Wygłuszenie nadwozia – instrukcja demontażu tapicerki, podsufitki, bagaznika itd.
Wow, to poszedłeś w profi materiały. Jakie koszta poniosłeś, jeśli można spytać? Szkoda, że nie masz sonometru, byśmy porównywali wyniki naszych zmagań. Ja mam taki:
http://allegro.pl/sonometr-decybelomierz-miernik-natezenia-dzwieku-i5336798127.html
Mnie też czeka jeszcze dach, a w kombi jest spory No i nadkola od zewnątrz.
Są aplikacje na androida, ale mało wiarygodne, bo każdy tablet dzy telefon ma inny mikrofon. Dlatego nie da się porównać wyników z innymi urządzeniami. Mój samsung s4 mini pokazuje do 10dBA inaczej niż sonometr...
http://allegro.pl/sonometr-decybelomierz-miernik-natezenia-dzwieku-i5336798127.html
Mnie też czeka jeszcze dach, a w kombi jest spory No i nadkola od zewnątrz.
Są aplikacje na androida, ale mało wiarygodne, bo każdy tablet dzy telefon ma inny mikrofon. Dlatego nie da się porównać wyników z innymi urządzeniami. Mój samsung s4 mini pokazuje do 10dBA inaczej niż sonometr...
thesilent napisał(a):Jakie koszta poniosłeś, jeśli można spytać?
Koszty to ok 500zł na dach i bagażnik.
Sonometru nie posiadam niestety, ale mogę zmierzyć SGS4 w moim wygłuszonym aucie jak to teraz wygląda. Jakiś tam punkt odniesienia będzie.
ok, ja mam w telefonie Noise Meter, daje też możliwość rejestrowania w czasie oraz podglądu spektrum hałasu.
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pjw.noisemeter&hl=pl
https://play.google.com/store/apps/details?id=com.pjw.noisemeter&hl=pl
Pobrałem aplikację Noise Meter na Samsunga S4.
Pomiar zrobiony na wysokości głowy bez radia i wentylatora na drodze szybkiego ruchu.
50km/h – 62dB
90km/h – 65dB
100km/h – 67dB
Pomiar zrobiony na wysokości głowy bez radia i wentylatora na drodze szybkiego ruchu.
50km/h – 62dB
90km/h – 65dB
100km/h – 67dB
no thesilent obserwowałem całe Twoje wyciszenie i jestem pod wrażeniem. Też bym tak chciał! ale nie dałbym rady rozebrać to wszystko i złożyć z powrotem
Mógłbyś mi powiedzieć ile kosztowały Cie te wszystkie maty wygłuszające?
I może orientujesz się ile by kosztowało takie wyciszenie w firmie zajmującej sie takimi rzeczami?
Mógłbyś mi powiedzieć ile kosztowały Cie te wszystkie maty wygłuszające?
I może orientujesz się ile by kosztowało takie wyciszenie w firmie zajmującej sie takimi rzeczami?
- Od: 1 lis 2014, 22:48
- Posty: 22
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 147KM 06r.
Hej.Ja wczoraj miałem przyjemności poznać Darka "thesilent"i powiem jedno zdanie że to w 100% profesjonalista w wyciszaniu M6!!!Pomógł mi ,a raczej ogarnął cały temat w zdjęciu całej deski,ja miałem wrażenie że niestety mu przeszkadzam bo i tak to pewnie było.Wyniki wyciszenia są piorunujące,uzyskał On jeszcze lepszy wynik niż u siebie co mnie oczywiście cieszy.Z tego całego podniecenia nie nagraliśmy pomiarów po wyciszeniu.W poniedziałek znowu se spotykamy i nagramy po wyciszeniu.Z tego co zaobserwowaliśmy w niektórych przedziałach obrotów silnika na biegu jałowym zerdukowaliśmy aż prawie 10 db!!!!Szok.W we wtorek wrzucę filmiki porównawcze.Ja jestem pod wielkim wrażeniem!!!Do tego Darek to super Gość i ma WSPANIAŁĄ rodzinę którą poznałem i serdecznie pozdrawiam!!! Koszt u gościa który to robi w warsztacie to pewnie z 1/1,5 tys. Jeśli chodzi o materiały to 70zł a dla Darka ,no cóż,musisz się z nim dogadać....Ja jestem Happy i wiem że to jeszcze nie koniec.Z Darkiem oczywiście w stałym kontakcie i czekam tylko na jego nowatorskie rozwiązania które oczywiście zastosuję u siebie.
