Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 2 paź 2010, 10:29

Arek_78 napisał(a):Wy się chłopaki dalej sprzeczajcie kto ma rację, a ja postaram się pomóc naszemu koledze. Po co mieszać w głowach polaryzacjami, diodami, rezystorami jak podłączenie świateł do jazdy dziennej jest tak proste jak budowa cepa


A jak ty mogles czytac te herezje?
No dobra – koniec. <nie powiem> <nie powiem> <nie powiem>
Czy to bedzie przekaznik, czy dioda wszystko jedno: chodzi tylko o prawidlowe sterowanie swiatlami dziennymi :)

Ps. Jezeli jest to tak proste jak budowa cepa (a jest), to dlaczego jest tak wielka dyskusja :> :> :> ?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Arek_78 » 2 paź 2010, 11:48

Czytałem bo lubię się dowiedzieć czegoś nowego. Poza tym jak kolega się pyta to trzeba mu pomóc – oczywiście w miarę swoich możliwości. Ale rozwiązanie z diodami, rezystorami itp to dla zwykłego użytkownika "czarna magia". Więc pomagajmy jak najprościej :)

to dlaczego jest tak wielka dyskusja?

Bo Polak posiada ten dar do kombinowania :) – nawet wtedy gdy rozwiązanie jest bardzo proste.

PS.
Weźcie też pod uwagę, że mazdy "nie lubią" kombinowania w elektryce. Przerabiałem to już z Myjkiem przy zakładaniu carpc. Podzespoły w naszych autach wytwarzają sporo zakłóceń (zarówno diesel jak i benzyna). Dlatego (w tym przypadku) światła do dziennej jazdy powinny być podłączone do zasilania świateł a nie do innego podzespołu – może unikniemy dodatkowych zakłóceń, albo tylko mi się zdaje że tak będzie.
W każdym razie problem montażu dodatkowych świateł do jazdy dziennej kolega ma rozwiązany.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Pawko_6 » 2 paź 2010, 12:53

vegasnight9 napisał(a):Widzę że wyniknęła ładna dyskusja wyżej :) I Dobrze. W końcu od czego mamy to forum :)

Tak, chwilami nieprzyjemna i jak widać niepotrzebna. Dyskusja była na temat, tak naprawdę dwóch różnych obwodów. Należało zadać pytanie na początku i nie byłoby problemu:
– czy światła dzienne świecą po podłączeniu żółtego przewodu do masy-0V (+ lampy przy wyłączonych mijania)? Taką interpretację ja przyjąłem. Logiczne homologacyjne, nie łączysz do mijania-nie świecą dzienne. Ja takie, stosuję.
-czy świecą bez podłączenia przewodu sterowania ? Chcesz-to łączysz i sterujesz. Tak interpretował to kolega.
Jak widać mogą być dwa sposoby działania, dlatego ta sprzeczność.
wegasight9 jak jest ? I będzie po dyskusji.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Enduro » 2 paź 2010, 13:25

osobiscie polecam rozwiązanie z przekażnikiem!
dużo pewniejsze,prostsze, tańsze
no i brak grzania się elementów rezystancji no i półprzewodnika
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 2 paź 2010, 14:31

Witaj Enduro :)
Enduro napisał(a):...no i brak grzania się elementów rezystancji no i półprzewodnika

...to rozwiazanie dotyczy sterowania, a nie pracy pod obciazeniem... Nie ma mowy o grzaniu sie :D
Pozdrawiam.
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Enduro » 2 paź 2010, 15:06

67igor1 napisał(a):...to rozwiazanie dotyczy sterowania, a nie pracy pod obciazeniem... Nie ma mowy o grzaniu sie :D
Pozdrawiam.

w sumie tak!
ale jesli tam nawet minimalne natężenie prądu się pojawi, przy napięciu juz nam znanym,
to na 100% wydzieli się na tych elementach, posiadających bezsprzeczenie rezystancje,
moc, czyli grzanie, nawet te minimalne, no i straty energii elektr.
a i po co...?
pozdr.E
Ostatnio edytowano 2 paź 2010, 20:05 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez vegasnight9 » 2 paź 2010, 15:40

Obrazek

Brak napięcia na kablu ŻÓŁTYM (0,0 V) – ŚWIATŁA DZIENNE ŚWIĘCĄ

Napięcie na kablu ŻÓŁTYM – ŚWIATŁĄ DZIENNE NIE ŚWIECĄ


Prościej się już chyba nie da. Podłączyłem czerwony pod "plus po stacyjce" a sterowanie (żółty) pod kabel zasilania (+) świateł mijania ale jest tam to nieszczęsne 0,62V po wyłączeniu i dlatego DZIENNIE SIE NIE ZAPALAJĄ.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Wojtek » 2 paź 2010, 16:03

vegasnight9 napisał(a):i dlatego DZIENNIE SIE NIE ZAPALAJĄ.


No przeciez masz 2 gotowe rozwiazania twojego problemu :) :
1. przez zastosowanie przekaznika w obwodzie sterowania... lub
2. podlaczenie diody z rezystorem w szereg pomiedzy "+" swiatel mijania i zoltym kabelkiem...

Koszty:
Ad.1 kto wie ile kosztuje przekaznik i konektorki do niego?
Ad2. koszt diody i rezystora nie powinien przekroczyc 1,20 zl
W obu przypadkach masz rysunki pogladowe, wiec wybor nalezy do ciebie...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez vegasnight9 » 2 paź 2010, 16:09

67igor1 napisał(a):No przeciez masz 2 gotowe rozwiazania twojego problemu :)

Wiem :)

Pawko_6 napisał(a):Tak, chwilami nieprzyjemna i jak widać niepotrzebna. Dyskusja była na temat, tak naprawdę dwóch różnych obwodów. Należało zadać pytanie na początku i nie byłoby problemu:
– czy światła dzienne świecą po podłączeniu żółtego przewodu do masy-0V (+ lampy przy wyłączonych mijania)? Taką interpretację ja przyjąłem. Logiczne homologacyjne, nie łączysz do mijania-nie świecą dzienne. Ja takie, stosuję.
-czy świecą bez podłączenia przewodu sterowania ? Chcesz-to łączysz i sterujesz. Tak interpretował to kolega.
Jak widać mogą być dwa sposoby działania, dlatego ta sprzeczność.
wegasight9 jak jest ? I będzie po dyskusji.

Mój post wyżej był odpowiedzią na pytanie Pawko_6

Dzięki Panowie za pomoc. Zastosuję przekaźnik i bedzie po problemie.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Arek_78 » 2 paź 2010, 17:55

Przekaźnik kosztuje 2,50 zł, konektorki po 0,05 gr.

Żółtego kabla w przypadku przekaźnika nie podłączasz nigdzie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez brylek22 » 2 paź 2010, 18:38

no tym to na pewno nie nie rozwiążesz problemu
przekaźnik masz normalnie rozwarty a potrzebny Ci jest normalnie zwarty
innym i prostszym rozwiązaniem będzie
Arek_78 napisał(a):musisz kupić przekaźnik z 5 nóżkami

daje to to że przekaźnik jest normalnie zwarty i rozwarty zależy to od wybranego styku
czyli najpro0ściej pisząc koło styku nr 87 ze zdjęcia jest jeszcze jeden styk zazwyczaj zwany 87a wtedy:
brak napięcia na cewce pierwszej czyli styki 85-85 powoduje przepływ prądu ze styku 30 na 87a i świecenie świateł,
pojawienie się napięcia na cewce pierwszej czyli 85-86 powoduje zwarcie styków 30 na 87 i światła przestają świecić,
chyba jasno wyjaśniłem zasadę działania przekaźnika
druga rzecz jaki Masz ten włącznik świateł ? Na pewno ma on funkcje do przełączania świateł?
Ja mam automatyczny włącznik świateł ale nie ma funkcji wyłączania jednych po zapaleniu drugich.
Również zastosowałem go do sterowania dziennymi, daje mi jedynie to że sam włączy mi je 15sek po włączeniu zapłonu.Po zapaleniu postojowych musiałem odciąć prąd do włącznika poprzez przekaźnik.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Postprzez Pawko_6 » 2 paź 2010, 19:10

vegasnight9 napisał(a):Mój post wyżej był odpowiedzią na pytanie Pawko_6

Dzięki. Mój błąd, że nie zapytałem i wyjaśniłem wcześniej. W tej sytuacji, potwierdzam dioda załatwi sprawę w 100%. Wlutuj dwie szeregowo, skoro jest taki czuły, będzie zapas na wypadek gdyby napięcie jeszcze wzrosło przy uruchomionym silniku.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez vegasnight9 » 2 paź 2010, 20:02

Obrazek

Podłączyłem jak wyżej i wszystko działa tak jak chciałem :) Dzienne zapalają sie po przekręceniu kluczyka i gasną gdy włącze mijania. Postojówki żyją swoim życiem i nie mają wpływu na prace dziennych.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez maselek » 2 paź 2010, 20:34

vegasnight9
No to teraz czas na prezentację <spoko>
Jak możesz wrzuć kilka fotek gdzie umieściłeś światełka :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 20:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez vegasnight9 » 2 paź 2010, 21:10

Obrazek

Zdjęcie z Photoshopa ale tak to wygląda u mnie. Jak będę miał chwilę to wrzuce Real Foto.
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 14:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Wojtek » 2 paź 2010, 21:21

vegasnight9 napisał(a):Obrazek

Podłączyłem jak wyżej i wszystko działa tak jak chciałem :) Dzienne zapalają sie po przekręceniu kluczyka i gasną gdy włącze mijania. Postojówki żyją swoim życiem i nie mają wpływu na prace dziennych.


Gratuluje! :)
Wszystko dobrze, ale po co komplikujesz cos co jest proste? Zdecydowales sie na przekaznik i ok
, ale w twoim przypadku sterujesz przekaznikiem obwod sterujacy dziennymi... Po co?
Mozna polaczyc przewod sterujacy (zolty) z masa (przewod czarny), a pod styki przekaznika podlaczyc plus ukladu (przewod czerwony) – styk 87a , a na styk 30 podac "+" po stacyjce...
W tym podlaczeniu tylko przekaznik by sterowal dziennymi.

Ale to juz na marginesie. Wazne, ze wszystko dziala :)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez krabdul » 4 paź 2010, 11:06

A ja mam pytanie trochę w inną stronę ale skoro problem już rozwiązany to się tu podepnę.

1. Jaki jest realny spadek spalania przy światłach dziennych. Załóżmy zysk tych 100W czyli o ok 8A mniej będzie obciążał alternator silnik. W jakimś programie mówili o 0.2l a na allegro piszą do 0.5l co raczej jest przegięciem. Wczoraj jechałem autostradą na tempomacie i wrzuconym średnim spalaniu i jak widziałem, że się trzyma ciągle to samo spalanie to wyłączałem na chwilę światła mijania. Przy 3 próbach spalanie nie zmieniło się nawet o 0.1 ale ciekawy jestem co na to wzory?

2. A teraz prawo. Jechała przede mną insignia i nie miała włączonych świateł. Jak ją wyprzedziłem to się okazało, że jednak miała włączone światła do jazdy dziennej (fabryczne) Co o tym mówią przepisy? Myślałem, że światła do jazdy dzienne zastępują tylko mijania z przodu a tył i tak powinien się świecić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 12:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Arek_78 » 4 paź 2010, 11:39

Ad1. Ja żadnej różnicy pomiędzy jechaniem na światłach i bez świateł, z włączonym kompem i bez niego oraz innym osprzętem nie zauważyłem aby auto mniej paliło. Alternator nie obciąża tak bardzo silnika.

Ad2. Światła do jazdy dziennej mogą być używane tylko gdy świecą tylne pozycyjne. Więc jak mu się świeciły tylko przednie to bym wlepił mu mandat.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Pawko_6 » 4 paź 2010, 11:54

Arek_78 napisał(a):Ad2. Światła do jazdy dziennej mogą być używane tylko gdy świecą tylne pozycyjne. Więc jak mu się świeciły tylko przednie to bym wlepił mu mandat.

Przepisy zmieniły się, dzienne mogą świecić bez pozycyjnych.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 15:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Arek_78 » 4 paź 2010, 12:31

Dzięki za sprostowanie, widocznie jestem z tyłu za przepisami.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6