Czyszczenie EGR
a jak z osiągami i czy istnieje jakies niebezpieczeństwo poprzez ten zabieg??
Silnik nie zamula?? Ktoś pisał o błędach, ale po hard resecie już nie powracają
Wyczytałem ze kopcenie ustaje (o ile jest spowodowane wadliwym EGR) oraz ze zaoszczędza się na paliwie
Silnik nie zamula?? Ktoś pisał o błędach, ale po hard resecie już nie powracają
Wyczytałem ze kopcenie ustaje (o ile jest spowodowane wadliwym EGR) oraz ze zaoszczędza się na paliwie
- Od: 30 lip 2009, 11:01
- Posty: 1112
- Auto: m6
siwy1857 napisał(a):zaoszczędza się na paliwie
bujda na resorach
EGR ma być sprawny i tyle. Przerobiłem zaślepianie na swoim i wiem że to guzik daje.
Wymiana załatwiła problem.
nie, nic z tego.siwy1857 napisał(a):Wyczytałem ze kopcenie ustaje (o ile jest spowodowane wadliwym EGR) oraz ze zaoszczędza się na paliwie
kopcenie to efekt niepoprawnego stosunku paliwa do powietrza a zaslepienie ERG-a nie daje oczczednosci
w paliwie i nie spowoduje zaniechania do dymienia jesli np. wtryski itp.. sa niesprawne lub poprostu wyeksplatowane
-rola EGr-a jest inna a ma on nawet wplyw poprawny/korzystny (!) na przyspieszanie auta!
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):nie, nic z tego.siwy1857 napisał(a):Wyczytałem ze kopcenie ustaje (o ile jest spowodowane wadliwym EGR) oraz ze zaoszczędza się na paliwie
kopcenie to efekt niepoprawnego stosunku paliwa do powietrza a zaslepienie ERG-a nie daje oczczednosci
w paliwie i nie spowoduje zaniechania do dymienia jesli np. wtryski itp.. sa niesprawne lub poprostu wyeksplatowane
-rola EGr-a jest inna a ma on nawet wplyw poprawny/korzystny (!) na przyspieszanie auta!
pozdr.E.
widzę trzeba pytać na bieżąco, bo w poprzednich stronach co innego było pisane
dzięki!
- Od: 30 lip 2009, 11:01
- Posty: 1112
- Auto: m6
U mnie po wymianie EGRa zdecydowanie poprawiła się jazda na niskich obrotach.
Sam dół (do 2k) stał się mocniejszy.
Sam dół (do 2k) stał się mocniejszy.
rumunn95 napisał(a):sorki ale nie czaje to zassanie troszke spalin jest korzystne?
dla ekologów chyba EGR zasada działania jest w poradniku
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
bandit266 napisał(a):rumunn95 napisał(a):sorki ale nie czaje to zassanie troszke spalin jest korzystne?
dla ekologów chyba EGR zasada działania jest w poradniku
no nie tylko, bo podanie dawki spalin po cisnieniem (!) powoduje szybsze napelnienie cylindrow ,co przyspiesza procesy spalania, czyli parametry jezdne auta,
ponadto jak silnik jest zimny to taka dawka cieplych spalin go korzystnie podgrzewa..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Pomocy, bo chyba niechcacy sie wkopalem. Wbrew temu co na poczatku watku pisano ja nie mialem zadnych szpilek przy zaworze EGR tylko zwykle sruby. Zeby wymontowac EGR potrzebowalem okolo 30 sek.
Najpierw duza nakretka 36 potem te 2 srubki, ktore wyszly do konca.
(ku mojemu zaskoczeniu EGR byl juz zaslepiony)
Postanowilem wiec skrecic go bez zmian ale tu niespodzianka – dokrecajac LECIUTKO te 2 sruby najzwyczajniej je "przekrecilem" – obracaja sie i prawie wogole nie trzymaja zaworu...
