Rdza w 626 GF GW

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez VeryCoolMan » 21 lip 2011, 19:33

alk80 napisał(a):w nadkolach (w progach też) są otwory zamknięte plastykowymi zaślepkami, da się przez nie też konserwować
Zgadzam się co do progów ale te koreczki są trochu już zmęczone wiekiem i przy próbie wyciągnięcia mogą się pourywać a tak ściągamy plastiki i jedziemy od góry.
Co do nadkoli to nie widziałem żadnych koreczków może w GW masz inaczej niż przykładowo u mnie w GF liftback tu odkręcamy jak powiedziałeś rygle i przez otwory mamy dostęp do nadkoli i nie trzeba rozbebeszać tapicerki :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez no_fear » 13 wrz 2011, 08:42

ello
oglądałem wczoraj pobieżnie jedną 626 GW i zastanowiła mnie rdza w tym miejscu (poniżej foto innej 626 ale to samo miejsce korozji):

Obrazek
Na egzemplarzu, który oglądałem było rudej duuużo mniej niż na foto – ale miejsce zdaje się to samo...

Dlaczego akurat tam gniją GF/GW ?
Groźne to ?
Sprzedam: aparat P5 z cewką zewnętrzną by "Tadziol"
Obrazekwww.SPAmobile.pl
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2006, 15:47
Posty: 413
Skąd: KrK
Auto: Galaxy MK2 2.3

Postprzez rumunn95 » 13 wrz 2011, 09:30

mi tez leci w tym miejscu :)
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Senior » 13 wrz 2011, 11:48

no_fear napisał(a):Dlaczego akurat tam gniją GF/GW ?
Groźne to ?


Ja także miałem w swojej ten sam problem. Główkowałem i nie wiedzialem co zrobic . Zaczolem malować hameraidem i zauważyłem że robi się mokro jak pojeżdżę po deszczu. Wiec auto do góry zdjąłem koło . Na oko wydawało sie wszystko okey. Postanowilem zerwać konserwację z nadkola w tym miejscu i okazało sie że woda dostawała se pod konserwacje i gniło. Szczota druciana itd. z obu stron. Jak długo bedzie trzymać ????? już się nie dowiem . Poszła do ludzi . Troche załuje bo byłem z niej bardzo hepi.
POZDRAWIAM SENIOR


Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2009, 10:33
Posty: 335 (0/4)
Skąd: Jelenia Góra
Auto: jest 6 GH 2,0 '08
była 6 GG 2,0 '06
była 6 GG 1,8 '03
była 626 GF 2,0 '01
była mazda 323F '96

Postprzez 89matthew89 » 27 wrz 2011, 11:01

Próbował ktoś użyć nakładek na nadkola w maździe ?
http://moto.allegro.pl/nakladki-rdza-pr ... 54517.html
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez hermol » 29 wrz 2011, 13:48

Witam,
U mnie też gnije w tym miejscu i w zasadzie większość które widziałem właśnie tam gniją ....


Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez lukias81 » 19 paź 2011, 22:37

89matthew89 napisał(a):Próbował ktoś użyć nakładek na nadkola w maździe ?
http://moto.allegro.pl/nakladki-rdza-pr ... 54517.html


Chcesz rozwiązać problem rdzy, czy schować go przed oczami ludzi?? Nie polecam – w tej cenie masz zrobione prawie jedno nadkole... Kombinacje są dobre w szachach, tu trzeba rudemu powiedzieć "won!!"

Edit...
Kurde, sorki kolego – ale jak można tak debilnie podchodzić do kwestii rdzy <co?> <glupek2>
Owszem, jak już zrobisz nadkola to sobie możesz nałożyć to coś, ale nie odwrotnie!!
Mam fabrycznie ustawiony chaos..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 maja 2011, 21:09
Posty: 2055 (3/8)
Skąd: Lublin
Auto: T57HT
Xedos 6 CA KF

Postprzez 89matthew89 » 20 paź 2011, 09:52

no właśnie mi chodziło o zabezpieczenie przed rdza a nie chowanie jej bo to nie mam sensu , aż taki głupi nie jestem <glupek2>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lip 2009, 19:15
Posty: 202
Skąd: Ostrowiec Św.
Auto: 626 GF 97' 2.0 16V
LPG->BRC<–

Postprzez tomek626 » 20 paź 2011, 11:59

U mnie też w tym miejscu poleciało, aż się dziwiłem, lecz jak widać to typowy problem. Gdyby nie to że niektóre elementy są podatne na rdzę, mazdy były by wiele droższe, a tak są za połowę ceny audi a4 :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2011, 11:41
Posty: 91
Skąd: Siedlce
Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive

Postprzez VeryCoolMan » 20 paź 2011, 13:09

no_fear napisał(a):Dlaczego akurat tam gniją GF/GW ?Groźne to ?
Senior napisał(a):Ja także miałem w swojej ten sam problem. Główkowałem i nie wiedzialem co zrobic . Zaczolem malować hameraidem i zauważyłem że robi się mokro jak pojeżdżę po deszczu. Wiec auto do góry zdjąłem koło . Na oko wydawało sie wszystko okey. Postanowilem zerwać konserwację z nadkola w tym miejscu i okazało sie że woda dostawała se pod konserwacje i gniło. Szczota druciana itd. z obu stron. Jak długo bedzie trzymać ??? już się nie dowiem . Poszła do ludzi .

Polecam tam zastosować po wyczyszczeniu "dokładnym!" środek wiążący rdze a na to położyć klej do szyb z obydwu stron. Efekt murowany :)
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez uplander » 24 paź 2011, 21:02

To problem mazd 626 po lifcie. W starszych wesjach jakos sie trzymaly lepiej te prawe nadkola. Najlepiej to wyciac jednak i dac wstawke. Da sie toz robic bez spuszczania czynnika z klimy. Pozdr
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:04
Posty: 31
Auto: MAzda 626 GF LPG

Postprzez tadziomaru1 » 24 paź 2011, 21:54

uplander napisał(a):To problem mazd 626 po lifcie. W starszych wesjach jakos sie trzymaly lepiej te prawe nadkola.

Nieprawda. Chyba że poprzez lift rozumiesz co innego niż my, bo tak mi się zaczęło wydawać. Mam wrażenie, że tak piszesz, aby pisać...
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez uplander » 25 paź 2011, 08:57

Jest to prawda, i to okreslona na podstawie moich obserwacji. Co wiecej wersje po liftowe byly po prostu gorzej konserwowane od spodu. Ja w swojej w miejscu tej rdzy na nadkolu, od spodu w ogole nie mialem konserwacji – nie wiem czy sie wymyla, natomiast w dieslu z 98 r. konserwacja jest i zadnej dziury nie mam.
I tak jak napisalem malowanie hameraidem nie ma sensu. Jak sie chce to dobrze zrobic trzeba wyciac rdze i dac wstawke.
Pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 22:04
Posty: 31
Auto: MAzda 626 GF LPG

Postprzez hermol » 25 paź 2011, 13:19

uplander napisał(a):Jest to prawda, i to okreslona na podstawie moich obserwacji. Co wiecej wersje po liftowe byly po prostu gorzej konserwowane od spodu. Ja w swojej w miejscu tej rdzy na nadkolu, od spodu w ogole nie mialem konserwacji – nie wiem czy sie wymyla, natomiast w dieslu z 98 r. konserwacja jest i zadnej dziury nie mam.
I tak jak napisalem malowanie hameraidem nie ma sensu. Jak sie chce to dobrze zrobic trzeba wyciac rdze i dac wstawke.
Pozdrawiam


Prawie wszystkie 626 GF przed liftowe mają skorodowane prawe nadkole w tym felernym miejscu.
Wystarczy chociażby popatrzeć na allegro po fotkach aut bądź części na sprzedaż.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez Dominator » 25 paź 2011, 13:34

hermol napisał(a):Prawie wszystkie 626 GF przed liftowe mają skorodowane prawe nadkole w tym felernym miejscu.
Wystarczy chociażby popatrzeć na allegro po fotkach aut bądź części na sprzedaż.

Pozdr.
Zgadza sie, na szczescie jest to rdza z ktora mozna zyc ze tak powiem bo ukryta wewnątrz. A nie na błotniku itp. Najlepiej wiadome zeby bylo wyciąć skorodowane fragmenty i wspawac nowe tak jak juz ktos wspomniał, ale jest to na tyle nieszkodliwe miejsce ze wystarczy odpowiednio wyczyścić i zabezpieczyć przed czynnikami zewnętrznymi a rdza jesli bedzie potem postępować to juz w powolnym tempie. I po krzyku :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez smasherbit » 25 paź 2011, 14:00

A czy ktoś z was po zakupie samochodu podjechał na kanał/lub do mechanika i zabezpieczył spód auta bitexem. 2 puszki w spraju i wystarczy na wszystkie zewnetrzne powłoki podwozia/nadkoli.
Ja robie to co roku jak jestem w Polsce i zabezpieczam newralgiczne miejsca i problemów nie mam oprócz rdzy na pokrywie kolektora wylotowego (bedzie wymieniony na malowany na czerwono ;) ), oraz w pewnych elementach zawieszenia.
Jak się ma samochód to trzeba o niego dbać a że Mazda nie jest robona z nierdzewki (a szkoda bo bym jedził ją chyba całe życie <lol> ) to trzeba zabezpieczać samochód.
Only japanise technik...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 17:23
Posty: 132 (0/1)
Skąd: New Rossington
Auto: Mazda 626 2.0 2002 benzyna/lpg "anglik"

Postprzez tomek626 » 25 paź 2011, 17:42

Problem rdzy w 626 jest oczywisty i znany, lecz nie spodziewałem się że w 6 też ona występuje. Obejrzałem na giełdzie 626 po lifcie i kilka lat młodszą 6 i obie miały identycznie pokorodowane brzegi nadkoli. Z ciekawości zapytam: czy w 6 kombi kanapa z tyłu nie jest przesuwana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 wrz 2011, 11:41
Posty: 91
Skąd: Siedlce
Auto: 626 99" 2.0 GW Exclusive

Postprzez hermol » 26 paź 2011, 14:33

tomek626 napisał(a):Problem rdzy w 626 jest oczywisty i znany, lecz nie spodziewałem się że w 6 też ona występuje. Obejrzałem na giełdzie 626 po lifcie i kilka lat młodszą 6 i obie miały identycznie pokorodowane brzegi nadkoli. Z ciekawości zapytam: czy w 6 kombi kanapa z tyłu nie jest przesuwana?

Generalnie 6 przed liftem mają wadę konstrukcyjną w postaci braku albo bardzo znikomej konserwacji – tego nie wiem, w związku z tym Mazda przyznała się do tego i wzywała do ASO na dodatkowe zabezpieczanie modeli przed liftem, ponoć wersję po liftowe są już zabezpieczone antykorozyjnie odpowiednio.
Być może 6-tkę poliftową, którą spotkałeś byłą robiona po kolizji, albo ponadnormatywnie wyeksploatowana zimą po zasolonych i zachemikaliowanych drogach :), albo ktoś o Nią nie dbał kilka konkretnych kamieni – brak reakcji użytkownika i rudy wylazł.

W jakimś artykule czytałem, że np. 626 GF w ogóle nie posiadały konserwacji po wyjściu z fabryki.
Moja 626 GF od spodu była zabezpieczona środkiem ale przypuszczam, że było to robione przez ASO w Niemczech, natomiast w profilach zamkniętych, drzwiach było suchutko ...

Z ciekawostek dodam, że Nissany z początku lat 90-tych – ich główne elementy nośne karoserii były miedziowane – dowód u mnie w sunnym N14 92' wyłaziła patyna w miejscach łączeń, spawów itp.

Pozdr.
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Postprzez tadziomaru1 » 26 paź 2011, 19:40

hermol napisał(a):
Być może 6-tkę poliftową, którą spotkałeś

Ależ Kolega wcale nie pisał, że 6- tkę poliftową, tylko 626.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez hermol » 27 paź 2011, 10:19

tadziomaru1 napisał(a):
hermol napisał(a):
Być może 6-tkę poliftową, którą spotkałeś

Ależ Kolega wcale nie pisał, że 6- tkę poliftową, tylko 626.


Faktycznie ..... nie doczytałem
Forumowicz
 
Od: 21 cze 2008, 00:02
Posty: 126
Skąd: Cz-wa
Auto: 626 GF 2.0 FS 98' Exclu
6 GY 2.0 LF 07' Exclu

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6