Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji
nabilem sobie klime powietrzem no i sprezarka sie wlaczyla wentylatory na chlodnicy tez czyli wszystko powinno byc ok. potrzymam teraz pare dni te powietrze jezeli nie ucieknie to uklad powinien byc takze szczelny. mam jeszcze takie pytanie ile tego czynnika chlodzacego zmiesci sie do ukladu? i jaki to jest mniej wiecej koszt napelnienia? byc moze jest gdzies odpowiedz na tym forum ale korzystam z internetu w tel dlatego prosze o wyrozumialosc
- Od: 10 gru 2012, 21:10
- Posty: 11
Witam,
Mam problem z regulacją temperatury w autku. Jak ustawie min. temp. (15 st) to potem niezależnie od ustawienia temp. leci zimne powietrze, aż przekręcę na maksa temp. (29 st) to znowu niezależnie od ustawienia grzeje. To czy klima jest włączona czy nie nic nie zmienia (chłodzenie działa). Wydaje mi się, że to może być termometr, który z tego co wiem jest obok kierownicy, pytanie jak się do niego najłatwiej dostać i jaki to termometr (termopara, termistor czy jeszcze coś innego).
A może miał ktoś podobny problem?
Mam problem z regulacją temperatury w autku. Jak ustawie min. temp. (15 st) to potem niezależnie od ustawienia temp. leci zimne powietrze, aż przekręcę na maksa temp. (29 st) to znowu niezależnie od ustawienia grzeje. To czy klima jest włączona czy nie nic nie zmienia (chłodzenie działa). Wydaje mi się, że to może być termometr, który z tego co wiem jest obok kierownicy, pytanie jak się do niego najłatwiej dostać i jaki to termometr (termopara, termistor czy jeszcze coś innego).
A może miał ktoś podobny problem?
-
krystek44
komar
zle zrobiłeś z powietrzem dostało sie dużo wilgoci a i ciśnienie jest pewnie za małe szczelność sprawdza sie azotem przy ciśnieniu 30 bar a ty pewnie wiecej jak 8 nie nabiłeś poza tym czynnik jest bardziej drobniejszy od powietrza takie sprawdzanie nie za wiele sie zda przy nabijaniu 4 godziny próżnie powinno sie robić chyba że przedmuchają ci azotem cały układ
zle zrobiłeś z powietrzem dostało sie dużo wilgoci a i ciśnienie jest pewnie za małe szczelność sprawdza sie azotem przy ciśnieniu 30 bar a ty pewnie wiecej jak 8 nie nabiłeś poza tym czynnik jest bardziej drobniejszy od powietrza takie sprawdzanie nie za wiele sie zda przy nabijaniu 4 godziny próżnie powinno sie robić chyba że przedmuchają ci azotem cały układ
Ja mam za to inne pytanie... Jak to jest, że niby układ szczelny, bo nic przez 20 minut nie uciekło, a czynnika przez rok aż tyle ubyło
ubytek czynnika z klimy, rzędu10 – 20% rocznie jest rzeczą abs. normalną
no właśnie niby... a okazuje się, że on nie jest tak w 100% szczelny. Głównymi winowajcami tego stanu rzeczy są wszelkie elastyczne połączenia, złączki, uszczelki oraz zjawisko dyfuzji w wężach
Mandey napisał(a):Jak to jest, że niby układ szczelny
no właśnie niby... a okazuje się, że on nie jest tak w 100% szczelny. Głównymi winowajcami tego stanu rzeczy są wszelkie elastyczne połączenia, złączki, uszczelki oraz zjawisko dyfuzji w wężach
Witam, mam problem z klimatyzacją – sprężarka załącza się po jakimś czasie – na zimnym silniku załącza się po około 15 – 30 minutach, przeważnie na wzniesieniach lub gdy dodaje więcej gazu.
Na rozgrzanym silniku załącza się dużo szybciej ( około 5 minut ).
Czynnika jest full, wszystko po podpięciu do komputera jest ok.
Co może być przyczyną ? Podobno takie objawy powoduje sprzęgło w sprężarce.
Pozdrawiam
Na rozgrzanym silniku załącza się dużo szybciej ( około 5 minut ).
Czynnika jest full, wszystko po podpięciu do komputera jest ok.
Co może być przyczyną ? Podobno takie objawy powoduje sprzęgło w sprężarce.
Pozdrawiam
-
codepro
codepro napisał(a):Witam, mam problem z klimatyzacją
Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...
tym razem łączę z istniejącym wątkiem
hej, przebrnąłem przez 32 strony tego wątku
pytanie mam następujące:
– czy wynienić można tylko krótki wąż od kondensera idący pod filtr powietrza czy też razem z tym dłuższym do zawru wtryskowego?
– czy da radę wymienić w razie konieczności cały ale bez demontaży akumulatora? nie znam kodu do radia
– gdzie można kupić przekaźnik od klimy Imasen B115 DC 12V
Pozdr
pytanie mam następujące:
– czy wynienić można tylko krótki wąż od kondensera idący pod filtr powietrza czy też razem z tym dłuższym do zawru wtryskowego?
– czy da radę wymienić w razie konieczności cały ale bez demontaży akumulatora? nie znam kodu do radia
– gdzie można kupić przekaźnik od klimy Imasen B115 DC 12V
Pozdr
- Od: 18 paź 2012, 21:41
- Posty: 53
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r
witam panowie ok.2 tygodni temu nabilem klimatyzacje w swojej mazdzie i do dzis chlodzila pieknie do dzis!! gdy bylem w serwisie wyszlo ze klima szczelna , lecz po przewertowaniu dzialu o klimatyzacji w ktorej pisza o typowej usterce klimy w mazdzie czyli rurki pod pudelkiem filtra powietrza postanowilem tam zajrzec i ku mojemu zdziwieniu jest mokro a na oslonie silnika pojawila sie malutka plama oleju centralnioe pod ta rurka!!! wiec uklad nie do konca szczelny heh...i tu moje pytanie: kampresor sie wlacza i wiatrak tez tylko mam pytanie co do rurek ktore dochodza do kompresora jedna jest goraca wiec wniosek taki ze sprezarka spreza ale druga jest zimna, a wydaje mi sie ze obie byly gorace... czy przyczyna moze byc juz mala ilosc czynnika w ukladzie??ale gdyby czynnika bylo malo to kompresor by sie nie wlaczyl?! dodam ze klima chlodzi ale bardzo slabo pozdrawiam
- Od: 29 cze 2010, 19:17
- Posty: 24
- Skąd: Wolverhampton UK
- Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r
a co z tymi rurkami obie powinny byc gorace czy jedna?? i czemu teraz tak slabo chlodzi?
- Od: 29 cze 2010, 19:17
- Posty: 24
- Skąd: Wolverhampton UK
- Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r
Dobrzyn 22 wiesz moze jak to jest z tymi rurkami?? obie powinny byc gorace czy jedna??
- Od: 29 cze 2010, 19:17
- Posty: 24
- Skąd: Wolverhampton UK
- Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6