konserwacja podwozia
1, 2
Witam serdecznie
W mojej MPV-ce tak okrutnie mocno mam skorodowane podwozie, że zdecydowałem się w końcu na jego konserwację. Każdorazowo przy jakiejkolwiek wizycie w warsztacie słyszę od mechaników którzy majstrowali przy mojej "madzi" w okolicach podwozia, że muszę coś z tą korozją zrobić, bo za 2 lub 3 lata to może być już za późno. Wstępnie znalazłem jeden warsztat, który by się tym zajął. Koszty oscylowałyby na około 1000 zł. Trochę drogo, dlatego na razie szukam dalej. Mechanik powiedział że będzie przy tym dużo pracy, bo trzeba zdemontować bak i coś tam jeszcze i wszystko dobrze doczyścić i oskrobać z rdzy. Materiał, który zostanie do tego zużyty to koszt około 400 – 500 zł. W związku z powyższym szukam dobrych rad, ewentualnie linków do stron z tego zagadnienia.
Pozdro.
W mojej MPV-ce tak okrutnie mocno mam skorodowane podwozie, że zdecydowałem się w końcu na jego konserwację. Każdorazowo przy jakiejkolwiek wizycie w warsztacie słyszę od mechaników którzy majstrowali przy mojej "madzi" w okolicach podwozia, że muszę coś z tą korozją zrobić, bo za 2 lub 3 lata to może być już za późno. Wstępnie znalazłem jeden warsztat, który by się tym zajął. Koszty oscylowałyby na około 1000 zł. Trochę drogo, dlatego na razie szukam dalej. Mechanik powiedział że będzie przy tym dużo pracy, bo trzeba zdemontować bak i coś tam jeszcze i wszystko dobrze doczyścić i oskrobać z rdzy. Materiał, który zostanie do tego zużyty to koszt około 400 – 500 zł. W związku z powyższym szukam dobrych rad, ewentualnie linków do stron z tego zagadnienia.
Pozdro.
Ostatnio edytowano 5 paź 2011, 21:51 przez kecaj77, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 14 kwi 2011, 11:46
- Posty: 11
Samemu się nie chce zakonserwowac? te kilkaset czy tez około 1000zł to sporo. Ale firmy profesjonalnie wykonujace tę usługę, przynajmniej powinny zrobić Ci konserwację profili zamkniętych i miejsc trudno dostępnych, ale lepiej to przypilnowac.. w przeciwnym wypadku lepiej samemu zrobic, i satysfakcja będzie i parę groszy pozostanie w kieszeni
kecaj77 napisał(a):No i jeśli chodzi o moje uzdolnienia z mechaniki pojazdowej ograniczają się tylko do sprawdzenia poziomu oleju w spryskiwaczach
z tym olejem w spryskiwaczach to bym uważał, strasznie rozmazuje się na szybach, proponuje płyn do spryskiwaczy
na zimę zimowy
na lato letni
sory za OT ale nie mogłem się powstrzymać
Ja znowu z tym podwoziem. Ostatni zaglądał pod moje podwozie blacharz-lakiernik który będzie konserwował mi podwozie. Niestety po oględzinach stwierdził potrzebę wymiany kilku elementów konstrukcyjnych np. belka przednia (na niej stoi chłodnica) i belka za miską olejową. Ich stan jest w "opłakanym" stanie . Są tak pordzewiałe że bez problemu wchodzi w nie śruborkęt a wszelkie elementy które są do niej przykręcane odpadają. Także czeka mnie wymiana tych kilku elementów. A bez wymiany tych części na inne w lepszym stanie (pewnie będę szukał używanych z jakiś rozbiórek) nie ma sensu robić konserwacji.
Proszę o pomoc, może ktoś ma jakiś link lub instrukcję z elementami konstrukcyjnymi podwozia, żeby było łatwiej szukać gdzieś po necie, np. aukcje.
Proszę o pomoc, może ktoś ma jakiś link lub instrukcję z elementami konstrukcyjnymi podwozia, żeby było łatwiej szukać gdzieś po necie, np. aukcje.
Ostatnio edytowano 5 paź 2011, 21:52 przez kecaj77, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 kwi 2011, 11:46
- Posty: 11
W serwisówce, którą możesz znaleźć googlami szukając frazy mpv.zip masz instrukcję dla body workshopu.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Rozumiem że w takim "opłakanym stanie" to masz wersję przedlifową?
Może chodzi Ci o taką instrukcję do Mazdy MPV którą masz tutaj
Mnie też czeka lekka konserwacja podwozia ale nie aż tak
Może chodzi Ci o taką instrukcję do Mazdy MPV którą masz tutaj
Mnie też czeka lekka konserwacja podwozia ale nie aż tak
-
sokoli_majster
Ja mam akurat wersję już po lifcie, ale to i tak taka sama konstrukcja przecież, poza drobnymi zmianami kosmetycznymi grilla i kierownicy no i może kilku mało istotnych szczegółów. Sama konstrukcja przed i po lifcie to chyba to samo. A tak wogóle to jestem mało obyty na forum i może ktoś mi dać kilka wskazówek jak umieścić zdjęcia. To bym wrzucić kilka i można by porównać po tym jak już będę po zabiegu konserwacji.
- Od: 14 kwi 2011, 11:46
- Posty: 11
Pozdrawiam
Dzięki za instrukcję, teraz z pewnością będzie łatwiej.
Jak tylko będę miał chwilkę to wrzucam zdjęcia.
Dzięki.
04 lip 2011 16:40 Edit:
Wrzuciłem kilka fotek mojego podwozia, niedługo zabieram się za konserwację. Ale wcześniej zamierzam wymienić kilka elementów bo już niestety nie nadaje się na konserwację.
Nie piszemy postu pod swoim postem, edytujemy istniejący.
Zdjęcia poprawiłem, jeszcze raz przeczytaj instrukcję.
say
Jak tylko będę miał chwilkę to wrzucam zdjęcia.
Dzięki.
04 lip 2011 16:40 Edit:
Wrzuciłem kilka fotek mojego podwozia, niedługo zabieram się za konserwację. Ale wcześniej zamierzam wymienić kilka elementów bo już niestety nie nadaje się na konserwację.
Nie piszemy postu pod swoim postem, edytujemy istniejący.
Zdjęcia poprawiłem, jeszcze raz przeczytaj instrukcję.
say
Ostatnio edytowano 5 paź 2011, 21:54 przez kecaj77, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 14 kwi 2011, 11:46
- Posty: 11
To nie jest zwykła ruda. Zobacz co masz pod wyściółką podłogi i jaki ma kolor. Rozebranie drzwi także może wyjaśnić przyczynę.
Dawno kupiłeś? Gdzie i od kogo?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Podnieś plastyczane nakładki przy wrotach i oglądnij wyściółkę.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
kecaj77 napisał(a):Kupiłem w Gnieźnie od handlarza w 2010.
Od handlarza powiadasz? z Gniezna? i jeszcze powiedz że ten gościu się nazywa "Auto w Szyku"?
Niestety ja też kupiłem auto z Gniezna od ww. handlarza i silnik był kręcony więc może to ten sam
-
sokoli_majster
kecaj77 napisał(a):.....
Proszę o pomoc, może ktoś ma jakiś link lub instrukcję z elementami konstrukcyjnymi podwozia, żeby było łatwiej szukać gdzieś po necie, np. aukcje.
Pozdrawiam Jacek.
http://chomikuj.pl/stone7/MAZDA/MazdaMPVWorkshopManual,267252613.zip
Blondas napisał(a):....Kiepściutka coś ta japońska blacha.
Japońska blacha zaczeła podupadać od czasu jak Ford zaczął udostępniać swoją technologię Maździe.
Przedtem było lepiej. Im starsza Mazda tym mniej ją rudy łapie.
Mazda z połowy lat 90 i mazda 10 lat młodsza, będą mialy podłogę w podobnym stanie.
Taka rdza to fordowski standard.
Moje Mazdy oczywiście zakonserwowane.
Panowie czy któryś z Was zabezpieczał podwozie samodzielnie? Mam możliwość skorzystania z kanału albo podnośnika, mam kompresor... pytanie tylko jaki środek wybrać? Jest tego dużo, ale chciałbym wybrać coś czego nie będzie trzeba poprawiać co drugi sezon.
"To nie prędkość zabija, lecz gwałtowna jej utrata" – to takie motocyklove ;)
Kredyty dla firm! Finansowanie bieżącej działalności, inwestycje, leasingi – zapraszam :) Szeroka oferta! :)
Kredyty dla firm! Finansowanie bieżącej działalności, inwestycje, leasingi – zapraszam :) Szeroka oferta! :)
- Od: 8 sty 2012, 23:13
- Posty: 43
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2002r
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość