Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu
Witajcie
Ostatnio zakładałem w Madzi światła do jazdy dziennej i chciałem podłączyć sterowanie nimi do świateł mijania – a więc gdy zapala sie mijania to gasną dzienne. Wiadomo o co chodzi. I tu pojawił sie problem.
Okazało sie że nawet po wyłączeniu świateł mijania na kablu zasilania (+) H1 cały czas utrzymuje sie słabe napięcie około 0.62V
Automat w światłach dziennych rozpoznaje nawet tak słaby prąd i po prostu światła sie nie zapalają.
Czy ktoś potrafi powiedzieć skąd to napięcie? Czy to normalne ?
Ostatnio zakładałem w Madzi światła do jazdy dziennej i chciałem podłączyć sterowanie nimi do świateł mijania – a więc gdy zapala sie mijania to gasną dzienne. Wiadomo o co chodzi. I tu pojawił sie problem.
Okazało sie że nawet po wyłączeniu świateł mijania na kablu zasilania (+) H1 cały czas utrzymuje sie słabe napięcie około 0.62V
Automat w światłach dziennych rozpoznaje nawet tak słaby prąd i po prostu światła sie nie zapalają.
Czy ktoś potrafi powiedzieć skąd to napięcie? Czy to normalne ?
Ostatnio edytowano 1 paź 2010, 07:30 przez vegasnight9, łącznie edytowano 1 raz
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
vegasnight9 napisał(a):słaby prąd około 0.62V[/b]
Faktycznie słaby...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Tej wartości napięcie szczątkowe może być wynikiem słabych połączeń masowych lampy, ale w zasadzie nie jest to jakaś wielka wada. Natomiast pytanie jest, co to za "automat" i jak go połączyłeś ?
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
te 0,6 volta nie ma kompletnie zanczenia,wg mnie...
pozdr.E
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pawko_6 napisał(a):Tej wartości napięcie szczątkowe może być wynikiem słabych połączeń masowych lampy, ale w zasadzie nie jest to jakaś wielka wada. Natomiast pytanie jest, co to za "automat" i jak go połączyłeś ?
Podłączyłem zasilanie pod "plus po stacyjce", mase do minusa aku i kabel sterujący pod zasilanie świateł mijania. Problem w tym że ten automat wykrywa nawet to minimalne napięcie 0,6V (myśli że włączone są światła mijania) i światła dzienne sie nie zapalają.
Może dać opornik jakiś malutki żeby zdusił to napiecie i puścił dopiero od wartości powiedzmy 10V... co o tym myślicie ?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Z opornikiem może być dobry pomysł – nic to nie kosztuje więc kombinuj – no i popraw w pierwszym poście "prąd" na "napięcie"
Daj jakiegoś linka do tego wynalazku.
Daj jakiegoś linka do tego wynalazku.
vegasnight9 napisał(a):...
Może dać opornik jakiś malutki żeby zdusił to napiecie i puścił dopiero od wartości powiedzmy 10V... co o tym myślicie ?
pomysl o jego odp. mocy, no aby nie swiecil..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
krabdul napisał(a):Z opornikiem może być dobry pomysł – nic to nie kosztuje więc kombinuj – no i popraw w pierwszym poście "prąd" na "napięcie"
Daj jakiegoś linka do tego wynalazku.
Poprawiłem sie
Jeśli pytasz o światła dzienne to wyglądają tak:
A propos tego opornika, jaki kupić? Jakie powinien mieć parametry bo nie znam sie na tym a na Allegro cała masa tego.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Opornik jeszcze bardziej pogorszy sprawę, więc żadnych oporników. Wyjść jest kilka, zrobić dobrą masę, przerobić sterowanie w dziennych(może być trudne), a najprościej puścić przez stycznik za grosze, który na pewno będzie sterował.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):.... a najprościej puścić przez stycznik za grosze, który na pewno będzie sterował.
masz na myśli z pewnością przekaźnik...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Tak, tak jak najbardziej, co za czujność Enduro, podobnie jak z rezystorem. Przecież stycznik może nie zmieścić się pod pokrywą w komorze silnika.
A poważnie, to można wykorzystać przekaźnik z oznaczeniem F.FOG, jeżeli nie ma przednich przeciwmgłowych, bo pewnie jest w skrzynce bezpieczników i przekaźników.
A poważnie, to można wykorzystać przekaźnik z oznaczeniem F.FOG, jeżeli nie ma przednich przeciwmgłowych, bo pewnie jest w skrzynce bezpieczników i przekaźników.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):Tak, tak jak najbardziej, co za czujność Enduro, podobnie jak z rezystorem. Przecież stycznik może nie zmieścić się pod pokrywą w komorze silnika.
A poważnie, to można wykorzystać przekaźnik z oznaczeniem F.FOG, jeżeli nie ma przednich przeciwmgłowych, bo pewnie jest w skrzynce bezpieczników i przekaźników.
w każdym aucie do rozbiórki znajdziesz pod maską min. kilka przykaźników, które można spokojnie do tego celu wykorzystać.
pozdr i przepraszam za czujność
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Po co tyle kombinować z opornikami? Daj zwykły przekaźnik i po sprawie. Takie napięcie o którym piszesz nie będzie miało wpływu na działanie przekaźnika i żaden automat nie będzie ci potrzebny.
Arek_78 napisał(a):Po co tyle kombinować z opornikami? Daj zwykły przekaźnik i po sprawie. Takie napięcie o którym piszesz nie będzie miało wpływu na działanie przekaźnika i żaden automat nie będzie ci potrzebny.
yes! E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A jezeli chcesz to zalatwic bardzo szybko , daj w obwod "sterowania" swiatkami dziennymi zwykla diode 1A , czy 5A . Kupisz ja za grosze...
Na diodzie masz spadek napiecia 0,7V (okolo) tak wiec na wejsciu sterowania swiatlami dziennymi bedzie "zero" :
– masz wysterowane wejscie
– odizolowanie (odciecie) obwodu swiatel dziennych od swiatel mijania (prady zwrotne)
Powodzenia
Na diodzie masz spadek napiecia 0,7V (okolo) tak wiec na wejsciu sterowania swiatlami dziennymi bedzie "zero" :
– masz wysterowane wejscie
– odizolowanie (odciecie) obwodu swiatel dziennych od swiatel mijania (prady zwrotne)
Powodzenia
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
67igor1 napisał(a):Na diodzie masz spadek napiecia 0,7V (okolo) tak wiec na wejsciu sterowania swiatlami dziennymi bedzie "zero"
Jesteś pewien, bo mnie się wydaje, że 0.62+0.7=1.32 i będzie jeszcze gorzej, idziesz w drugą stronę, potrzebne jest 0.
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Pawko_6 napisał(a):67igor1 napisał(a):Na diodzie masz spadek napiecia 0,7V (okolo) tak wiec na wejsciu sterowania swiatlami dziennymi bedzie "zero"
Jesteś pewien, bo mnie się wydaje, że 0.62+0.7=1.32 i będzie jeszcze gorzej, idziesz w drugą stronę, potrzebne jest 0.
Kolega ma napiecie 0,65V, a ja pisze o "spadku napiecia" na diodzie , czyli -0,7V (okolo):
0,65 – 0,7= "0"
Sa jeszcze jakies pytania?
to do wiedzy klucz...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Panowie dziękuję Wam za pomoc. Zastosuję taki przekaźnik. Myślę, że to rozwiąże sprawe:
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
67igor1 napisał(a):Kolega ma napiecie 0,65V, a ja pisze o "spadku napiecia" na diodzie , czyli -0,7V (okolo):
0,65 – 0,7= "0"
Sa jeszcze jakies pytania?
to do wiedzy klucz...
Prosta sprawa, a może ogłupić. Jak zdobyć wiedzę wiesz, tylko jak wykorzystać, nie bardzo.
Ostatnio edytowano 1 paź 2010, 20:16 przez Pawko_6, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6