Klimatyzacja – odgrzybianie (zapach stęchlizny)
No nawiewów nie odgrzybiałem bo musiałbym ten środek ładować też do kanałów a to wszyscy odradzają. Auto przy próbie szło bez filtra. W weekend powtórzę operację.
Wysłane za pomocą HOX+
Edit:
Dziś pojeździłem trochę po wczorajszym odgrzybianiu i przyznam, że nie ma żadnej różnicy. Klima podczas pracy nie śmierdzi. Natomiast jak się wyłączy AC ale nawiew zostanie to bije wtedy ostro z nawiewu przez jakiś czas. Najbardziej to czuć, jak wyłączę klimę przy gaszeniu auta. I za chwilę przekręcę kluczyk na drugą pozycję tak że się dmuchawa załączy.
Więc albo w złym miejscu zapodałem środek albo to nie tam jest problem. Jakieś podpowiedzi w temacie ?
Wysłane za pomocą HOX+
Edit:
Dziś pojeździłem trochę po wczorajszym odgrzybianiu i przyznam, że nie ma żadnej różnicy. Klima podczas pracy nie śmierdzi. Natomiast jak się wyłączy AC ale nawiew zostanie to bije wtedy ostro z nawiewu przez jakiś czas. Najbardziej to czuć, jak wyłączę klimę przy gaszeniu auta. I za chwilę przekręcę kluczyk na drugą pozycję tak że się dmuchawa załączy.
Więc albo w złym miejscu zapodałem środek albo to nie tam jest problem. Jakieś podpowiedzi w temacie ?
skąd wiem że zużyłem 40% na oko jak poruszasz to tak mi się wydaje ale to jest moje subiektywne odczucie :–)
zboq to parownik pewnie masz czysty i to jest inny problem, z moich doświadczeń i tego co szukałem i przeglądałem schematy w service manualu to jak jest włączona klima to idzie wszystko przez parownik, jak wyłączysz klimę to puszcza to na bank inaczej i u Ciebie tam masz grzyba :–)
pewnie spytasz którędy? hm musisz poszukać schematów i spojrzeć, polecam też testy dla uczniów serwisów: tam są schematy jak to mniej więcej wygląda w mazdach, opis nie do użycia ale rysunek czasem powie więcej:
http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/MAZD ... 15-01H.pdf
Ewentualnie ktoś w tym wątku polecał metodę na wyjęcie radia i wtedy dojdziesz do parownika od góry przez wloty powietrza i może Ci pomoże pianka albo włączenie ozonatora na pół dnia :–) i potem pianka – by wypłukała to co tamten ubił(nie robiłem tak bo u mnie pierwsza metoda zadziałała).
Wg mnie największą porażką jest brak wiedzy w serwisach jak rozkłada się ozon (znika szybciej niż się wydaje i ma problem by dotrzeć w każdy zakamarek auta) i że grzyby/bakterie są sprytniejsze i zachowują się jak płytka nazębna (ozon zabije tylko pierwsze kilka warstw a reszta pod spodem przeżyje osłonięte przez te zewnętrzne i dodatkowo ozonowanie nie czyści syfu po tych ubitych organizmach który jest pożywką dla nowych). Nie jestem biologiem tylko informatykiem i może moja wiedza jest błędna i właśnie wprowadziłem was w maliny(smaczny wątek by nam tu powstał malinowo-grzybowy
).
zboq to parownik pewnie masz czysty i to jest inny problem, z moich doświadczeń i tego co szukałem i przeglądałem schematy w service manualu to jak jest włączona klima to idzie wszystko przez parownik, jak wyłączysz klimę to puszcza to na bank inaczej i u Ciebie tam masz grzyba :–)
pewnie spytasz którędy? hm musisz poszukać schematów i spojrzeć, polecam też testy dla uczniów serwisów: tam są schematy jak to mniej więcej wygląda w mazdach, opis nie do użycia ale rysunek czasem powie więcej:
http://www.mazdabg.com/ftp-uploads/MAZD ... 15-01H.pdf
Ewentualnie ktoś w tym wątku polecał metodę na wyjęcie radia i wtedy dojdziesz do parownika od góry przez wloty powietrza i może Ci pomoże pianka albo włączenie ozonatora na pół dnia :–) i potem pianka – by wypłukała to co tamten ubił(nie robiłem tak bo u mnie pierwsza metoda zadziałała).
