Strona 2 z 8

PostNapisane: 9 mar 2008, 22:28
przez varick
Marco81, stu procentowej pewnosci nie mam,ale moze to byc zimny lut na ktoryms pinie od wyswietlacza..

PostNapisane: 10 mar 2008, 21:41
przez Nefar
Mam to samo co Marco ale w innych miejscach i jest ich kilka. Co wiecej zaczyna sie to nasilac. Na poczatku jedno padlo a teraz chyba ze 4 juz nie swieca. Gowniany szajs te wyswietlacze mazdowskie.

PostNapisane: 10 mar 2008, 23:51
przez magicadm
Nefar napisał(a):Gowniany szajs te wyswietlacze mazdowskie.

Może po prostu konstruktor nie przewidział takiej trzęsawki, jaka można zafundować elektronice w samochodzie z 17 calowymi felgami, sportową zawiechą na polskich drogach???
Jak dla mnie zwykłe objawy obtrząśnieścia elektroniki i zimnych lutów.
Elektrody wyświetlacza do przelutowania – lub jak ich nie ma – gumy przewodzące do kontroli :)

PostNapisane: 11 mar 2008, 12:55
przez Nefar
A moze konstruktor poprostu nie umie zrobic wyswietlacza. Z tego co wiem samochody w fazie projektowej testowane sa na nawierzchniach takich ze normalny czlowiek po wjechaniu na ww wyplulby wlasny zoladek. Ogladalem kiedys program na discovery o fabryce forda. Druga sprawa to mialem wiecej aut niz mazde z wyswetlaczem a tylko w niej sie posypal.

17 cali jest (teraz juz 18) ale sportowego zawieszenia to nie uswiadczysz. Bardziej twardy jest civic. Takie przynajmniej odnosze wrazenie.

PostNapisane: 12 mar 2008, 00:24
przez Karwoś
u mnie nie działu cała sekcja nawiewu – siła nawiewu i kierunek nawiewu – może się kiedyś tym zajmę – a fakt "6" jest miękka – nawet lancer z usa jest twardszy – a na 215/40/17 trzyma sie bajecznie drogi – mazda niestety jest i bardziej miękka a co za tym idzie nie nadąży nawet za 120KM lancerem w zakrętach, to jeszcze ma za ciężki przód żeby brac zakręty z większą prędkością.

PostNapisane: 25 mar 2008, 15:55
przez WORCIK
Piogron napisał(a):WORCIK proponuję Ci pojechać najpierw do jakiegoś dobrego elektryka,żeby posprawdzał zŁącza. Może cos poradzi albo przynajmniej powie Ci gdzie możesz z czymś takim podjechać.
Jeżeli to tylko wyświetlacz jest padnięty, moge polecić Ci na priva gościa z Bydgoszczy, który ma części z rozbitych Mazd. Bedziesz mógł przełożyć z rozbitka i sprawdzić (On ci to sam pewnie zrobi). Jeżeli to nie będzie to to nic u niego nie zapłacisz. Ja jak miałem problem z moim Xedosem, przekladal mi różne częsci i sprawdzaŁ. Dopóki nie trafił na wŁaściwą, ani grosz nie wział.



JA WYMIENIŁEM WYŚWIETLACZ NA NOWY. DZIAŁAŁ DWA MIESIĄCE I ZNOWU PADŁ. NIE WIEM CO SIĘ DZIEJE JAKA JEST TEGO PRZYCZYNA PROSZĘ O POMOC I PORADĘ.

POZDRAWIAM
ANDRZEJ

PostNapisane: 25 mar 2008, 16:03
przez Nefar
Przyczyna jest taka, ze mazda albo jej kooperant ma blade by nie powiedziec ze nie ma pojecia jak zbudowac wyswietlacz samochodowy. Jak widac jest to zbyt duzy stopien komplikacji. Ogolnie wyswietlacze mazdy sa kompletnie do pupy. Dla pocieszenia powiem ze tak samo sie sypia w 3.

PostNapisane: 26 mar 2008, 11:35
przez magicadm
WORCIK napisał(a):PROSZĘ O POMOC I PORADĘ.

Ja bym po prostu dał spokój z ASO i innymi "serwisami"
Moim zdaniem każdy domorosły elektronik da radę to rozebrać i zdiagnozować usterkę.
Ja stawiam na zimne luty lub obtrząśniete złącza.

OT
znajomy kiedyś miał baaardzo drogi syntezator (taki klawisz do grania :) ). Córka mu rozlała na nim sok. Urządzenie "zdechło". Autoryzowane serwisy odmówiły naprawy. Zawiózł to do jakiegoś gostka co w piwicy dłubie hobbystycznie w elektronice. Gostek stwierdził, że nie ma pojęcia o grze na instrumentach, ale potrafi je naprawiać – i faktycznie za śmieszną (relatywnie) kasę naprawił :|
...i takich fachowców bym na Twoim miejscu szukał. Kolejna wymiana na podobnie wadliwy produkt (i to jeszcze powypadkowy) nie ma sensu – powalcz z tym "starym"

PostNapisane: 26 mar 2008, 12:32
przez Riki
Riki napisał(a):Mam takie same objawy w szóstce jak kolega WORCIK


Usterka nagle ustała.... od dłuższego czasu jest już OK i mam nadzieje że tak zostanie :)

Pozdrawiam.

PostNapisane: 16 kwi 2009, 00:16
przez habzimierz
a u mnie zaczela sie pojawiac – chyba wraz ze wzrostem temp. Na moim wyswietlaczu rowniez pojawiaja sie jakies dziwne symbole, generalnie wszystko szaleje. Po ponownym uruchomieniu wszystko wraca do normy.
Ale zauwazylem jedna rzecz w calej tej historii – te bugi pojawiaja sie podczas postoju, wystarczy sie zatrzymac na 3min i gotowe :|

PostNapisane: 13 sie 2009, 10:22
przez yoker
witam ,mam swoją 6 2.0 04 tydzień już załozyłem gaz i jestem pewien że przed założeniem gazu wyświetlacz ten z godziną klimą i temp. świecił intensywniej zarówno przy właczonych światłach jak i przy wyłaczonych teraz jak włacze światła ściemnia się tak jak ten w liczniku km ---gazownik twierdzi że tak jest -prosze o odp. jak jest u was bo w dzień nic teraz prawie nie widać – zdejmował klemę od akum, może coś się zresetowało?

PostNapisane: 13 sie 2009, 10:35
przez Myjk
M6 ma potencjometr do ściemniania liczników i wyświetlacza po lewej stronie od kierownicy.

PostNapisane: 13 sie 2009, 23:23
przez yoker
próbowałem ale regulując tym potencjometrem intensywnośc świecenia jest taka sama jak w liczniku po włączeniu świateł a jestem pewien że przed założeniem gazu (trzy dni temu) jak właczyłem światła to owszem licznik zbladł a wyświetlacz nie dlatego chcę sie dowiedzieć jak jest to w innych mazdach po właczeniu świateł czy wyswietlacz (klim.audio item.) też blednie

PostNapisane: 15 sie 2009, 02:37
przez airbob
Nie wiem jak jest w m6 ale na logikę biorąc to wyświetlacz powinien się ściemniać po włączeniu świateł.
Mam wyświetlacz od wersji po lifcie i tam podświetlenie jest zrealizowane na diodach, ale może w wersji przed liftem są żarówki.
Może akurat tak się zbiegło że kilka się przepaliło, stąd ogólne ciemniejsze świecenie wyświetlacza, zresztą diody też czasem padają.

Co do problemów z wyświetlaniem treści na wyświetlaczu.
Przyczyn może być kilka od zimnych lutów zaczynając (jest tam trochę elektroniki) a kończąc na poluzowaniu metalowych nóżek wyświetlacza zaciśniętych na szkle (niestety częsta usterka przy długich i wąskich wyświetlaczach z powodu ich mniejszej sztywności).
Rozwiązanie z gumą przewodzącą tutaj lepiej by się sprawdziło, niestety jest droższe
Sprzęt ma się psuć tak producenci kalkulują.

Może któryś z kolegów który rozwiązał problem wyświetlacza poprzez wymianę na następny (sprawny) miałby ochotę się pozbyć tego niepotrzebnego niesprawnego ?
Byłbym bardzo wdzięczny, dzięki temu mógłbym uzupełnić swoją wiedzę jak ten moduł jest wykonany.

PostNapisane: 15 sie 2009, 13:55
przez hbo
yoker napisał(a):witam ,mam swoją 6 2.0 04 tydzień już załozyłem gaz i jestem pewien że przed założeniem gazu wyświetlacz ten z godziną klimą i temp. świecił intensywniej zarówno przy właczonych światłach jak i przy wyłaczonych teraz jak włacze światła ściemnia się tak jak ten w liczniku km ---gazownik twierdzi że tak jest -prosze o odp. jak jest u was bo w dzień nic teraz prawie nie widać – zdejmował klemę od akum, może coś się zresetowało?

Może to głupie pytanie :P ale użycie przycisku DIM lub DIMMER tez nie pomaga?

PostNapisane: 16 sie 2009, 14:32
przez yoker
dzięki pomogło!! za krótko mam autko i jeszcze tej prostej funkcji nie dostrzegłem

PostNapisane: 20 sie 2009, 11:28
przez Pinczewski Paweł
Witam

Nabędę wyświetlacz komputera do Mazdy 6. Ma ktoś namiary na jakiegoś sprzedawcę? Z góry dziękuję.

Wyświetlacz

PostNapisane: 22 sie 2009, 15:01
przez Akton

PostNapisane: 23 sie 2009, 11:07
przez Pinczewski Paweł
Thx za linka. Pozdr

PostNapisane: 29 wrz 2009, 00:22
przez airbob
No i się stało
Dorwałem w końcu uszkodzony taki wyświetlacz, trochę z nim powalczyłem i już od trzech dni działa.
Przydał by się jeszcze jeden dla potwierdzenia że usterka została opanowana. :D
Kto chętny ? ;)