Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.
PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 24 mar 2012, 23:30.
Powód: post pod postem-proszę używać opcji"edytuj post"

Postprzez smile » 24 mar 2012, 23:26

W zależności kim jest ten jegomość dżentelmen z ASO masz tam także EPC3, eParts, eWarrenty, eInvoice, DSR, SRT i kilka innych narzędzi :D a także KnwolageDirector – z tego bym potrzebował kilka plików ;)
udostępnij login... przecież nie zamówię w ePartsie 20 wiązek głównych do GH do jego ASO ;)
A tak na marginesie, to nad osobami logującymi się do https://mapps.mazdaeur.com/cas/login?se ... SSOServlet czuwa pewien cwany system – monitoruje IP logujących się osób... i wyłapuje te logujące się jednocześnie z różnych IP ;)
Reasumując, masz w ręku potężne narzędzie, odpowiedzi na wszystkie pytania jakie Cie nurtują, tylko albo nie umiesz z nich skorzystać albo nie znasz angielskiego w stopniu umożliwiającym odczyt danych w MESI
Na pewno jest tam procedura sprawdzania elektrozaworu.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Michnik29 » 25 mar 2012, 01:30

Tak jest procedura sprawdzenia i jest ona bardzo porsta. Mam ja nawet wydrukowana jednak wszystkich informacji jakich szukam tam nie ma. A znajomosc angielskiego mam wystarczjaca bo osobiscie robie gwarancje dla BMW a wczsniej (do 2009) robiac gwarancje dla Mazdy gdzie wlasnie swojego kolege wkrecilem. Dokladnie tak jak opisalesc...jegomosc w ASO ma dostep do wszystkich mozliwych aplkacji.
Napisz jakich plikow szukasz to postaramsie je znalezc, zeskanuje i zalacze w PDF i ewentualnie wysle na twoj email. Loginu niestety nie moge udostepnic. W dziale Aftersales( chyba tym jestes zaintersowany jest w sumie 246 plikow wiec nie byloby az tak dlugie szukanie bo wiekszosc z nich to sa jakies nowe cenniki, formularze zamowien itp. Sa rownieze procedury napraw niektorych komponentow.
Początkujący
 
Od: 22 mar 2012, 23:54
Posty: 6
Skąd: Dublin IRL
Auto: Mazda 6 TS Sport Wagon
2.0 MZR-CD (CiTD)
136KM

Postprzez kosmar » 4 kwi 2012, 19:34

Witam, jestem nowy na forum, ale jako gość już co nieco już przeczytałem. Zaraz na wstępie przepraszam, jeżeli piszę nie w tym wątku co trzeba.
Mój problem jest dość specyficzny, ponieważ wiążą go z waszymi problemami tylko te "wspaniałe" dwie kontrolki. Do rzeczy. Otóż byłem prze szczęśliwym posiadaczem 6teczki od 2 lat. Kompletnie nic się nie działo poza wymianą zaworu SCV, który z tego co wyczytałem jest dość częstym problemem. Kilka dni temu postanowiłem zaoszczędzić... Znajomy "załatwił" tańsze paliwo do diesla – ponoć. Wlałem 20L na rezerwę, także praktycznie głównie to coś dostało się do obiegu. Po przejechaniu ok 7km auto zaczęło szarpać, więc małżonka zjechała na pobocze i wyłączyła silnik. Po tym zdarzeniu auto nie odpalało więcej. Zaholowałem auto do mechanika, który zlał ten cały badziew, wymienił filtr paliwa, nalał porządnego paliwa i mówi: działa! Odebrałem madzię i dojechałem do domu bez najmniejszego problemu (ok 10km). Wieczorem wyjechałem po żonę do pracy i w połowie drogi się załączył tryb awaryjny, na zegarach check engine i kontrola trakcji, obroty max 1,5k/min (z górki jakieś 1,7k/min) i tyle. Do mechanika (tego samego) pojechałem dopiero dnia następnego z samego rana, ale madzia znów nie wykazywała oznak choroby. Prawie całą trasę jechała jak gdyby nigdy nic, tryb awaryjny załączył się jakieś 500m przed zakładem mechanika. Po podpięciu pod kompa pokazuje błąd P0093 – minor fuel leak!!! Pod autem sucho jak na pustyni. Wg kompa ciśnienie na wtryskach jest takie jakie być powinno, a z drugiej strony mój mechanik mówi, że pompa nie buduje ciśnienia. Auto po wejściu w tryb awaryjny, chodzi jak stary ursus, ale ponoć wtryski nie walą. Nie mam pojęcia co jest grane i od czego zacząć. Obawiam się, że będzie potrzebna wymiana pompy... jeżeli ktokolwiek ma jakieś sugestie to z góry dziękuję. Powtarzam, auto po odstaniu przez noc odpala normalnie, dopiero po jakimś czasie pojawiają się problemy... pozdrawiam <płacze>
kosmar
 

Postprzez dobrzyn22 » 4 kwi 2012, 19:48

Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez kosmar » 4 kwi 2012, 20:16

Widział, ale tylko do połowy, właśnie skończyłem lekturę.
W takim razie skoro wypada na wtryski, to dlaczego nie ma u mnie żadnego szarpania, metalicznego dźwięku itp itd? Ciśnienie ponoć też jest w porządku, a silnik zwyczajnie wariuje po nagrzaniu. Ponoć SCV podaje nie do końca prawidłowe parametry, ale był wymieniany 1,5roku temu z serii 006 na 009! Czy to możliwe, żeby się ten zawór rozwalił przez jakieś syfiaste paliwo?
kosmar
 

Postprzez Wojtek » 4 kwi 2012, 21:02

kosmar napisał(a):żeby się ten zawór rozwalił przez jakieś syfiaste paliwo?

a przeczyscic i tak nie zaszkodzi ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kosmar » 4 kwi 2012, 21:21

Qrde, chyba nie ogarniam. Jak przeczyścić? Przecież to jest elektroniczny zawór (chyba, że się mylę)! Pokazuje na wtyczce napięcie 3V a z tego co mi wiadomo, to powinno być 4-5V. Różnica niby nie duża, a jednak. Trzeba będzie spróbować jutro u innego serwisanta dla porównania wyników.
A tak pytanie z innej beczki, czy owe mazdy z 2002-2004 mają pompkę w baku?
kosmar
 

Postprzez dobrzyn22 » 4 kwi 2012, 21:42

czy owe mazdy z 2002-2004 mają pompkę w baku?

TAK

Qrde, chyba nie ogarniam. Jak przeczyścić?

Wojtkowi raczej chodziło o przeczyszczenie całego układu paliwowego/wtryskiwaczy preparatami do tego stworzonymi ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez smile » 4 kwi 2012, 21:47

dobrzyn22 napisał(a):TAK

Tak?
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez kubsztyk » 4 kwi 2012, 21:49

smile napisał(a):
dobrzyn22 napisał(a):TAK

Tak?

Nie!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez smile » 4 kwi 2012, 21:55

kubsztyk napisał(a):
smile napisał(a):
dobrzyn22 napisał(a):TAK

Tak?

Nie!

No właśnie :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez dobrzyn22 » 4 kwi 2012, 22:03

kubsztyk napisał(a):
smile napisał(a):
dobrzyn22 napisał(a):TAK

Tak?

Nie!

Przepraszam za błąd...byłem przekonany o tym <oczy>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Zryw » 5 kwi 2012, 20:04

Witam
Miałem problem z autem, wyświetliły się kontrolki (engine+trakcje+dpf) do tego auto trochę mulaste sie zrobilo, zatem :
1.Pojechałem do mechanika "niemaździanego" żeby sprawdzil mi kody błędów ,(bosh -komputer) pokazał błędy:
-P0098-czujnik powietrza zasysanego 2
-C1119-wartość rzeczyw. momentu silnika
-P2459-nie skasowana inspekcja olejowa
po sprawdzeniu , błedy zostały skasowane i był spokój na 300 km a potem znowu to samo.
2. Zaopatrzyłem się w Elma i sprawdziłem co jest nie tak- błąd P0098. Nie kasowałem bledu i pojechalem do aso.....W aso po diagnozie IDS-em potwierdził się błąd P0098, poszukali i okazalo sie ze kabel byl uszkodzony przy czujniku i naprawili. Przy okazji wgrali nowy soft(nowszego do mojego modelu ponoc ma nie byc) i zrobili korektę wtryskiwaczy, a potem pan zadzwonil do mnie ze konieczne jest czyszczenie dpf <co?> bo jest czesciowo zapchany. Troche sie zdziwilem bo bląd nie dotyczyl zapchanego dpf-a. Zastanawiam sie czy mnie nabili na kase czy faktycznie bylo cos nie tak (załuje ze nie poprosilem o wydruk zapchanego dpf). Co o tym Szanowni koledzy myslicie?
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 17:04
Posty: 17
Skąd: tarnów
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143 KM 2007 r.

Postprzez marex » 5 kwi 2012, 21:14

Ja myślę że trzeba zajrzeć do działu
viewforum.php?f=90, a tam do tematu o DPF .
ogólnie co do błędów się nie wypowiadam, ale zastanawia mnie autor telefonu miał na myśli mówiący o częściowym zapchaniu DPF. ??
Po swojemu odkrywam to co już odkryte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2011, 18:49
Posty: 421 (1/0)
Skąd: Białystok
Auto: M6 GY1 '06 MZR-CD 2.0 105KW

Postprzez Zryw » 5 kwi 2012, 21:21

Tak, miał na mysli częściowo zapchany dpf. Zwykle najpierw się świeci stała kontrolka a potem jak jest krytycznie to mruga Dpf, a diagnostyka na to nie wskazywała.
Początkujący
 
Od: 24 lut 2011, 17:04
Posty: 17
Skąd: tarnów
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 diesel 143 KM 2007 r.

Postprzez dobrzyn22 » 5 kwi 2012, 22:58

kontrolka Ci się nie świeciła...sczytanie błędów również nic nie wskazywało na DPF...Zapytaj się może kogoś w tym ASO, na jakiej podstawie to stwierdzili <co?>

EDIT:
kontynuacja wątku kolegi ZRYW w linku poniżej:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=90&t=123243&p=2266701#p2266701
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 10 kwi 2012, 20:25

To ja się podłącze. Od jakiegoś czasu mam problem z kontrolkami check engine i TSC. Rzecz w tym że z tego co już się domyśliłem problem leży po stronie elektrycznej. Od początku.... Jakiś czas temu (jeszcze śnieg leżał, deszczyk trochę padał, ulice mokre) podjechałem pod dom i i jak zawsze zostawiłem na chwilę samochód na chodzie żeby popracował chwile na wolnych obrotach. No i w pewnym momencie słyszę jakby spadały obroty. To jej po gazie myślę może jakiś syf w paliwie albo trochę powietrza się dostało do układu a ona nic, jakbym w ogóle nie dotykał gazu. I tak obroty spadały aż zgasła. Wyłączyłem stacyjkę załączam żeby odpalić i ku mojemu zdziwieniu wszystkie kontrolki jak zwykle pogasły z wyjątkiem kontroli trakcji, no ale odpalam a tu echo... Silnik normalnie kręci ale odpalić nie umie. Kilka razy wyłączałem i załączałem stacyjkę i nic dalej tak samo. Pomyślałem, paliwo jest ale może pływak się zawiesił czy coś. Podszedłem na stacje, dolałem 10l ON i kręcę silnikiem a ona dalej. Jakby paliwa nie dostawała. Otwarłem maskę i pompką na filtrze paliwa dopompowałem do oporu. Odpalam i odpaliła. Radość nie trwała długo bo jakieś 3 sekundy zanim znów Madzia zgasła. Podpompowałem jeszcze raz sytuacja taka sama. Z głupoty po trzecim pompowaniu załączyłem webasto bo piecyk przecież tez na ropę. Identycznie jak silnik chwilę popracował i zgasł. Zostawiłem samochód, na drugi dzień przychodzę check i TSC jak świeciły tak świecą. Zaholowałem samochód do mechanika i omówiłem całą przygodę. Na drugi dzień dzwoni że samochód sprawny. Wymienił filtr paliwa. Odpalam, silnik od szlagu odpalił. No to radocha, z tym że niestety znowu nie na długo... Po ujechaniu jakichś 200 metrów zgasła i objawy jak przed wymianą. Dopchałem madzie z powrotem na warsztat. Zaparkowałem w garażu i tak stała przez weekend. Zaraz po ponownym oddaniu jej do mechanika wpiął się pod komputer. Pokazał dwa błędy:
P0200 – uszkodzony obwód wtryskiwaczy;
i bodajże P0203 – uszkodzony wtryskiwacz 3.
I na tym poprzestał. W poniedziałek miał zajrzeć do tego jakiś spec od wtrysków. Ale przychodzi w poniedziałek rano i z głupoty zakręcił silnikiem. Znów odpaliła od szlagu. I tak ją zostawił. Chodziła chyba 4 godziny, potem się przejechał, później ją zgasił i znów odpalił. I odpaliła bez problemu. Mówi ze samochód do odbioru. Przyjechałem i do dzisiaj jeżdżę. Miałem chyba 3 takie przygody z kontrolkami. Zawsze tak, że jak zaświecą się kontrolki po przekręceniu stacyjki nie gaśnie kontrola trakcji, samochód odpala i gaśnie po 2-3 sekundach. Potem nie odpala wcale. Opanowałem patent że wystarczy rozłączyć kostki w okolicach filtra paliwa. I pomimo że kontrolki się świecą samochód po rozłączeniu i ponownym podłączeniu odpala. Tak było do czasu. Pewnego dnia dosyć mocno padało dodatkowo zaliczyłem kilka większych kałuż, podjechałem pod dom zgasiłem i tyle. Na drugi dzień kontrolki znowu się świecą. Rozłączam wtyczki podłączam wszystko z powrotem, kontrolki oczywiście się świecą ale kręcę silnikiem a ona nic. Nie odpaliła. Domyśliłem się że problem stoi po stronie elektrycznej, gdzieśśś... Ponieważ samochód wysechł i kontrolki zgasły, same i bez problemu odpaliła. Dodam, że samochód nigdy nie przełączył się w tryb awaryjny, nie dymi, nie ma spadków mocy, ani nie zauważyłem większego zużycia paliwa. Jak odpalę samochód chodzi tak jak powinien, normalny odgłos silnika, równa praca. Teraz jest ciepło i sucho i problem zniknął. Ale wystarczy żeby gdzieś dostała się wilgoć i problem powraca.

