konserwacja podwozia

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kecaj77 » 28 maja 2011, 22:58

Witam serdecznie

W mojej MPV-ce tak okrutnie mocno mam skorodowane podwozie, że zdecydowałem się w końcu na jego konserwację. Każdorazowo przy jakiejkolwiek wizycie w warsztacie słyszę od mechaników którzy majstrowali przy mojej "madzi" w okolicach podwozia, że muszę coś z tą korozją zrobić, bo za 2 lub 3 lata to może być już za późno. Wstępnie znalazłem jeden warsztat, który by się tym zajął. Koszty oscylowałyby na około 1000 zł. Trochę drogo, dlatego na razie szukam dalej. Mechanik powiedział że będzie przy tym dużo pracy, bo trzeba zdemontować bak i coś tam jeszcze i wszystko dobrze doczyścić i oskrobać z rdzy. Materiał, który zostanie do tego zużyty to koszt około 400 – 500 zł. W związku z powyższym szukam dobrych rad, ewentualnie linków do stron z tego zagadnienia.
Pozdro.
Ostatnio edytowano 5 paź 2011, 21:51 przez kecaj77, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2011, 11:46
Posty: 11

Postprzez Dominator » 29 maja 2011, 00:14

Samemu się nie chce zakonserwowac? ;) te kilkaset czy tez około 1000zł to sporo. Ale firmy profesjonalnie wykonujace tę usługę, przynajmniej powinny zrobić Ci konserwację profili zamkniętych i miejsc trudno dostępnych, ale lepiej to przypilnowac.. w przeciwnym wypadku lepiej samemu zrobic, i satysfakcja będzie i parę groszy pozostanie w kieszeni :)
...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sty 2011, 23:36
Posty: 4908 (66/68)
Skąd: Bielsko-Biała/KR/KTA
Auto: Accord 8 2.2 gnojówka

Postprzez kecaj77 » 29 maja 2011, 16:52

Niestety nie ma warunków do takiego "zabiegu". No i jeśli chodzi o moje uzdolnienia z mechaniki pojazdowej ograniczają się tylko do sprawdzenia poziomu oleju w spryskiwaczach czy oleju silnikowego. :(
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2011, 11:46
Posty: 11

Postprzez gazparts » 5 cze 2011, 18:11

kecaj77 napisał(a):No i jeśli chodzi o moje uzdolnienia z mechaniki pojazdowej ograniczają się tylko do sprawdzenia poziomu oleju w spryskiwaczach

<lol>
z tym olejem w spryskiwaczach to bym uważał, strasznie rozmazuje się na szybach, proponuje płyn do spryskiwaczy
na zimę zimowy
na lato letni :D
sory za OT ale nie mogłem się powstrzymać hahaha
bananmin
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 11:49
Posty: 989 (1/9)
Skąd: BUSKO KIELCE gdzieś pomiędzy
Auto: było BA, GF, GW LW fs i L3 MURANO i VOLVO v50T, S-Max 2,5Ljest ESCAPE 2l TURBO i Warrior 1700

Postprzez kecaj77 » 2 lip 2011, 16:09

Ja znowu z tym podwoziem. Ostatni zaglądał pod moje podwozie blacharz-lakiernik który będzie konserwował mi podwozie. Niestety po oględzinach stwierdził potrzebę wymiany kilku elementów konstrukcyjnych np. belka przednia (na niej stoi chłodnica) i belka za miską olejową. Ich stan jest w "opłakanym" stanie . Są tak pordzewiałe że bez problemu wchodzi w nie śruborkęt a wszelkie elementy które są do niej przykręcane odpadają. Także czeka mnie wymiana tych kilku elementów. A bez wymiany tych części na inne w lepszym stanie (pewnie będę szukał używanych z jakiś rozbiórek) nie ma sensu robić konserwacji.
Proszę o pomoc, może ktoś ma jakiś link lub instrukcję z elementami konstrukcyjnymi podwozia, żeby było łatwiej szukać gdzieś po necie, np. aukcje.
Ostatnio edytowano 5 paź 2011, 21:52 przez kecaj77, łącznie edytowano 1 raz
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2011, 11:46
Posty: 11

Postprzez enkai » 3 lip 2011, 00:04

W serwisówce, którą możesz znaleźć googlami szukając frazy mpv.zip masz instrukcję dla body workshopu.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez kecaj77 » 3 lip 2011, 11:11

Nie wiem o co chodzi z tą "serwisówką". Nie mogę wyszukać tego mpv.zip. Może ktoś poprostu wklei link do tej strony . Dzięki.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2011, 11:46
Posty: 11

Postprzez sokoli_majster » 3 lip 2011, 22:12

Rozumiem że w takim "opłakanym stanie" to masz wersję przedlifową?