Dopisano 23 maja 2015, 18:42:
Hej.Ja wczoraj po wyciszeniu deski przy 60 km/h miałem 59 db przy użyciu profesjonalnego sprzętu a nie apki na telefon.
Dopisano 23 maja 2015, 18:42:
Marine_4000 napisał(a):Pobrałem aplikację Noise Meter na Samsunga S4.
Pomiar zrobiony na wysokości głowy bez radia i wentylatora na drodze szybkiego ruchu.
50km/h – 62dB
90km/h – 65dB
100km/h – 67dB
Hej.Ja wczoraj po wyciszeniu deski przy 60 km/h miałem 59 db przy użyciu profesjonalnego sprzętu a nie apki na telefon.
Dziadson1 ja korzystałem tylko z porosa 15mm i takie efekty. Kupiłem 20m2 (200PLN), z czego zużyłem może niecałe 10 na podłogę i dechę. Do tego taśma dwustronna do dywanów i szara, mocna taśma, więc koszta śmieszne, jeśli chodzi o materiały.
Bardzo się cieszę Jachu36, że jesteś zadowolony z rezultatów mojej ingerencji w Twoją brykę Bardzo miło spędziłem czas, wcale mi nie przeszkadzałeś po prostu dzień jest za krótki, ale daliśmy radę!
W moim aucie już dwa razy wyciągnąłem deskę, więc w Twoim robiłem to już rutynowo. Co do sposobu wyciszenia, to jest tak, że z każdym następnym razem człowiek daną czynność robi lepiej – dlatego u Ciebie lepsze wyniki. Bardziej przyłożyłem się do dmuchawy i jej okolic niż u siebie, a Ty wykleiłeś całe podszybie tą swoją magiczną pianką. Szkoda, że zapomnieliśmy cykać fotki – tak fajnie się gadało
Moje pierwsze wrażenie, jak jechaliśmy na przystań, to jakbyśmy jechali melexem – silnika prawie nie było, tylko narastał szum opon i powietrza no i potem pomiar na postoju przy różnych obrotach potwierdził, że akcja się powiodła. Odnotowaliśmy różny spadek hałasu w zależności od obrotów, ale faktycznie rekord to 10 dBA przy 3500pbr/min. Było 70, jest 60. Przy 4100rpm miałeś rezonans i było 76, a jest 70 teraz.
Ale jak napisałeś, widzimy się w poniedziałek i nakręcimy filmik z pomiaru i wrzucimy tutaj.
Należy wspomnieć, że nie miałeś radia i tunelu, więc decha akustycznie "otwarta". Kiedy radio i tunel wrócą – powinno być jeszcze lepiej
Cała akcja z wyciszaniem deski, to działania wymierzone w hałas z silnika, stąd pomiary na postoju. Mierzymy wtedy czysty hałas z silnika – bez opon i wiatru.
Tylko, jak będziemy wyciszać nadkola, to jak wyłączymy silnik i wiatr?
Poniżej kilka fotek z auta kolegi Jachu 36
Bardzo się cieszę Jachu36, że jesteś zadowolony z rezultatów mojej ingerencji w Twoją brykę Bardzo miło spędziłem czas, wcale mi nie przeszkadzałeś po prostu dzień jest za krótki, ale daliśmy radę!
W moim aucie już dwa razy wyciągnąłem deskę, więc w Twoim robiłem to już rutynowo. Co do sposobu wyciszenia, to jest tak, że z każdym następnym razem człowiek daną czynność robi lepiej – dlatego u Ciebie lepsze wyniki. Bardziej przyłożyłem się do dmuchawy i jej okolic niż u siebie, a Ty wykleiłeś całe podszybie tą swoją magiczną pianką. Szkoda, że zapomnieliśmy cykać fotki – tak fajnie się gadało
Moje pierwsze wrażenie, jak jechaliśmy na przystań, to jakbyśmy jechali melexem – silnika prawie nie było, tylko narastał szum opon i powietrza no i potem pomiar na postoju przy różnych obrotach potwierdził, że akcja się powiodła. Odnotowaliśmy różny spadek hałasu w zależności od obrotów, ale faktycznie rekord to 10 dBA przy 3500pbr/min. Było 70, jest 60. Przy 4100rpm miałeś rezonans i było 76, a jest 70 teraz.
Ale jak napisałeś, widzimy się w poniedziałek i nakręcimy filmik z pomiaru i wrzucimy tutaj.
