Webasto – jak rozbudować dogrzewacz do ogrzewania
Zainteresowanych chciałem poinformować, ze udało się zamontować rozszerzenie ogrzewania postojowego w M6 polifcie. Praktycznie równocześnie temat zaistniał u ogien82 i u mnie (tu podziękwoania dla ognia za znalezienie wykonawcy). Zainstalowany został sterownik z pilotem Telestart T100 HTM. Drogo wyszło, bo aż 2700 zł brutto, ale warto było
Wsiadanie rano do ciepłego auta i możliwość normalnej jazdy praktycznie od pierwszych sekund, oraz brak porannego klekotu – bezcenne.
Nadmienię, że w wersjach poliftowych nie ma możliwości zainstalowania tłumika – pomimo instrukcji jego montażu w manualu. Ktoś kto robił manual zapomniał, że w poliftach jest DPF w miejscu gdzie powinien być montowany tłumik. Jednakże nawet bez tłumika chodzi cichutko – dzisiaj w garażu nawet nie nakopciło. Instalację przeprowadziła firma ALPO S.C. z Lubonia pod Poznaniem. Dostaliśmy gwarancję z Webasto na 2 lata, wszystko było robione na oryginalnych, nowych podzespołach. Pompka wody jest BOSHa. Jeśli chodzi o cenę, zostało to wykonane 1000 zł taniej niż w innych "większych" serwisach webasto, i ponad 2000 zł taniej niż w ASO Mazdy.
Jeśli chodzi o funkcjonalność, to jest jeden minus. Sterownik T100 posiada poza ogrzewaniem funkcję wentylacji auta w upały. Niestety ta funkcja nie jest dostępna przy rozszerzaniu dogrzewacza. Nie bardzo to rozumiem, ponieważ sterownik potrafi załączyć zarówno piec i dmuchawy, ale dziwnym trafem nie potrafi załączyć samych dmuchaw... Tyle mówi instrukcja, na praktykę przyjdzie czas.
Pozdor Myjk



Ostatnio edytowano 24 lut 2010, 17:46 przez mariomix, łącznie edytowano 2 razy
WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
- Od: 26 wrz 2008, 20:23
- Posty: 81
- Skąd: Chełm
- Auto: M6 i nie tylko
mariomix, zgodnie z zapowiedzią przeklejam tutaj odpowiedź na Twojego maila, bo jest tu sporo info dot. tematu tego wątku.
W modelu HTM -100 jest wyświetlacz na pilocie, więc trochę inaczej to działa. W sensie masz 6 różnych ustawień kontrolowanych na wyświetlaczu. Pierwsze to tzw. poziom komfortu (automatyczne dobranie czasu pracy pieca, temperatury w środku na podstawie parametrów temp. zewnętrznej i wewnętrznej). Dalej jest wyznaczany czas odjazdu – i odnosi się bezpośrednio do poprzedniej opcji. Wstukuje się godzinę odjazdu, a system sam załącza grzanie tak, by o ustawionej godzinie zapodać w kabinie określony poziom komfortu (czyli poziomu ciepła). Kolejna opcja, to czas bieżący. Następnie wyświetlenie bieżącej temperatury wewnątrz samochodu (pilot komunikuje się ze sterownikiem, sterownik pobiera dane z komputera i przekazuje do pilota). Potem najbardziej interesująca nas opcja, grzania lub wentylacji. Tu można przestawić, czy ma grzać czy tylko wentylować. Według moich obserwacji, funkcja jednak działa poprawnie, choć zarówno instrukcja jak i "spece" z webasto twierdzili, że nie działa. Ale może spece opierali się na tym co zostało napisane w instrukcji, bo z tego co mówili ogien i ja byliśmy jedynymi którzy montowali rozszerzenie webasto w M6. Ostatnią funkcją w pilocie jest czas grzania webasto przy załączaniu timerem lub ręcznie.
Zdecydowanie brakuje mi jeszcze w pilocie możliwości regulacji parametrów takich jak siła nawiewu i temperatura,
oraz wł/wył obiegu wewnętrznego. Ew. jakichś 2-3 presetów. Jak się zapomni przy wysiadaniu ustawić któryś parametr,
to rano jest lipa...
U ognia trwało to około 8h. U mnie – 3,5h.
Tego niestety nie wiem... bo ogien poszedł na pierwszy ogień
Zdawał mi telefoniczną relację na bieżąco, i gdzieś w okolicach 6-7h spece napotkali jakiś problem. Nie chciało to działać jak trzeba i musieli szukać jakiegoś sygnału w CAN. Jeśli szukali, tzn. mogło nie być to ujęte w schemacie. Przynajmniej tak przekazali ogniowi, a ogień mnie. Ostatecznie im się udało wszystko... więc z pewnością się da to zrobić. 
mariomix napisał(a):Dziwna sprawa z tą wentylacją, próbowałeś przestawić przyciskami ON i OFF jednocześnie 2 razy w ciągu 1 sekundy ? Tak się przestawia z grzania na wentylację w Telestart T91 i dioda przy grzaniu miga na czerwono a przy wentylacji na zielono, tak jest w mojej M6.
