Czyszczenie EGR

Postprzez s i w y » 7 wrz 2010, 19:36

a jak z osiągami i czy istnieje jakies niebezpieczeństwo poprzez ten zabieg??
Silnik nie zamula?? Ktoś pisał o błędach, ale po hard resecie już nie powracają ;)
Wyczytałem ze kopcenie ustaje (o ile jest spowodowane wadliwym EGR) oraz ze zaoszczędza się na paliwie ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Grzyby » 8 wrz 2010, 11:11

siwy1857 napisał(a):zaoszczędza się na paliwie

bujda na resorach

EGR ma być sprawny i tyle. Przerobiłem zaślepianie na swoim i wiem że to guzik daje.
Wymiana załatwiła problem.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Enduro » 8 wrz 2010, 13:51

siwy1857 napisał(a):Wyczytałem ze kopcenie ustaje (o ile jest spowodowane wadliwym EGR) oraz ze zaoszczędza się na paliwie ;)
nie, nic z tego.
kopcenie to efekt niepoprawnego stosunku paliwa do powietrza a zaslepienie ERG-a nie daje oczczednosci
w paliwie i nie spowoduje zaniechania do dymienia jesli np. wtryski itp.. sa niesprawne lub poprostu wyeksplatowane
-rola EGr-a jest inna a ma on nawet wplyw poprawny/korzystny (!) na przyspieszanie auta!
pozdr.E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez s i w y » 8 wrz 2010, 14:05

Enduro napisał(a):
siwy1857 napisał(a):Wyczytałem ze kopcenie ustaje (o ile jest spowodowane wadliwym EGR) oraz ze zaoszczędza się na paliwie ;)
nie, nic z tego.
kopcenie to efekt niepoprawnego stosunku paliwa do powietrza a zaslepienie ERG-a nie daje oczczednosci
w paliwie i nie spowoduje zaniechania do dymienia jesli np. wtryski itp.. sa niesprawne lub poprostu wyeksplatowane
-rola EGr-a jest inna a ma on nawet wplyw poprawny/korzystny (!) na przyspieszanie auta!
pozdr.E.


widzę trzeba pytać na bieżąco, bo w poprzednich stronach co innego było pisane :)
dzięki!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 lip 2009, 11:01
Posty: 1112
Auto: m6

Postprzez Grzyby » 8 wrz 2010, 14:09

U mnie po wymianie EGRa zdecydowanie poprawiła się jazda na niskich obrotach.
Sam dół (do 2k) stał się mocniejszy.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez rumunn95 » 8 wrz 2010, 18:08

sorki ale nie czaje to zassanie troszke spalin jest korzystne?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez Bandit » 8 wrz 2010, 18:45

rumunn95 napisał(a):sorki ale nie czaje to zassanie troszke spalin jest korzystne?

dla ekologów chyba <diabełek> EGR zasada działania jest w poradniku
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4424 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez Enduro » 8 wrz 2010, 18:55

bandit266 napisał(a):
rumunn95 napisał(a):sorki ale nie czaje to zassanie troszke spalin jest korzystne?

dla ekologów chyba <diabełek> EGR zasada działania jest w poradniku

no nie tylko, bo podanie dawki spalin po cisnieniem (!) powoduje szybsze napelnienie cylindrow ,co przyspiesza procesy spalania, czyli parametry jezdne auta,
ponadto jak silnik jest zimny to taka dawka cieplych spalin go korzystnie podgrzewa..
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzybis » 15 wrz 2010, 21:29

Pomocy, bo chyba niechcacy sie wkopalem. Wbrew temu co na poczatku watku pisano ja nie mialem zadnych szpilek przy zaworze EGR tylko zwykle sruby. Zeby wymontowac EGR potrzebowalem okolo 30 sek.
Najpierw duza nakretka 36 potem te 2 srubki, ktore wyszly do konca.
(ku mojemu zaskoczeniu EGR byl juz zaslepiony)
Postanowilem wiec skrecic go bez zmian ale tu niespodzianka – dokrecajac LECIUTKO te 2 sruby najzwyczajniej je "przekrecilem" – obracaja sie i prawie wogole nie trzymaja zaworu...
Gdy je wyciagnalem mialy na gwincie pozostalosci po metalu – to nie one sie zerwaly tylko gwint tego w co byly wkrecane (nie wiem w co)
Macie pomysl jak sobe teraz poradzic....?
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 20:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez Enduro » 15 wrz 2010, 21:46

grzybis napisał(a):....nie mialem zadnych szpilek przy zaworze EGR tylko zwykle sruby.....
dokrecajac LECIUTKO te 2 sruby najzwyczajniej je "przekrecilem" – obracaja sie i prawie wogole nie trzymaja zaworu......Macie pomysl jak sobe teraz poradzic....?

i do dlatego montowane sa am szpilik, aby zapobiec takiemu uszkodzeniu
i teraz albo wkrecic wiekszą wymiarowo szpilke lub srube lub napraw gwint przy pomocy systemu "heli-coil", czy jakos tam podobnie.
pozdr. E.
Ostatnio edytowano 17 wrz 2010, 17:38 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez grzybis » 17 wrz 2010, 15:57

Dzieki Enduro, zastosowalem Helicoil, zamiast srub wstawilem tez szpili tak na przyszlosc.
PS. Usunalem zaslepke w EGR, nie moge oprzec sie wrazeniu ze jest teraz lepiej.
Początkujący
 
Od: 15 cze 2010, 20:33
Posty: 26
Skąd: Warszawa
Auto: brak, ale chce kupic M6

Postprzez Enduro » 17 wrz 2010, 17:39

i bardzo dobrze!
szerokości życzę, unikaj obrotów w zakresie 1500/min
i nie zamulaj!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez sonsieno » 18 kwi 2011, 23:40