Mają Panowie jakiś pomysł gdzie szukać kostek, przewodów czy połączeń gdzie może podchodzić woda? Wiem, że to jak szukanie igły w stogu siana, ale co kilka głów to nie jedna ;)

Pozdrawiam.
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez PinkyDinki » 13 maja 2012, 22:03

Witam od niedawna jestem posiadaczem Mazdy 6 kombi z 2004 roku. Mam problem jak w temacie świecące kontrolki silnika i kontroli trakcji. Kiedy kontrolki się już zaświeca to już nie gasną. Po odłączeniu klemy błąd się kasuje ale po jakimś czasie ~10km włącza się ponownie. Zauważyłem że ma to miejsce zazwyczaj przy wyprzedzaniu i to nie jakimś agresywnym. Po podłączeniu do komputera został sczytany błąd "C1119 – Przekazywanie TCS". Z dokumentacji serwisowej wynika iż błąd C1119 dotyczy komunikacji między modułem PCM a DCS tylko gdzie te moduły się znajdują? Dodam że dla pewności został przeczyszczony i sprawdzony EGR oraz wężyk podłączony do EGR. Czy ktoś ma jakiś pomysł od czego mogę zacząć poszukiwania w/w błędu?
Początkujący
 
Od: 13 maja 2012, 21:55
Posty: 12
Skąd: Miechów
Auto: Mazda 6 Kombi
2.0 121kM 2004r

Postprzez Wojtek » 13 maja 2012, 23:20

PinkyDinki napisał(a):Po podłączeniu do komputera

witaj... pod jaki komputer i soft auto zostalo podlaczone?

PinkyDinki napisał(a):"C1119 – Przekazywanie TCS".

moze przeszukasz ten dzial? jestem ciekawy czy znajdziesz bardziej dokladny opis w/w bledu ;)

nie szukaj... <głaszcze>

maxkls napisał(a):
laq napisał(a):pokazuje kod błędu C1119


C1119- brak prawidlowej komunikacji pomiedzy modulem ABS/TCS/DSC a sterownikiem PCM a dokladniej zadanie redukcji momentu obrotowego silnika- bledny wg KTS Boscha, wg IDS przerwa w skrzynce TCS. Albo jest zly styk na przewodach , lub sa gdzies nadlamane
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/471)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6