Może chodzi Ci o taką instrukcję do Mazdy MPV którą masz tutaj
Mnie też czeka lekka konserwacja podwozia <płacze> ale nie aż tak
sokoli_majster
 

Postprzez kecaj77 » 3 lip 2011, 23:08

Ja mam akurat wersję już po lifcie, ale to i tak taka sama konstrukcja przecież, poza drobnymi zmianami kosmetycznymi grilla i kierownicy no i może kilku mało istotnych szczegółów. Sama konstrukcja przed i po lifcie to chyba to samo. A tak wogóle to jestem mało obyty na forum i może ktoś mi dać kilka wskazówek jak umieścić zdjęcia. To bym wrzucić kilka i można by porównać po tym jak już będę po zabiegu konserwacji.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2011, 11:46
Posty: 11

Postprzez say » 4 lip 2011, 08:35

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez kecaj77 » 4 lip 2011, 16:24

Dzięki za instrukcję, teraz z pewnością będzie łatwiej.
Jak tylko będę miał chwilkę to wrzucam zdjęcia.
Dzięki.

04 lip 2011 16:40 Edit:

Wrzuciłem kilka fotek mojego podwozia, niedługo zabieram się za konserwację. Ale wcześniej zamierzam wymienić kilka elementów bo już niestety nie nadaje się na konserwację.


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Nie piszemy postu pod swoim postem, edytujemy istniejący.
Zdjęcia poprawiłem, jeszcze raz przeczytaj instrukcję.
say
Ostatnio edytowano 5 paź 2011, 21:54 przez kecaj77, łącznie edytowano 2 razy
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2011, 11:46
Posty: 11

Postprzez enkai » 4 lip 2011, 22:01

:|
:|
:|
To nie jest zwykła ruda. Zobacz co masz pod wyściółką podłogi i jaki ma kolor. Rozebranie drzwi także może wyjaśnić przyczynę.

Dawno kupiłeś? Gdzie i od kogo?
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez kecaj77 » 4 lip 2011, 22:18

Kupiłem w Gnieźnie od handlarza w 2010.
Znaczy mam sprawdzić podłogę pod tapicerką w środku ? Jutro to sprawdzę.
Przed zimą uszczelniałem drzwi tylne z dwóch stron bo mi się woda zbierała w rynienkach. To już jest zrobione. Teraz woda już nie stoi.
Początkujący
 
Od: 14 kwi 2011, 11:46
Posty: 11

Postprzez Nimrod-PW » 4 lip 2011, 23:10

Czy przypadkiem auto nie został zalane w jakiejś powodzi? Coś strasznie dużo tej rdzy.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez enkai » 5 lip 2011, 00:54

Podnieś plastyczane nakładki przy wrotach i oglądnij wyściółkę.
Babskie auto, wersja amerykańska viewtopic.php?f=313&t=118894
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 maja 2010, 19:22
Posty: 359 (3/0)
Skąd: Crack
Auto: Мазда МПВ '2004 LW AJ 24V6 / Corolla EE111
LPGTECH 516 / czysta benzyna
NIKO300SMC+ / brak
Hana 2000 zielona / /brak

Postprzez sokoli_majster » 5 lip 2011, 07:44

kecaj77 napisał(a):Kupiłem w Gnieźnie od handlarza w 2010.


Od handlarza powiadasz? z Gniezna? i jeszcze powiedz że ten gościu się nazywa "Auto w Szyku"?
Niestety ja też kupiłem auto z Gniezna od ww. handlarza i silnik był kręcony Obrazek więc może to ten sam
sokoli_majster
 

Postprzez Steve » 5 lip 2011, 16:13

kecaj77 napisał(a):.....
Proszę o pomoc, może ktoś ma jakiś link lub instrukcję z elementami konstrukcyjnymi podwozia, żeby było łatwiej szukać gdzieś po necie, np. aukcje.
Pozdrawiam Jacek.


http://chomikuj.pl/stone7/MAZDA/MazdaMPVWorkshopManual,267252613.zip
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Blondas » 5 paź 2011, 11:29

faktem jest, że nasze MPV dość mocno rdzewieją, mój blacharz też zdziwiony. Ostatnio miałem wymieniane drzwi po stłuczce i dobrze im to zrobiło, bo były podżarte. Kiepściutka coś ta japońska blacha.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2008, 14:51
Posty: 43
Skąd: Kraków
Auto: Mazda MPV, 2004, 2.0 MZR-CD

Postprzez Steve » 6 paź 2011, 00:06

Blondas napisał(a):....Kiepściutka coś ta japońska blacha.


Japońska blacha zaczeła podupadać od czasu jak Ford zaczął udostępniać swoją technologię Maździe.
Przedtem było lepiej. Im starsza Mazda tym mniej ją rudy łapie.
Mazda z połowy lat 90 i mazda 10 lat młodsza, będą mialy podłogę w podobnym stanie.
Taka rdza to fordowski standard. <diabełek>
Moje Mazdy oczywiście zakonserwowane. <faja>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Cerber » 4 lis 2012, 18:15

Panowie czy któryś z Was zabezpieczał podwozie samodzielnie? Mam możliwość skorzystania z kanału albo podnośnika, mam kompresor... pytanie tylko jaki środek wybrać? Jest tego dużo, ale chciałbym wybrać coś czego nie będzie trzeba poprawiać co drugi sezon.
"To nie prędkość zabija, lecz gwałtowna jej utrata" – to takie motocyklove ;)

Kredyty dla firm! Finansowanie bieżącej działalności, inwestycje, leasingi – zapraszam :) Szeroka oferta! :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2012, 23:13
Posty: 43
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2002r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy