witam, mam nadzieję, że nie powtarzam wątku – przynajmniej nie wyczytałem niczego sensownego nigdzie (no chyba, ze coś przeoczyłem)
(sprubuję zapytać w dziale diesel, bo w dziale MPV ciężko doczekać się na odpowiedzi)
– może ktoś w kilku jasnych zdaniach podpowie jak skutecznie odpowietrzyć układ w tym moim czterocylindrowcu 2,5TD ? paliwo jest ok, filtr ok, przewody ok, a on po zalaniu filtra do pełna, zaciągnięciu oleju w przewody przez chwilę ok, a później znowu powyżej 2000obr/min. nie chce pracować (w układzie nie ma ręcznej pompki paliwa); naczytałem się różnych rzeczy, że z czasem sam się odpowietrzy, itp., ale pracował ok. godziny na wolnych obrotach i się nie odpowietrzył, dalej poniżej 2000 obr.; czy trzeba odpowietrzyć pompę, wtryski – i jak?
– no chyba, że ciągnie powietrze przez jakąś nowopowstałą nieszczelność
z góry dziękuję, pozdrawiam
(historia: po ostatnich, na dziś już dość odległych, dużych mrozach i zatankowaniu na nietypowej stacji silnik rozwijał do 1700-1900 obr./min. i "krztusił" się, "żabka" jak to na forum ładnie określają; oczywiście wymieniłem filtr paliwa, spuściłem prawie wszystko przez korek spustowy w zbiorniku, zalałem na stadtoil, i ... dalej to samo; gdy temp. była minimalnie >0 to silnik rozkręcał się nawet do 2200-2300 obr./min, jakby lekko odpuszczało, wszystko wskazywało na parafinę w przewodach lub smoku ssącym, nawet wsadziłem farelkę pod tylną część zbiornika paliwa na godzinkę, żeby mu pomóc, pojeździłem i było ok, nazajutrz w drodze do pracy już słabł, a w powrotnej wrócił do stanu pierwotnego; w międzyczasie sprawdziłem przewody paliwa, przedmuchałem: zbiornik-filtr, filtr-pompa wtryskowa, pompa wtryskowa-zbiornik, czyli powrót, są drożne – idą bąble w zbiorniku, więc do smoka nie będę się już zabierał, tj. opuszczał zbiornika)
jak odpowietrzyć układ paliwa MPV 2,5TD '96 270tkm?
Strona 1 z 1
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość