Napięcie/ładowanie alternatora
1, 2
Witam, jakie powinno być napięcie alternatora?
Zacznę od początku. Przepaliła mi się żarówka światła mijania w prawym reflektorze. Wymieniłem i za kilka dni znowu się przepaliła. Sprawdziłem miernikiem napięcie w reflektorze (z wyjętą żarówką):
– 11,8V przy wyłączonym silniku (sam akumulator),
– 13,8V przy włączonym rozgrzanym silniku (obroty poniżej 1000) i włączone tylko światła mijania.
W obu reflektorach napięcia są niemalże identyczne. Problem chyba rozwiązałem, styk był luźny i brudny. Wymieniłem na nowy, mam nadzieję że będzie dobrze.
Pytam o alternator bo z tego co wiem to generalnie alternatory dają 14,4V. Czy 13,8V to nie trochę mało? Fakt ze obroty były niskie.
Druga sprawa to chyba powinienem podładować ako nie? 11,8 V to też chyba trochę mało nie? Fakt że mierzyłem to wszystko w reflektorze. Sprawdzę jeszcze napięcie na ako, ale nie wydaje mi się żeby takie spadki do lampy były.
Pojawił się trzeci problem, bo jak chcę podładować ako to muszę odłączyć klemy a nie znam kodu do radia (być może kod nie jest nadany) a nie chcę ryzykować. Czy przy 11,8 powinienem ładować ako? Czy konieczne jest odłączenie ako podczas ładowania?
Zacznę od początku. Przepaliła mi się żarówka światła mijania w prawym reflektorze. Wymieniłem i za kilka dni znowu się przepaliła. Sprawdziłem miernikiem napięcie w reflektorze (z wyjętą żarówką):
– 11,8V przy wyłączonym silniku (sam akumulator),
– 13,8V przy włączonym rozgrzanym silniku (obroty poniżej 1000) i włączone tylko światła mijania.
W obu reflektorach napięcia są niemalże identyczne. Problem chyba rozwiązałem, styk był luźny i brudny. Wymieniłem na nowy, mam nadzieję że będzie dobrze.
Pytam o alternator bo z tego co wiem to generalnie alternatory dają 14,4V. Czy 13,8V to nie trochę mało? Fakt ze obroty były niskie.
Druga sprawa to chyba powinienem podładować ako nie? 11,8 V to też chyba trochę mało nie? Fakt że mierzyłem to wszystko w reflektorze. Sprawdzę jeszcze napięcie na ako, ale nie wydaje mi się żeby takie spadki do lampy były.
Pojawił się trzeci problem, bo jak chcę podładować ako to muszę odłączyć klemy a nie znam kodu do radia (być może kod nie jest nadany) a nie chcę ryzykować. Czy przy 11,8 powinienem ładować ako? Czy konieczne jest odłączenie ako podczas ładowania?
- Od: 1 lis 2012, 16:49
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 sedan (GJ), 2.5 benzyna, 2015
Hmm założyłem temat z którego zostałem przekierowany tutaj, jednak tutaj kompletnie nie ma nic
Może ktoś jednak odpowie mi na to pytanie czy w maździe napięcie ładowania wynosi stale ponad 14 V bo podobno jest tutaj inteligentny alternator. Kolejne pytanie bo u mnie napięcie ładowania wacha sie od 12.1 do 14.4 raz jest 12.5 czasami 13 itd. Czy to wina regulatora napięcia ?
Może ktoś jednak odpowie mi na to pytanie czy w maździe napięcie ładowania wynosi stale ponad 14 V bo podobno jest tutaj inteligentny alternator. Kolejne pytanie bo u mnie napięcie ładowania wacha sie od 12.1 do 14.4 raz jest 12.5 czasami 13 itd. Czy to wina regulatora napięcia ?
-
FlaY
Ogólnie czasami madzia pokazuje na zegarach ( test zegarów) ze sa sadki napięcia, podczas postoju jak wciskam hamulec to wyraźnie widze ze światła przygasają. Podładowałem swój aku ale było to samo, dostałem używane aku które tez nie jest najlepsze i je podładowałem ale jest to samo ( oba aku w stanie spoczynku maja ok 12.6V ) dziwi mnie np fakt ze np napięcia ładowania wczoraj miałem 12.1 V na aku na złączach od wzmacniacza miałem 12.1V a jak sprawdziłem na wzmacniaczu remota oraz – to pokazało mi 14.1 V ( remote pociągnięty z plusa z zapalniczki). Co do sprawdzania to nie mam za bardzo warunków Bo u mnie pada śnieg i jest mróz a garażu nie mam . Byłem ostatnio u elektryka, gadam co i jak i gdy mu powiedziałem ze to mazda 6 CITD to powiedział ze nie ma teraz czasu hehe czuje sie tak jak z poprzednimi autkami bo przesiadłem sie na madzie z Alfy Romeo 155 2.0 8V ts super autko i miałem jeszcze Alfe 156 3.0V6 (swap ze 166 ) to jechało tyle ze też nikt tego napawiać nie chciał
p.s sorka za rozpisywanie sie
edit
teraz odpaliłem autko – 10*C odpaliła bez zająknięciai ładowanie 14.48, przy włączonym wszystkim co auto posiada było 14.28 , autko później pochodziło chwile i je zgasiłem po jakiś 30 minutach przy odpalaniu juz zrobiło test zegarów czyli spadek napięcia i ładowanie przy wszystkim wyłączonym 14.2V
p.s sorka za rozpisywanie sie
edit
teraz odpaliłem autko – 10*C odpaliła bez zająknięciai ładowanie 14.48, przy włączonym wszystkim co auto posiada było 14.28 , autko później pochodziło chwile i je zgasiłem po jakiś 30 minutach przy odpalaniu juz zrobiło test zegarów czyli spadek napięcia i ładowanie przy wszystkim wyłączonym 14.2V
-
FlaY
Ja dziś forscanem odkryłem cos czego scanXl nie pokazywał . B1318 niskie napięcie na aku.
zagiell napisał(a):B1318 – niskie napięcie akumulatora (wymieniony akumulator, błąd skasowany)
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
U mnie pojawiło się takie zjawisko. Przy 5000-6000 obr./min. zapala się kontrolka ładowania. Podłączyłem miernik do akumulatora (akumulator no-name stan jego jest mi nieznany, ale przy -15 jeszcze odpala). Przy wyłączonym silniku miernik pokazuje 12,5V, gdy silnik pracuje przy ok. 1000 obr./min. miernik wskazuje 14,2 V, podczas zwiększania obrotów napięcie na mierniku spada, a przy ok. 6000 obr./min. schodzi poniżej 12,5 V i zapala się kontrolka ładowania. Co może być tego przyczyną?
- Od: 29 gru 2015, 21:14
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2006
2.0+GAZ (147KM LF) GY
była Mazda 323f 1.6 BG
Napięcie akumulatora jest OK. Napięcie ładowania na wolnych obrotach też ale napięcie ładowania powinno być stałe nie zależne od prędkości obrotowej silnika, jeśli jest inaczej to obstawiał bym regulator napięcia na alternatorze...
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Jutro jestem umówiony z mechanikiem. Alternator będzie jutro sprawdzany w www.adamiec.pl w Olsztynie. Jak zostanie zdiagnozowana przyczyna napiszę co było powodem.
- Od: 29 gru 2015, 21:14
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2006
2.0+GAZ (147KM LF) GY
była Mazda 323f 1.6 BG
Poszedł regulator napięcia. Został wymieniony na nowy (wraz ze szczotkami, występują w kpl.) oraz przy okazji wyciągniętego alternatora – łożyska(podobno były już "niespecjalne"). Cena naprawy 260 nie wliczając demontażu i montażu. Firma Adamiec z Olsztyna.
- Od: 29 gru 2015, 21:14
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6 2006
2.0+GAZ (147KM LF) GY
była Mazda 323f 1.6 BG
Michu_M6 napisał(a): napięcie ładowania powinno być stałe nie zależne od prędkości obrotowej silnika
jesteś tego pewien bo wydaje mi się, że u mnie napięcie ładowania rosło wraz z obrotami – może też mam regulator uszkodzony
Jestem pewien, że sprawny alternator daje prąd ładowania między 13,8-14,5V. Dopuszczone są więc wahania w zakresie dziętnych części volta ale nie jak u kolegi w pełnych voltach. Oczywiście z czasem sprawność alternatora spada i dolna granica może być poniżej 13,8V ale powyżej 14,6V zaczynaja sie procesy destrukcyjne w akumulatorach. Generalnie przyjmuje się, że w zakresie 13,4-14,5 jest OK ale nie powinno sie wahać ładowanie, w trakcie pracy silnika, bardziej niż 0,2-0,3V. Tak mnie zawsze uczono... I tego się trzymam... Oczywiście w necie są dostępne również inne informacje... Pytanie tylko kto je pisał...
- Od: 5 mar 2014, 20:17
- Posty: 575 (8/32)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Mazda 6 GY, LF, 2007
Przy okazji zapytam czy takie skoki napięcia małe też mogą wpływać na zbyt niskie obroty biegu jałowego. Może jeszcze ktoś mi powie, która rolka tak piszczy na filmiku jest to 2min 22 sek. Czy to jest sprzègło alternatora czy klimatyzacji. W załączeniu l8nk do filmu na YT.
Ktoś może się wypowiedzieć? Jak to wygląda u was czy wartości ładowania są na stałym poziomie czy skaczą o te kilka dziesiątych jak u mnie na filmiku. Dodam, że jak załącza się sprężarka klimatyzacji to wartość ładowania spada do nieco ponad 13V ale to chyba normalne bo to chwilowy pik. Strasznie wkurzające jest natomiast piszczenie któregoś koła albo sprzęgła na kole, które zaczyna dawać koncert jak auto się nagrzeje i po drugim, trzecim cylku załączenia i wyłączenia sprężarki klimy daje o sobie znać. Może ktoś miał podobny temat.
Czy ktoś mógłby u siebie sprawdzić parametr ALTT V, V ( napięcie wyjściowe alternatora) w Forscanie ?
Zastanawia mnie, że u mnie ten parametr pokazuje w zakresie 10,25 – 10,38 V ...
Zastanawia mnie, że u mnie ten parametr pokazuje w zakresie 10,25 – 10,38 V ...
- Od: 5 lut 2012, 19:18
- Posty: 79
- Skąd: z Południa :)
- Auto: M6 GG 1,8 120km 2003r.
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6