Mam istotne pytanie odnośnie zaworu EGR. Wiadomo że czasem się zabrudzi, zatnie i trzeba go czyścić, ale... jak powinny wyglądać te zabrudzenia w "zdrowym" silniku?? Czy powinna to być sucha sadza?? Co jeśli w EGR jest "wilgotna" sadza??
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez Enduro » 19 kwi 2011, 00:10

sonsieno napisał(a):Mam istotne pytanie odnośnie zaworu EGR. Wiadomo że czasem się zabrudzi, zatnie i trzeba go czyścić, ale... jak powinny wyglądać te zabrudzenia w "zdrowym" silniku?? Czy powinna to być sucha sadza?? Co jeśli w EGR jest "wilgotna" sadza??

generalnie mokry Egr oznacza zaolejenie InterCooler, co z kolei oznacza spory przebieg bez czyszczenia lub wyeksplatowaną turbine..
nie należ się tym aż tak mocno przejmować, jeśli silnik nie kopci i ma moc.....
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez DJStonka2 » 5 maja 2011, 16:50

A co jeśli zawór EGR jest "wilgotny-coś jak olej" a silnik KOPCI i stracił przyspieszenie ???

Proszę o jakąś pomoc bo dopiero co kupiłem MPV 2003r CiTD
Adam Sośnica – wodzirej
606-327-269
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 kwi 2011, 20:51
Posty: 4
Skąd: Kalety k/Częstochowy
Auto: MAZDA MPV 2003 2.0 CiTD

Postprzez bieski » 5 maja 2011, 17:24

DJStonka2 napisał(a):Proszę o jakąś pomoc bo dopiero co kupiłem MPV 2003r CiTD


Z racji tego ze masz blisko to polecam www.mazvagtech.pl . Tam ci doprowadzą silnik do ładu.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez sawcio68 » 11 maja 2011, 14:07

W mojej mazdzie 3 1.6 . D stwierdzono zawór egr do wymiany Cena z wymianą w salonie to 1800zł !!!!!
Znalazłem zawór tej samej firmy w sklepie przez intrnet podaję firmę http://www.bratford .pl za 600zł brutto z fakturą U mnie wymiana tego zaworu zajeła mi 15minut to czas nawet dla laika .Pan ztej firmy kuturalny gość zadzwonił do mnie bo są do mojego silnika dwa zawory różniące się wtyczką z i bez Na drugi dzień zawór był już u mnie Polecam nie ma co dłubać czyścić czy przerabiac. Za takie pieniądze tylko kupować i montować Co do serwisu to (przekleństwo) zdzierstwo 300% <glupek2> sami się proszą o spadek obrotów
Pozdrawiam ;P
sawcio68
 

Postprzez Nimrod-PW » 12 maja 2011, 22:22

Wczoraj wyczyściłem EGR w mojej MPV. Samo odkręcenie banalnie proste tylko miejsca trochę mało. Tak jak tu pisano odkręcamy dużą śrubę na dolocie, a następnie szpilki, zastosowałem petent z dwiema nakrętkami tylko musiałem poszukać trochę cieńszych bo gwintu mało na szpilkach. Także EGR wyczyszczony nie zaślepiony no i tak mi się wydaje trochę teraz mniejszy dymek za mną.
Forumowicz
 
Od: 13 paź 2010, 18:20
Posty: 102
Skąd: Radom
Auto: Mazda MPV 2003, 2.0Diesel Karakuri

Postprzez bchmiel » 27 maja 2011, 11:13

Witam!
Dopiszę się do tematu o EGR w MPV. Od dwóch tygodni mam zapalone kontrolki Check Eng oraz TCS. Po sczytaniu błędu wyszło, że coś jest nie tak z EGR – błąd P0406, "za wysoki poziom sygnału z czujnika A" czy coś podobnego. Silnik zachowuje się dobrze, nie kopci jakoś nadmiernie ani nie stracił mocy. Wczoraj wymieniałem też zawór SCV, bo miałem kłopoty z gaśnięciem i brakiem wolnych obrotów. Od wymiany jest dobrze – niestety, błąd EGR pozostał.

Jako że nie znalazłem w szukajce podpowiedzi, co zrobić w przypadku błędu P0406 – zwracam się do Szanownego Koleżeństwa o sugestie, co teraz mam robić? Rozbierać i czyścić EGR?
Kontrolki czasami się nie palą, szczególnie przy porannym uruchomieniu, ale wystarczy przejechać się z 5km i pozwolić spaść obrotom do circa 1.200 o/min, i kontrolki od razu się zapalają.

Any ideas?

Pozdrawiam
Bartek
Forumowicz
 
Od: 6 lip 2009, 14:58
Posty: 61 (0/1)
Auto: Mazda MPV 04 diesel

Postprzez Enduro » 27 maja 2011, 11:24

bchmiel napisał(a):... Rozbierać i czyścić EGR?
...

tak!no a jak to nie pomoze, to go wymien!
zapalenie się kontrolek powoduje, że silnik chodzi w trybie awaryjnym przez co ma mniejszą moc i więcej pali ON, ponadto chodzi troche głośniej.
miałem podobne problemy z identycznym błędem (może on mieć kilkanaście przyczyn! <glupek2> )
w poprzednim aucie, ale problem tkwił w uszkodzonym przewodzie instalacji elektr. i cyzszczenia EGra nic u mnie nie zmieniały, a tobie polecam to uczynić, absolutnie.
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy