Rozbudowa dogrzewacza Webasto do funkcji pełnego ogrzewania (M6 polift)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez paweledi655 » 16 paź 2012, 22:22

Czy nie lepiej zrobić do k3/2 zacisk 86 do + stacyjnki np.
przekładamy na k3/2 czerwony z 87 na 87a i mamy wyłączenie pompki po uruchomieniu kluczka ?

Osobiście dodaje jeszcze grzałkę do podgrzewu paliwa na zimę bo zalanie dobrego paliwa i ulepszacza nic w tamtym roku nie dało czkawka była :)
STANADYNE
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 23:43
Posty: 17

Postprzez marex » 17 paź 2012, 09:46

paweledi655 napisał(a):Czy nie lepiej zrobić do k3/2 zacisk 86 do + stacyjnki np.

akurat tak to nie bo pompka zasilana jest stałym+ załączanym z przekaźnika którego wyzwoleniem jest (u mnie) np. jajko. Jak dasz "+ po stacyjce" i pompkę przełączysz na 87a to wówczas przy wyłączonym silniku i wyjętym kluczyku pompka będzie cały czas kręcić.
Chyba że czegoś nie zrozumiałem

Poza tym moja modyfikacja była zrobiona z tego co miałem, czyli przekaźnika bez styku 87a wiec tylko takie rozwiązanie wchodziło w grę.

paweledi655 napisał(a):Osobiście dodaje jeszcze grzałkę do podgrzewu paliwa na zimę

Ja też dodałem. Praktycznie jedna robota podczas rozbudowy webasto.
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Doloress » 28 sty 2013, 17:48

W zeszłym roku zima strasznie szarpnęła mnie po kieszeni (laweta, serwis, czyszczenie układu paliwowego, serwisowe wypalenie DPF) – wyrzucone pieniądze – więc coś z tym trzeba było począć. Rozbudowa dogrzewacza + podgrzewacz paliwa.
Chyba nadszedł czas aby reszta "majsterklepek" skorzystała również z moich doświadczeń w rozbudowie dogrzewacza.
Jako dodatkową elektryczną pompkę wody wykorzystałem pompkę z AUDI A4 2010r.
O jej wyborze zadecydowało kilka faktów:
– jest sprzedawana razem z uchwytem idealnie pasującym(po małej modyfikacji) do 6-tki.
– zamocowana do uchwytu na amortyzujących gumkach niwelujących drgania podczas pracy
– zużywa ciut mniej prądu od oryginalnej pompki webasta
– na uchwycie pompki można zamontować podgrzewacz paliwa
– ma dodatkowy, trzeci przewód sygnałowy pozwalający kontrolować pracę pompki.
– dobra cena zakupu
2983717708.jpg

Wtyczkę do zegara 1533 wykonałem samodzielnie ze starej wtyczki EIDE – rozstaw pinów pasuje idealnie
DSC_0054.jpg

Ze względu na fakt, że samochód cały czas jest eksploatowany i mam mało wolnego czasu prace były podzielone na etapy. Jako pierwszą wykonałem instalację elektryczną. W jednym miejscu zamocowałem podstawki, przekaźniki i bezpieczniki do Webasta i podgrzewacza paliwa. Całość zamocowałem na trzech odpowiednio wygiętych paskach perforowanego płaskownika wykorzystywanego do mocowania siłowników zamka centralnego. Przymocowałem ten zestaw wykorzystując oryginalne dwie śruby i uchwyty do których mocowane są kable.
DSC_0109_1.jpg

Wszystkie masy zostały złapane w tym miejscu na istniejącej, oryginalnej, wolnej śrubie poprzez dodanie nakrętki, w kolejności największej energożerności – podgrzewacz paliwa, pompka, zegar, przekaźniki.
DSC_0111_1.jpg

Kable do kabiny zostały poprowadzone tak jak w znanej już oryginalnej instrukcji webasta, poniżej przekaźników, wraz z główną wiązką przewodów poprzez przebicie gumowej uszczelki cienkim kolcem, a następnie przeciągnięcie jednego przewodu do którego później doklejałem taśmą następne przewody i przeciągałem na drugą stronę ściany grodziowej silnika rozciągając gumową uszczelkę co zapobiegło ewentualnym przeciekom wody.
Jako przekaźnik wentylatora zastosowałem regulowaną czasówkę, na której ustawiłem czas 11'30" w celu oszczędzania akumulatora i bezsensownego ganiania wentylatora gdy woda jest jeszcze zimna. Jest rewelacyjna gdyż ona sama zużywa 10 razy mniej prądu niż przekaźnik pompki. (na zdjęciu pierwsza z lewej – ta wysoka)
Zegar zamocowałem standardowo w kabinie, ale przy użyciu dopasowanego kawałka MDF, tak aby pochylić go lekko w celu lepszego odczytu zegara.
Zasilanie przekaźnika podgrzewacza paliwa (+ 12V po stacyjce) podpiąłem od razu pod 87a wentylatora.
Całość została podpięta przewodem 4,0 m2 po stronie wejścia zasilania, bezpośrednio w skrzynce bezpieczników.
DSC_0125_1.jpg

Podpięcie pompki i jej zalety w M6 – wystarczy przewiercić jeden otwór w uchwycie i mamy mocowanie pompki...
DSC_0093.jpg

... i podgrzewacza paliwa
DSC_0121.jpg

Zostały zmienione węże na zasilaniu webasta na zbrojony gdyż miałem już wcześniej z nim kłopoty i był łatany oraz wąż idący na filtr paliwa – jest teraz wydłużony i idzie w dół na grzałkę z której podgrzane paliwo idzie krótkim wężem od razu na filtr paliwa.
DSC_0123.jpg

Oryginalny moduł zdalnego sterowania TELESTART wydał mi się archaiczny, a jego cena nie adekwatna do korzyści. Brak możliwości sterowania np. z jakiegoś centrum handlowego po zakupach ze względu na zasięg i szereg innych wad zniechęcił mnie do zakupu. Za 400,– można mieć pSenso GSM CONTROL COMPACT z interfejsem w Androidzie. Z wbudowanym czujnikiem temperatury, oraz możliwością podłączenia 3-ech dodatkowych czujników (możliwość kontroli temperatury w aucie, na zewnątrz pojazdu i czegokolwiek innego) do tego zdalny pomiar napięcia źródła zasilania co przy dużych mrozach od razu nam mówi czy mamy szukać kabli rozruchowych czy odpalimy bez problemu. Wszystko sterowane z telefonu.
screen_panel_control.png

Sterowanie.jpg

Na koniec kilka uwag.
<glupek2>
Odpowietrzenie przewodu zasilania pompki w paliwo udało mi się wykonać dość prostą nieinwazyjną metodą. Pompujemy paliwo ręczną pompką na filtrze aż stwardnieje przycisk pompki. Odpalamy webasto. Przy pracującym webaście wraz ze spadkiem ciśnienia w przewodach podpompowujemy dalej paliwo ręczną pompką. Cykl powtarzamy kilkukrotnie. Wytworzone ciśnienie pozwala wypchnąć ewentualne powietrze z przewodów.
Należy uzupełnić płyn w chłodnicy i zbiorniku wyrównawczym. Jak miałem poziom poniżej MAX ale powyżej MIN webasto grymasiło i działało lub nie. Przy zalaniu lekko powyżej MAX problemy się skończyły.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 maja 2009, 12:32
Posty: 52
Skąd: Bełchatów
Auto: mazda 6 2006 2,0 diesel 143KM

Postprzez Mandey » 28 sty 2013, 18:21

Kawał dobrej roboty <spoko> fajne rozwiązanie z tym programem na Androida :D
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez lenovoy510p » 26 mar 2014, 20:09

Ja sobie tez rozbudowalem webasto ale nie zapomoca tu wyzej wymienianych sterownikow i innych bo to strasznie duze koszty sa wystarczy pompka i zegarek sterujacy a ja dodatkowo jako odpalanie zrobilem za pomoca telefonu komorkowego wystarczy zbudowac prosty uklad i mozna sie cieszyc zalaczaniem webasto z kazdego miejsca na ziemi :)


zegarek 99zl pompka 100 zl i stary jaki kolwiek telefon i elementy do zbudowania plytki koszt ok 10 zl i to wszystko plus karta sim za 5 zl z przedluzonym wychodzeniem rozmow i koszt zamodzielnej instalacji z pzrekaznikami ok 40 zl pozdrawaim
Początkujący
 
Od: 26 mar 2014, 20:05
Posty: 10
Auto: MAZDA 6 MZR-CD 2.0 136 KM

Postprzez wujek116 » 26 mar 2014, 20:12

To może kolego pochwalisz się co tam zmajstrowałeś jestem ciekaw i pewnie inni na forum też . :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2011, 16:38
Posty: 353 (5/7)
Skąd: Nederlande
Auto: MAZDA 6 2.0 Diesel oryg.136km 2004r KOMBI

Postprzez dobrzyn22 » 27 cze 2014, 06:09

Witajcie.

Czy ktoś może posiada zdjęcia z rozbudowy dogrzewania Webasto <co?> Zdjęcia poznikały z zewn. serwerów, a ja niestety już nie mam dostępu do nich
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mnieteczek » 1 lip 2014, 19:36

Panowie jak ktoś jest chętny na pilota do T91 mam do sprzedania

OGŁOSZENIE KLIK

Pozdro.
Obrazek

Niestety ex właściciel M6 A+ ,została skradziona 17.12.2013.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2011, 19:00
Posty: 115
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Auto: Opel Insignia 2014 ST Cosmo Elite

Postprzez sheller80 » 5 lis 2014, 13:52

Moze ktos podpowie po montazu zegara powinno odrazu odpalic czy musimy wykonac procedure kasowania błedów i odblokowania??
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez Pioteq25 » 28 lis 2015, 19:42

Prośba o reupload fotek.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 29 lis 2015, 14:23

niestety zdjęcia przepadły :( pozostaje poczekać aż ktoś wykona to u siebie, albo robił to wcześniej i posiada zdjęcia...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Traker » 5 sty 2016, 21:39

Pytanie za 100pkt. Gdzie teraz dostać wiązkę elektryczną do GG/GY 2006r., czyli modelu poliftowego ?? Ktoś posiada jakiś schemat jak zrobić ??
Pozdrawiam.
Początkujący
 
Od: 3 sty 2016, 16:55
Posty: 1
Auto: MAZDA GY 2006/7
Seria 143KM
KOMBI

Postprzez dobrzyn22 » 6 sty 2016, 13:28

moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez sheller80 » 15 sty 2016, 19:15

Witam moze ktos pomoze dołozyłem telestart T90 /bez zadnego logo / i pilota jajko VW i niestety nie uruchamiaa pieca steruje tylko po analogowym wyjsciu pompka wody i dmuchawa wewnatrz . Sterownik z allegro wiec mysle pewnie uszkodzony wysłałem do www.mlserwis.pl i stwierdzili ze jest dobry ,ze winny moze byc pilot od VW ,ale przeciez załącza analogowe wyjscie.Moze ktos pomoze ???
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez robertzago » 15 sty 2016, 22:57

przyucz pilota-chociaż jesli pilot załącza dmuchawę to pewnie jest dobry .Ja kiedyś tak miałem i okazało sie że skorodował całkowicie pin1 ten który jest od sterowania samym webasto zdemontowałem płytkę i podłączyłem na krótko
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez sheller80 » 15 sty 2016, 23:44

Tez sadze ze jak pilota załącza to jest ok ,czemu skorodował nalało sie wody ??był uszczelniony ?
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez robertzago » 16 sty 2016, 00:05

A Ty sam rozbudowałeś sobie webasto? Nie wiem czemu skorodował ale było tak że webasto chodziło a w pewnym momencie przestało .Szukałem przyczyny aż w koncu wpadłem na pomysł aby odpiąć kostkę z wabasto ta 6 pinową i telefonem zrobiłem fotkę i na fotce wyszło ze brakuje 1 pinu .Zdemontowałem sterownik i sobie ten kabelek zalutowałem na krótko ;–) Sprawdz jeszcze podłączenie a dokładnie ten kabel który jest podłączony do 1 pin na webasto może po drodze jest gdzieś przerwany ? A samo dogrzewanie silnika Ci działa załącza sie webasto przy odpalaniu silnika ?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez sheller80 » 16 sty 2016, 00:13

Tak sam rozbudowałem ,co do webasta jako pieca musi byc sprawne bo załącza sie po uruchomieniu silnika .
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Postprzez robertzago » 16 sty 2016, 00:15

a wpiąłeś ten pin 1 do webasto?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez sheller80 » 16 sty 2016, 00:24

Takkkkkkk
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2014, 12:59
Posty: 266 (0/3)
Skąd: Łańcut / Podkarpacie
Auto: Mazda 6 GY 2006r RF7J

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6