Ciągłe napięcie na przewodzie (+) świateł mijania – nawet po wyłączeniu

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez vegasnight9 » 30 wrz 2010, 17:10

Witajcie

Ostatnio zakładałem w Madzi światła do jazdy dziennej i chciałem podłączyć sterowanie nimi do świateł mijania – a więc gdy zapala sie mijania to gasną dzienne. Wiadomo o co chodzi. I tu pojawił sie problem.

Okazało sie że nawet po wyłączeniu świateł mijania na kablu zasilania (+) H1 cały czas utrzymuje sie słabe napięcie około 0.62V

Automat w światłach dziennych rozpoznaje nawet tak słaby prąd i po prostu światła sie nie zapalają.

Czy ktoś potrafi powiedzieć skąd to napięcie? Czy to normalne ?
Obrazek
Ostatnio edytowano 1 paź 2010, 06:30 przez vegasnight9, łącznie edytowano 1 raz
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Maciej Loret » 30 wrz 2010, 17:38

vegasnight9 napisał(a):słaby prąd około 0.62V[/b]


Faktycznie słaby...
Pozdrawiam, Maciej Loret
było: Ford Escort '95, Alfa 156 2.0 Selespeed '99, jest: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02, będzie: HGW...
Biuro Rachunkowe Małgorzata Loret:
http://www.loret.bydgoszcz.pl
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... d=10007338
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=40213
Nie dyskutuję z: domin1979, dortann, Pkoli, Pawnik, L(i)orento
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2007, 21:56
Posty: 3397 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz, Zgorzelec
Auto: Mazda 6 2,3 SportKombi Top '02
224kkm w tym 117kkm moje

Postprzez Pawko_6 » 30 wrz 2010, 19:15

Tej wartości napięcie szczątkowe może być wynikiem słabych połączeń masowych lampy, ale w zasadzie nie jest to jakaś wielka wada. Natomiast pytanie jest, co to za "automat" i jak go połączyłeś ?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Enduro » 30 wrz 2010, 20:03

te 0,6 volta nie ma kompletnie zanczenia,wg mnie... :|
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez vegasnight9 » 30 wrz 2010, 20:24

Pawko_6 napisał(a):Tej wartości napięcie szczątkowe może być wynikiem słabych połączeń masowych lampy, ale w zasadzie nie jest to jakaś wielka wada. Natomiast pytanie jest, co to za "automat" i jak go połączyłeś ?


Podłączyłem zasilanie pod "plus po stacyjce", mase do minusa aku i kabel sterujący pod zasilanie świateł mijania. Problem w tym że ten automat wykrywa nawet to minimalne napięcie 0,6V (myśli że włączone są światła mijania) i światła dzienne sie nie zapalają.

Może dać opornik jakiś malutki żeby zdusił to napiecie i puścił dopiero od wartości powiedzmy 10V... co o tym myślicie ?
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez krabdul » 30 wrz 2010, 21:11

Z opornikiem może być dobry pomysł – nic to nie kosztuje więc kombinuj – no i popraw w pierwszym poście "prąd" na "napięcie" ;)

Daj jakiegoś linka do tego wynalazku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2010, 11:07
Posty: 996 (9/62)
Skąd: Kraków
Auto: CX-30 G150 AT AWD
Black Hikari '20

Mazda 3 BM '15
Mazda 6 GG '02
Seat Cordoba SX '96
VW Jetta '87

Postprzez Enduro » 30 wrz 2010, 23:17

vegasnight9 napisał(a):...
Może dać opornik jakiś malutki żeby zdusił to napiecie i puścił dopiero od wartości powiedzmy 10V... co o tym myślicie ?

pomysl o jego odp. mocy, no aby nie swiecil..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez vegasnight9 » 1 paź 2010, 06:41

krabdul napisał(a):Z opornikiem może być dobry pomysł – nic to nie kosztuje więc kombinuj – no i popraw w pierwszym poście "prąd" na "napięcie" ;)

Daj jakiegoś linka do tego wynalazku.

Poprawiłem sie ;)

Jeśli pytasz o światła dzienne to wyglądają tak:

Obrazek

A propos tego opornika, jaki kupić? Jakie powinien mieć parametry bo nie znam sie na tym a na Allegro cała masa tego.

Obrazek
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Pawko_6 » 1 paź 2010, 07:25

Opornik jeszcze bardziej pogorszy sprawę, więc żadnych oporników. Wyjść jest kilka, zrobić dobrą masę, przerobić sterowanie w dziennych(może być trudne), a najprościej puścić przez stycznik za grosze, który na pewno będzie sterował.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Enduro » 1 paź 2010, 09:20

Pawko_6 napisał(a):.... a najprościej puścić przez stycznik za grosze, który na pewno będzie sterował.

masz na myśli z pewnością przekaźnik...
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Pawko_6 » 1 paź 2010, 10:15

Tak, tak jak najbardziej, co za czujność Enduro, podobnie jak z rezystorem. Przecież stycznik może nie zmieścić się pod pokrywą w komorze silnika. :)
A poważnie, to można wykorzystać przekaźnik z oznaczeniem F.FOG, jeżeli nie ma przednich przeciwmgłowych, bo pewnie jest w skrzynce bezpieczników i przekaźników.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Enduro » 1 paź 2010, 10:26

Pawko_6 napisał(a):Tak, tak jak najbardziej, co za czujność Enduro, podobnie jak z rezystorem. Przecież stycznik może nie zmieścić się pod pokrywą w komorze silnika. :)
A poważnie, to można wykorzystać przekaźnik z oznaczeniem F.FOG, jeżeli nie ma przednich przeciwmgłowych, bo pewnie jest w skrzynce bezpieczników i przekaźników.

w każdym aucie do rozbiórki znajdziesz pod maską min. kilka przykaźników, które można spokojnie do tego celu wykorzystać.
pozdr i przepraszam za czujność <oczko>
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Arek_78 » 1 paź 2010, 10:40

Po co tyle kombinować z opornikami? Daj zwykły przekaźnik i po sprawie. Takie napięcie o którym piszesz nie będzie miało wpływu na działanie przekaźnika i żaden automat nie będzie ci potrzebny.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Enduro » 1 paź 2010, 11:09

Arek_78 napisał(a):Po co tyle kombinować z opornikami? Daj zwykły przekaźnik i po sprawie. Takie napięcie o którym piszesz nie będzie miało wpływu na działanie przekaźnika i żaden automat nie będzie ci potrzebny.

yes! E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 21:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Wojtek » 1 paź 2010, 12:06

A jezeli chcesz to zalatwic bardzo szybko :) , daj w obwod "sterowania" swiatkami dziennymi zwykla diode 1A , czy 5A . Kupisz ja za grosze...
Na diodzie masz spadek napiecia 0,7V (okolo) tak wiec na wejsciu sterowania swiatlami dziennymi bedzie "zero" :
– masz wysterowane wejscie
– odizolowanie (odciecie) obwodu swiatel dziennych od swiatel mijania (prady zwrotne)
Powodzenia <spoko>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pawko_6 » 1 paź 2010, 13:09

67igor1 napisał(a):Na diodzie masz spadek napiecia 0,7V (okolo) tak wiec na wejsciu sterowania swiatlami dziennymi bedzie "zero"

Jesteś pewien, bo mnie się wydaje, że 0.62+0.7=1.32 i będzie jeszcze gorzej, idziesz w drugą stronę, potrzebne jest 0.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Wojtek » 1 paź 2010, 13:20

Pawko_6 napisał(a):
67igor1 napisał(a):Na diodzie masz spadek napiecia 0,7V (okolo) tak wiec na wejsciu sterowania swiatlami dziennymi bedzie "zero"

Jesteś pewien, bo mnie się wydaje, że 0.62+0.7=1.32 i będzie jeszcze gorzej, idziesz w drugą stronę, potrzebne jest 0.


Kolega ma napiecie 0,65V, a ja pisze o "spadku napiecia" na diodzie :D , czyli -0,7V (okolo):
0,65 – 0,7= "0"

Sa jeszcze jakies pytania?
<nauka> <nauka> <nauka> to do wiedzy klucz... <diabełek>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez vegasnight9 » 1 paź 2010, 13:36

Panowie dziękuję Wam za pomoc. Zastosuję taki przekaźnik. Myślę, że to rozwiąże sprawe:

Obrazek
Są samochody. I... jest MAZDA 6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2009, 13:46
Posty: 224 (1/1)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 benzyna 2.0 147KM 2006r.

Postprzez Pawko_6 » 1 paź 2010, 13:40

67igor1 napisał(a):Kolega ma napiecie 0,65V, a ja pisze o "spadku napiecia" na diodzie :D , czyli -0,7V (okolo):
0,65 – 0,7= "0"

Sa jeszcze jakies pytania?
<nauka> <nauka> <nauka> to do wiedzy klucz... <diabełek>

Prosta sprawa, a może ogłupić. Jak zdobyć wiedzę wiesz, tylko jak wykorzystać, nie bardzo.
Ostatnio edytowano 1 paź 2010, 19:16 przez Pawko_6, łącznie edytowano 1 raz
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Arek_78 » 1 paź 2010, 13:48

tym przekaźnikiem na pewno tego nie rozwiążesz :)

musisz kupić przekaźnik z 5 nóżkami
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 05:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6