Gdy je wyciagnalem mialy na gwincie pozostalosci po metalu – to nie one sie zerwaly tylko gwint tego w co byly wkrecane (nie wiem w co)
Macie pomysl jak sobe teraz poradzic....?
Najpierw duza nakretka 36 potem te 2 srubki, ktore wyszly do konca.
(ku mojemu zaskoczeniu EGR byl juz zaslepiony)
Postanowilem wiec skrecic go bez zmian ale tu niespodzianka – dokrecajac LECIUTKO te 2 sruby najzwyczajniej je "przekrecilem" – obracaja sie i prawie wogole nie trzymaja zaworu...
Gdy je wyciagnalem mialy na gwincie pozostalosci po metalu – to nie one sie zerwaly tylko gwint tego w co byly wkrecane (nie wiem w co)
Macie pomysl jak sobe teraz poradzic....?
- Od: 15 cze 2010, 20:33
- Posty: 26
- Skąd: Warszawa
- Auto: brak, ale chce kupic M6
grzybis napisał(a):....nie mialem zadnych szpilek przy zaworze EGR tylko zwykle sruby.....
dokrecajac LECIUTKO te 2 sruby najzwyczajniej je "przekrecilem" – obracaja sie i prawie wogole nie trzymaja zaworu......Macie pomysl jak sobe teraz poradzic....?
i do dlatego montowane sa am szpilik, aby zapobiec takiemu uszkodzeniu
i teraz albo wkrecic wiekszą wymiarowo szpilke lub srube lub napraw gwint przy pomocy systemu "heli-coil", czy jakos tam podobnie.
pozdr. E.
Ostatnio edytowano 17 wrz 2010, 17:38 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
i bardzo dobrze!
szerokości życzę, unikaj obrotów w zakresie 1500/min
i nie zamulaj!
pozdr.E
szerokości życzę, unikaj obrotów w zakresie 1500/min
i nie zamulaj!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Mam istotne pytanie odnośnie zaworu EGR. Wiadomo że czasem się zabrudzi, zatnie i trzeba go czyścić, ale... jak powinny wyglądać te zabrudzenia w "zdrowym" silniku?? Czy powinna to być sucha sadza?? Co jeśli w EGR jest "wilgotna" sadza??
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
sonsieno napisał(a):Mam istotne pytanie odnośnie zaworu EGR. Wiadomo że czasem się zabrudzi, zatnie i trzeba go czyścić, ale... jak powinny wyglądać te zabrudzenia w "zdrowym" silniku?? Czy powinna to być sucha sadza?? Co jeśli w EGR jest "wilgotna" sadza??
generalnie mokry Egr oznacza zaolejenie InterCooler, co z kolei oznacza spory przebieg bez czyszczenia lub wyeksplatowaną turbine..
nie należ się tym aż tak mocno przejmować, jeśli silnik nie kopci i ma moc.....
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
W mojej mazdzie 3 1.6 . D stwierdzono zawór egr do wymiany Cena z wymianą w salonie to 1800zł !!!
