Kontrolki silnika (check engine) + system kontroli trakcji (TCS i DSC)

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez bomba » 15 kwi 2013, 18:13

witam
mam problem tego typu
odpaliłem mazda 6 rok 2004, 2.0citd 136km przejechałem 50 kilometrów i zgasła, następnie
zdjąłem klemy odpalił przejechał 4 kilometry i zgasł i już nie zapalił.
następnego dnia rano zapalił pochodził 20 minut i zgasł i już więcej nie zapalił,
podpiąłem go pod komputer wyskoczył błąd P0200
odpinałem po kolei wtryski ale cały czas P0200 jak by miał zwarcie,
podejrzewam że padł komputer sterowania silnikiem, ale nie jestem pewien
czy któryś z was spotkał się z takim przypadkiem
niestety samochód nie jeździ i nie ma jak dojechać do serwisu
pozdrawiam
Bartek B

<glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2> <glupek2>
usterka usunięta wiązka kabli nad IC uszkodzona
przewód polutowany maszyna chodzi
dzięki za pomoc
pozdrawiam Bartek B.
Ostatnio edytowano 16 kwi 2013, 20:52 przez bomba, łącznie edytowano 1 raz
bomba
 

Postprzez dobrzyn22 » 15 kwi 2013, 18:30

jeden z kolegów (mandey) miał podobny przypadek:
viewtopic.php?f=60&t=100716&p=2226879&hilit=b%C5%82%C4%85d+P0200#p2226879
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rmierzwa » 4 maja 2013, 23:07

Witam,
dopadł i mnie problem z kontrolkami silnika i kontroli trakcji. Zapaliły się kilka dni temu po raz pierwszy, jak przejechałem autem kilkaset metrów podczas dość dużej ulewy. Po zatrzymaniu się, wyłączeniu silnika i odczekaniu kilku sekund, ponownie uruchomiłem silnik i wszystko było ok. Ale od tamtej pory dosyć często te kontrolki się zapalają, ale zawsze w podobnej sytuacji. Zawsze zapalają się jak auto stoi (np. przed skrzyżowaniem), auto na luzie i obroty biegu jałowego i silnik już dobrze rozgrzany. Po wyłączeniu silnika i ponownym włączeniu zapłonu wszystko wraca do normy (czasami trzeba zapłon wyłączyć kilkukrotnie, aby kontrolki zgasły).
Przyglądając się dzisiaj pracy silnika zauważyłem coś takiego:
1) praca silnika praktycznie się nie zmienia po zapaleniu tych kontrolek, raz tylko się zdarzyło że wystąpiły zauważalne drgania silnika
2) jak te kontroli się zapalą, to w znacznej części przypadków po wciśnięciu sprzęgła gasły (??), po puszczeniu sprzęgła zdarzało się, że się zapalały ponownie, ale nie zawsze
3) raz zauważyłem coś takiego, że przed zapaleniem się tych kontrolek EGR dziwnie pracował, a dokładniej tak jakby się zamykał i otwierał w dość szybkim tempie, wyraźnie było to widoczne po ruchach tego trzpienia z grzybkiem. Nie wiem, czy to ma jakiś związek z tymi kontrolkami, ale coś takiego zauważyłem.

Byłem dzisiaj w warsztacie i po podpięciu komputera wyszły dwa błędy: C1119 oraz P0300.

Czy z doświadczenia ktoś z Was miał podobny problem i może podpowiedzieć, co ewentualnie sprawdzić w warunkach domowych? W następny weekend będę miał więcej czasu i zamierzam zrobić test przelewowy wtryskiwaczy, aby zobaczyć czy przypadkiem któryś nie leje.

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez dobrzyn22 » 5 maja 2013, 11:07

rmierzwa napisał(a):Czy z doświadczenia ktoś z Was miał podobny problem i może podpowiedzieć, co ewentualnie sprawdzić

nawet w tym wątku <czytaj>
str.6 ;)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez rmierzwa » 6 maja 2013, 23:57

Ok dzięki za info.
Już wiec, co posprawdzać :)

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez serge » 16 maja 2013, 13:33

Cześć Maździarze.
Informacyjnie. Auto nie moja, ja tylko umieszczam posta.
Też miałem problem z świecącymi się diodami silnika oraz trakcji.
Byłem na serwisie, podłączyli do kompa i wyszedł błąd czujnika ciśnienia doładowania BARO.
Jak odkręcili pokrywę to okazało się, że mam podłaczony czujnik od Toyoty.
Pewnie miał inne charakterystyki niż Denso (ten od mazdy)
Po wymianie jest OK
A wymiana mi kosztowała 850 w ASO.

Pozdrawiam.
serge
 

Postprzez rmierzwa » 1 cze 2013, 23:06

Witam ponownie,
posprawdzałem wtyczki i przewody do czujników przy intercoolerze oraz wiązkę kabli leżącą na samym intercoolerze i wszystko tam jest ok. Przeczyściłem te wtyczki i wydawało mi się, że problem został zażegnany, bo kontrolki się nie zaświecały, nawet podczas jazdy w deszczu. Jednak w ostatnich dniach znowu kilka razy się zapaliły, przy czym teraz mogę stwierdzić na 100%, że:
1) zapalają się tylko, gdy silnik jest rozgrzany, auto stoi i silnik pracuje na biegu jałowym (to już było wiadomo, ale pisze dla przypomnienia)
2) gdy kontrolki się zapalą, to po wciśnięciu sprzęgła w każdym z przypadków te kontrolki gasną!
Czy w okolicach całego układu sprzęgła są jakieś wiązki kabli, które ewentualnie posprawdzać? Jakiś związek jedno z drugim ma, tylko czego szukać?

Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 6 wrz 2010, 15:06
Posty: 31
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 kombi '03
2.0 CiTD 136 KM

Postprzez lukaszm » 19 cze 2013, 18:45

W M6 wuja też ten sam problem błąd raz się pojawia innym razem znika i można zrobić kilkadziesiąt km, aż do kolejnego pojawienia się. Orientuje się ktoś gdzie można dostać ten zawór/czujnik sterujący kolektorem ssącym nr K5T49091 KL01 3Y04. Miałem już nadzieję że będzie po problemie ale okazało się że trafiłem na urwane rureczki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2008, 21:04
Posty: 1902 (6/4)
Skąd: Siemianowice Śląskie
Auto: Hyundai i40 2.0 2014 kombi
VW Polo 6N 1.0 1999
eks: Mazda3 BK Active 1.6 MZR Z6 2005
eks: Fiat Seicento Young 0.9 1999

Postprzez LEM » 22 cze 2013, 12:05

Cześć.

Od jakiegoś czasu zapalała mi się kontrolka systemu DSC/TCS (samochodzik w poślizgu). Świeciła się np. po przejechaniu 20 km. Po zgaszeniu i odpaleniu nadal świeci, ale po ruszeniu z miejsca gaśnie.
Pojechałem odczytać błędy. Mam 2:

C1956 – "Niezdefiniowany kod usterki". Po przewertowaniu Internetu wyczytałem, że to może być steering angle sensor circuit failure. Ale miejsce w którym to wyczytałem dotyczyło Mazdy 6 MPS. Czy ktoś może potwierdzić, że w moim aucie ten błąd również może oznaczać awarię czujnika skrętu kierownicy?

U1900 – "Błąd bus połączenia CAN". No i tu już w ogóle nie wiem o co może chodzić, bo wydaje mi się, że u mnie nie ma magistrali CAN ? Czy ktoś ma info o to co to za błąd w mazdzie 6 2002?

Z góry dzięki za pomoc.
Ostatnio edytowano 30 cze 2013, 11:54 przez LEM, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2012, 00:41
Posty: 68
Skąd: Koszalin / Poznań
Auto: Mazda 6, 2002
L3 2.3 166KM

Postprzez lipecjusz » 24 cze 2013, 11:53

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum, także za wszystkiego rodzaju błędy związane z postem z góry przepraszam :) Od miesiąca jestem posiadaczem Madzi 6 ,05' 2.0D 89KW. Od 2,5 tygodnia wyświetla mi się kontrolka silnika+ DSC ( świeci się przez 100km potem gaśnie na 30km i znowu się zapala) byłem u mechanika, podpiął pod komputer i oświadczył, że jest to wadliwy zawór EGR, Zawór wyczyściłem, błędy skasowane 150km spokoju i znowu kontrolki. Możliwe jest to, iż ten zawór jest wadliwy? po jego zdjęciu zauważyłem, że przez otwór w zaworze wyrzucane jest dużo spalin( okopcone części na przeciwko otworu) Czy sama wymiana zaworu na nowy pomoże? Kolejne pytanie odnośnie spalania auta. Nogi nie mam ciężkiej ale czasami pognam Madzie a ona w mieście spali mi 10l, uważam, że to trochę za dużo. Martwi mnie również to, że jak wrzucę na luz to na komputerze wyświetla mi, że auto w danym momencie pali 4-7l a powinno około litra, ponadto jak ruszam na jedynce to komputer wskazuje spalanie na dany moment około 30-50l, co może być tego powodem? Poza tym po skasowaniu tych wszystkich średnich spalań, na komputerze wyświetlił się wynik 950l :D Kolejnym problemem jest za wysoki poziom oleju, przy zakupie był około 5mm przed F teraz jest 5mm za F. Olej wymieniony byl przy 144tys.km teraz jest 148tys.km. Na dodatek po serwisie klimatyzacji wszystko chodziło ok, od czasu jak zaczęły się upały klima przestała chodzić ( można ją włączyć ale nie chłodzi) gdy jest włączona w okolicach środkowych nawiewów słychać takie trzeszczenie. Jest to moja pierwsza Madzia i chce nią trochę po jeździć dlatego proszę Was o pomoc, dzięki :)
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 11:17
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 D, 121KM, 2005

Postprzez dobrzyn22 » 24 cze 2013, 13:07

Zasada nr.1:

1 wątek = 1 problem(może być kilka,lecz blisko powiązanych)
Poszukaj wątków na forum, bo większa część odpowiedzi na Twoje pytania już padła... <czytaj>


lipecjusz napisał(a):Możliwe jest to, iż ten zawór jest wadliwy?

możliwe..

nogi nie mam ciężkiej ale czasami pognam Madzie a ona w mieście spali mi 10l, uważam, że to trochę za dużo

kupiłeś diesla i myślałeś, że przy szybszej jeździe miejskiej będzie Ci palił 7 litrów <co?> niestety cudów nie ma i fizyki nie oszukasz... zapraszam do wątku o spalaniu, gdzie się dowiesz, że spalanie rzędu 5-11 litrów na setkę(zależnie od warunków) jest w naszych dieslach zjawiskiem normalnym.

jak ruszam na jedynce to komputer wskazuje spalanie na dany moment około 30-50l,

j.w. fizyka -auto spala najwięcej przy rozpędzaniu i takie właśnie jest zużycie na 1 biegu...
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez lipecjusz » 24 cze 2013, 13:24

dobrzyn, nie oczekuje, że auto będzie mi palić 7litrów w mieście. Irytuje mnie to, że dużo jeżdżę również Kia Ceed 2.0 140km i deptam ją dużo mocniej a spalanie średnie wychodzi 8,7l, także stąd moje pytanie.
Początkujący
 
Od: 24 cze 2013, 11:17
Posty: 9
Auto: Mazda 6 2.0 D, 121KM, 2005

Postprzez riva92 » 13 lip 2013, 14:22

Witam. Chciałbym prosić o pomoc, jakieś wskazówki, mianowicie moja Mazda nie chce odpalić. Świeci się lampka kontrolna silnika i auto nie chce odpalić. Miał może ktoś podobny problem? Podczas jazdy lampka zapaliła się, silnik zgasł i już nie che zapalić. Mazda 6 CiTD 2003r. z góry dziękuje za odpowiedź
riva92
 

Postprzez dobrzyn22 » 13 lip 2013, 20:55

podłaczenie do kompa i zczytanie kodu błędu to podstawa
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5152 (19/65)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez majkelmajkel1987 » 21 lip 2013, 22:53

Kupiłem niedawno mazde 6 2004 rok. w sedanie, czy wszystkie wersje mazdy maja TSC/DSC ? przy odpalaniu silnika nie zapalają sie te kontrolki, oraz są zaślepione miejsca po lewej stronie kierownicy. Coś musi być nie tak, po zanurkowaniu pod kolumnę kierowniczą, dostrzegłem, że do tych zaślepek są podłączone przewody, a jeden skrajny od str. drzwi jest odłączony i jest tam także zaślepka ( a powinna być regulacja wysokości świateł )?
majkelmajkel1987
 

Postprzez plahoo83 » 21 lip 2013, 23:00

Z tego co się orientuję to nie wszystkie Mazdy miały TSC/DSC. Spróbuj zdekodować ze swojego VINu to będziesz wiedział
Początkujący
 
Od: 27 maja 2013, 16:05
Posty: 13

Postprzez majkelmajkel1987 » 21 lip 2013, 23:08

Możesz polecić jakąś dobrą stronkę do sprawdzenia wyposażenia po VINie?
majkelmajkel1987
 

Postprzez matthies » 21 lip 2013, 23:28

Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez lysyM6 » 4 sie 2013, 00:14

Witam, jestem nowym użytkownikiem forum, także za wszystkiego rodzaju błędy związane z postem z góry przepraszam :)
Jak pozostali użytkownicy "magdalenek" w końcu i mi trafił się problem zapalonych kontrolek. Nadmienię ,że jestem posiadaczem M6 2.0 MZR-CD 2004r. 136 KM – od tygodnia i dzisiaj właśnie przytrafił mi wcześniej wspomniany problem. Podczas jazdy autem (troszkę ja przegoniłem ze świateł) w pewnym momencie zapaliły się kontrolki silnika (check engin) i oczywiście kontrola trakcji(TSC) dodatkowo "Magdalena" straciła cząstkę mocy i nie zbierała się na poszczególnych biegach zaczęła zamulać. Po paru godzinach i po poradzie kolegi od M6 dokonałem resetu poprzez odłączenie aka ale tylko (–), niestety sytuacja się nie zmieniła. Auto na razie odpala ale dodatkowo podczas pracy silnika na biegu jałowym silnik zaczął głośniej klekotać, a przedtem nawet go nie słyszałem. Po zwiększeniu obrotów klekotanie ustaje ale kontroli dalej się palą i autko nie jest tak zrywne i energiczne jak było przedtem. Planuje podłączyć się do kompa w poniedziałek u mojego mechanika od Magdalenek i sprawdzić co się dzieje, ale mimo wszystko chciałbym zasięgnąć opinii i wsparcia kolegów z forum na temat możliwych problemów oraz ich możliwości usunięcia. <spoko> <glupek2> Dzięki za zainteresowanie i pomoc
Szerokości i Szybkości w Waszych "Magdalenkach
lysyM6
 

Postprzez smile » 4 sie 2013, 10:24

Tak na wstępie to bez odczytania i podania kodów błędów to nikt nic nie powie... Tak więc czekamy na odczyt.
Do tego możesz uzupełnić dane w profilu skąd jesteś, łatwiej będzie Tobie pomóc.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6