Korozja / rdza

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez eszo67 » 16 mar 2012, 02:28

dobrzyn22 mam w tym miejscu tez ruda,ale nie takie purchle.po dwoch zimach od konserwacji wylazi w tym miejscu.bedzie cieplej sam bede robil.jezeli u ciebie blachy nie skorodowalo na wylot ja bym robil tak.oczysc do zywego ,kup Fertan jest moim zdaniem najlepszym odrdzewiaczem przesmaruj nim ze dwa razy w odstepie kilkunastu godzin,pozniej wiadomo podklad kilka razy papierek wodny ,lakier baza i bezbarwny.szpachli najlepiej nieuzywac no chyba ze mocne wzery.pamietaj daj na gola blache FERTAN jest drozszy od Brunoxa ale skuteczniejszy :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez Pioteq25 » 16 mar 2012, 08:48

dobrzyn22 jak dobrze pamiętam, to robiłeś tylne nadkola?

Zeszlifuj rdzę papierem ściernym do 2cm zdrowej blachy na około. Koniecznie zdejmij zderzak. Później odtłuść i nałóż dwie, trzy warstwy dinitrola RC900 i daj mu dobrze wyschnąć.
Na to szpachla i lakier.
Od wewnątrz nadkola, po zdjęciu plastików w bagażniku dajesz po jednej puszcze noxudol 750. Od wewnętrzej strony rantu nadkoli (koła) również psikasz RC900 po odtłuszczeniu i po dwóch dniach noxudol 900.

Polecam sprawdzony zestaw na uporczywą rdzę, choć i tak warto co jakiś czas 2-3 lata dokonserować blachy.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 16 mar 2012, 11:15

dobrzyn22 jak dobrze pamiętam, to robiłeś tylne nadkola?

zgadza się, ale jestem przekonany na 90%, że ruda w tym miejscu wyłazi z mojej winy i nie ma to nic wspólnego z zabezpieczaniem nadkoli <płacze> Otóż w zimę cofałem i chciałem "przegarnąć" tyłem auta małą kupkę śniegu...Potem się okazało,że śnieg ten był mocno zbity,więc przycisnęło zderzak dość mocno do blach i mogło spowodować otarcia i małe odpryski,które wyglądają tak jak na zdjęciach wyżej.
No cóż nauczka na przyszłość, żeby nie używać auta jako pługa śnieżnego <glupek2>

Dzięki koledzy za rady...jeszcze tylko jedno pytanie-czy można(warto) to zrobić lakierem w sprayu(oczywiście z wyczuciem) .Ponieważ jak dorabiają lakier pod kolor auta to można wybrać albo puszkę,albo spray.Gdzieś mi się jednak obiło o uszy,że po malowaniu sprayem nie da się polerować potem.. <co?>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez s4v4g3 » 16 mar 2012, 11:56

U mnie ruda wyskoczyla na... MASCE (lewa dolna strona nad reflektorem).
Do tego widze pecherze na czarnym slupku (pomiedzy drzwiami).
I na koniec znalazlem ruda na wewnetrznej stropnie klapy bagaznika...
Rok temu sciagalem tylne fotele i tam tez znalazlem ruda – pod srubami mocujacymi fotele i plastykowymi zaslepkami – dosc spore ognisko – srednica jakies od 2 do 8 cm.... wyczyscilem, zakonserwowalem i jest git.
Ale tegoroczne odkrycia mnie zdziwily...
Forumowicz
 
Od: 17 sie 2009, 00:11
Posty: 392 (1/0)
Skąd: Wrocław
Auto: CX-9 Signature 2018r.

Postprzez Piotr Wozniak » 16 mar 2012, 14:29

... a poza tym takie coś nie podchodzi pod gwarancję na perforację...(musi być praktycznie przeżarte na wylot :P )


Nie. Mazda uznaje juz nawet niewielkie purchle i przyznaje naprawy w ramach gwarancji preforacyjnej. Przerobilem to niedawno. Trzeba miec przeglady blacharskie za ostatnie dwa lata przed zgloszeniem reklamacji. Bylo juz o tym w tym watku troche postow wczesniej.


Tylko teraz jak to najlepiej zrobić...zeszlifować do gołej blachy te purchle <co?> nałożyć ew.minimalnie szpachli dla wyrównania,potem podkład i lakier <co?>
Czy może lepiej nie szlifować do blachy,tylko delikatnie-na to jakiś preparat wiążący rdzę,potem podkład i lakier <co?>


Zdanych "farb wiazacych rdze" <boje się>
Tylko wyczyscic, uzupelnic ew. ubytki, zagruntowac, pomalowac, a powierzchnie ukryte pozadnie zakonserwowac. I jesli sie na tym nie znasz, to oddaj samochod do warsztatu, bo bedzie wiecej strat niz pozytku.

pozdr
WOZI
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 mar 2005, 17:13
Posty: 300 (0/1)
Skąd: Gdansk
Auto: MX-3 (BP-DOHC) 1993r
Subaru Outback SBD 2010r
Jeep Cherokee KJ 2.5 CRD

Postprzez dobrzyn22 » 16 mar 2012, 16:19

Heh no dzięki...tylko jakby nie patrzeć...3 porady i każda odmienna <lol> i bądź tu człowieku mądry :P
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez eszo67 » 16 mar 2012, 16:48

dobrzyn22 napisał(a):Heh no dzięki...tylko jakby nie patrzeć...3 porady i każda odmienna <lol> i bądź tu człowieku mądry :P
wybor nalezy do Ciebie hahaha cos z tych porad wyciagniesz :) moze ktos cos jeszcze napisze,ja wczesniej nie bede robil gdzies za miesiac,ale u Ciebie jest bardziej zaawansowana.Fertan nie jest farba ktora wiaze rdze.
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez siebek » 23 mar 2012, 21:42

W kwietniu podczas wizyty w Polsce, będę robił korozję na klapie bagażnika i może nadkola bo wychodzą purchle :) Dodatkowo będę chciał zabezpieczyć podwozie.

Mam jednak mały dylemat. Otóż upatrzyłem sobie dwa większe warsztaty, które się tego podejmą (wyglądają na nowoczesne i profesjonalne – wiele stanowisk i bezpyłowe komory lakiernicze). Normalnie pewnie bym się zdecydował na jeden z nich, ale ojciec trochę namieszał mi w głowie. Wynalazł jakiegoś kolesia, który robi takie rzeczy tanio i podobno bardzo dobrze (jeden chłop, bez żadnych komór bezpyłowych itp.). Pytanie moje jest następujące: co byście wybrali? Chłopa, który najprawdopodobniej włoży trochę serca w naprawę, czy duży zakład który włoży trochę nowoczesnej technologii w naprawę.
Jakie macie doświadczenia w tej materii?
Na kosztach mi specjalnie nie zależy – ma być zrobione po prostu dobrze (chociaż wiem, że nie zawsze drogo=dobrze).

Polecany przez ojca mechanik wydaje się podejrzanie tani – zawołał 150zł od wymiany sprzęgła w moim samochodzie ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 22:36
Posty: 75
Skąd: Kongsberg / Kielce
Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi

Postprzez AKURAT » 23 mar 2012, 21:53

mi gość zawołał ok 1000 zł za robote
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2008, 13:39
Posty: 136
Auto: Mazda 6 2.0 Benz, 2003

Postprzez lukias81 » 23 mar 2012, 22:30

Ja będę fachowcom oddawał:
– nadkola obie strony
– klapa tylna
– wewnętrzny rant drzwi tylnych
– progi (dla własnego widzimisię )
Myślę, że 2,5-3k będzie mnie kosztowało...
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez burritos » 24 mar 2012, 11:12

Pozwolę sobię przypomnieć moja przygodę, minął rok i póki co jestem zadowolony :)

http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2043232#p2043232

Oczywiście nie jestem znawcą ale myślę ze koleś z mojego wątku był :)
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez dobrzyn22 » 24 mar 2012, 11:19

i zapłaciłeś 8 tysi , czy co roku 300-500 za poprawki?? ;P
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez burritos » 24 mar 2012, 15:05

A jak myślisz :) ?? 600 PLN i póki co rok jest oki :) czas pokaże.
GooD Music – gOOd DriVe ;) hybridized.org & Proton Radio
ObrazekObrazekObrazek



Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2005, 17:43
Posty: 90 (1/0)
Skąd: Warszawa
Auto: M6 GH 2008 r. MZR LF17 147KM

Postprzez cyganteria » 25 mar 2012, 17:53

dorzucam moje foty rdzy nad nadkolami + rdzy w rogu kolo tylniego zderzaka. Jak to usunąć. Jaki podkład pod lakier polecacie ?

foto:

Obrazek
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 23:51
Posty: 36
Skąd: Zgorzelec
Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM

Postprzez Hieronim » 25 mar 2012, 19:10

nie wiem czy wiesz, ale ten malutki punkcik rdzy to tylko to co widać. Pod lakierem na pewno rdza siedzi na wiekszej powierzchni... Weź papier ścierny/ pilnik lub inne narzedzie.. Zedrzyj do gołej blachy wewnetrzną czesc nadkola na ktorej widac rdze . Pozniej naloz jakis podklad i na to lakier. Przez jakis czas cie to uchroni przed rozejsciem sie rdzy na zewnatrz.

Ja juz jestem po operacji.

Blacha w tym miejscu jest podwójna a rdza siedzi w jej srodku . Bez robienia reperaturek niestety nie da się na dluzej pozbyc problemu. Powyzsze dzialanie ma tylko charakter doraźny i oddala troche to co nieuniknione
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez dobrzyn22 » 25 mar 2012, 20:15

Powyzsze dzialanie ma tylko charakter doraźny i oddala troche to co nieuniknione

I to jest w tym wszystkim najgorsze...człowiek jakby nie wiem jak się mocno starał to i tak <dupa> bo ruda wylezie po jakimś czasie, bo komuś się zachciało oszczędzać w fabryce Mazdy...takie rzeczy nie powinny mieć miejsca w XXI wieku <killer>
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lukias81 » 25 mar 2012, 22:51

Jutro jadę na wycenę – promocyjną mam nadzieję :) Otworzyli nowy zakład z halą do malowania <ok> popaczę i pomyślę.
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez siebek » 26 mar 2012, 10:27

dobrzyn22 napisał(a):I to jest w tym wszystkim najgorsze...człowiek jakby nie wiem jak się mocno starał to i tak <dupa> bo ruda wylezie po jakimś czasie, bo komuś się zachciało oszczędzać w fabryce Mazdy...takie rzeczy nie powinny mieć miejsca w XXI wieku <killer>


Dokładnie!
W sobotę wymyłem madzie po zimie i aż się załamałem ile małych ognisk się pokazało!
To jest jedyna rzecz która mnie w tym samochodzie niemiłosiernie drażni oraz przez którą myślę o zmianie samochodu :/
Coż z tego, że silnik i reszta da radę spokojnie przez następne kilka lat jak do tej pory samochód będę miał przeżarty na wylot? :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 22:36
Posty: 75
Skąd: Kongsberg / Kielce
Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi

Postprzez lukias81 » 30 mar 2012, 13:25

lukias81 napisał(a):Jutro jadę na wycenę – promocyjną mam nadzieję :) Otworzyli nowy zakład z halą do malowania <ok>


Promocyjnie po byku... 5k pln <glupek2>
Klapa tył – rant dolny
nadkola -reperaturki + malowanie
drzwi tylne (L+P) – rant dolny + malowanie i gubienie koloru na przednich
progi – czyszczenie + malowanie

Szukam dalej. Patrzyłem na ceny nowych elementów
drzwi – 1k pln
klapa – 1.9 k pln <nie powiem>
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez flashmaniac » 18 maja 2012, 18:45

Myślałem że mazdy 6 z USA nie rdzewieją – do dzisiaj !
Oglądałem dziś jedną i lakier ma oryginalny a na tylnym prawym nadkolu wychodzi ruda....
Forumowicz
 
Od: 18 mar 2008, 16:34
Posty: 371
Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6