Znalazłem zawór tej samej firmy w sklepie przez intrnet podaję firmę http://www.bratford .pl za 600zł brutto z fakturą U mnie wymiana tego zaworu zajeła mi 15minut to czas nawet dla laika .Pan ztej firmy kuturalny gość zadzwonił do mnie bo są do mojego silnika dwa zawory różniące się wtyczką z i bez Na drugi dzień zawór był już u mnie Polecam nie ma co dłubać czyścić czy przerabiac. Za takie pieniądze tylko kupować i montować Co do serwisu to (przekleństwo) zdzierstwo 300% sami się proszą o spadek obrotów
Pozdrawiam
Znalazłem zawór tej samej firmy w sklepie przez intrnet podaję firmę http://www.bratford .pl za 600zł brutto z fakturą U mnie wymiana tego zaworu zajeła mi 15minut to czas nawet dla laika .Pan ztej firmy kuturalny gość zadzwonił do mnie bo są do mojego silnika dwa zawory różniące się wtyczką z i bez Na drugi dzień zawór był już u mnie Polecam nie ma co dłubać czyścić czy przerabiac. Za takie pieniądze tylko kupować i montować Co do serwisu to (przekleństwo) zdzierstwo 300% sami się proszą o spadek obrotów
Pozdrawiam
-
sawcio68
Wczoraj wyczyściłem EGR w mojej MPV. Samo odkręcenie banalnie proste tylko miejsca trochę mało. Tak jak tu pisano odkręcamy dużą śrubę na dolocie, a następnie szpilki, zastosowałem petent z dwiema nakrętkami tylko musiałem poszukać trochę cieńszych bo gwintu mało na szpilkach. Także EGR wyczyszczony nie zaślepiony no i tak mi się wydaje trochę teraz mniejszy dymek za mną.
- Od: 13 paź 2010, 18:20
- Posty: 102
- Skąd: Radom
- Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri
Witam!
Dopiszę się do tematu o EGR w MPV. Od dwóch tygodni mam zapalone kontrolki Check Eng oraz TCS. Po sczytaniu błędu wyszło, że coś jest nie tak z EGR – błąd P0406, "za wysoki poziom sygnału z czujnika A" czy coś podobnego. Silnik zachowuje się dobrze, nie kopci jakoś nadmiernie ani nie stracił mocy. Wczoraj wymieniałem też zawór SCV, bo miałem kłopoty z gaśnięciem i brakiem wolnych obrotów. Od wymiany jest dobrze – niestety, błąd EGR pozostał.
Jako że nie znalazłem w szukajce podpowiedzi, co zrobić w przypadku błędu P0406 – zwracam się do Szanownego Koleżeństwa o sugestie, co teraz mam robić? Rozbierać i czyścić EGR?
Kontrolki czasami się nie palą, szczególnie przy porannym uruchomieniu, ale wystarczy przejechać się z 5km i pozwolić spaść obrotom do circa 1.200 o/min, i kontrolki od razu się zapalają.
Any ideas?
Pozdrawiam
Bartek
Dopiszę się do tematu o EGR w MPV. Od dwóch tygodni mam zapalone kontrolki Check Eng oraz TCS. Po sczytaniu błędu wyszło, że coś jest nie tak z EGR – błąd P0406, "za wysoki poziom sygnału z czujnika A" czy coś podobnego. Silnik zachowuje się dobrze, nie kopci jakoś nadmiernie ani nie stracił mocy. Wczoraj wymieniałem też zawór SCV, bo miałem kłopoty z gaśnięciem i brakiem wolnych obrotów. Od wymiany jest dobrze – niestety, błąd EGR pozostał.
Jako że nie znalazłem w szukajce podpowiedzi, co zrobić w przypadku błędu P0406 – zwracam się do Szanownego Koleżeństwa o sugestie, co teraz mam robić? Rozbierać i czyścić EGR?
Kontrolki czasami się nie palą, szczególnie przy porannym uruchomieniu, ale wystarczy przejechać się z 5km i pozwolić spaść obrotom do circa 1.200 o/min, i kontrolki od razu się zapalają.
Any ideas?
Pozdrawiam
Bartek
bchmiel napisał(a):... Rozbierać i czyścić EGR?
...
tak!no a jak to nie pomoze, to go wymien!
zapalenie się kontrolek powoduje, że silnik chodzi w trybie awaryjnym przez co ma mniejszą moc i więcej pali ON, ponadto chodzi troche głośniej.
miałem podobne problemy z identycznym błędem (może on mieć kilkanaście przyczyn! )
w poprzednim aucie, ale problem tkwił w uszkodzonym przewodzie instalacji elektr. i cyzszczenia EGra nic u mnie nie zmieniały, a tobie polecam to uczynić, absolutnie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości