Kontrola luzów zaworów w MZR-CD

Postprzez banasr » 10 paź 2008, 23:22

Witam
Pozwoliłem sobie nagrać proces odpalania i kilka chwil działania mojego MPV-a Rp. 2002 MZR-CD (tak sądzę)
Może ktoś doświadczony kuknie i oceni czy i ewentualnie co jest niepokojącego w działaniu mojej Madzi.
http://rapidshare.com/files/152787132/MVI_0149.AVI.html
Pozdrawiam
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez otiks » 11 paź 2008, 11:00

Jak dla mnie to pracuje to całkiem normalnie jak na zimnego traktora, nie słychać tam klepiących zaworów czy wtryskiwaczy. Jeśli auto nie wykazuje żadnych dziwnych objawów w trakcie jazdy to tylko pilnować stanu płynów ustrojowych i terminowości obsługi.
Otiks
ObrazekMazda MPV LW 2.0 MZR-CD 136KM '02
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2012 miejsce 1
 
Od: 28 kwi 2007, 22:43
Posty: 397 (0/3)
Skąd: Wrocław
Auto: MPV '02, RX-8 '06 RIP –> GT86

Postprzez banasr » 11 paź 2008, 11:58

Autko miało rozebrany silnik bo przytarty był wał, prawdopodobnie poprzedni właściciel nie sprawdzał poziomu oleju. Wał został przeszlifowany korby sprawdzone czy nie są jajowate wstawione nowe panewki i złożony. Niestety nie robiłem góry (pierścienie, uszczelniacze zaworów, gniazda itp), a chyba okaże się to kosztownym błędem. Ubywa oleju około 0,5 l. na jakieś 800 km, stwierdziłem wycieki z uszczelnienia miski olejowej i spod pokrywy zaworów, ale nie wydaje mi się by były, aż tak wielkie w stosunku do ubywającej ilości oleju. Wczoraj w serwisie sprawdzałem ciśnienia sprężania, ale "fachowiec" sprawdzał z załączonymi wtryskami no i wyszło ok. 4,8 do 4,9 MPa, a powinno być nominalnie 3,57 MPa. Może uda mi się od nich wydębić ten przyrząd i sam zgodnie z technologią dokonam pomiaru łącznie z próbą olejową. Jeśli to nie problem to przy okazji nagram silnik jak chodzi na gorąco i pozwolę sobie poprosić o uwagi.
Pozdrawiam
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez banasr » 11 paź 2008, 19:10

Zgodnie z zapowiedzią załączam 1 minutkę z życia mojej MPV-ki na gorąco. Proszę o ewentualne uwagi.
http://rapidshare.com/files/153022806/MVI_0150.AVI.html
Pozdrawiam
banasr
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez darrecki » 30 wrz 2009, 21:26

otiks napisał(a):Jeśli luz jest niewłaściwy to przechodzimy do kolejnego punktu:
3. luzujemy nakrętkę (2)
4. odkręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby nie dotykała zaworu poniżej niej i schowała się całkowicie w gnieździe w którym jest wkręcona.
5. luzujemy nakrętkę (4)
6. kręcimy śrubą regulacyjną (5) tak aby szczelinomierz został delikatnie przyciśnięty w miejscu pomiaru luzu
7. dokręcamy wstępnie nakrętkę (5)
8. dokręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby stykała się z zaworem
9. dokręcamy nakrętkę (2)
10. dociągamy nakrętkę (5)


A co jesli nakretka z pkt 3 nie chce nawet drgnac? Nie chce nic urwac, a wyglada to dosyc delikatnie :(
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez Riki » 30 wrz 2009, 23:28

darow napisał(a):A co jesli nakretka z pkt 3 nie chce nawet drgnac?


Fakt, jest delikatna no ale musi pójść.... ;)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez darrecki » 1 paź 2009, 07:18

Riki napisał(a):
darow napisał(a):A co jesli nakretka z pkt 3 nie chce nawet drgnac?


Fakt, jest delikatna no ale musi pójść.... ;)


Przy probie odkrecenia ten lacznik pomiedzy zaworami odchyla nie na ponad pol centymetra jak nie wiecej. Co gorsze, probowalem kilka roznych, zaden nawet nie drgnal.
Natomiast nakretka z pkt 5 (do regulacji wlasciwej) nie sprawia zadnego problemu przy odkrecaniu.
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 14 cze 2006, 01:01
Posty: 3017 (40/152)
Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
Auto: 1. Mazda 3 BM Skyactiv-D
2. Mazda 2 DJ Skyactiv-G

Postprzez nor » 4 paź 2009, 13:47

Ja chciałem zapytać o swoją BJ 2.0 DITD. Wyczytałem że trzeba sprawdzić luzy zaworowe co 30tys. km, byłem u mechanika ale jeden nie wie czy tam się daje jakies podkładki przy regulacji czy nie, a drugi mowi że są hydrauliczne i się nie reguluje. Moze ktoś mi powiedzieć jak naprawdę jest w BJ i jak je wyregulować to zrobię to chyba sam, bo do mechaników nie mam już cierpliwości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2004, 14:49
Posty: 564 (0/1)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 3BM
Mazda 6GH

Postprzez Riki » 5 paź 2009, 00:28

nor napisał(a):jeden nie wie czy tam się daje jakies podkładki przy regulacji czy nie, a drugi mowi że są hydrauliczne i się nie reguluje

<lol>

nor :) mówiąc w uproszczeniu... regulujesz śrubką i sprawdzasz szczelinomierzem.

Do tej operacji potrzebujesz:
– oryginalna uszczelka pokrywy zaworów (+ trochę silikonu – daje się na "zakrętach" pokrywy)
– 5szt. podkładek pod przelewy (nie muszą być ory ale muszą być nowe)
– klucze 10, 12 (jakoś tak :D)
– szczelinomierz
– trochę czasu bo silnik musi być zimyyy

Pozdrawiam M.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez krystof » 15 gru 2009, 16:59

a ja do tematu jeszcze mam pytanie:
– mój ulubiony mechanik potrzebuje momentów do skręcenia wtrysków i pokrywy zaworów – (jak zapewne wiecie ;) ) będzie mi zmieniał podkładki i nie ma pojęcia, jak potem wszystko poskręcać, można prosić?

pozdrov, Krystof
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez banasr » 15 gru 2009, 17:49

Co do mocowania wtrysków to wczoraj sprawdzałem w serwisie. Moment dokręcania w przedziale pomiędzy pięćdziesiąt kilka do sześćdziesięciu kilku Nm dokładnie nie pamiętam ale, średnio wyszło coś około 58-60 Nm, i ja tak będę skręcał bo właśnie mam rozkręcone. Co do pokrywy to nie sprawdzałem ale jutro jadę po uszczelkę to zapytam.
Pozdro dla wymieniaczy podkładek :D
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez krystof » 16 gru 2009, 09:59

banasr – to daj szybko znać, jeśli można, bo się to tej zmiany strasznie palę ;@)

a propos – jaki może być koszt? bo mi "mazda" powiedział, że 200, a "mój tani", że 400 (bo tyle bierze za land crousera i myśli, że pójdzie podobnie), pzdr, K.
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez banasr » 17 gru 2009, 23:13

Riki napisał(a):
nor napisał(a):jeden nie wie czy tam się daje jakies podkładki przy regulacji czy nie, a drugi mowi że są hydrauliczne i się nie reguluje

<lol>

nor :) mówiąc w uproszczeniu... regulujesz śrubką i sprawdzasz szczelinomierzem.

Do tej operacji potrzebujesz:
– oryginalna uszczelka pokrywy zaworów (+ trochę silikonu – daje się na "zakrętach" pokrywy)
– 5szt. podkładek pod przelewy (nie muszą być ory ale muszą być nowe)
– klucze 10, 12 (jakoś tak :D)
– szczelinomierz
– trochę czasu bo silnik musi być zimyyy

Pozdrawiam M.


A po ki grzyb 5 podkładka?
Chyba na wisiorek na lusterko.
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez banasr » 17 gru 2009, 23:17

krystof napisał(a):banasr – to daj szybko znać, jeśli można, bo się to tej zmiany strasznie palę ;@)

a propos – jaki może być koszt? bo mi "mazda" powiedział, że 200, a "mój tani", że 400 (bo tyle bierze za land crousera i myśli, że pójdzie podobnie), pzdr, K.


Sorki ale z tego podniecenia, że dostałem uszczelkę zapomniałem się zapytać. Ja dokręciłem na wyczucie. Mam nadzieję że dobrze bo narazie nie puszcza. Ważna sprawa dać silikon na załamaniach uszczelki.

PS. tu w 4 wypowiedzi znajdziesz odpowiedź
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=78560&sid=9d1b5a39ed4b92314f4ae36c5e2ae7cc
Pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez krystof » 18 gru 2009, 09:05

sękju :@)
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 15:41
Posty: 151
Skąd: 3miasto
Auto: mpv mr 2002 diesel

Postprzez sonsieno » 17 wrz 2010, 22:08

A jaki skutek może przynieść taka regulacja luzów zaworowych?? Wzrost mocy?? Cichsza praca??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez banasr » 21 wrz 2010, 19:20

otiks napisał(a):Obrazek

Zawory wydechowe mają krótszą dźwigienkę (oraz większą "szparę – 0,35)
zawory ssące są dłuższe (0,15mm)

Jeśli luz jest niewłaściwy to przechodzimy do kolejnego punktu:
3. luzujemy nakrętkę (2)
4. odkręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby nie dotykała zaworu poniżej niej i schowała się całkowicie w gnieździe w którym jest wkręcona.
Obrazek
5. luzujemy nakrętkę (4)
6. kręcimy śrubą regulacyjną (5) tak aby szczelinomierz został delikatnie przyciśnięty w miejscu pomiaru luzu
7. dokręcamy wstępnie nakrętkę (5)
8. dokręcamy śrubę regulacyjną (3) tak aby stykała się z zaworem
9. dokręcamy nakrętkę (2)
10. dociągamy nakrętkę (5)



Coś mi się wydaje, że w pkt. 7 i 10 zamiast (5) powinno być (4). <czarodziej>

Pozdro
Forumowicz
 
Od: 26 lip 2008, 14:13
Posty: 60
Skąd: Szczecin
Auto: 1. MAZDA MPV COMFORT
RP.2002
DIESEL MZR-CD
2. FORD B-MAX
RP. 2013
1.0 ECOBOOST 101KM

Postprzez brylek22 » 14 paź 2010, 17:54

banasr napisał(a):A po ki grzyb 5 podkładka?

Riki napisał(a):– 5szt. podkładek pod przelewy (nie muszą być ory ale muszą być nowe)

to jak z tymi podkładkami jest?
Czy w MZR-CD też takie są isię je wymienia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 11:58
Posty: 87
Skąd: BiałobrzegiRad/Sandomierz/ kiedyś był jeszcze Lublin
Auto: Mazda6 GY 2,0D 136kM 2004
Honda VFR 800 FI

Postprzez Rafcio.s » 18 paź 2010, 15:26

A jak jest z tymi 4 okraglymi uszczelkami w pokrywie zaworow, w ASO mi powiedzieli ze to integralna czesc pokrywy i nie wystepuje osobno. Bede mial zdejmowana pokrywe i nie wiem co teraz mam zrobic ?
Forumowicz
 
Od: 27 sie 2010, 10:18
Posty: 105
Skąd: Skarzysko-Kam
Auto: Mazda 6 MZR-CD 2003
Mazda 323F BA 1995

Postprzez Riki » 18 paź 2010, 22:25

brylek22 napisał(a):to jak z tymi podkładkami jest?
Czy w MZR-CD też takie są isię je wymienia?


W RF5C się nie wymienia, bo ich nie ma :) wyżej pisałem o DiTD a w CiTD są przelewy ale w RF7J (DPF)
banasr napisał(a):A po ki grzyb 5 podkładka?


Bo.... występuje pięć podkładek.....?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy