wymiana wahacza

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez giewol » 11 wrz 2012, 15:48

Mechanik stwierdził, że przyczyna stuków z prawej strony przód to gumy na wahaczu. <płacze> niestety nie można wymienic samych gum ( sworzni) gdyż trzeba wymieniać wszystkie trzy naraz a jednej nie da się wymienić gdyż jest nie wymienialna. Trzeba wymienić cały wahacz i najlepiej dwa od razu. Czy może ktoś miał już podobne kłopoty i czy faktycznie tak jest. Koszt oryginalnego wahacza w serwise około 1600 zł. czy można kupić dobre zamienniki? <glupek2>
Proszę o rady. <czytaj>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 17:06
Posty: 9
Auto: Mazda MPV 2,0 DCVi 136KM manual 2004r.

Postprzez enkai » 11 wrz 2012, 17:13

Na allegro widzę sworznie i bloki oraz gotowe zamienniki w cenach od 160-300, więc jest w czym przebierać.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez Wojtek » 11 wrz 2012, 17:17

tak, potwierdzam sa zamienniki srednio po 250zl... nawet jakby trzeba bylo wymieniac co dwa lata, to warto ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez giewol » 12 wrz 2012, 11:18

Jakiej firmy byście polecili. Czy faktycznie nie można wymienić samych sworzni tylko cały wahacz?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 17:06
Posty: 9
Auto: Mazda MPV 2,0 DCVi 136KM manual 2004r.

Postprzez enkai » 12 wrz 2012, 12:03

gniewol! Czy Ty nie masz dostępu do allegro?! Wpisz sworzeń MPV i sam zobacz.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez giewol » 12 wrz 2012, 13:36

Tak oglądam ale moje pytanie było jakiej firmy zamiennik byście polecili i czy jest konieczność wymiany całego wahacza czy można wymienić same sworznie?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 17:06
Posty: 9
Auto: Mazda MPV 2,0 DCVi 136KM manual 2004r.

Postprzez enkai » 13 wrz 2012, 10:21

Nie przywykłem jeszcze do takiego stylu, ale nic to.
giewol napisał(a):Tak oglądam ale moje pytanie było jakiej firmy zamiennik byście polecili [...]?

Ludzie różne rzeczy piszą (CTR lub Ruville a inni Swag) a tu jak widać brak doświadczenia ze sworzniami zamiennikowymi w LW. Sprawdź co jest dostępne i zapytaj mechanika.
giewol napisał(a):[...] i czy jest konieczność wymiany całego wahacza czy można wymienić same sworznie?

Tak, jest możliwość wymiany samego sworznia, skoro są dostępne.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez giewol » 14 wrz 2012, 17:38

A co sądzicie o Yamato, Nipparts, SH, Blue Print , które są najlepsze?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 17:06
Posty: 9
Auto: Mazda MPV 2,0 DCVi 136KM manual 2004r.

Postprzez Wojtek » 14 wrz 2012, 17:44

giewol napisał(a):... które są najlepsze?

oryginaly pewnie... <oczy>
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Paweł » 14 wrz 2012, 19:06

Ja bym regenerował, wsadzając zamienny sworzeń – np. wspomniane CTR i oryginalne tuleje Mazdy, bo są dostępne. Koszt wychodzi podobny jak za cały wahacz Yamato. Co prawda jest wyraźnie więcej pracy i ryzyko problemów z osadzeniem sworznia, ale gumy Mazdy obdarzam bezgranicznym zaufaniem, czego nie mogę powiedzieć o częściach z Chin.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez remont » 17 wrz 2012, 00:11

giewol – najważniejsze to zmień mechanika bo gość opowiada bzdury. Wszystkie trzy elementy mocowania wahacza sa wymienne a koszt kompletu -3szt w 2009r to około 150,00zł. Wiem bo sam je w przeszłości wymieniałem, fakt bez prasy jest to dość uciążliwe ale idzie zrobić. Z lewej strony mam założony cały wahacz (kompletny, bo oryginał nie przeżył spotkania z krawężnikiem) kupiony w styczniu w 2011 za niecałe 300,00 zł. I śmignąłem na nim do chwili obecnej czyli już jakieś 70 tys bez problemów.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2008, 20:19
Posty: 37
Skąd: ok/Krakowa
Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM

Postprzez giewol » 17 wrz 2012, 19:55

remont, a jakiej firmy wahacz zakładałeś za 300 zł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 13 mar 2012, 17:06
Posty: 9
Auto: Mazda MPV 2,0 DCVi 136KM manual 2004r.

Postprzez remont » 17 wrz 2012, 22:04

Jakiej firmy? – "tej dobrej bo taniej" – po prostu kupiłem najtańszy jaki był w ówczesnym czasie dostępny na rynku. A dokładnie to zakup w; sklepie internetowym iParts.pl kod wahacza J4903022-NIP, a cena 195,90zł netto + 22% podatku Vat czyli 239 złoty.

Dopisano 17 wrz 2012 22:11:

poprawka – kupiony 13-12-2010 – dane z faktury. a wytrzymał do dzisiaj, czyli dokładnie 71.779km od zamontowania
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2008, 20:19
Posty: 37
Skąd: ok/Krakowa
Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM

Postprzez Steve » 15 lis 2012, 12:16

Paweł napisał(a):J... Co prawda jest wyraźnie więcej pracy i ryzyko problemów z osadzeniem sworznia...


Dałeś radę bez prasy ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez edgar1990 » 20 lut 2013, 00:52

Mam do wymiany przednie wahacze.Proponuja mi firmy yamato albo oyoda albo teknorot .czy moze ktos wypowiedziec sie na temat tych firm? Z gory dzieki za odpowiedzi <spoko>
Mazda MPV (LW) 2.0 benzyna 122KM 1999r
Początkujący
 
Od: 10 sty 2013, 15:46
Posty: 12
Skąd: Trójmiasto
Auto: Mazda MPV (LW) 2.0 benzyna 122KM 1999r

Postprzez Nimrod-PW » 20 lut 2013, 08:50

Montowałem u siebie łącznik stabilizatora firmy Yamato i wytrzymał na naszych pięknych drogach ok 2 lat także wydaje mi się że nie jest źle.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez remont » 20 lut 2013, 22:28

Bardziej obrazowo by było jakbyś podał ile kilometrów już zrobiłeś na tym łączniku.
Forumowicz
 
Od: 14 paź 2008, 20:19
Posty: 37
Skąd: ok/Krakowa
Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM

Postprzez kolo_00 » 23 lut 2013, 17:39

To zalezy po jakich drogach jeździsz. Ja w większości po A1 na Yamato zrobilem 50000 i prawy się już odezwal :D Kiedyś mechanik mi powiedzial ze na zachodzie to na orginalnych można przejechać 150000 tys :)
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2011, 21:41
Posty: 113

Postprzez Nimrod-PW » 6 mar 2013, 23:16

Ja swój lewy łącznik Yamato założyłem 14500 km temu i na razie cisza, a prawy ok 2000km. Ciekawy jestem jak długo wytrzymają.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez przemars » 10 paź 2014, 12:40

Witam.
Zrobiłem ostatnio mały serwis.
Uwagi praktyczne: Jeśli masz robić to sam – wymień wahacz. Wymiana 2 tulei kosztuje podobnie a z samą wymiana wahacza będzie istotnie szybciej. I nie martwi Cię, że uszkodzisz stary.
Spostrzeżenie: KAŻDA śruba była zapieczona. Co do jednej.
Poprzednio miałem 18 letnie Subaru. Żadnych tego typu problemów. Wstyd Mazdo!
WD40 lać w ilościach nieograniczonych. Po lekcji jaką dał mi prawy wahacz (walka we dwóch 2.5 godziny) lewy wymieniłem w podobnym czasie sam.
Śruby poziome trzymające swożnie zwrotnicy ukręcił mój Brat w 3 sekundy. Mlask i nie ma. Wybicie pozostałości wymagało użycia młotka 1.2kg. Wybicie swożnia z piasty wymagało zdemontowania półosi.
Śruby (3szt) i nakrętka pionowej poduchy wahacza poszły ciężko (przód, tył, przód tył – żadnego kręcenia na chama) ale bez bólu.
Śruba pozioma trzymająca poziomą gumę wahacza to "wymysł szatana i prostytutki" ze względu na magiczną blaszkę trzymającą nakrętkę tam gdzie ciasno i nie podejdziesz rozsądnie kluczem.
Ostatecznie zastosowałem rozwiązanie siłowe: odciąłem diaxem łeb tej śruby, przeciąłem i wywaliłem wahacz i mając wszystko odsłonięte upitoliłem magiczną blaszkę (z prawej strony). Z lewej zaś ocaliłem śrubę i nakrętkę, którą już (po odcięciu reszty wahacza i magicznej blaszki) wyczyściłem szczotką drucianą, złapałem kluczem normalnie i (ciężko i powoli) odkręciłem.
Co do gum prowadzących stabilizator: mam niezgorszy arsenał kluczy 14:–) potrzebne były:
-krótki fajny oczkowy (12 kątny)
-oczkowy giety (koniecznie 12 kątny!!!)
-grzechotka 1/2 cala z krótkim patykiem (chyba 75 mm) i krótką nasadką, lub sama długa nasadka (zależnie od fazy odkręcania) – brakowało nam przedłużki 50mm.
-grzechotka 1/4 cala z kombinacjami krótkich patyków i krótka nasadką

– sprawę załatwiłaby płaska oczkowa grzechotka o uchylnej głowicy. Ale musi być dobrej jakości bo spore siły wchodzą w grę. No i tylko do odkręcania PO poluzowaniu.

Czas pracy około 1 godzina.

łączniki stabilizatora są ok.
W zawieszeniu błoga cisza :–)

Wnioski:
– Mazda lubi rozmiar klucza 12, 14, 17 i 19.
– Śruby były pozapiekane jak ta lala.
– Jeśli masz odpowiednią 14 wymiana gum stabilizatora to jest Pan Pikuś.
– Lampa diodowa lexmana z LeroyMerlin za 19.99 wytrzymuje jedno spadnięcie do kanału. Potem zostaje tylko czołówka Petzla.

Pozdrawiam
Przemek
Początkujący
 
Od: 9 lip 2014, 10:27
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MPV LW 2000r 120KM benzyna FS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy