Serwis, obsługa i problemy z układem klimatyzacji

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez komar601 » 24 cze 2013, 13:57

nabilem sobie klime powietrzem no i sprezarka sie wlaczyla wentylatory na chlodnicy tez czyli wszystko powinno byc ok. potrzymam teraz pare dni te powietrze jezeli nie ucieknie to uklad powinien byc takze szczelny. mam jeszcze takie pytanie ile tego czynnika chlodzacego zmiesci sie do ukladu? i jaki to jest mniej wiecej koszt napelnienia? byc moze jest gdzies odpowiedz na tym forum ale korzystam z internetu w tel dlatego prosze o wyrozumialosc
Początkujący
 
Od: 10 gru 2012, 21:10
Posty: 11

Postprzez haidi » 30 cze 2013, 14:10

430ml lub 470ml
Forumowicz
 
Od: 7 lut 2013, 15:12
Posty: 83 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GG 1.8 2004r hatchback

Postprzez krystek44 » 9 lip 2013, 12:02

Witam,
Mam problem z regulacją temperatury w autku. Jak ustawie min. temp. (15 st) to potem niezależnie od ustawienia temp. leci zimne powietrze, aż przekręcę na maksa temp. (29 st) to znowu niezależnie od ustawienia grzeje. To czy klima jest włączona czy nie nic nie zmienia (chłodzenie działa). Wydaje mi się, że to może być termometr, który z tego co wiem jest obok kierownicy, pytanie jak się do niego najłatwiej dostać i jaki to termometr (termopara, termistor czy jeszcze coś innego).

A może miał ktoś podobny problem?
krystek44
 

Postprzez fish99 » 10 lip 2013, 19:05

Mam pytanie czy przy klimatyzacji wlaczonej wlaczaja sie wam dwa wentylatory przy chlodnicy czy jeden?
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2012, 14:20
Posty: 38
Auto: Mazda 6 2.0 CiTD
2004r

Postprzez VPM » 10 lip 2013, 20:42

komar
zle zrobiłeś z powietrzem dostało sie dużo wilgoci a i ciśnienie jest pewnie za małe szczelność sprawdza sie azotem przy ciśnieniu 30 bar a ty pewnie wiecej jak 8 nie nabiłeś poza tym czynnik jest bardziej drobniejszy od powietrza takie sprawdzanie nie za wiele sie zda przy nabijaniu 4 godziny próżnie powinno sie robić chyba że przedmuchają ci azotem cały układ
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2013, 21:29
Posty: 419 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: MPV 2,0 16V 2000r exclusive

Postprzez dobrzyn22 » 11 lip 2013, 09:35

VPM napisał(a):szczelność sprawdza sie azotem przy ciśnieniu 30 bar

dokładnie <spoko>
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Mandey » 11 lip 2013, 14:47

Ja mam za to inne pytanie... Jak to jest, że niby układ szczelny, bo nic przez 20 minut nie uciekło, a czynnika przez rok aż tyle ubyło <co?>

SCAN0216.JPG
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez dobrzyn22 » 11 lip 2013, 15:18

ubytek czynnika z klimy, rzędu10 – 20% rocznie jest rzeczą abs. normalną

Mandey napisał(a):Jak to jest, że niby układ szczelny

no właśnie niby... a okazuje się, że on nie jest tak w 100% szczelny. Głównymi winowajcami tego stanu rzeczy są wszelkie elastyczne połączenia, złączki, uszczelki oraz zjawisko dyfuzji w wężach
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez leszekn » 11 lip 2013, 16:00

Tych połączeń jest naprawdę sporo, bo i podzespołów dużo. Do grona winowajców dodam jeszcze kompresor i zawory serwisowe.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2010, 20:05
Posty: 47 (0/4)
Skąd: Bochnia
Auto: Mazda 6
2.0 CiTD 136 KM
2003r.

Postprzez Mandey » 11 lip 2013, 16:30

Za komfort się płaci :P
Skoro wszystko jest ok to chociaż tyle pociesza :)
Dzięki ;)
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 02:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez codepro » 25 lip 2013, 09:10

Witam, mam problem z klimatyzacją – sprężarka załącza się po jakimś czasie – na zimnym silniku załącza się po około 15 – 30 minutach, przeważnie na wzniesieniach lub gdy dodaje więcej gazu.
Na rozgrzanym silniku załącza się dużo szybciej ( około 5 minut ).

Czynnika jest full, wszystko po podpięciu do komputera jest ok.

Co może być przyczyną ? Podobno takie objawy powoduje sprzęgło w sprężarce.

Pozdrawiam :)
codepro
 

Postprzez Pioteq25 » 25 lip 2013, 09:47

Multimetrem zmierz napięcie idące na wtyczkę sprężarki. Jak będzie 10-12V, a sprężarka się nie załączy, to faktycznie sprężarka. Jeśli miernik nic nie pokaże, to sprawdź jeszcze przekaźnik od sprężarki.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez dobrzyn22 » 25 lip 2013, 09:57

codepro napisał(a):Witam, mam problem z klimatyzacją


Proszę o zapoznanie się z zasadami obowiązującymi na forum:
1. W pierwszej kolejności szukamy tematów nas interesujących... do tego celu proszę użyć wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jeżeli nie znaleźliśmy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na końcu tego wątka
4. Jeżeli nie ma takiego tematu, wtedy możemy założyć nowy...


tym razem łączę z istniejącym wątkiem
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Hero » 26 lip 2013, 13:32

hej, przebrnąłem przez 32 strony tego wątku ;)

pytanie mam następujące:
– czy wynienić można tylko krótki wąż od kondensera idący pod filtr powietrza czy też razem z tym dłuższym do zawru wtryskowego?
– czy da radę wymienić w razie konieczności cały ale bez demontaży akumulatora? nie znam kodu do radia
– gdzie można kupić przekaźnik od klimy Imasen B115 DC 12V

Pozdr
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez pandryszkiewicz » 26 lip 2013, 19:45

witam panowie ok.2 tygodni temu nabilem klimatyzacje w swojej mazdzie i do dzis chlodzila pieknie :D do dzis!! gdy bylem w serwisie wyszlo ze klima szczelna , lecz po przewertowaniu dzialu o klimatyzacji w ktorej pisza o typowej usterce klimy w mazdzie czyli rurki pod pudelkiem filtra powietrza postanowilem tam zajrzec i ku mojemu zdziwieniu jest mokro a na oslonie silnika pojawila sie malutka plama oleju centralnioe pod ta rurka!!! wiec uklad nie do konca szczelny <płacze> heh...i tu moje pytanie: kampresor sie wlacza i wiatrak tez tylko mam pytanie co do rurek ktore dochodza do kompresora jedna jest goraca wiec wniosek taki ze sprezarka spreza :) ale druga jest zimna, a wydaje mi sie ze obie byly gorace... czy przyczyna moze byc juz mala ilosc czynnika w ukladzie??ale gdyby czynnika bylo malo to kompresor by sie nie wlaczyl?! dodam ze klima chlodzi ale bardzo slabo <płacze> pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 29 cze 2010, 19:17
Posty: 24
Skąd: Wolverhampton UK
Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r

Postprzez dobrzyn22 » 26 lip 2013, 20:04

pandryszkiewicz napisał(a):ale gdyby czynnika bylo malo to kompresor by sie nie wlaczyl?

kompresor nie włączy się dopiero jak jest poważniejszy ubytek czynnika
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez pandryszkiewicz » 26 lip 2013, 20:22

a co z tymi rurkami obie powinny byc gorace czy jedna?? i czemu teraz tak slabo chlodzi?
Początkujący
 
Od: 29 cze 2010, 19:17
Posty: 24
Skąd: Wolverhampton UK
Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r

Postprzez Hero » 27 lip 2013, 07:22

Dobrzyn22 jak to jest z przewodem ktory zazwyczaj koroduje? Wymieniales caly czy tylko ten krótki?
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 21:41
Posty: 53
Auto: Mazda 6 GY 2.0 CiTD 136KM 2003r

Postprzez dobrzyn22 » 27 lip 2013, 08:24

nie pamiętam – dawno to było.

Wiem, że koszt wyniósł ok. 200 zł za całość
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5153 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez pandryszkiewicz » 27 lip 2013, 09:21

Dobrzyn 22 wiesz moze jak to jest z tymi rurkami?? obie powinny byc gorace czy jedna??
Początkujący
 
Od: 29 cze 2010, 19:17
Posty: 24
Skąd: Wolverhampton UK
Auto: mazda 6 2.0 d 136 bph ..2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6