Należy wspomnieć, że nie miałeś radia i tunelu, więc decha akustycznie "otwarta". Kiedy radio i tunel wrócą – powinno być jeszcze lepiej
Cała akcja z wyciszaniem deski, to działania wymierzone w hałas z silnika, stąd pomiary na postoju. Mierzymy wtedy czysty hałas z silnika – bez opon i wiatru.
Tylko, jak będziemy wyciszać nadkola, to jak wyłączymy silnik i wiatr?
Poniżej kilka fotek z auta kolegi Jachu 36
jachu36 napisał(a):Hej.Ja wczoraj po wyciszeniu deski przy 60 km/h miałem 59 db przy użyciu profesjonalnego sprzętu a nie apki na telefon.
Gratulacje
Marine_4000 napisał(a):50km/h – 62dB
90km/h – 65dB
100km/h – 67dB
Kurcze właśnie nie pamiętałem przy jakich prędkościach mierzyłeś, ja dzisiaj pomierzyłem u siebie w pustym aucie:
50km/h – 60dB telefon, 60dBA sonometr,
60km/h – 58dB telefon, 60dBA sonometr,
100km/h – 64dB telefon, 66dBA sonometr,
Widać, że telefon zaniża zauważalnie. Ale jak ktoś chce tylko sprawdzić efekty swojej walki, to już coś tam można się posiłkować takimi aplikacjami.
tutaj auto załadowane, na pusto pewnie z 2dBA głośniej
Witam Panowie.
Przymierzam się do wyciszenia mojej Premacy. Widzę, że to będzie ciężki kawał roboty do wykonania . Planuję wyciszenie od wewnątrz nadkoli, podłogi, dachu, drzwi, klapy plus patent z uszczelkami i wężykiem. Zmierzyłem powierzchnię od wewnątrz, całość – niecałe 12m^(2). Chcę użyć mat AB2 butylowych ze strony bitmat.pl + do tego pianka kauczukowa 6mm + filc gdzie się da.
Myślałem nad Noxodulem 3100 – ale ostatecznie daje sobie spokój. Powodem jest dosyć spora cena i trzeba go grubo nałożyć, żeby efekt był zadowalający.. Może kupię 2 litry i w niedostępnych miejsach zastosuję jako uzupełnienie mat butylowych.
Planuję też nadkola od zewnątrz zrobić Noxodulem 1600.
Nad ścianą grodziową od strony silnika się zastanawiam.. ale to później.
Mam pytanko. thesilent pakowałeś w końcu piankę poliuretanową w profile ? Lub ktokolwiek z użytkowników?
Jak obejrzałem filmik o Mazdzie 6 i pustych przestrzeniach przy podszybiu i pod deską to głowa mała..
Wyciszanie bez zajęcia się tymi pustymi przestrzeniami i deską rozdzielczą wydaje mi się bezsensowną robotą i stratą czasu
Dajcie znać czy ktoś stosował piankę i jak efekty, tzn. akustyczne + ewentualna rdza o której tak głośno?
Przymierzam się do wyciszenia mojej Premacy. Widzę, że to będzie ciężki kawał roboty do wykonania . Planuję wyciszenie od wewnątrz nadkoli, podłogi, dachu, drzwi, klapy plus patent z uszczelkami i wężykiem. Zmierzyłem powierzchnię od wewnątrz, całość – niecałe 12m^(2). Chcę użyć mat AB2 butylowych ze strony bitmat.pl + do tego pianka kauczukowa 6mm + filc gdzie się da.
Myślałem nad Noxodulem 3100 – ale ostatecznie daje sobie spokój. Powodem jest dosyć spora cena i trzeba go grubo nałożyć, żeby efekt był zadowalający.. Może kupię 2 litry i w niedostępnych miejsach zastosuję jako uzupełnienie mat butylowych.
Planuję też nadkola od zewnątrz zrobić Noxodulem 1600.
Nad ścianą grodziową od strony silnika się zastanawiam.. ale to później.
Mam pytanko. thesilent pakowałeś w końcu piankę poliuretanową w profile ? Lub ktokolwiek z użytkowników?
Jak obejrzałem filmik o Mazdzie 6 i pustych przestrzeniach przy podszybiu i pod deską to głowa mała..
Wyciszanie bez zajęcia się tymi pustymi przestrzeniami i deską rozdzielczą wydaje mi się bezsensowną robotą i stratą czasu
Dajcie znać czy ktoś stosował piankę i jak efekty, tzn. akustyczne + ewentualna rdza o której tak głośno?
Panowie jak widac na zdjecia ponizej szukam tej listwy ktora ma takie zaczepy i wchodzi w obicie drzwi. Tylko problem w nazewnictwie, nie jestem leniwy tylko nie wiem jak ta listwe znalezc na allegro. Pomoze ktos? przy okazji mam z lewej strony z tylu i przodu popekana listwe na drzwiach (ta czarna) rowniez zaznaczona na fotkach. Fajnie by bylo gdyby ktos pomogl jak to znalezc
- Od: 7 sty 2014, 16:05
- Posty: 29
- Auto: Mazda 6, diesel 2,0 121 km , 2006
patryczak napisał(a):Mam pytanko. thesilent pakowałeś w końcu piankę poliuretanową w profile ?
Tak mnie nastraszyli, że odpuściłem sobie piankowanie. Ograniczę się do wyklejenia nadkoli taśmą dekarską i pianką NBR 15mm. W planach mam również szczelne oklejenie progów od wewnątrz auta (pod dywanem) aby ograniczyć hałas z kół.
Ciekawostką jest, że w profilach zamkniętych znalazłem fabrycznie zamontowaną zwykłą gąbkę, która również zdrowo chłonie wilgoć. Moja mazda ma 11 lat i jakoś rdza jej nie zjadła a sama gąbka jest sucha. Znajduje się na łączeniu powiedzmy słupka A z progiem i na łączeniu słupka B z progiem (za zwijakiem pasa bezpieczeństwa).
ja jeszcze wroce do wezykow silikonowych. Planuje wrzucic w uszczelki tylko mysle czy by nie lepiej wrzucic tam mikrogume 6mm
http://allegro.pl/guma-porowata-mikrogu ... 04583.html
co myslicie?
ile wogole tego zamawiacie na 4 drzwii ew bagaznik... bo nie wiem czy tam tez sie da? gdzies to mozna jeszcze wykorzystac?
http://allegro.pl/guma-porowata-mikrogu ... 04583.html
co myslicie?
ile wogole tego zamawiacie na 4 drzwii ew bagaznik... bo nie wiem czy tam tez sie da? gdzies to mozna jeszcze wykorzystac?
- Od: 12 gru 2014, 16:16
- Posty: 119 (2/1)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl
Uważam, że to może być dobry pomysł. Na jedne drzwi potrzeba 4m. Może kup na razie 4m na jedne drzwi, żeby sprawdzić czy nie trzeba będzie mocno trzaskać drzwiami
Kolejny mały sukces. Zaślepiłem deskę rozdzielczą nad nogami kierowcy. Maskownicę wykonałem (a jakże ) z pianki NBR 15mm i na to jeszcze trzy warstwy porosa. 2,5dBA mniej przy 3500RPM. A w ogóle w porównaniu do stanu sprzed dwóch lat to od silnika zszedłem z 75-76dBA do 67,5dBA czyli o około 8dBA
Teraz przy 100km/h mam 64dBA przy pustym aucie (bez bagaży i pasażerów).
Jutro testy przy 150-170km/h
Było
Jest
Teraz przy 100km/h mam 64dBA przy pustym aucie (bez bagaży i pasażerów).
Jutro testy przy 150-170km/h
Było
Jest
A pochwal sie jak to wygluszyles strasznie mnie irytuje warkot silnika w kabinie przy wyzszych obrotach... sciagales cala deske?
- Od: 12 gru 2014, 16:16
- Posty: 119 (2/1)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl
Sam tez wykonam taka zaślepkę, na nogi pasażera także Mondeo z 2008r. ma juz taki bajer,a u nas niestety nie ma tego...
-
& Marta
- Od: 25 kwi 2014, 11:37
- Posty: 3599 (51/69)
- Skąd: Niepołomice
- Auto: Mazda6 GH '08
MazdaSpeed 3 BK '08
zrobilem taką na szybko, prowizorycznie. Chciałem zobaczyć czy to coś da. Będę to musiał dopracować. Nad nogami pasażera też zrobię. Ogólnie okazuje się, że warto by całą deskę przejrzeć i pouszczelniać, W koło kolumny kierowniczej też wcisnąłem piankę. Zaraz wylatuję w trasę do PL i zobaczymy
Zdjęcia jutro!
Zdjęcia jutro!
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6