MZR-CD – diagnoza układu podciśnienia

Postprzez geemfoki » 30 cze 2011, 09:55

Gdzie jest PCM control relay – przekażnik ??????????????????????
Początkujący
 
Od: 26 cze 2011, 22:10
Posty: 14

Postprzez geemfoki » 30 cze 2011, 14:14

Znalazłem mam tego gościa PCM control relay!!!
teraz ostro do roboty
Początkujący
 
Od: 26 cze 2011, 22:10
Posty: 14

Postprzez geemfoki » 4 lip 2011, 13:09

Problem wyeliminowany.
Jeżeli nie dochodzi napięcie na sterowniki (elektrozawory/solenoidy) a układ podciśnienia jest szczelny to jest wynikiem braku właściwego parametru; powietrza, ciśnienia, temperatury.
Do wymiany może być filtr powietrza, do przeczyszczenia układ intercoolera, czujnik temperatury itp.
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 26 cze 2011, 22:10
Posty: 14

Postprzez eszo67 » 13 wrz 2011, 20:03

Koledzy zapytam tu bo jest napisane o tych filterkach.Chodzi mi o ten filterek przy vacum pompie ktory puszcza powietrze w jedna strone,jaka ma byc jego droznosc jak delikatnie w niego dmucham jest drozny jak mocniej to jest jakby przytkany.jak ma byc. :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez eszo67 » 14 wrz 2011, 12:37

cisza :(
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez myqel » 14 wrz 2011, 13:36

Hej, zaworek/filterek ma byc drozny i przedewszystkim ma dzialac "zwrotnie", czyli blokowac w jedna a puszczac w druga strone powietrze. Jesli z trudem przez niego "dmuchasz" to jest do wymiany.

pozdr. MQL
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez eszo67 » 14 wrz 2011, 22:28

Dzieki myqel przeplucze go delikatnie benzyna ekstrakcyjna a jak nie pomoze trzeba szukac drugi tylko gdzie pomijajac ASO. :)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez jozim » 15 wrz 2011, 13:23

Witam
Mój problem polega na tym że podczas wciśnięcia pedału gazu w podłogę auto podczas przyśpieszania ma spadki mocy, czyli nie przyśpiesza jednostajnie (szczególnie odczuwalne jest to na piątym biegu).
Podczas mojej obserwacji zauważyłem, że na ciśnienie doładowania nie ma w moim aucie tolerancji.
Objawia się to w następujący sposób:
Jak czujnik ciśnienia doładowania zarejestruje zbyt duże ciśnienie to PCM od razu zmienia geometrię kierownic turbiny – wtedy jest spadek mocy i po chwili znowu zmienia geometrię, gdyż jest zbyt niskie ciśnienie doładowania – wtedy mam przyrost mocy.
Pytałem już o to na forum i ktoś mi sugerował, że mogę mieć coś z oprogramowaniem PCM-a.
Czy miał ktoś podobny problem? A może tak ma być? Czy mam szukać usterki w tych filterkach lub zaworkach podciśnieniowych?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez myqel » 15 wrz 2011, 18:06

Witam, opowiem moj przypadek mysle ze warty uwagi. Od samego poczatku jak zakupilem autko byl problem z "dolem" baz znaczenia na temp silnika, samochod jechal i mial moc ale reakcja na gaz byla dopiero jak trzymalem obr. generalnie z pod swiatel ruszyc zrywnie sie nie dalo, jak sie rozbujal to dopiero szedl co bylo potwierdzone na hamowni. Przez ponad rok sprawdzilem/wymienilem/wyczyscilem wszystko co zwiazane z tym tematem na forum, nie bede wymienial i wreszcie przez przypadek rozwiazalem problem calkowicie go eliminujac. Nigdy nie sadzilem ze ta mazda moze tak blyskawiczeni reagowac na muskanie gazu – doslownie! i to juz od 1000obr. Na forum nie znalazlem rozwiazania mego przypadku a jesli jest to przepraszam za jednak slabe szukanie.

A teraz powod: POTENCJOMETR przy pedale gazu – taki wciskany. Juz od dawna wiedzialem ze ma wplyw na reakcje gazu i przyspieszanie i jego dokrecanie lub odkrecanie ma znaczenia. Ale nie mozna tej czynnosci robic bez ograniczen bo odrazu wyskoczy blad ktory kasujemy wylaczajac motor. Ja wkoncu wymienilem caly potencjomentr na sprawny, chwila strojenia i nie to auto, jezdze juz 3 dzien z bananem na gebie :)

pozdrawiam Michal
Ostatnio edytowano 23 wrz 2011, 23:01 przez myqel, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez lukaszula » 23 wrz 2011, 21:30

Witam mam pytanie otóż wężyk podciśnienia z pompy idzie do elektrozaworu a później do turbiny w tym elektro zaworze patrząc od strony przedniej szyby jest pokrętło na płaski wkrętak czym tam sie reguluje. Elektro zawór znajduje sie praktycznie na pompie vacum
pokręciłem tym i teraz tak jakby silnik nie miał siły słabo sie zbierał i kopci wydaje mi sie ze nie załancza sie turbo. Czy to przyczyna jest to ze pokreciłem tym czy cos ninnego? Jak to trzeba ustawić?Mazda 6 Cidt 121 km

ps Kręciłem tym przez przypadek poniewarz jak auto kupiłem ułamane było jedno wyjście do wężyka i zasmarowane silikonem po jakims czasie silikon puścił i musiałem wyskrzybać ten silikon i zrobić to lepiej czyli nagwintować mała rureczke i wkęcic tam na kleju tez trzyna dobrze z tym że poruszyłem tym pokretłem od przodu.
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez Hubix » 23 wrz 2011, 22:49

Ja np. miałem regenerowane turbo. Wbrew opinii przejechałem 21 tys km i nic się nie dzieje.

Od 80-120km/h na piątce auto buja się w 11s.
Do setki poniżej 10s.

Wszyscy piszą, że silnik idzie już od 1800 obrotów. U mnie od jakichś 2150. Przyspieszenie ma naprawdę dobre, odnoszę wrażenie, że ma więcej koni niż 136 tylko ciągnie niby od wyższych obrotów. Miałem porównanie z Seatem Leonem 1,9 TDI 110 koni i w sumie nie było co porównywać <czarodziej>

Pojadę na hamownię po wypłacie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez lukaszula » 24 wrz 2011, 20:02

I nikt nie wie co z regulacją tego elekrtozaworu który opisywałem wyżej?
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez eszo67 » 24 wrz 2011, 23:10

Lukaszula ja dzisiaj szukalem tej regulacji i <dupa> zrob fote.
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2010, 17:35
Posty: 222
Skąd: chelm-Zomergem
Auto: M6 Hatchback MZR-CD 136HP 2005r.

Postprzez lukaszula » 25 wrz 2011, 10:49

niestety nie mam jak zrobić foty bo auto u mechanika to pokrętło jest od strony przedniej szyby czyli od tej strony co wchodzą te 2 wężyki z tym że wężyki wchodza od spodu a pokrętło jest taj jakby od czoła nie widać go bo tam jest tajaby śrubka która wkręca się w ten elektrozawór jak ja wykreciłem całkiem to w środku po bokach są2 czpienie na sprężynce i wkręcając ta śróbke popychamy je. Ja tak to rozumuje i teraz pytanie czy tym sie rególuje przepłym podciśnienia na turbine i przez to brak mocy i kopcenie?
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez myqel » 25 wrz 2011, 11:28

Witam, ta srubka jest zatopiona w silikonie i jej normalnie nie widac. Reguluje ona ilosc przeplywanego pow. przez elektrozawor. Jesli pokreciles sruba to albo odciales calkiem doplyw zasysanego pow. do sterowania kierownicami turbo albo odwrotnie ciegno jest caly czas wciagane i defakto eletrozawor nie spelnia swego zadania. Ale skoro piszesz ze nie masz "mocy" to pewnie odciales podcisnienie. Sprawdz czy przy odpalaniu silnika ciegno idzie w gore czy tez stoi w miejscu. Ciezko Ci to bedzie ustawic do poz. wyjsciowej. Na przyszlosc przed majsterkowaniem zaznacz pisakiem oryginalne ustawienie.

pozdr. MQL
Forumowicz
 
Od: 25 maja 2010, 13:08
Posty: 30 (0/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2003 2,0 MZR-CD kombi 136KM

Postprzez lukaszula » 25 wrz 2011, 12:40

czyli ustawienie tego polega na próbach typu przekrecic troche i sprawdzić jak sie zbiera czy jest jakies urzadzenie komputer co by pomógł w ustawieniu?
Forumowicz
 
Od: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 33
Skąd: Busko Zdrój - Kielce
Auto: Mazda 6 2.0 CiDT 121Km 2004r.

Postprzez HARY66 » 15 gru 2011, 01:18

Sprawa dotyczy M6 2004 121km,
Diagnostyka komputerowa nie wykazała zadnych błędów.
Układ podciśnieniowy sprawdzony, żadnych nieszczelnośći, filterki ok.
A teraz co jej dolega:
mazda zbiera się od 1,7 tys obr do ok 3,2 tyś obrotów, potem już brakuje mocy,
po włączeniu silnika cięgno od kierownicy turbo idzie w strone gruszki turba i zostaje w położeniu wyciągnietym, nawet jak daje się gazu to nie powraca.
Jak zdejmę podciśnienie z gruszki turbo to mazda do 3tys obr jest mułowata a powyżej 3.5tyś obrotów dostaje sporego kopa dochodząć prawie do czerwonego pola.
Chciałem ominąć elektrozawór sterujący turbo ale nie wiem który to jest.
Prosze o jakieś sugestie, porady lub cokolwiek co mogło by mi w jakiś sposób naświetlić sprawe.
Początkujący
 
Od: 17 paź 2011, 00:14
Posty: 22
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda6 GY 121KM

Postprzez jozim » 19 gru 2011, 13:34

HARY66 napisał(a):Diagnostyka komputerowa nie wykazała zadnych błędów.

No i jak zwykle diagnostyka komputerowa ogranicza się tylko do odczytania błędów. Ten model Mazdy jest wyposażony w czujnik ciśnienia doładowania i podłączając się pode kompa można uruchomić opcję, która to pokaże jakie ciśnienie doładowania oczekuje PCM od turbiny i jakie jest rzeczywiście w danym momencie obrotowym. Zdarza się że niektóre spolszczone wersje oprogramowania diagnostycznego mają okrojoną wersje, ale dla większości majstrów uruchomienie powyżej opisanej opcji to szczyt marzeń i umiejętności.
HARY66 napisał(a):po włączeniu silnika cięgno od kierownicy turbo idzie w strone gruszki turba i zostaje w położeniu wyciągnietym, nawet jak daje się gazu to nie powraca.

Jeżeli jest tak jak opisujesz powyżej to bardzo niedobrze, gdyż wówczas geometria turbiny nieustannie wprawia wirnik w maksymalny ruch o obrotowy.
Przyczyn tej usterki może być kilka, więc zacznij diagnozować i naprawiać od tych bez wkładu finansowego:
– Na początek sprawdź czy zawór wastegate (gruszkę) masz podłączony pod właściwą rurkę za pokrywą zaworową. Powinien łączyć się z dłuższą rurką, a jeżeli ktoś połączył go z krótszą to masz rozwiązanie swojego problemu.
– Po zalogowaniu się na tej stronie "allmazda.net" pod tymi linkami ukaże się tobie układ podciśnieniowy i jego prawidłowe podłączenie z turbiną i vacuum pompą;
http://allmazda.net/parts/MAZDA%206/AEGA08/K2/1370C/
http://allmazda.net/parts/MAZDA%206/AEGA08/K2/1300C/
http://allmazda.net/parts/MAZDA%206/AEGA08/K2/1312A/
http://allmazda.net/parts/MAZDA%206/AEG ... A/2G31271/
– Również uszkodzeniu mógł ulec czujnik ciśnienia doładowania. Jak coś to mam taki, pisz na PW
– Jedną z rzeczy co może się przyczyniać do występowania tego typu usterki to solenoid, który steruje geometrią turbiny poprzez sygnał z PCM-a.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2011, 22:45
Posty: 65
Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r

Postprzez Hubix » 19 gru 2011, 18:40

Silnik zbiera się od 1700 RPM ?

U mnie od 2200 dostaje buta.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez HARY66 » 19 gru 2011, 21:19

[quote="jozim] ......jakie ciśnienie doładowania oczekuje PCM od turbiny i jakie jest rzeczywiście w danym momencie obrotowym.......[/quote]

Po ponownym podłączeniu pod kompa okazało się ze ćiśnienie rzeczywiste jest takie jakie oczekuje PCM . Co jest troche dziwne.
Po odpięciu cięgna od kierownicy turbo, dzwignia ma spory opór i nie chodzi w pełnym zakresie.
Można ją co prawda przesunąć min-max ale samymi palcami jest to raczej niemożliwe.

Czyli zaczynam od czyszczenia turbiny.

Dziekuje "jozim" za link do świetnej stronki <spoko> bardzo się przydała
Początkujący
 
Od: 17 paź 2011, 00:14
Posty: 22
Skąd: LUBLIN
Auto: Mazda6 GY 121KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy