Rozbudowa dogrzewacza Webasto do funkcji pełnego ogrzewania (M6 polift)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez piojan » 2 gru 2011, 00:30

Ja bym jeszcze chętnie dodał trzeci przekaźnik wyłączający pompę wody gdy jest "+12V po stacyjce" (włączony silnik) aby słabsza pompka wody nie napędzała mocniejszej i jej nie zużywała.
Z tego co się orientuję tryb lato/zima realizowany jest poprzez podanie masy na 5 pin (żółty kabel) (przez sterownik/zegar) wiec (majac sterwownik 1533) można wykonać to samo zwykłym przełącznikiem do masy.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2011, 21:51
Posty: 18
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback

Postprzez dobrzyn22 » 2 gru 2011, 00:55

aby słabsza pompka wody nie napędzała mocniejszej


no chyba jest właśnie na odwrót...czyli po podaniu + 12V po stacyjce mocniejsza pompka napędza słabszą...Gdzieś to było opisane i ogólnym wnioskiem było to,że słabsza pompka(czyli ta dołożona) nie zużywa się w jakiś specjalnie nadmierny sposób przy takim rodzaju podłączenia.
Nie wiem jak inni ale, ja mam "odruch" wyłączania webasto z pilota (o ile jeszcze chodzi) przed uruchomieniem silnika(wtedy słabsza pompka pracuje bezwładnie,bez napięcia)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez piojan » 12 sty 2012, 23:24

Mam przyjemność również pogratulować bardzo pożytecznej fotorelacji.
Ostatnio sfinalizowałem prace nad tym.
dobrzyn22 napisał(a):
aby słabsza pompka wody nie napędzała mocniejszej

no chyba jest właśnie na odwrót...czyli po podaniu + 12V po stacyjce mocniejsza pompka napędza słabszą...


Robiłem własną wiązkę wiec parę informacji dorzucę:
– ten pin do pieca (jak i piny do sterownika 1533) można kupić jako złączki do płyt głównych (jak np od diody led na obudowie pc etc)
– u mnie 1 przekaźnik do załączania, 2 do odcinania pompy gdy jest 12V po stacyjce, zaś lato/zima będzie zrealizowane zwykłym podwójnym przełącznikiem kołyskowym (łączy piec do masy i rozwiera zasilanie pompki).
– przekaźniki umieściłem w okolicach kierownicy (przez gródz idzie tylko wiązka do pieca (skrętka), zasialanie pompy+masa).
– przekaźnik (1szt) bierze 0,15A (1,8W), 1533 nie aktywny <0,01A,
– pompka 0,83A (10W) – pin 1 to +12V, 2=masa (prawdopodobnie) – choć cały czas nie sprawdziłem czy na pewno w dobrą stronę pompuje (przy włączaniu silnika dziwnie bulgocze jakby zmiana kierunku).

dobrzyn22 napisał(a):Nie wiem jak inni ale, ja mam "odruch" wyłączania webasto z pilota (o ile jeszcze chodzi) przed uruchomieniem silnika(wtedy słabsza pompka pracuje bezwładnie,bez napięcia)


Wyszedłem z założenia aby nie musieć wyłączać webasta (2gi przekaźnik odcina pompę) ale:
– włączone webasto – po włączeniu silnika webasto samo gaśnie po ok 30 sek (sterownik),
– wyłączone webasto – po włączeniu silnika webasto nie włącza się (wymuszanie przyciskiem płomienia prowadzi do konieczności resetowania go później)
– z 1533 włącza się normalnie na żądanie lub czas (ale nie przy włączonym silniku)

Dawno temu widziałem w komputerze błąd U0166 (Lost communication with the auxiliary heater control module).
Zastawiam się jak jest podłączone webasto do komputera (i co jest impulsem do włączenia dogrzewania silnika przy +12v po stacyjce).

Oraz co może być przyczyną nie działania webasta w "stary" sposób (dogrzewanie) przy obecności 1533.
(Jeśli to tylko obecność 1533 blokuje (czego jeszcze nie sprawdziłem/ nie potwierdziłem) to być może 3ci przekaźnik odcinający w-bus przy +12V po stacyjce by załatwił problem.)

Czy ktoś coś podobnego zaobserwował?
Początkujący
 
Od: 29 mar 2011, 21:51
Posty: 18
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback

Postprzez paweledi655 » 27 wrz 2012, 20:34

Witam
Dzisiaj zrobiłem to = dodałem jajko i instalację, zostało dodać pompkę i wydech :)
Tylko instalację przepchnołem przez całą wiązke za amortyzatorem mniej rozbierania .
Pytanko czy przy włączeniu ręcznym tylko dmucha czy też wyświetla ?
U mnie tylko dmucha nic nie wyświetla:)
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 22:43
Posty: 17

Postprzez Mandey » 27 wrz 2012, 22:02

Powinien Ci się podświetlić i pokazać taki mały płomyk z boku wyświetlacza.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez paweledi655 » 27 wrz 2012, 22:21

To ja wiem że jajo chodzi mi o wyświetlacz :) z podświetleniem dmuchawy .

Pytanko jaka rura ( fi ) wchodzi do webasta top c ? i może jaka długość żeby wyprowadzić pod samochodzik bez tłumika ?
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 22:43
Posty: 17

Postprzez piojan » 27 wrz 2012, 22:38

Przy włączonym webasto i wyłączonym silniku wyświetlacz klimatyzacji (przynajmniej automatycznej) u mnie się nie pali również – wiec uznałbym to za normalny objaw.
Ale można w ciemno sterować wszystkimi przyciskami.
Ostatnio edytowano 27 wrz 2012, 22:42 przez piojan, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 29 mar 2011, 21:51
Posty: 18
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback

Postprzez paweledi655 » 27 wrz 2012, 22:42

Dziwna sprawa bo schematy mówią tylko o jednym przekaźniku :)
pompa jest nie odcinana po uruchomieniu silnika tylko pracuje może dlatego że producent założył że w wyłączona pompa ogranicza przepływ chłodziwa ?
przeczytałem instrukcję i czy silnik jest właczony- uruchomiony czy nie to jajo i tak załączy webasto
przełącznik lato zima możę wystarczy dać wyłacznik na wbusa pod maską ?/
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 22:43
Posty: 17

Postprzez piojan » 27 wrz 2012, 22:46

Tez chciałem aby pompa była odcinana po uruchomieniu silnika i zmodyfikowałem układ (dodany przekaźnik) aby odcinał pompę gdy jest + po stacyjce.

Choć swoją drogą – z tego co pamiętam z zeszłej zimy to mam wrażenie, że po włączeniu silnika sterownik webasto (jajko) się po 30 sek wyłączało (i pewnie odcinało pompę) ? Ktoś mnie poprawi?

W tym roku rozważam połączenie jajka z jakimś prostym sterowaniem gsm.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2011, 21:51
Posty: 18
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback

Postprzez paweledi655 » 27 wrz 2012, 22:49

Oraz co może być przyczyną nie działania webasta w "stary" sposób (dogrzewanie) przy obecności 1533.
(Jeśli to tylko obecność 1533 blokuje (czego jeszcze nie sprawdziłem/ nie potwierdziłem) to być może 3ci przekaźnik odcinający w-bus przy +12V po stacyjce by załatwił problem.)


Musi być stary sposób wbus tylko podaje sygnał kiedy ma się piec załączyć na godziny lub ręcznie
stary sposób powinien działać temperatura powietrza + płynu załączał piec

jest gdzieś schemat i program do testowania webasta na formu możę należy poddać diagnozie :)
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 22:43
Posty: 17

Postprzez piojan » 27 wrz 2012, 23:01

Coś mi się przypomina, że miałem podobne obserwacje ale potem doszedłem do wniosku, że jest wszystko jednak ok. (Jak dobrze pamiętam z zeszłej zimy (?) ). Trzeba pamiętać jakie warunki muszą być spełnione aby nastąpił automatyczny rozruch dogrzewania.
Początkujący
 
Od: 29 mar 2011, 21:51
Posty: 18
Skąd: Gdynia
Auto: Mazda 6 GG 2.0 143KM DPF 2007 hatchback

Postprzez paweledi655 » 27 wrz 2012, 23:07

na eabay.de telestar t91 jest za 159 euro
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 22:43
Posty: 17

Postprzez dobrzyn22 » 28 wrz 2012, 09:37

paweledi655proszę o uzupełnienie profilu(z prawej str.)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 28 wrz 2012, 14:16

piojan napisał(a):W tym roku rozważam połączenie jajka z jakimś prostym sterowaniem gsm.

Czy GSM, czy pilot... Kwestia indywidualna. Osobiście mi wystarczy pilot + centralka z zasięgiem 1 km. GSM to chyba ciut droższe rozwiązanie? W jakim celu grzać samochód, będąc w innym mieście :P
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez dobrzyn22 » 28 wrz 2012, 14:37

Mandey napisał(a):Osobiście mi wystarczy pilot + centralka z zasięgiem 1 km

Problem w tym ,że z tym 1km teoretycznego zasięgu bywa różnie-wtedy pomocne okazuje sięsterowanie GSM

Kosztowo można to zrobić w sumie tanio ( poczytaj wątki o webasto- jest ich kilka i tam jest opisane jak to prosto w miarę zrobić ;) )

PS. być może jest to nawet opisane w tym wątku-nie chce mi się szukać ;)
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 15:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez mądry » 28 wrz 2012, 18:57

mogę powiedzieć że przerobienie sterowania webasto do uruchamiania przez GSM kosztowało mnie równe 200 zł + 2 godzinki własnej pracy. Wykorzystałem do tego zamontowane rok temu jajko i przerobiony odpowiednio telefon GSM z kartą play fresh, więc kosztuje mnie to 5 zł rocznie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2009, 08:33
Posty: 637 (0/8)
Skąd: Kołbiel
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2.0 TD 121 KM,
Yamaha DT 125 32 KM

Postprzez Mandey » 28 wrz 2012, 19:42

dobrzyn22 napisał(a):Problem w tym ,że z tym 1km teoretycznego zasięgu bywa różnie-wtedy pomocne okazuje się sterowanie GSM

Zgadza się. To 1 km zasięgu w warunkach idealnych, np. na łące za miastem. W górach praktyczny zasięg to ok. 500 m. Ale wracając ze stoku, zdalne webasto, to coś pięknego :D

Odnośnie GSM. Kwestia indywidualna :)

mądry napisał(a):mogę powiedzieć że przerobienie sterowania webasto do uruchamiania przez GSM kosztowało mnie równe 200 zł + 2 godzinki własnej pracy.

Mnie ok. 180 zł (centralka, antena i pilot). Także różnica znikoma ;) zwracam honor :P
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez paweledi655 » 1 paź 2012, 21:15

Elms GSM2 to trzeba wlutować pod włacznik ręczny jaja i będzie załączanie przez gsm
moje webasto już działa jedyna wtopa to że można tylko jeden program uruchomić
jak bym chciał ustawić trzy razy dziennie to się nie da
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 22:43
Posty: 17

Postprzez paweledi655 » 4 paź 2012, 23:44

No i cóż
Pierwsze problemy :)
zegar wyłącza się po 10-30 sek możę 2 minutach diagnoza może złe połaczenia kabelek stary bo używany – wszystko na krótko wycięte bezpieczniki no i działa ( pewnie do poprawki połączenia :) )
ale piecyk milczy
więc albo temperatura jest za wysoka albo świeczka poszła się rypać
jeszcze nie wiem rano sprawdzę jak temperatura będzie niższa :) pewnie powiem czy ruszyło

ale tu ciekawy link do ściągnięcia
instrukcja diagnostyka usterek webasto i inne ciekawe pliki :)
http://chomikuj.pl/armin74/Mazda+6+Weba ... 967927.pdf
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2012, 22:43
Posty: 17

Postprzez marex » 7 paź 2012, 09:33

Webasto rozbudowane sterowanie jajkiem wiązka wykonana samodzielnie. Po zimnie jednak zrobię sterowanie pompki na drugim przekaźniku bo włączenie nawiewów załącza pompkę.
Kable przepchnąłem przez główny przepust z komory silnika (trochę poniżej akumulatora) do kabiny (nad pedałami).

Nie wytrzymałem do wiosny i dodałem drugi przekaźnik "K3/2" wg schematu:
mazda620062008poliftsch_new.jpg

Już widzę przynajmniej trzy pozytywne strony mojej modyfikacji:
– po pierwsze pompka nie pracuje kiedy nie musi (jeżeli auto jest uruchomione wówczas pracuje główna pompa wody)
– po drugie podczas uruchamiania auta było trzeba wyłączać nawiewy (czego nie mam w zwyczaju) ponieważ był chwilowy zanik napięcia (wyłącza się radio, klima, itd. ) jeżeli się nie wyłączyło pompką strasznie "szarpało" co w przyszłości mogło skutkować spaleniem silniczka pompki.
– po trzecie ucichł niepotrzebny hałas ganianej wody przez pompkę jak jest wyłączone auto :]

Jedyną negatywną stroną tej modyfikacji jest to że pobierany jest dodatkowy (minimalny prąd) na zasilanie cewki dodatkowego przekaźnika jak dla mnie to jest nie istotne :)
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 17:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6