Demontaż dekielka poduszki w kierownicy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez szejk78 » 14 kwi 2011, 21:35

Grzyby napisał(a):
szejk78 napisał(a):omineło mnie programowanie radia,szyb i takich tam innych pierdół

No tak, kupa roboty :P

no ba czas to $$$$$$$ ;P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2010, 19:21
Posty: 82 (0/2)
Skąd: Hamm(D)/Bielsko Biała
Auto: Jest DAF XF 460 ADR,było Mondeo IV,Mazda 6 Sport Wagon MZR-CD 2004r.136ps
Mazda 323F BA
Focus MK I TDCI 115ps

Postprzez Enduro » 15 kwi 2011, 09:04

pawelsz napisał(a):Nie chce demontowac poduszki
chce tylko zdjąc ten plastik ze znaczkiem mazda pod którym jest poduszka i klakson .... ktorego wlasnie nie ma na zdjeciuI boje sie mocno pociagnac zeby czegos nie urwać,

ten plastik ze znaczkiem jest przynitowany do korupsu/stalaża poduszki
a styki klaksonu są w kierownicy i nie mają prawie nic wspólnego z airbagiem
pozdr.Enduro
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez BlaQ » 20 kwi 2011, 22:31

jejku jak ja się ciesze że w końcu znalazłem ten temat <rotfl> . ok to czy ktoś wie co trzeba, nasmarować, czy przykleić żeby ten zakichany dekielek nie trzeszczał bo człowieka może szag trafić na dłuższej trasie, jak wpadnie w rezonans.
BlaQ
 

Postprzez darrkk » 21 lip 2011, 23:17

Ponieważ moderator nie wpuścił mi oddzielnego wątku zadaję krótkie pytanie – jak zdjąć osłonkę klaksonu i poduszki tak żeby nic nie zepsuć? Nie chcę wymieniać poduchy tylko się tam dostać. Czy najpierw trzeba wyciągnąć znaczek Mazdy a pod nim coś odkręcić? Czy są może jakieś zatrzaski po bokach? Oczywiście chodzi o to, żeby przy tych manewrach nie odpalić poduszki, bo koleś mnie nastraszył. Czy może najpierw należy ją jakoś dezaktywować? A chcę dostać się pod tą plastikową osłonę z tylnej części kierownicy żeby zlikwidować trzaski. I zdaje się, że jedyna droga jest właśnie z przodu. Ktoś to zdejmował z M6 GG ?
Mazda 6, 2l, 147 KM, 2007r, hatchback
Początkujący
 
Od: 1 lip 2011, 15:38
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG, 2,0l Pb, 147KM, 2007r, hatchback

Postprzez Enduro » 22 lip 2011, 10:04

to jest kpl. ! trzeba odkręcić dwie boczne śrubki i wymontować airbag w całości.
innej opcji nie ma, polecam dołączyć akumulator.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 22 lip 2011, 15:03

darrkk napisał(a):jak zdjąć osłonkę klaksonu i poduszki tak żeby nic nie zepsuć?

ja bym tam nic nie ruszal... :|
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 22 lip 2011, 16:00

67igor1 napisał(a):ja bym tam nic nie ruszal... :|

ale dlaczego?
to przeciez normalny worek z dziurami i rura z prochem.
nic poza tym tam nie ma..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez darrkk » 22 lip 2011, 19:33

do Enduro:
czyli kolejność powinna być taka:
1. odłączyć aku (na ile minut?)
2. zdjąć plastiki z kolumny i rozłączyć kostkę airbagu
3. odkręcić 2 boczne śruby
4. ciągnąć na siłę kierownicę do siebie ?? odgiąć jakieś zatrzaski?
5. podłożyć kawałek gumki/gąbki pod plastik w kierownicy = zlikwidować trzaski...
6. składanie w kolejności do 1

7.a co wtedy z kontrolką poduszki? będzie migać że było rozłączenie prądu z aku czy kostki? może wymagać resetu przez komputer serwisowy?
Mazda 6, 2l, 147 KM, 2007r, hatchback
Początkujący
 
Od: 1 lip 2011, 15:38
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG, 2,0l Pb, 147KM, 2007r, hatchback

Postprzez Enduro » 22 lip 2011, 21:33

1. ABSOLUTNIE odłączyć aku, na tak dlugo jak przy tym grzebiesz !
2. na kolumnie kierowniczej są lub powinny być dwie plastkowe zaślepki, pod którym znajdują się dwie śrubki M6 i to one trzymają airbag kierowcy.
3. po ich odkręceniu i swobodnym wysunięciu podusi musisz odbezpieczyć zabezpieczenia wtyczek i je potem wypiąć, najlpeije niewielkim śrukokrętem
no a po tych czynnościach możesz pogrzebac przy kontakcie klaksonu (znajduje się przy dolnym ramieniu kierownicy)
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez darrkk » 22 lip 2011, 22:21

Wg mnie hałasuje plastikowa obudowa kierownicy – ten fragment, który jest za dekielkiem klaksonu/poduszki i łączy się z plastikową obudową kolumny. Ten z góry, jakby na grzbiecie kierownicy. U mnie rezonuje na wybojach, jak go docisnąć to milknie. Wydaje mi się, że wystarczy wcisnąć pod niego kawałem gumy/gąbki i nie wpadnie w drgania. Problem jest z dostępem bo ta szczelina jest przysłonięta przez dekiel klaksonu/poduchy. Trzeba więc chyba zdjąć ten przód i wtedy coś poupychać. Jeśli ktoś przeprowadził akcję bez komplikacji to prosimy o instrukcję step-by-step: co odłączyć (aku? kostki poduszki? inne kable?), co odkręcić (te dwie boczne śruby?), jak pociągnąć żeby nie urwać (jakieś plastikowe zatrzaski?), czy potem są jakieś błędy poduszki? czy ew po rozłączeniu aku jest konieczność programowania czegoś (szyb? radia? komputera?) jeśli tak to jak to robić?
Będziemy wdzięczni za rzeczowe info :)
Mazda 6, 2l, 147 KM, 2007r, hatchback
Początkujący
 
Od: 1 lip 2011, 15:38
Posty: 17
Skąd: Łódź
Auto: Mazda 6 GG, 2,0l Pb, 147KM, 2007r, hatchback

Postprzez Wojtek » 22 lip 2011, 22:39

hehehe
no i znalazles wlasciwy temacik ;)
a mi sie on gdzies zawieruszyl... <glupek2>

a na Twoje ostatnie pytania juz masz odpowiedzi:
od Enduro powyzej i moja na PW ;)

Ps. jezeli chodzi tylko o dekielek, to nawet nie bedziesz musial poduszki odlaczac...
ale wszystko na odlaczonym aku... i... bardzo ostroznie...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez tok5 » 3 wrz 2011, 14:10

Czeka mnie także zdejmowanie tego dekielka. Jakie są wszystkie rzeczy, które trzeba później zrobić po podłączeniu akumulatora. Piszecie, że programowanie szyb i odkodowanie radia. Co jeszcze?
pozdrawiam
tok5
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2011, 17:30
Posty: 138 (0/2)
Skąd: okolice Poznania
Auto: GL 2.0 2019 benzynka,
DJ 1.5 2019 benzynka

Postprzez Wojtek » 3 wrz 2011, 15:38

tok5 napisał(a):Co jeszcze?

nic... tylko to ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 3 wrz 2011, 18:37

tok5 napisał(a):Czeka mnie także zdejmowanie tego dekielka. Jakie są wszystkie rzeczy, które trzeba później zrobić po podłączeniu akumulatora. Piszecie, że programowanie szyb i odkodowanie radia. Co jeszcze?

trzeba jeszcze odczekac 99 km, az komp odnajdzie wszystkie wartosci informacyjne co do kwestii zasiegu w km.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mscorp » 14 wrz 2011, 12:14

gacek napisał(a):Chcesz wyjąć całą poduszkę z kierownicy?Jeśli tak to tu masz dwie zaślepki pod którymi są śruby mocujące poduszkę
Obrazek


A ja właśnie potrzebuję jedną taką małą zaślepkę, bo zgubiłem ją gdzieś sprzątając auto i teraz mi nieco szpieci wygląd kierownicy.
Ma ktoś na zbyciu/do sprzedania?
mscorp
 

Postprzez lukasrap » 14 wrz 2012, 17:22

Tez bym taką chcial, bo mi jedna brakuje :)
Mazda, najlepszy przyjaciel człowieka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2009, 21:15
Posty: 315
Skąd: Żnin/Holandia
Auto: Mazda 6 2.0/141 KM (benzyna) czerwona perła, 2004 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6