centralny zamek – problemy (zdjęcia na str.11)
Witam,
Mam podobny problem. Z dnia na dzień przestały mi działać dwa kluczyki, co raczej wyklucza winę po ich stronie. Odłączyłem akumulator na parę minut nie pomogło. Dla pewności próbowałem programować kluczyki, zero reakcji.
Problem zaczął się jak chciałem przekręcić kluczyk w stacyjce i był przyblokowany, nie można było go przekręcić. Po chwili wszystko wróciło do normy, ale po tym zdarzeniu otwieranie centralnego zamka na pilota przestało działać (na kluczyk działa) i po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie zapala się podświetlenie kabiny.
Nie pamiętam czy jak kluczyk jest w stacyjce na ON, czy pilot działa. Jak nie może to wina kostki w stacyjce?
Mam podobny problem. Z dnia na dzień przestały mi działać dwa kluczyki, co raczej wyklucza winę po ich stronie. Odłączyłem akumulator na parę minut nie pomogło. Dla pewności próbowałem programować kluczyki, zero reakcji.
Problem zaczął się jak chciałem przekręcić kluczyk w stacyjce i był przyblokowany, nie można było go przekręcić. Po chwili wszystko wróciło do normy, ale po tym zdarzeniu otwieranie centralnego zamka na pilota przestało działać (na kluczyk działa) i po wyjęciu kluczyka ze stacyjki nie zapala się podświetlenie kabiny.
Nie pamiętam czy jak kluczyk jest w stacyjce na ON, czy pilot działa. Jak nie może to wina kostki w stacyjce?
-
marcinkey
Witam, mam taki problem – nie zamykają się drzwi pasażera od strony kierowcy, naciskam zamknięcie na pilocie, pozostałe drzwi się zamykają, tylne nie (czasami złapią ale nie ma reguły) ... co może być nie tak ?
Jeszcze taka ciekawostka – jak pstryknę tym takim przełącznikiem w drzwiach (żeby nie można było otworzyć drzwi od środka) to centralny działa ok i zamyka się za każdym razem jaka może być tego przyczyna ? Może ktoś miał podobny problem ?
Oczywiście szukałem tematu na forum ale nie było przypadku z tym przełącznikiem... dlatego proszę o jakieś porady.
Jeszcze taka ciekawostka – jak pstryknę tym takim przełącznikiem w drzwiach (żeby nie można było otworzyć drzwi od środka) to centralny działa ok i zamyka się za każdym razem jaka może być tego przyczyna ? Może ktoś miał podobny problem ?
Oczywiście szukałem tematu na forum ale nie było przypadku z tym przełącznikiem... dlatego proszę o jakieś porady.
- Od: 7 sty 2015, 16:01
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6
2.0 benzyna 141KM
2004
Witam. Mam maly problem. Dzisiaj niestety moja Madzia zostala "rozdziewiczona" a dokladniej stojac na czerwonym swietle Pani z tylu myslala ze swiatlo sie zmienilo i wjechala mi w tyl....... zderzak caly do wymiany i no i klapa bagaznika sie nie zamyka do konca..... ale do rzeczy (sory jestem w lekkim szoku, to moja 1 kolizja). Chodzi o to ze jak otwieram drzwi pilotem Madzia mruga 2 razy ale jak juz zamykam niestety nie ma zadnego mrugniecia kierunków lecz wszystkie drzwi sie zamykaja wraz z bagaznikiem. Ktos ogarnia czym to moze być spowodowane ?
Winny stycznik przy stacyjce, cały czas jest wciśnięty. Wyciągnięcie wtyczki rozwiązuje problem.
Mała niedogodność jest tylko taka, że po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie zapala się światełko w kabinie.
Mała niedogodność jest tylko taka, że po wyciągnięciu kluczyka ze stacyjki nie zapala się światełko w kabinie.
-
marcinkey
Witam !
Mam taki problem. W mojej M6 Nie działa centralny w tylnych drzwiach. Dopiero drugie przyciśnięcie przycisku na pilocie powoduje zablokowanie również tylnych drzwi.
Czy ktoś z kolegów mógłby zasugerować potencjalną przyczynę takiego zachowania ?
Normalnie były by to padnięte siłowniki z tyłu, ale jeśli za drugim razem zamki się ryglują to chyba raczej siłowniki są sprawne. Przy zamykaniu z tyłu nie ma żadnej reakcji na zamkach tylnych. Wcześniej pamiętam że tylne rygle próbowały wykonać jakiś ruch ale teraz już tego nie ma. Sprawdziłem napięcie na wtyczce. Przy normalnym zamykaniu zamka nie ma żadnej reakcji tzn. nie pojawia się prąd na wtyczce. Pojawia się dopiero po podwójnym blokowaniu. Może być tak że przyczyna niezamykania tylnych zamków leży poza nimi. Gdzie szukać przyczyny ?
Darek
Mam taki problem. W mojej M6 Nie działa centralny w tylnych drzwiach. Dopiero drugie przyciśnięcie przycisku na pilocie powoduje zablokowanie również tylnych drzwi.
Czy ktoś z kolegów mógłby zasugerować potencjalną przyczynę takiego zachowania ?
Normalnie były by to padnięte siłowniki z tyłu, ale jeśli za drugim razem zamki się ryglują to chyba raczej siłowniki są sprawne. Przy zamykaniu z tyłu nie ma żadnej reakcji na zamkach tylnych. Wcześniej pamiętam że tylne rygle próbowały wykonać jakiś ruch ale teraz już tego nie ma. Sprawdziłem napięcie na wtyczce. Przy normalnym zamykaniu zamka nie ma żadnej reakcji tzn. nie pojawia się prąd na wtyczce. Pojawia się dopiero po podwójnym blokowaniu. Może być tak że przyczyna niezamykania tylnych zamków leży poza nimi. Gdzie szukać przyczyny ?
Darek
Witam.
Mam problem z zamkiem centralnym. Część drzwi i klapa raz bagażnika raz się zamyka i otwiera, a raz nie. Czasami, żeby otworzyć bagażnik otwieram drzwi i zamykam pilotem. Zamki odbijają i bagaznik się otwiera, ale nie zawsze to działa-zwłaszcza w upalne dni. Udało mi się rozebrać jeden zamków i bez obciążenia silniczek się kręci, po złożeniu w całość nie ma siły. Czy to padły zamki, czy też dochodzi za niski prąd? Ktoś spotkał się z czymś takim?
Mam problem z zamkiem centralnym. Część drzwi i klapa raz bagażnika raz się zamyka i otwiera, a raz nie. Czasami, żeby otworzyć bagażnik otwieram drzwi i zamykam pilotem. Zamki odbijają i bagaznik się otwiera, ale nie zawsze to działa-zwłaszcza w upalne dni. Udało mi się rozebrać jeden zamków i bez obciążenia silniczek się kręci, po złożeniu w całość nie ma siły. Czy to padły zamki, czy też dochodzi za niski prąd? Ktoś spotkał się z czymś takim?
- Od: 26 lip 2009, 13:41
- Posty: 8
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Auto: Mazda 6 KOMBI 2.0 136KM, 2004
Witam.
Brak zamykania i otwierania z pilota drzwi od strony kierowcy (właściwie raz na jakiś czas działało dobrze), działało tylko zamykanie z kluczyka. Słychać było charakterystyczne "klepanie" zamków przy otworzonych drzwiach. Po kombinacjach i przeczytaniu postów zakupiłem zamek od "anglika" i przystąpiłem do zabawy.
Po złożeniu zamki działają prawidłowo przynajmniej na razie.
w wolnej chwili sprawdzę silniczek i diody.
Brak zamykania i otwierania z pilota drzwi od strony kierowcy (właściwie raz na jakiś czas działało dobrze), działało tylko zamykanie z kluczyka. Słychać było charakterystyczne "klepanie" zamków przy otworzonych drzwiach. Po kombinacjach i przeczytaniu postów zakupiłem zamek od "anglika" i przystąpiłem do zabawy.
Po złożeniu zamki działają prawidłowo przynajmniej na razie.
w wolnej chwili sprawdzę silniczek i diody.
- Załączniki
-
qzenek
A czy ktos znalazł przyczynę dla której auto nie mogło wejść w tryb programowania pilota do centralnego zamka? Nie mogę zaprogramować dodatkowego pilota bo auto nie wchodzi w tryb programowania.
