Rurka od klimatyzacji – nieszczelność

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez PP89 » 4 sie 2010, 19:47

Witam,
otóż mój problem polega na tym że pojawiła mi się nieszczelność w układzie klimatyzacji, na odcinku przy przyłączeniu do chłodnicy a lewą podłużnicą, dokładnie w tym miejscu:
Obrazek

Nr cześci: GJ6A-61-465A
Dzwoniłem do ASO, ale powiedzieli mi że czas oczekiwania na tą część to 3 miesiące i koszt 320zł :|

Czy sa może jakieś zamienniki (w co wątpie), czy pozostaje szukać jakiejś używanej, tylko skąd wiedzieć czy jest sprawna? Nie zależy mi tyle na kasie co na czasie, bo klima by się przydała o tej porze roku.
Może ktoś miał już tego typu problem i może pomóc. :]

Auto to Mazda 6 1.8 benzyna

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez Bolec100984 » 4 sie 2010, 21:54

Witam
miałem ten sam problem, proponuje ci czekać na nową rurkę, bo ja za pierwszym razem lutowałem tą samą co ty wymontowałeś i okazało się że jest dalej nieszczelna, ale jak masz dobrego gościa ale naprawdę dobrego który to pospawa to ok a za nową rurkę płaciłem poodobnie no a teraz klima chłodzi :D
Początkujący
 
Od: 2 gru 2008, 09:46
Posty: 5
Skąd: Tychy
Auto: M6, MZR-CD, GY, 2005, 121KM

Postprzez Enduro » 5 sie 2010, 11:33

to generalnie dosc standartowa usterka w M6
a wynika ona z kiepskiego materialu i z zaizolowania jej,
bo w okresie zimowym, jest ona dosc mocno przez sole i inne srodki chemiczne nadgryzana :|
polecam ja po montazu nowej pomalowac jakimis farbami .. <spoko>
co przedluzy jej zywot o dobre kilka lat!

pozdr.
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez PP89 » 5 sie 2010, 20:55

Bolec100984 napisał(a):bo ja za pierwszym razem lutowałem tą samą co ty wymontowałeś i okazało się że jest dalej nieszczelna
Mój mechanik też właśnie mówił że z tym może być bardzo ciężko zrobić
Enduro napisał(a):to generalnie dosc standartowa usterka w M6
a wynika ona z kiepskiego materialu i z zaizolowania jej
Czyli po tym, co piszesz, nie ma nawet sensu szukać używki.


W takim razie dzięki za informacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez Enduro » 5 sie 2010, 21:51

PP89 napisał(a):
Enduro napisał(a):to generalnie dosc standartowa usterka w M6
a wynika ona z kiepskiego materialu i z zaizolowania jej
Czyli po tym, co piszesz, nie ma nawet sensu szukać używki.W takim razie dzięki za informacje

generalnie jest, pod warunkiem, ze bedzie ona w miare nowa..!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez majkel37 » 27 sie 2010, 13:50

Mnie też dopadła ta usterka (mazda6 diesel, 2005) . Zaczął mój mechanik lutować tę górną rurkę (od góry chłodnicy) i nawet mu się udało, ale po zmontowaniu okazało się, że minimalna nieszczelnosc wylazła tym razem w dolnej rurce. Zalutować nie dali rady, bo się rozleciała i się właśnie bujam po internecie i serwisach w poszukiwaniu. Na razie wiem, że w ASO ta rureczka (GJ6A61465C) kosztuje prawie 300 PLN. Szukam używki w jakiejś rozsądnej cenie, ale powoli tracę nadzieję. "Po drodze" omyłkowo kupiłem na allegro tę górną, grubszą rurkę (z zaworkiem do serwisowania klimy). Prawdopodobnie będę ją chciał odsprzedać.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 lis 2008, 21:25
Posty: 11
Skąd: Opole
Auto: mazda 6 hatchback, 2005 CiTD 136 KM

Postprzez art256 » 27 sie 2010, 19:40

WITAM JA MIAŁEM TO SAMO, MAZDA 6 1.8 BENZYNA 2003
GOSCIU KAZAŁ MI KUPIC TYLKO TAKĄ PODOBNA KOŃCÓWKE GDZIES NA SZROCIE ( BO POD TA TULEJKA NIE DA SIE POSPAWAC BO JEJ PUZNIEJ NIE ZAŁOZYMY), I TAMTA STARĄ ODCIOŁ I PRZYSPAWAŁ TA NOWA I TERAZ MI SMIGA , KOSZT SPAWANIA 50ZŁ, RURKA ZE SZROTU 30 ZŁ-- TO NIE 300ZŁ

WIDAC TA USTERKA CZEKA CHYBA WSZYSTKIE MAZDY 6
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 7 sty 2010, 21:48
Posty: 8
Skąd: Berlin
Auto: Mazda 6, 2003 1,8 120km

Postprzez dobrzyn22 » 27 sie 2010, 22:31

nie zapominajcie dodać koło stówki za napełnianie klimy czynnikiem :D
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez skubiszek » 28 sie 2010, 09:08

dopadło mnie to samo

auto straciło klimę w największe upały

po próbie szczelności dolna rurka miała dziurkę na objemce stalowej- nie pomyśleli o tym – w Hondach rurki są na gumach montowane i nic się nie dzieje.

Mój mechanik rurkę zdemontował, lutował i hula jak ta lala – koszt 200zł w napełnieniem
Forumowicz
 
Od: 9 kwi 2010, 23:30
Posty: 251
Skąd: Zach-Pom
Auto: Audi A6 C6 3.0TDI Quattro
Honda Accord 2.2 iCTDi

Postprzez dobrzyn22 » 30 sie 2010, 08:38

Dokładnie,to jest dość często spotykana usterka klimy w M6.Jak podjechałem do kolesia zajmującego się tylko klimatyzacjami i opisałem usterkę,to od razu stwierdził co będzie do naprawy na 80% i jak się później okazało-nie mylił się :D .
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez darrecki » 6 kwi 2011, 00:01

Witam;

Po zimie okazalo sie, ze klimatyzacja przestala dzialac. Dobilem czynnik, po 2 dniach wyparowal :(
Obejrzalem chlodnice – wyglada w miare ok (jak na swoje lata), natomiast na rurce od klimy przykreconej do podloznicy znajduje sie zielony osad.

Obrazek

Nie mam pojecia jakie slady zostawia uciekajacy czynnik (i czy wogole zostawia) ale to cos nie wyglada normalnie i mam nadzieje ze to wlasnie tam ucieka. Dodam, ze ten osad jest juz od dluzszego czasu, pojawil sie jeszcze jak klima dzialala poprawnie. Jakies dobre rady drodzy forumowicze ?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez maromarcin » 6 kwi 2011, 08:55

zielony kolor to oznaka nieszczelnosci w tym miejscu

u mnie tez zlokalizowano wlasnie wczoraj nieszczelnosc na rurce po filtrem powietrza – ponoc norma w m6 z tego okresu, jest to wina ponoc tego ze rurka od klimy aluminiowa jest metalowym uchwytem przykrecona – i w tym miejscu przy pomocy wileu czynnikow zachodzi jakas dziwna reakcja i z rurki robi sie gnój – mi zaproponowano wymiane danego odcinak rurki i zastosowanie plastikowego uchwytu – zobaczymy co z tgeo bedzie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 11:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Arek_78 » 6 kwi 2011, 14:30

Zanim będziesz wymieniał rurke to rozkręć i wymień tylko oring – w 99% przypadków on jest sprawcą. Koszt niewielki ale musisz rozebrać i na wzór kupić.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez PP89 » 6 kwi 2011, 15:34

Nie wiem czy o tą samą rurke chodzi

viewtopic.php?f=60&t=102536&p=1763691#p1763691
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 12:45
Posty: 211 (0/4)
Skąd: Wrocław
Auto: BK LF '04 lpg

Postprzez agnostyk » 6 kwi 2011, 16:41

Tak jak powiada Arek_78 – najpierw zacznijcie od najprostszego zadania, czyli sprawdzenia oringu itp.

Miałem podobnie tylko nie aż tak zielono. Mój spec od klimy rozebrał w tym miejscu, przeczyścił ze śniadzi, wymienił oring i od jesieni wszystko hula, zero zielonego, a śmigałem całą zimę na klimie, jak i teraz... Wszystko jest ok. Koszt? 35 zł w tym dobicie części czynnika, którego brakowało.

Ps. jak już to wadliwe są te blisko filtra powietrza (tak jak to opisał maromarcin), a nie te blisko spryskiwacza. Tak więc darow, wiesz co najpierw zrobić – może ylko to wystarczy, czego życzę.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez darrecki » 6 kwi 2011, 22:37

agnostyk napisał(a):Tak jak powiada Arek_78 – najpierw zacznijcie od najprostszego zadania, czyli sprawdzenia oringu itp.

Miałem podobnie tylko nie aż tak zielono. Mój spec od klimy rozebrał w tym miejscu, przeczyścił ze śniadzi, wymienił oring i od jesieni wszystko hula, zero zielonego, a śmigałem całą zimę na klimie, jak i teraz... Wszystko jest ok. Koszt? 35 zł w tym dobicie części czynnika, którego brakowało.

Ps. jak już to wadliwe są te blisko filtra powietrza (tak jak to opisał maromarcin), a nie te blisko spryskiwacza. Tak więc darow, wiesz co najpierw zrobić – może ylko to wystarczy, czego życzę.


Dzięki panowie, myślałem że to jakiś większy problem a to wygląda na kilkanaście minut roboty. Czy oring jest dostępny jako część zamienna czy muszę kombinować ? W UK nie jest tak różowo z dobieraniem części na oko i z tym mogę mieć problem :(
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Arek_78 » 7 kwi 2011, 00:25

Na szczęście wielkością jest standardowy. Bez problemu dobierzesz.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez darrecki » 8 kwi 2011, 22:39

Arek_78 napisał(a):Na szczęście wielkością jest standardowy. Bez problemu dobierzesz.


Dobralem bez problemu ale stwierdzilem, ze na wszelki wypadek zagladne pod filtr powietrza. Widok nie byl zbyt mily :(
Obrazek

Oslona wiatraka zielona, rama zielona, w zasadzie wszystko co w poblizu nosi slady czynnika. Chlodnica od przodu ok, tak jakby problemem bylo wejscie do niej (wyglada na dolne) lub gdzies zaraz obok, bo po przejsciu na waz gumowy jest sucho. To chyba wyglada na "standardowy" przypadek?
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Wojtek » 8 kwi 2011, 23:24

darow napisał(a):To chyba wyglada na "standardowy" przypadek?

w tym miejscu i to bardzo... standardowy... sprawdz polaczenie z chlodnica
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Erix » 5 cze 2011, 12:36

agnostyk napisał(a):Tak jak powiada Arek_78 – najpierw zacznijcie od najprostszego zadania, czyli sprawdzenia oringu itp.


Czy nazwa 'oring' to jest te łączenie aluminium z wężem gumowym? Czy fachowo tak się to nazywa ?
Gdyż szukając na Allegro nic takiego nie mogę znaleźć :( Czy ktoś z forumowiczów mógłby mi nakreślić na zdjęciu, która jest to część?
darow napisał(a):
Obrazek



U mnie nieszczelność powstaje w okolicy zbiorniczka od spryskiwaczy, czy lepiej kupić nowe czy używkę?

Pozdrawiam.
Dobry bajer pół sukcesu :)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 16:46
Posty: 33
Skąd: Tilburg
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CD

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6