W modelu HTM -100 jest wyświetlacz na pilocie, więc trochę inaczej to działa. W sensie masz 6 różnych ustawień kontrolowanych na wyświetlaczu. Pierwsze to tzw. poziom komfortu (automatyczne dobranie czasu pracy pieca, temperatury w środku na podstawie parametrów temp. zewnętrznej i wewnętrznej). Dalej jest wyznaczany czas odjazdu – i odnosi się bezpośrednio do poprzedniej opcji. Wstukuje się godzinę odjazdu, a system sam załącza grzanie tak, by o ustawionej godzinie zapodać w kabinie określony poziom komfortu (czyli poziomu ciepła). Kolejna opcja, to czas bieżący. Następnie wyświetlenie bieżącej temperatury wewnątrz samochodu (pilot komunikuje się ze sterownikiem, sterownik pobiera dane z komputera i przekazuje do pilota). Potem najbardziej interesująca nas opcja, grzania lub wentylacji. Tu można przestawić, czy ma grzać czy tylko wentylować. Według moich obserwacji, funkcja jednak działa poprawnie, choć zarówno instrukcja jak i "spece" z webasto twierdzili, że nie działa. Ale może spece opierali się na tym co zostało napisane w instrukcji, bo z tego co mówili ogien i ja byliśmy jedynymi którzy montowali rozszerzenie webasto w M6. Ostatnią funkcją w pilocie jest czas grzania webasto przy załączaniu timerem lub ręcznie.
Zdecydowanie brakuje mi jeszcze w pilocie możliwości regulacji parametrów takich jak siła nawiewu i temperatura,
oraz wł/wył obiegu wewnętrznego. Ew. jakichś 2-3 presetów. Jak się zapomni przy wysiadaniu ustawić któryś parametr,
to rano jest lipa...
mariomix napisał(a):Napisz ile trwała przeróbka na ogrzewanie w tej firmie koło Lubonia
U ognia trwało to około 8h. U mnie – 3,5h.
mariomix napisał(a):czy były jakieś zagadki nie ujętę w schemacie
Tego niestety nie wiem... bo ogien poszedł na pierwszy ogień
Pozdor Myjk
Najniższy koszt rozbudowy:
1. Wyświetlacz owalny można kupić za 200zł kostkę można zrobić samemu.
2. Pompka wody około 120zł kostkę można znaleść na szrocie.
3. Przewody, złącza, przekaznik, bezpieczniki około 50 zł.
4. Najdroższy etap to robocizna, tu już jest różnie z ceną.
Jeżeli zrobimy to samemu to może nas to kosztować nie więcej niż 400zł. Pilot jest fajnym bajerem ale już powiększa koszta.
1. Wyświetlacz owalny można kupić za 200zł kostkę można zrobić samemu.
2. Pompka wody około 120zł kostkę można znaleść na szrocie.
3. Przewody, złącza, przekaznik, bezpieczniki około 50 zł.
4. Najdroższy etap to robocizna, tu już jest różnie z ceną.
Jeżeli zrobimy to samemu to może nas to kosztować nie więcej niż 400zł. Pilot jest fajnym bajerem ale już powiększa koszta.
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
kobyll napisał(a):Jeżeli zrobimy to samemu to może nas to kosztować nie więcej niż 400zł. Pilot jest fajnym bajerem ale już powiększa koszta.
Tak, i to jest cena która nie daje plaskacza w czoło na dzień dobry
Czy masz rozbudowane webasto u siebie? Jeśli tak, to masz pewnie przedlifta (brak info w profilu).
- Od: 16 wrz 2009, 09:30
- Posty: 171
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM
Czyli jest różnica w cenie jeżeli chodzi o "przed", a "po" lifcie???
Temat poliftowców nie jest zbyt dobrze "rozkminiony"... teoretycznie nie powinno być różnic w cenie jeśli ma się te same podzespoły
i wie się co trzeba zrobić. No właśnie, ale ta wiedza czasem kosztuje więcej – i nie ma w tym nic dziwnego, przynajmniej dla mnie.
i wie się co trzeba zrobić. No właśnie, ale ta wiedza czasem kosztuje więcej – i nie ma w tym nic dziwnego, przynajmniej dla mnie.
Pozdor Myjk
Tobo napisał(a):kobyll napisał(a):Jeżeli zrobimy to samemu to może nas to kosztować nie więcej niż 400zł. Pilot jest fajnym bajerem ale już powiększa koszta.
Tak, i to jest cena która nie daje plaskacza w czoło na dzień dobry
Czy masz rozbudowane webasto u siebie? Jeśli tak, to masz pewnie przedlifta (brak info w profilu).
Mam przedlifta, cos po zmianie forum usuneło moje dane z profilu. Posiadam pełne webasto z zegarkiem owalnym i pilotem T90 juz takie było w chwili zakupu w Niemczech.
rafusmaximus napisał(a):Czyli jest różnica w cenie jeżeli chodzi o "przed", a "po" lifcie???
Patrząc na części potrzebne do rozbudowy to nie ma. Potwierdzone informacjami od pracownika serwisu Webasto na forum elektrody. Może na schematach jest inne wcięcie w uruchomienie zasilania wentylatora dmuchawy wewnątrz samochodu, ale pozatym jest wszystko to samo.
- Od: 27 lut 2008, 22:01
- Posty: 182
- Skąd: okolice Radomia
- Auto: Mazda6 2.0 ON 136KM [SPRZEDANA]
Skoda Octavia '03 2.0 PB+LPG 115KM
kobyll napisał(a):Patrząc na części potrzebne do rozbudowy to nie ma. Potwierdzone informacjami od pracownika serwisu Webasto na forum elektrody. Może na schematach jest inne wcięcie w uruchomienie zasilania wentylatora dmuchawy wewnątrz samochodu, ale pozatym jest wszystko to samo.
Tak, zresztą chyba właśnie z tym mieli problem przy instalacji u mnie i ognia. Piec się załączał, a wentylatory nie chciały.
Pozdor Myjk
Proces rozpalania pieca trwa kilkadziesiąt sekund i wygaszania również dlatego słychać jeszcze po wyłączeniu silnika jakby lądujący samolot
a tak na marginesie
Mam ostatni zestaw do rozbudowy na ogrzewanie postojowe w Mazda 6 z oryginalnym pilotem WEBASTO Telestart T91 lub Timer (owalny) po starych cenach, zainteresowani proszę o kontakt na PW 
a tak na marginesie


WEBASTO rozbudowa na ogrzewanie postojowe M6 przed liftem i po lifcie 2002 -2007 woj. lubelskie pilot, zegar do wyboru, warunek: sprawny piecyk webasto, info na PW
- Od: 26 wrz 2008, 20:23
- Posty: 81
- Skąd: Chełm
- Auto: M6 i nie tylko
Witam.
Czy jest ktoś z okolic Śląska (Rybnik, Racibórz itp) kto mógł by mi rozbudować webasto w M6 2003??(oczywiście odwdzięczę się)
Jakoś nie mam odwagi sam się za to zabrać.
Czy jest ktoś z okolic Śląska (Rybnik, Racibórz itp) kto mógł by mi rozbudować webasto w M6 2003??(oczywiście odwdzięczę się)
Jakoś nie mam odwagi sam się za to zabrać.
- Od: 8 kwi 2010, 09:22
- Posty: 34
- Skąd: Rydułtowy
- Auto: Mazda 6 GH diesel 2008
Myjk napisał(a):Jest to urządzenie całkowicie niezależne, więc IMHO można odpalać silnik podczas pracy.
webasto najbardziej nie lubi wyłączania i włączania, zatem wyłączanie jest nawet nie wskazane.
Nie po raz enty niestety,
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Lorento napisał(a):Nie po raz enty niestety[...]
Tak, tak, najlepiej słuchać tylko sfrustrowanego i zakompleksionego trollorento, który musi się leczyć na... forum internetowym.
PS "Nie po raz pierwszy", albo "Po raz enty" – to tak na przyszłość... za bardzo się śpieszysz w drodze na krawężnik – zwolnij, bo się potłuczesz.
Pozdor Myjk
Jasne. Najlepiej mnie zwyzywać, poobrażać bo śmiałem wykazac niewiedzę techniczną ( po raz kolejny zresztą ) moda. W tym jesteś akurat dobry, co ze smutkiem konstatuję. Czy nie mógłbyś w związku z tym moderowac hide-parku, czy czegoś podobnego, a nie działów stricte technicznych, na których zresztą udzielasz wadliwych porad. Po prostu-nie wiesz, nie wypowiadaj sie, zapytaj kogoś, nie przyniesie Ci to ujmy na honorze, na prawde...
POGROMCA ZENONÓW!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Nie przeginajcie! Gdzie? ....... W Aucie!!!
Myjk napisał(a):za bardzo się śpieszysz w drodze na krawężnik
czy jest coś o czym nie wiem? Niech mnie ktoś poprawi jeżeli się mylę: krawężnik w tym przypadku, to synonim policjanta? Lorento pracuje w policji?

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6