Pamiętam ze kilka lat temu udało mi się to zrobić ale od tamtej pory troche czasu minelo i zastanawiam sie co jest nie tak. Kupilem druga centralke z pilotem myslac ze moze centralka walnieta i wymienie na nową i zaprogramuje obecny kluczyk plus ten z drugiej centralki ale niestety nie. Obydwie centralki dzialaja tylko z tymi pilotami co sa ale nie mozna wprowadzic auta w tryb programowania.
Jest ktos z Warszawy kto potrafi to zrobic w swojej Mazdzie? Juz myslalem czy by nie pozyczyc auta od kogos na chwile zeby tylko jedna centralke podpiac i doprogramowac do niej te moje dwa piloty...
P.
Pamiętam ze kilka lat temu udało mi się to zrobić ale od tamtej pory troche czasu minelo i zastanawiam sie co jest nie tak. Kupilem druga centralke z pilotem myslac ze moze centralka walnieta i wymienie na nową i zaprogramuje obecny kluczyk plus ten z drugiej centralki ale niestety nie. Obydwie centralki dzialaja tylko z tymi pilotami co sa ale nie mozna wprowadzic auta w tryb programowania.
Jest ktos z Warszawy kto potrafi to zrobic w swojej Mazdzie? Juz myslalem czy by nie pozyczyc auta od kogos na chwile zeby tylko jedna centralke podpiac i doprogramowac do niej te moje dwa piloty...
P.
- Od: 20 kwi 2010, 20:53
- Posty: 16
- Auto: Jest: Mazda 6 2005 GY CD 136KM
Była: Mazda 323F BJ 1.6 98KM
Udalo Ci sie znalezc przyczyne dla ktorej auto nie wchodzi w tryb programowania pilota? U mnie jest taka samo na dwoch centralkach do centralnego zamka....
patryczak napisał(a):Hej.
Postanowiłem spróbować w tym temacie ponieważ wcześniej nie uzyskałem odpowiedzi na mój problem. Gdyby ktoś mógł coś podpowiedzieć to bardzo proszę
Chyba po prostu założę nową centralkę z pilotem jakiegoś polskiego producenta, np. ta PROXIMA
Poniżej treść posta i link do pierwotnej wiadomości.
viewtopic.php?f=397&t=58613&start=120patryczak napisał(a):Witam.
Nie działa mi pilot od centralnego zamykania.
Zakupiłem Premacy razem z kluczykiem (poniżej zdjęcie 1). Próbowałem go zakodować, ale bezskutecznie. Sprawdzałem wszystkie sposoby, tzn. z wyjęciem kluczyka i bez wyjmowania go ze stacyjki. Sprawdziłem baterię. Wszystko powinno grać.
W rozpaczy zakupiłem drugi pilot. I znowu to samo. Bez efektów.
Problem jest w pkt. 5. (post marcili z wątku: viewtopic.php?f=397&t=58613 )
"1. Wsiąść do samochodu od strony kierowcy
2. Otworzyć drzwi kierowcy
3. Przycisnąć na krótko zamek centralnego zamka (przystryczek przy szybie) – normalnie odbije bo drzwi otwarte.
4. Przekręcić kluczyk do pozycji on i z powrotem off z wyjęciem kluczyka ze stacyjki – czynność powtórzyć 3 x
5. Zamykasz i otwierasz drzwi (zamknąć nie oznacza złapanie za klamkę – normalnie należy zatrzasnąć drzwi) x 3. Samochód powinien dać znać (albo piknie albo centralny zamek zamknie się i otworzy)
NA TYM ETAPIE AUTO NIE ODPOWIADA.
6. 2 x przycisnąć jakikolwiek przycisk na pilocie. JAK Pilot dział to znowu samochód da znać przez pikniecie centrala lub zamkniecie – otwarcie centralka.
7. Po kilku s samochód znowu da sygnał o zakończeniu programowania przez kilka piknięć centrala lub biperem"
Postanowiłem podjechać do "fachowca" u mnie w mieście.
Jak usłyszał MAZDA i PREMACY to się przeraził i powiedział, że z 50 razy próbował i nie udało mu się zakodować. Jak się dowiem jak to zrobiłem to żebym mu powiedział
Zaproponował za to montaż nowego centralnego za 250ziko.
Coś takiego dokładnie: http://allegro.pl/sterownik-centralnego ... 78122.html
Poniżej zdjęcia pilotów jakie nabyłem oraz centralki i sterownika. Dodatkowo wrzucam fotkę schematu centralnego którą kiedyś zapisałem bodajże od użytkownika Yard z forum.
Jakieś pomysły/podpowiedzi od czego zacząc?
Według mnie:
1) Pilot chyba nie od tej centralki..
2) Możliwe, że coś się przepaliło skoro auto przy kodowaniu nie odpowiada.
Chciałbym to ogarnąć w miarę możliwości samemu.
Trzecia opcja to montaż nowej centralki, np. takiej jak z linku zgodnie z fotorelacją: viewtopic.php?f=423&t=167054
Na co dzień jestem w Wawie – gdyby ktoś chciał pomóc to proszę pisać.
- Od: 20 kwi 2010, 20:53
- Posty: 16
- Auto: Jest: Mazda 6 2005 GY CD 136KM
Była: Mazda 323F BJ 1.6 98KM
Witam
Mazde mam od 1,5 roku.
Dzisiaj rano (po nocy):
1. Nie dzialal centralny zamek z pilota na obydwu kluczykach mimo, iz migala dioda zasilania. Nie mozna bylo otworzyc ani nawet zmusic do proby ponownego zamkniecia centralnym zamkiem
2. Samochod otworzylem fuzycznie z kluczyka i zaczal wyc alarm (zgasl po ca. minucie)
3. Po wlozeniu kluczyka do stacyjki nie mozna bylo przekręcić kluczyka nawet do polowy aby wlaczyc zasilanie.
Czy to mogla byc proba nieudanego wlamania? Bo mechanik z assistance ktory prawie polamal kluczyk w stacyjce stwierdzil, ze szwankuje elektronika.
Ewentualnie jak rozpoznac probe kradziezy jesli nic z auta nie zniknelo
Samochod ma immibilizer i autoalarm w kluczyku (zakladany przez poprzedniego właściciela)
Mazde mam od 1,5 roku.
Dzisiaj rano (po nocy):
1. Nie dzialal centralny zamek z pilota na obydwu kluczykach mimo, iz migala dioda zasilania. Nie mozna bylo otworzyc ani nawet zmusic do proby ponownego zamkniecia centralnym zamkiem
2. Samochod otworzylem fuzycznie z kluczyka i zaczal wyc alarm (zgasl po ca. minucie)
3. Po wlozeniu kluczyka do stacyjki nie mozna bylo przekręcić kluczyka nawet do polowy aby wlaczyc zasilanie.
Czy to mogla byc proba nieudanego wlamania? Bo mechanik z assistance ktory prawie polamal kluczyk w stacyjce stwierdzil, ze szwankuje elektronika.
Ewentualnie jak rozpoznac probe kradziezy jesli nic z auta nie zniknelo
Samochod ma immibilizer i autoalarm w kluczyku (zakladany przez poprzedniego właściciela)
- Od: 5 wrz 2015, 18:38
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6
Witam wszystkich – mam problem z moją Madzią ;( zaczęło się od tego, zawsze podczas otwierania auta z kluczyka/pilota pojawiało się cykanie przekaźnika z modułu BCM oraz wszystkich zamków + raz na jakiś czas któreś z drzwi się nie otwierało/zamykało – raz od pasażera, raz od kierowcy itd. Po jakichś 2 miesiącach przestał działać pilot – sprawdziłem go pod kątem wysyłania sygnału – działa. Mazda jednak nie wchodzi w tryb synchronizacji. Wyjąłem BCM, jest suchy. Czy miał ktoś podobny problem? Ewentualnie czy posiada ktoś schematy dla modułu BCM? I opcja ostateczna – czy po wymianie modułu BCM w Mazdzie trzeba przeprowadzać dodatkowe programowanie czy ma to miejsce na zasadzie plug&play?
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
Pozdrawiam i z góry dziękuję za pomoc.
-
lkwroc
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6