no tym to na pewno nie nie rozwiążesz problemu
przekaźnik masz normalnie rozwarty a potrzebny Ci jest normalnie zwarty
innym i prostszym rozwiązaniem będzie
Arek_78 napisał(a):musisz kupić przekaźnik z 5 nóżkami
daje to to że przekaźnik jest normalnie zwarty i rozwarty zależy to od wybranego styku
czyli najpro0ściej pisząc koło styku nr 87 ze zdjęcia jest jeszcze jeden styk zazwyczaj zwany 87a wtedy:
brak napięcia na cewce pierwszej czyli styki 85-85 powoduje przepływ prądu ze styku 30 na 87a i świecenie świateł,
pojawienie się napięcia na cewce pierwszej czyli 85-86 powoduje zwarcie styków 30 na 87 i światła przestają świecić,
chyba jasno wyjaśniłem zasadę działania przekaźnika
druga rzecz jaki Masz ten włącznik świateł ? Na pewno ma on funkcje do przełączania świateł?
Ja mam automatyczny włącznik świateł ale nie ma funkcji wyłączania jednych po zapaleniu drugich.
Również zastosowałem go do sterowania dziennymi, daje mi jedynie to że sam włączy mi je 15sek po włączeniu zapłonu.Po zapaleniu postojowych musiałem odciąć prąd do włącznika poprzez przekaźnik.