Wg mnie największą porażką jest brak wiedzy w serwisach jak rozkłada się ozon (znika szybciej niż się wydaje i ma problem by dotrzeć w każdy zakamarek auta) i że grzyby/bakterie są sprytniejsze i zachowują się jak płytka nazębna (ozon zabije tylko pierwsze kilka warstw a reszta pod spodem przeżyje osłonięte przez te zewnętrzne i dodatkowo ozonowanie nie czyści syfu po tych ubitych organizmach który jest pożywką dla nowych). Nie jestem biologiem tylko informatykiem i może moja wiedza jest błędna i właśnie wprowadziłem was w maliny(smaczny wątek by nam tu powstał malinowo-grzybowy
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 9 paź 2012, 16:54
- Posty: 16
- Auto: Mazda 6
1.8 GG1 – liftback
2007
W niedzielę powtórzyłem całą operację, tym razem auto trochę dłużej pracowało i zrobiłem tak jak w opisie na CRC, aby ustawić max nawiew i temperaturę. Pryskałem również do kanałów dolotowych po bokach i na środku. Ale z tego co widzę to zużyłem może 50% przy dwóch odgrzybianiach
a wydawało mi się, że dużo dałem.
W ostatnim czasie smrodek z klimy ponownie u mnie powrócił i znowu postanowiłem coś z tym zrobić. Z racji, iż stosowałem już wcześniej metodę z wprowadzaniem preparatu CRC AircoCleaner przez otwór czujnika obok filtra kabinowego, tym razem stwierdziłem, że zrobię to nieco inaczej. Oglądając filmik który na którejś z poprzednich stron podał @Myjk, zaciekawiła mnie jedna rzecz. Wyciągnąłem więc radio i ujrzałem biały plastik, który jest widoczny na zdjęciach poniżej. Jak się okazało, da się to wyciągnąć i przez otwór, da się wyczuć parownik
Porównałem też na wszelki wypadek, jak wygląda to na filmiku z demontażu deski z M6 i postanowiłem zaaplikować przez ten otwór piankę. Myślę, że to jest najlepsza metoda na jego odgrzybienie, bo tutaj pianka podawana jest bezpośrednio na niego, a poprzez kanał obok filtra kabinowego, wydaje mi się że pianka dostaje się pod parownik. Podejrzewam że ten otwór został przewidziany do odgrzybiania parownika 
Jak wprowadzałem środek w tym miejscu, to pianka dodatkowo dostała się do kanałów wylotowych i przy okazji je również odgrzybiła. W momencie jak włączyłem nadmuch na szybę, to widziałem piankę na podszybiu
Przy wprowadzaniu pianki, warto przytkać otwór jakąś szmatką lub chusteczką, aby w razie przepełnienia przestrzeni nad parownikiem, nie wydostała się ona na instalację za radiem.
Z czystym sumieniem polecam tą metodę, bo wg mnie jest skuteczniejsza niż podawanie środka przez otwór czujnika i przy okazji można za jednym zamachem odgrzybić wszystkie kanały. Co prawda trzeba wyciągnąć radio, ale to wydłużą całą operację może o 5-10 minut.
Jak wprowadzałem środek w tym miejscu, to pianka dodatkowo dostała się do kanałów wylotowych i przy okazji je również odgrzybiła. W momencie jak włączyłem nadmuch na szybę, to widziałem piankę na podszybiu
Z czystym sumieniem polecam tą metodę, bo wg mnie jest skuteczniejsza niż podawanie środka przez otwór czujnika i przy okazji można za jednym zamachem odgrzybić wszystkie kanały. Co prawda trzeba wyciągnąć radio, ale to wydłużą całą operację może o 5-10 minut.
Dołączę się do tematu.
W związku z tym, że jestem świeżo po zakupie autka to chciałbym odgrzybić klimatyzację.
Przeczytałem oczywiście cały wątek.
Nie jest wyczuwalny żaden nieprzyjemny zapach, nie chciałbym niczego demontować, dlatego chciałbym użyć jakiegoś środka w sprayu. Jaki środek tego typu polecacie?
W czasie używania środka w sprayu należy wyciągnąć filtr pyłkowy, czy czynność tą wykonywać ze starym filtrem, a po odgrzybieniu założyć nowy?
Edytuje, ponieważ kupiłem środek Liqui Moly Klima Fresh Plus.
Pozostaje pytanie czy przed użyciem wyciągnąć filtr kabinowy?
W związku z tym, że jestem świeżo po zakupie autka to chciałbym odgrzybić klimatyzację.
Przeczytałem oczywiście cały wątek.
Nie jest wyczuwalny żaden nieprzyjemny zapach, nie chciałbym niczego demontować, dlatego chciałbym użyć jakiegoś środka w sprayu. Jaki środek tego typu polecacie?
W czasie używania środka w sprayu należy wyciągnąć filtr pyłkowy, czy czynność tą wykonywać ze starym filtrem, a po odgrzybieniu założyć nowy?
Edytuje, ponieważ kupiłem środek Liqui Moly Klima Fresh Plus.
Pozostaje pytanie czy przed użyciem wyciągnąć filtr kabinowy?
- Od: 14 wrz 2013, 23:37
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi 1.8
GG/GY 120KM LPG
2005r.
ja pierdziu. jak nazwa wskazuje filtr kabinowy filtruje jeśli masz jeszcze zwykły papierowy to coś może puści ja mam z węglem więc nie będzie nic przechodzić jutro kupuje piankę do odgrzybiania klimatyzacji i wydzieram radio bo ten smrodek mnie dobija delikatnie rzecz ujmując 
Dla zainteresowanych mam filnik udało mi się nagrać wnętrze lodówki klimatyzacji ( telefonem
) czyli jak poprzednio kolega pisał zdejmujemy radio wyciągamy białą końcówkę węża który okazuje się ze jest podłączony do czujnika temperatury w kabinie.
dokładnie widać że z tego punktu jest dokładnie widoczny cały parownik i można ocenić jego stan czystości. Filmik nagrany po pierwszej dawce pianki i jej częściowym odparowaniu. po tym filmie puściłem całą puszkę i będziemy kontrolować teraz smrodki w aucie:)
Koszt filtra kabinowego papierowego to 28zł + pianka do odgrzybiania klimatyzacji 38 zł czas pokaże z jakim skutkiem wyczyszczone zostało
.
Przy okazji rozkręcania klimy wyjąłem i przeczyściłem wiatrak i całe miejsce w którym siedzi.
Dla zainteresowanych mam filnik udało mi się nagrać wnętrze lodówki klimatyzacji ( telefonem
dokładnie widać że z tego punktu jest dokładnie widoczny cały parownik i można ocenić jego stan czystości. Filmik nagrany po pierwszej dawce pianki i jej częściowym odparowaniu. po tym filmie puściłem całą puszkę i będziemy kontrolować teraz smrodki w aucie:)
Koszt filtra kabinowego papierowego to 28zł + pianka do odgrzybiania klimatyzacji 38 zł czas pokaże z jakim skutkiem wyczyszczone zostało
Przy okazji rozkręcania klimy wyjąłem i przeczyściłem wiatrak i całe miejsce w którym siedzi.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Wg mojej oceny jesteś kolego w błędzie bo nagrzewnica jest mniejsza i jest wyżej
Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LT22i przy użyciu Tapatalka
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Czy ktoś z Panów miał może doczynienia z produktem forte do "odgrzybiania" klimy. Kupując forte do diesla kupiłem w promocji Forté Air Conditioner Treatment. Ciężko znaleźć opinie polskich użytkowników...
mam pytanie do Was. Mam tez problem z zapachem klimy ale co dziwne nie tylko przy klimie, samo wlaczenie nagrzewnicy, jak dam ciepla temp bez klimy to tez dziwny zapach leci.. jak to moge zdiagnozowac? nagrzewnica brudna? gdzie szukac? to leci tez przez parownik?
- Od: 12 gru 2014, 16:16
- Posty: 119 (2/1)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl
Przez parownik powietrze przechodzi zawsze, a jak włączysz ogrzewanie, to leci przez nagrzewnicę.
Zaaplikuj wurth'a
http://allegro.pl/wurth-odgrzybiacz-do- ... 48686.html
tylko koniecznie na parownik i będziesz miał czyste powietrze.
Zaaplikuj wurth'a

tylko koniecznie na parownik i będziesz miał czyste powietrze.
Dzieki Pioteq25. Aktualnie nabylem CRC AircoCleaner i planuje go uzyc. Zobacze jaki bedzie efekt bo juz go posiadam, musze sie dobrac do deski tak pisal zagiell – od strony radia. Aktualnie nie mam kiedy a trzeba to zrobic dobrze i nie polamac nic przy rozbieraniu
Jakis miesiac temu mialem robiony przeglad klimy i na chwile ustapilo po ozonowaniu, ale niestety tylko na chwile i teraz to wrocilo (mimo ze ozonowanie bylo uzgodnione dluzszy czas ze wzgledu na problem z zapachem – ok 1h)
A jeszcze pytanie, czy do kanalow tez stosowac to czy tylko na parownik?
A jeszcze pytanie, czy do kanalow tez stosowac to czy tylko na parownik?
- Od: 12 gru 2014, 16:16
- Posty: 119 (2/1)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl
Jakby sie tak dalo i dlugosc rurki bylaby dobra to rozwiazalo by to problem. Musialby to ktos sprawdzic majac kamerkę z dioda led:)
- Od: 12 gru 2014, 16:16
- Posty: 119 (2/1)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl

Potwierdzam, że rzeczywiście da się go tam wyczuć.
Popryskałem pół puszki aż ładnie kapało z odpływu
Radio rozbierałem pierwszy raz i całość na spokojnie zajęła mi z 30 min. Polecam wszystkim ten zabieg.
- Od: 12 mar 2013, 18:59
- Posty: 299 (2/2)
- Auto: Mazda 6 SportWagon benzyna + LPG 2.3l 166 KM 2006r.
Bardzo często ludzie zapominają o wymianie osuszacza klimy, który jest ważnym elementem i powinien być wymieniany.
http://www.klimatyzacja-samochodowa.com ... ochodowej/
http://www.klimatyzacja-samochodowa.com ... ochodowej/
Koledzy ja mam problem również z zapachem, ale M6 GH 2008r. Na tych wakacjach będąc w Polsce, zrobiłem serwis klimy. Wymienili mi czynnik, odgrzybili. Przed serwisem, używałem "granatów". A więc tak problem wygląda: Na początku śmierdziało z klimy, przez 1-2 min od włączenia. Było to znośne. Jak używałem codziennie to było ok. Później po jakimś czasie zaczęło śmierdzieć z nawiewów bez klimy, ale jak popadał deszcz, jak jest wilgoć (mieszkam w UK). Czasami pomaga, jak włączę obieg zamknięty, ale tylko czasami.
Myślę, o tym preparacie Wurth, żeby bezpośrednio popsikać na parownik. Tylko czy to jest przyczyna?
Pozdro.
Myślę, o tym preparacie Wurth, żeby bezpośrednio popsikać na parownik. Tylko czy to jest przyczyna?
Pozdro.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6