystko sterowane z telefonu.
Na koniec kilka uwag.
Odpowietrzenie przewodu zasilania pompki w paliwo udało mi się wykonać dość prostą nieinwazyjną metodą. Pompujemy paliwo ręczną pompką na filtrze aż stwardnieje przycisk pompki. Odpalamy webasto. Przy pracującym webaście wraz ze spadkiem ciśnienia w przewodach podpompowujemy dalej paliwo ręczną pompką. Cykl powtarzamy kilkukrotnie. Wytworzone ciśnienie pozwala wypchnąć ewentualne powietrze z przewodów.
Należy uzupełnić płyn w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym. Jak miałem poziom poniżej MAX ale powyżej MIN webasto grymasiło i działało lub nie. Przy zalaniu lekko powyżej MAX problemy się skończyły.
- Od: 20 maja 2009, 12:32
- Posty: 52
- Skąd: Bełchatów
- Auto: mazda 6 2006 2,0 diesel 143KM
Ja sobie tez rozbudowalem webasto ale nie zapomoca tu wyzej wymienianych sterownikow i innych bo to strasznie duze koszty sa wystarczy pompka i zegarek sterujacy a ja dodatkowo jako odpalanie zrobilem za pomoca telefonu komorkowego wystarczy zbudowac prosty uklad i mozna sie cieszyc zalaczaniem webasto z kazdego miejsca na ziemi
zegarek 99zl pompka 100 zl i stary jaki kolwiek telefon i elementy do zbudowania plytki koszt ok 10 zl i to wszystko plus karta sim za 5 zl z przedluzonym wychodzeniem rozmow i koszt zamodzielnej instalacji z pzrekaznikami ok 40 zl pozdrawaim
zegarek 99zl pompka 100 zl i stary jaki kolwiek telefon i elementy do zbudowania plytki koszt ok 10 zl i to wszystko plus karta sim za 5 zl z przedluzonym wychodzeniem rozmow i koszt zamodzielnej instalacji z pzrekaznikami ok 40 zl pozdrawaim
- Od: 26 mar 2014, 20:05
- Posty: 10
- Auto: MAZDA 6 MZR-CD 2.0 136 KM
Witajcie.
Czy ktoś może posiada zdjęcia z rozbudowy dogrzewania Webasto Zdjęcia poznikały z zewn. serwerów, a ja niestety już nie mam dostępu do nich
Czy ktoś może posiada zdjęcia z rozbudowy dogrzewania Webasto Zdjęcia poznikały z zewn. serwerów, a ja niestety już nie mam dostępu do nich
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
- Od: 1 cze 2011, 19:00
- Posty: 115
- Skąd: Jastrzębie-Zdrój
- Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite
niestety zdjęcia przepadły pozostaje poczekać aż ktoś wykona to u siebie, albo robił to wcześniej i posiada zdjęcia...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Witam moze ktos pomoze dołozyłem telestart T90 /bez zadnego logo / i pilota jajko VW i niestety nie uruchamiaa pieca steruje tylko po analogowym wyjsciu pompka wody i dmuchawa wewnatrz . Sterownik z allegro wiec mysle pewnie uszkodzony wysłałem do www.mlserwis.pl i stwierdzili ze jest dobry ,ze winny moze byc pilot od VW ,ale przeciez załącza analogowe wyjscie.Moze ktos pomoze ?
przyucz pilota-chociaż jesli pilot załącza dmuchawę to pewnie jest dobry .Ja kiedyś tak miałem i okazało sie że skorodował całkowicie pin1 ten który jest od sterowania samym webasto zdemontowałem płytkę i podłączyłem na krótko
A Ty sam rozbudowałeś sobie webasto? Nie wiem czemu skorodował ale było tak że webasto chodziło a w pewnym momencie przestało .Szukałem przyczyny aż w koncu wpadłem na pomysł aby odpiąć kostkę z wabasto ta 6 pinową i telefonem zrobiłem fotkę i na fotce wyszło ze brakuje 1 pinu .Zdemontowałem sterownik i sobie ten kabelek zalutowałem na krótko ;–) Sprawdz jeszcze podłączenie a dokładnie ten kabel który jest podłączony do 1 pin na webasto może po drodze jest gdzieś przerwany ? A samo dogrzewanie silnika Ci działa załącza sie webasto przy odpalaniu silnika ?
a wpiąłeś ten pin 1 do webasto?
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6