Korozja / rdza
dobrzyn22 mam w tym miejscu tez ruda,ale nie takie purchle.po dwoch zimach od konserwacji wylazi w tym miejscu.bedzie cieplej sam bede robil.jezeli u ciebie blachy nie skorodowalo na wylot ja bym robil tak.oczysc do zywego ,kup Fertan jest moim zdaniem najlepszym odrdzewiaczem przesmaruj nim ze dwa razy w odstepie kilkunastu godzin,pozniej wiadomo podklad kilka razy papierek wodny ,lakier baza i bezbarwny.szpachli najlepiej nieuzywac no chyba ze mocne wzery.pamietaj daj na gola blache FERTAN jest drozszy od Brunoxa ale skuteczniejszy
- Od: 14 lut 2010, 17:35
- Posty: 222
- Skąd: chelm-Zomergem
- Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.
dobrzyn22 jak dobrze pamiętam, to robiłeś tylne nadkola?
Zeszlifuj rdzę papierem ściernym do 2cm zdrowej blachy na około. Koniecznie zdejmij zderzak. Później odtłuść i nałóż dwie, trzy warstwy dinitrola RC900 i daj mu dobrze wyschnąć.
Na to szpachla i lakier.
Od wewnątrz nadkola, po zdjęciu plastików w bagażniku dajesz po jednej puszcze noxudol 750. Od wewnętrzej strony rantu nadkoli (koła) również psikasz RC900 po odtłuszczeniu i po dwóch dniach noxudol 900.
Polecam sprawdzony zestaw na uporczywą rdzę, choć i tak warto co jakiś czas 2-3 lata dokonserować blachy.
Zeszlifuj rdzę papierem ściernym do 2cm zdrowej blachy na około. Koniecznie zdejmij zderzak. Później odtłuść i nałóż dwie, trzy warstwy dinitrola RC900 i daj mu dobrze wyschnąć.
Na to szpachla i lakier.
Od wewnątrz nadkola, po zdjęciu plastików w bagażniku dajesz po jednej puszcze noxudol 750. Od wewnętrzej strony rantu nadkoli (koła) również psikasz RC900 po odtłuszczeniu i po dwóch dniach noxudol 900.
Polecam sprawdzony zestaw na uporczywą rdzę, choć i tak warto co jakiś czas 2-3 lata dokonserować blachy.
dobrzyn22 jak dobrze pamiętam, to robiłeś tylne nadkola?
zgadza się, ale jestem przekonany na 90%, że ruda w tym miejscu wyłazi z mojej winy i nie ma to nic wspólnego z zabezpieczaniem nadkoli Otóż w zimę cofałem i chciałem "przegarnąć" tyłem auta małą kupkę śniegu...Potem się okazało,że śnieg ten był mocno zbity,więc przycisnęło zderzak dość mocno do blach i mogło spowodować otarcia i małe odpryski,które wyglądają tak jak na zdjęciach wyżej.
No cóż nauczka na przyszłość, żeby nie używać auta jako pługa śnieżnego
Dzięki koledzy za rady...jeszcze tylko jedno pytanie-czy można(warto) to zrobić lakierem w sprayu(oczywiście z wyczuciem) .Ponieważ jak dorabiają lakier pod kolor auta to można wybrać albo puszkę,albo spray.Gdzieś mi się jednak obiło o uszy,że po malowaniu sprayem nie da się polerować potem..
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
U mnie ruda wyskoczyla na... MASCE (lewa dolna strona nad reflektorem).
Do tego widze pecherze na czarnym slupku (pomiedzy drzwiami).
I na koniec znalazlem ruda na wewnetrznej stropnie klapy bagaznika...
Rok temu sciagalem tylne fotele i tam tez znalazlem ruda – pod srubami mocujacymi fotele i plastykowymi zaslepkami – dosc spore ognisko – srednica jakies od 2 do 8 cm.... wyczyscilem, zakonserwowalem i jest git.
Ale tegoroczne odkrycia mnie zdziwily...
Do tego widze pecherze na czarnym slupku (pomiedzy drzwiami).
I na koniec znalazlem ruda na wewnetrznej stropnie klapy bagaznika...
Rok temu sciagalem tylne fotele i tam tez znalazlem ruda – pod srubami mocujacymi fotele i plastykowymi zaslepkami – dosc spore ognisko – srednica jakies od 2 do 8 cm.... wyczyscilem, zakonserwowalem i jest git.
Ale tegoroczne odkrycia mnie zdziwily...
http://www.grandpixel.pl My WebSite :)
... a poza tym takie coś nie podchodzi pod gwarancję na perforację...(musi być praktycznie przeżarte na wylot )
Nie. Mazda uznaje juz nawet niewielkie purchle i przyznaje naprawy w ramach gwarancji preforacyjnej. Przerobilem to niedawno. Trzeba miec przeglady blacharskie za ostatnie dwa lata przed zgloszeniem reklamacji. Bylo juz o tym w tym watku troche postow wczesniej.
Tylko teraz jak to najlepiej zrobić...zeszlifować do gołej blachy te purchle nałożyć ew.minimalnie szpachli dla wyrównania,potem podkład i lakier
Czy może lepiej nie szlifować do blachy,tylko delikatnie-na to jakiś preparat wiążący rdzę,potem podkład i lakier
Zdanych "farb wiazacych rdze"
Tylko wyczyscic, uzupelnic ew. ubytki, zagruntowac, pomalowac, a powierzchnie ukryte pozadnie zakonserwowac. I jesli sie na tym nie znasz, to oddaj samochod do warsztatu, bo bedzie wiecej strat niz pozytku.
pozdr
WOZI
wybor nalezy do Ciebie cos z tych porad wyciagniesz moze ktos cos jeszcze napisze,ja wczesniej nie bede robil gdzies za miesiac,ale u Ciebie jest bardziej zaawansowana.Fertan nie jest farba ktora wiaze rdze.dobrzyn22 napisał(a):Heh no dzięki...tylko jakby nie patrzeć...3 porady i każda odmienna i bądź tu człowieku mądry
- Od: 14 lut 2010, 17:35
- Posty: 222
- Skąd: chelm-Zomergem
- Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.
W kwietniu podczas wizyty w Polsce, będę robił korozję na klapie bagażnika i może nadkola bo wychodzą purchle Dodatkowo będę chciał zabezpieczyć podwozie.
Mam jednak mały dylemat. Otóż upatrzyłem sobie dwa większe warsztaty, które się tego podejmą (wyglądają na nowoczesne i profesjonalne – wiele stanowisk i bezpyłowe komory lakiernicze). Normalnie pewnie bym się zdecydował na jeden z nich, ale ojciec trochę namieszał mi w głowie. Wynalazł jakiegoś kolesia, który robi takie rzeczy tanio i podobno bardzo dobrze (jeden chłop, bez żadnych komór bezpyłowych itp.). Pytanie moje jest następujące: co byście wybrali? Chłopa, który najprawdopodobniej włoży trochę serca w naprawę, czy duży zakład który włoży trochę nowoczesnej technologii w naprawę.
Jakie macie doświadczenia w tej materii?
Na kosztach mi specjalnie nie zależy – ma być zrobione po prostu dobrze (chociaż wiem, że nie zawsze drogo=dobrze).
Polecany przez ojca mechanik wydaje się podejrzanie tani – zawołał 150zł od wymiany sprzęgła w moim samochodzie
Mam jednak mały dylemat. Otóż upatrzyłem sobie dwa większe warsztaty, które się tego podejmą (wyglądają na nowoczesne i profesjonalne – wiele stanowisk i bezpyłowe komory lakiernicze). Normalnie pewnie bym się zdecydował na jeden z nich, ale ojciec trochę namieszał mi w głowie. Wynalazł jakiegoś kolesia, który robi takie rzeczy tanio i podobno bardzo dobrze (jeden chłop, bez żadnych komór bezpyłowych itp.). Pytanie moje jest następujące: co byście wybrali? Chłopa, który najprawdopodobniej włoży trochę serca w naprawę, czy duży zakład który włoży trochę nowoczesnej technologii w naprawę.
Jakie macie doświadczenia w tej materii?
Na kosztach mi specjalnie nie zależy – ma być zrobione po prostu dobrze (chociaż wiem, że nie zawsze drogo=dobrze).
Polecany przez ojca mechanik wydaje się podejrzanie tani – zawołał 150zł od wymiany sprzęgła w moim samochodzie
- Od: 7 maja 2011, 22:36
- Posty: 75
- Skąd: Kongsberg / Kielce
- Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi
Pozwolę sobię przypomnieć moja przygodę, minął rok i póki co jestem zadowolony
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2043232#p2043232
Oczywiście nie jestem znawcą ale myślę ze koleś z mojego wątku był
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?p=2043232#p2043232
Oczywiście nie jestem znawcą ale myślę ze koleś z mojego wątku był
A jak myślisz 600 PLN i póki co rok jest oki czas pokaże.
dorzucam moje foty rdzy nad nadkolami + rdzy w rogu kolo tylniego zderzaka. Jak to usunąć. Jaki podkład pod lakier polecacie ?
foto:
foto:
- Od: 23 lip 2011, 23:51
- Posty: 36
- Skąd: Zgorzelec
- Auto: Mazda 6 GG 2.0/2004 MZR-CD 136KM
nie wiem czy wiesz, ale ten malutki punkcik rdzy to tylko to co widać. Pod lakierem na pewno rdza siedzi na wiekszej powierzchni... Weź papier ścierny/ pilnik lub inne narzedzie.. Zedrzyj do gołej blachy wewnetrzną czesc nadkola na ktorej widac rdze . Pozniej naloz jakis podklad i na to lakier. Przez jakis czas cie to uchroni przed rozejsciem sie rdzy na zewnatrz.
Ja juz jestem po operacji.
Blacha w tym miejscu jest podwójna a rdza siedzi w jej srodku . Bez robienia reperaturek niestety nie da się na dluzej pozbyc problemu. Powyzsze dzialanie ma tylko charakter doraźny i oddala troche to co nieuniknione
Ja juz jestem po operacji.
Blacha w tym miejscu jest podwójna a rdza siedzi w jej srodku . Bez robienia reperaturek niestety nie da się na dluzej pozbyc problemu. Powyzsze dzialanie ma tylko charakter doraźny i oddala troche to co nieuniknione
- Od: 19 paź 2008, 19:53
- Posty: 152
- Skąd: PL
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004
Powyzsze dzialanie ma tylko charakter doraźny i oddala troche to co nieuniknione
I to jest w tym wszystkim najgorsze...człowiek jakby nie wiem jak się mocno starał to i tak bo ruda wylezie po jakimś czasie, bo komuś się zachciało oszczędzać w fabryce Mazdy...takie rzeczy nie powinny mieć miejsca w XXI wieku
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
dobrzyn22 napisał(a):I to jest w tym wszystkim najgorsze...człowiek jakby nie wiem jak się mocno starał to i tak bo ruda wylezie po jakimś czasie, bo komuś się zachciało oszczędzać w fabryce Mazdy...takie rzeczy nie powinny mieć miejsca w XXI wieku
Dokładnie!
W sobotę wymyłem madzie po zimie i aż się załamałem ile małych ognisk się pokazało!
To jest jedyna rzecz która mnie w tym samochodzie niemiłosiernie drażni oraz przez którą myślę o zmianie samochodu :/
Coż z tego, że silnik i reszta da radę spokojnie przez następne kilka lat jak do tej pory samochód będę miał przeżarty na wylot?
- Od: 7 maja 2011, 22:36
- Posty: 75
- Skąd: Kongsberg / Kielce
- Auto: Mondeo Mk4 2007 1.8TDCi
lukias81 napisał(a):Jutro jadę na wycenę – promocyjną mam nadzieję Otworzyli nowy zakład z halą do malowania
Promocyjnie po byku... 5k pln
Klapa tył – rant dolny
nadkola -reperaturki + malowanie
drzwi tylne (L+P) – rant dolny + malowanie i gubienie koloru na przednich
progi – czyszczenie + malowanie
Szukam dalej. Patrzyłem na ceny nowych elementów
drzwi – 1k pln
klapa – 1.9 k pln
Myślałem że mazdy 6 z USA nie rdzewieją – do dzisiaj !
Oglądałem dziś jedną i lakier ma oryginalny a na tylnym prawym nadkolu wychodzi ruda....
Oglądałem dziś jedną i lakier ma oryginalny a na tylnym prawym nadkolu wychodzi ruda....
- Od: 18 mar 2008, 16:34
- Posty: 371
- Auto: Była Mazda 323F 1.8 , LPG Koltec
Teraz Honda Accord 2.4 190KM Benzyna+LPG i Mazda 3 2.0 benzyna
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6