A który z poniższych błędów...
===DTC C1119===
===DTC B2450-FF===
===DTC P0113-FF===
===DTC P0102-FF===
...spowodowałby wyłączenie silnika podczas jazdy, bez możliwości ponownego uruchomienia?
Błędy 113 i 102 związane są z przepływomierzem. Wtyczkę od przepływomierza odpinałem, wymieniając filtr powietrza i filtr paliwa (już po awarii). W logu z programu jest wymieniona przyczyna błędu: "czujnik był wcześniej odłączony". Nie wiem czy powinienem kasować te błędy programem, czy próbować czyścić przepływomierz i sprawdzać przewody. Czy jak skasuję te błędy to one już się nie pokażą, nawet jeśli uszkodzenie będzie nadal?
Czy gdyby zerwał się pasek rozrządu to program pokazałby taki błąd?
Odpiąłem wężyk przy filtrze paliwa i żadne paliwo z baku tam nie dociera podczas kręcenia rozrusznikiem. Nie wiem czy pompa paliwowa zmarła, czy system ją odłączył z okazji innej awarii?
Mam wrażenie, że rozrusznik kręci szybciej i z mniejszymi oporami (tak jakby nie musiał pokonywać kompresji w silniku).
Czy łatwo jest sprawdzić obecność paska rozrządu?
Wyłączenie silnika podczas jazdy, bez możliwości ponownego uruch
Strona 1 z 1
Grubsza sprawa, błędy można usunąć bo niektóre zostają w pamięci ECU pomimo że aktualnie nie występują, lecz czasem są pomocne w rozpoznawaniu dolegliwości. Pokażą się ponownie gdy ECU znowu zarejestruje anomalie we wskazaniach z tych elementów, nie orientuje się dokładnie jak to jest w dieslu ale w benzynie pompka powinna ruszać albo po przekreceniu stacyjki albo w pozycji rozruchu. Jeśli paliwo nie dociera do silnika to będzie kręcił wyraźnie z mniejszymi oporami bo będzie sprezal tylko powietrze, musisz zatem sprawdzić pompę czy nie wyzionela ducha. Pasek rozrządu masz zapewne za plastikowa obudowa z boku silnika zapewne po jego lewej stronie jak patrzysz pod maskę. Sprawdź wcześniej czy pompka ma zasilanie może bezpiecznik obwodu się zjara
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Bezpieczniki i przekaźniki sprawdziłem wszystkie, wewnątrz i pod maską. Przy włączeniu zapłonu słychać przekaźnik pod maską, ale nie słychać krótkiego dźwięku pompy, nawet po przyłożeniu ucha między fotele.
Problem w tym, że ja nie pamiętam czy kiedykolwiek było to słychać.
Pamiętam, że w Lagunie było słychać przy włączeniu zapłonu, a w Maździe?
Może jakiś użytkownik diesla by posłuchał i napisał.
Gdzieś na naszym forum wyczytałem, że można odchylić osłonę rozrządu i zobaczyć czy jest pasek.
Może ktoś opisałby dokładniej jak to zrobić?
Bo program z Elmem chyba nie potrafi pokazać takiego błędu.
Następny czas dla MPV mam w sobotnie popołudnie i w niedzielę. Bardzo proszę do tego czasu o jakieś sugestie.
Dzięki za dotychczasową pomoc.
Problem w tym, że ja nie pamiętam czy kiedykolwiek było to słychać.
Pamiętam, że w Lagunie było słychać przy włączeniu zapłonu, a w Maździe?
Może jakiś użytkownik diesla by posłuchał i napisał.
Gdzieś na naszym forum wyczytałem, że można odchylić osłonę rozrządu i zobaczyć czy jest pasek.
Może ktoś opisałby dokładniej jak to zrobić?
Bo program z Elmem chyba nie potrafi pokazać takiego błędu.
Następny czas dla MPV mam w sobotnie popołudnie i w niedzielę. Bardzo proszę do tego czasu o jakieś sugestie.
Dzięki za dotychczasową pomoc.
- Od: 7 kwi 2008, 22:33
- Posty: 26
- Skąd: Płock
- Auto: MPV LW 2.0D 2005
trzeba dogrzebać się do kryzy zbiornika paliwa i zbadać czy dochodzi napięcie do pompki jeśli tak to sprawdzić czy sama pompka działa, w sensie czy jęczy w domyśle ze pompuje, dalej sprawdzić filtr może jest zawalony syfem, ewentualnie sprawdzić przewody paliwowe czy są drożne. Zdarza się że sam przekaźnik się wypala jeżeli pompa normalnie pracuje to styki robocze nie są wypalone ale sam spotkałem się z przypadkiem nadpalenia wewnątrz obudowy przekaźnika przewodu do cewki i sytuacji wyglądała tak ze na dziurach traciło połaczenie i samochód gasł i nawet mechanicy rozkładali ręce
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Dzięki za pomoc, Garbage.
Jednak to pasek rozrządu. Odkręciłem dwie śruby z plastikowej obudowy paska i odchyliłem obudowę. Widać tylko zęby. Mam nadzieję, że słusznie kombinuję, bo może tu mają być zęby, a pasek jest gdzieś niżej?
Myślę, że pompa paliwowa została wyłączona przez system, chyba, że pechowo mam dwie awarie?
Ciekawe czy coś złego się stało w związku z zerwaniem paska? Czy ktoś miał taką awarię w MZR-CD? Wyłączenie silnika podczas jazdy odbyło się bezgłośnie.
Zrobiłem jeszcze zdjęcia silnika i jedno z czterech "kółek" jest mokre. Czy to w związku z awarią czy coś działo się wcześniej?
Na razie wyczytałem, że powinienem kupić pasek, napinacz, pompę wody no i znaleźć warsztat, w którym mi to zrobią.
Jednak to pasek rozrządu. Odkręciłem dwie śruby z plastikowej obudowy paska i odchyliłem obudowę. Widać tylko zęby. Mam nadzieję, że słusznie kombinuję, bo może tu mają być zęby, a pasek jest gdzieś niżej?
Myślę, że pompa paliwowa została wyłączona przez system, chyba, że pechowo mam dwie awarie?
Ciekawe czy coś złego się stało w związku z zerwaniem paska? Czy ktoś miał taką awarię w MZR-CD? Wyłączenie silnika podczas jazdy odbyło się bezgłośnie.
Zrobiłem jeszcze zdjęcia silnika i jedno z czterech "kółek" jest mokre. Czy to w związku z awarią czy coś działo się wcześniej?
Na razie wyczytałem, że powinienem kupić pasek, napinacz, pompę wody no i znaleźć warsztat, w którym mi to zrobią.
- Od: 7 kwi 2008, 22:33
- Posty: 26
- Skąd: Płock
- Auto: MPV LW 2.0D 2005
muzygog napisał(a):Ciekawe czy coś złego się stało w związku z zerwaniem paska?
nie wiem jak w MZR-CD ale przynajmniej starsze konstrukcje są bezkolizyjne
muzygog napisał(a):Zrobiłem jeszcze zdjęcia silnika i jedno z czterech "kółek" jest mokre. Czy to w związku z awarią czy coś działo się wcześniej?
to wygląda na nieszczelną pokrywkę jednego wtryskiwacza, ewentualnie jakiś wyciek z powrotu paliwa ale jak zotał ciemny nalot to wskazuje zdecydowanie na olej
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
dobra, dobra a jakie rozwiązanie zagadki? W mojej podobny problem. Mazda stoi w Niemczech już dobry miesiąc i czeka na lawetę bo akurat urlopy...
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość