Rurka od klimatyzacji – nieszczelność

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez koyot39 » 5 cze 2011, 18:18

Erix napisał(a):Czy nazwa 'oring' to jest te łączenie aluminium z wężem gumowym?
oringi znajdziesz na koncach weza(gdy go wykrecisz),sa to gumowe okragle uszczelki ktorych na zdjeciu nie widac
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2011, 23:00
Posty: 32
Skąd: Walsall,UK
Auto: M6 2.0/147 2006

Postprzez agnostyk » 6 cze 2011, 13:30

oringi będziesz mógł na spokojnie wymienić w serwisie klimatyzacji – dopasują odpowiednią średnicę itp.
Obrazek ALL HOPE IS GONE
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 00:23
Posty: 242
Skąd: Rawa Mazowiecka
Auto: M6 GY 2004 CiTD HP /Impression
Citroen C4 1.6 HDI
Seat Inca 1.9 D 1Y

Postprzez dan34 » 20 cze 2011, 20:54

Witam
Mam ten sam problem z przewodem ,opisywany na początku tego tematu .Ciężko jest znaleźć używkę ,za radą Enduro postanowiłem podzwonić do ASO: cena pow.300zł termin 2 m-ce <płacze> .Nieszczelność pojawiła się pod metalowym uchwytem , zaciskiem na prostym odcinku,spawanie zakończone niepowodzeniem.Czy ktoś myślał o tym aby nieszczelny odcinek rurki aluminiowej odciąć ,oraz drugą końcówkę jak najbliżej przewodu gumowego i zarobić,zakuć nowy przewód gumowy równy odcinkowi usuniętego przewodu.Czy to rozwiązałoby problem na jakiś czas ? Jak myślicie?
Pozdro :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 30 maja 2011, 12:24
Posty: 5
Skąd: iława
Auto: Mazda 6 GH 2.0 PB 2011r

Postprzez Arek_78 » 21 cze 2011, 07:38

Nie kombinuj. Napełnienie klimy to prawie 200 zł. Chcesz zaryzykować, a potem i tak kupować rurke w serwisie? Moim zdaniem warto wymienić rurke bo wiesz co masz, a nie jadąc w trase zastanawiać się będziesz czy wąż wytrzyma.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez Piotrus » 10 lip 2011, 21:13

Mnie rowniez dopadl ten sam problem co Was <płacze>a dokladnie co kolege dan34, ale ja poradzilem sobie w inny sposob,(wprawdzie znalazlem goscia ktory spawa aluminium ale nie podjal sie tematu).Wiec rurke zakleilem klejem dwuskladnikowym do metalu(robilem juz tak w poprzedniej mazdzie kleilem rurke ale od wspomagania)klejem super steel.KLima ponownie napelniona i jak narazie jest OK. :D Tez szukalem uzywek ale nic nie znalazlem.A tu fotki
Obrazek

Obrazek
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez Hieronim » 10 lip 2011, 21:31

piotrus – tą samą rurkę musialem wymienić. u mnie nieszczelnosc byla na koncowce
Forumowicz
 
Od: 19 paź 2008, 19:53
Posty: 152
Skąd: PL
Auto: Mazda 6 GG 2.0 2004

Postprzez dobrzyn22 » 10 lip 2011, 21:37

Koledzy,to jest typowa usterka w M6 i jest to już opisane w jednym z tematów na forum...
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Erix » 10 lip 2011, 22:10

Piotrus napisał(a):Wiec rurke zakleilem klejem dwuskladnikowym do metalu(robilem juz tak w poprzedniej mazdzie kleilem rurke ale od wspomagania)klejem super steel.KLima ponownie napelniona i jak narazie jest OK. :D Tez szukalem uzywek ale nic nie znalazlem.


Piotrus gdzie można kupić ten klej 'super steel' i ile kosztuje ?
Powiedz mi jeszcze jak ściągnąć tą rurkę ? Czy musiałeś ściągnąć zbiorniczek od spryskiwaczy, żeby mieć lepszy dostęp? Jak sprawdziłeś po wykręceniu rurki dokładnie w którym miejscu jest nieszczelność? Czy po prostu , przy sprawdzaniu szczelności w firmie nabijającej klime, zaznaczyłeś punkt nieszczelności ?:P

Pozdrawiam.
Dobry bajer pół sukcesu :)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 16:46
Posty: 33
Skąd: Tilburg
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CD

Postprzez Wojtek » 10 lip 2011, 22:30

Erix napisał(a):Jak sprawdziłeś po wykręceniu rurki dokładnie w którym miejscu jest nieszczelność?

przeciez jest to opisane w tym watku... <cisza> wraz ze zdjeciami...

Ps. nie wiem jak w PL, ale rurka w ASO UK kosztuje 67 GBP (wraz z uszczelkami)...
jest to standardowa usterka w M6, wiec warto wymienic rurke na ta poprawiona...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Erix » 10 lip 2011, 23:01

67igor1 napisał(a):przeciez jest to opisane w tym watku... <cisza> wraz ze zdjeciami...


Niby gdzie masz opisane w tym wątku informacje jak sprawdzić w którym miejscu jest nieszczelność? <cisza> ??
Owszem jest informacja , że czynnik pozostawia zielony osad... tylko , że taki osad może być w promieniu np paredziesiąt cm od nieszczelności , no chyba , że to będzie taka dziura , że gołym okiem zobacze :D
A jeżeli to oring to już w ogóle , możesz się domyślać albo oring albo dziura na łączeniu :P

Mi chodzi o to , by samemu porozkręcać to posprawdzać stan tych rurek, które dobre pomalować lub w jakiś sposób osłonić przed zimą i czynnikami związanym z porą roku ... a nieszczelności w miarę rozsądne zakleić lub wymienić oringi , jeżeli to ich była by wina :D

Bo tak kleić w ciemno i jeździć do firmy w celu sprawdzenia szczelności to raczej mija się z celem :D
Dobry bajer pół sukcesu :)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2007, 16:46
Posty: 33
Skąd: Tilburg
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CD

Postprzez Wojtek » 10 lip 2011, 23:31

Erix napisał(a):Owszem jest informacja , że czynnik pozostawia zielony osad..

sam sobie juz odpowiedziales... i zareczam, ze nie bedzie on 50 cm od dziury...
bedzie zielono i tyle... ale jak chcesz sie bawic i eksperymentowac... to prosze bardzo...
w koncu to jest Twoje auto... <nie powiem>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Piotrus » 10 lip 2011, 23:37

Panowie zgadza sie,ze lepiej jest wymienic na nowa,co nowe to nowe,ale ja nie mam czasu czekac za 4 dni jade na wakacje z rodzina nad polskie moze,a w servisie w Leamington kazali mi czekac min 3 tygodnie to ja juz wroce z wakacji :) Co do nieszczelnosci to powstala dokladnie w miejscu gdzie jest mocowana rurka obejma metalowa(obejma jest podwujna i mocuje 2 rurki jednoczesnie)Wyciek byl widoczny zaraz po napelnieniu klimy czynnikiem chmura gazu a na oslonie silnika widoczne byly slady oleju.Po wymontowaniu rurki i przetarciu papierem sciernym, odtluszczeniu ujzalem malenka dziurke,(dla pewnosci puscilem sprezone powietrze w rurke i smarowalem mydlem zatykajac palcem koniec rurki)Sama rurke wykrecilem w pare minut,w wersji angielskiej znajduje sie po prawej stronie gdzie jest filtr powietrza,ktory wymontowalem(cala puszke)a z przodu auta odkrecilem 2 sruby mocujace zderzak i odchylilem przedna atrape(Ta ze znzczkiem ),zeby moja lapa sie tam zmiescila <lol> i to wsio.Rurke kleilem 4 dni temu i codziennie jezdze z klima i nie ma zadnych problemow,ja to zrobilem bo mnie do tego sytuacja zmusilam,ale jak wiele razy sie przekonalem prowizorki sa najtrwalsze :D Po powrocie z urlopu moze wymienie na nowa. <spoko>
Klej super steel kupilem w Halfords mial 2 skladniki,przeznaczony jest do stali i aluminium itd.cena chyba 7 funtow.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez zielony110 » 11 lip 2011, 21:49

ja takze na to cierpialemalem :(
67igor1 napisał(a): rurka w ASO UK kosztuje 67 GBP (wraz z uszczelkami)

koszt rurki to 47 GBP
Piotrus napisał(a):w servisie w Leamington kazali mi czekac min 3 tygodnie

ile <boje się> Ja w ASO zamawialem w sobote a na wtorek juz ja mialem w reku.
widac serwis serwisowi nie rowny :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 20:20
Posty: 2619 (3/5)
Skąd: UK/Bydgoszcz
Auto: Inne

Postprzez Arek_78 » 11 lip 2011, 22:13

Ja z Usa zamawiałem w poniedziałek, a w piątek miałem u siebie :)
Ale wszystko zależy od tego czy mają na magazynie.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez adamb » 11 lip 2011, 22:44

zielony110 napisał(a):ja takze na to cierpialemalem :(
67igor1 napisał(a): rurka w ASO UK kosztuje 67 GBP (wraz z uszczelkami)

koszt rurki to 47 GBP
Piotrus napisał(a):w servisie w Leamington kazali mi czekac min 3 tygodnie

ile <boje się> Ja w ASO zamawialem w sobote a na wtorek juz ja mialem w reku.
widac serwis serwisowi nie rowny :)

jak sie ma rabacik to tyle sie placi bo normalnie jest 67£ jak bylo pisane ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 kwi 2010, 22:55
Posty: 590
Skąd: uk
Auto: Biale

Postprzez dobrzyn22 » 11 lip 2011, 22:51

Kolego Piotrus jako,że piszesz:
za 4 dni jade na wakacje z rodzina nad polskie moze
to ręczę Ci moją głową,jako rodowity mieszkaniec nadmorskiej miejscowości,że klima Ci się obecnie nad morzem nie przyda do niczego :P

sorry za OT :P
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5151 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez siemek55 » 11 lip 2011, 23:11

Droga nad morze daleka
no fakt teraz pada ale szyby( i nie tylko ...) warto osuszyć.
Na pocieszenie dodam że mnie też dopadł ten problem. Gościu pospawał (3 m-ce bangla bez problemu). Koszt z napełnieniem 400 PLN. Na pocieszenie dodam że kolega z pracy ma ten sam problem (nieszczelny układ: rurka, chłodnica) w Renaut Espace. Koszt naprawy 1200PLN <lol> . Mazda górą!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez Piotrus » 12 lip 2011, 00:07

Dzisiaj zadzwonila Pani o bardzo milym glosie i poinformowala mnie ze w/w rurke, o ktora pytalem u jej kolegi, wlasnie przyszla z dostawa innych czesci. No coz pojechalem Pani wysoka blondynka b.ladna nad wyraz uprzejma i bardzo mila(chyba zaczne jezdzic tam czesciej <lol> ) koszt rurki 55 funt. plus tax 11 funt. czyli razem 66 funt. Kupilem wrazie co, nie wymieniam, bo szkoda mi znowu nabijac klime (a jak sie nie przyda to odsprzedam :D )
A co do morza to slyszalem, ze zapowiadaja ciepelko, a i cale niemcy przelatuje w dzien, tak wiec klima musi byc.
Mial ktos moze nieszczelnosc w innej czesci ukladu klimy? Zastanawiam sie czy czasami jeszcze jakas rurka nie strzeli.
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.

[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 12:16
Posty: 63
Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest

Postprzez siemek55 » 12 lip 2011, 00:28

No to weź na drogę klej dwuskładnikowy proponowany prze kolegę piotrusa :D . 15 min na postoju i temat załatwiony, klime nabija ci za ok 150 PLN.
szerokości życzę i pogody papa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez ralfvip » 18 lut 2012, 13:28

Witam
Mnie dopadł ten sam problem. Będąc u swojego mechanika zwrócił mi on uwagę, że ta rurka od klimatyzacji jest zaśniedziała i pokryta zielonym nalotem. Należy ją wymienić. Dodam, że koszt wymiany tej rurki na nową oryginalną, napełnienie i odgrzybienie klimatyzacji to 500zł. To dużo? Pytam bo wcześniej nie miałem klimatyzacji w aucie i nie mam odniesienia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2011, 10:06
Posty: 177
Auto: Mazda 6 Executive '07 GG 2.0 147KM LPG Stag 300 Premium

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6