Czyszczenie EGR

Postprzez dkowal91 » 1 maja 2016, 19:45

ehh... no przepraszam błąd wielkości liter... fakt powód czepiania się... Jednak problem nie został rozwiązany...
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 12:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez Dark_Mat » 20 sie 2016, 11:56

Hej,
Mam małe pytanie – przymierzam się do wyczyszczenia EGR, choć poważnie zastanawiam się nad jego zaślepieniem. Czy po zaślepieniu EGR trzeba zmieniać coś w ECU?
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Postprzez Yard » 21 sie 2016, 15:17

Nie trzeba.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez xANDy » 22 sie 2016, 11:23

dkowal91 napisał(a):Dziś sobota tydzień czasu od czyszczenia zaworu znowu tyrkocze, jakieś pomysły??

Taka jest jego natura – i nie chodzi wcale o jego czyszczenie. Po prostu tyrkocze ale działa i to był najważniejszy wyznacznik jego przestawienia w porównaniu do DiTD (w RF5 jest po skosie, w RF2/3/4 był pionowo).
Wyciera się żeliwny korpus (w wyniku naprężeń termicznych) co skutkuje luzem, który powoduje terkotanie trzpienia, bo ma za dużo wolnego miejsca. Trzeba by wymienić korpus, żeby pozbyć się terkotania albo rozszerzyć oryginalny korpus i wcisnąć tuleję z innego materiału. Możliwości "zabawy" jest mnóstwo.

Generalnie – egr w RF5 działa zazwyczaj bez szczególnych problemów (z terkotaniem ubocznym). Jeśli popatrzysz na wiele innych jednostek diesla innych producentów to EGR jest problemem ogólnoświatowym. Po prostu nie ma na to żadnego idealnego rozwiązania. To "ustrojstwo" było, jest i pewnie jeszcze długo będzie problemem w każdym dieslu.
Wiele dziś mechanizmów recyrkulacji spalin jest oparte na silniku krokowym – jego wymiana kosztuje kilka stów (6-9 zazwyczaj). W wielu przypadkach jego zatarcie powoduje rozładowanie akumulatora do zera i problemy z jakimkolwiek uruchomieniem silnika (laweta, serwis, programowanie komputera nawet). Takie mam doświadczenia z czasów "bycia mechanikiem"

Nasz tylko terkocze. To taki patent mazdy :) Trzeba polubić i tyle

Dopisano 22 sie 2016 11:23:

dkowal91 napisał(a):Dziś sobota tydzień czasu od czyszczenia zaworu znowu tyrkocze, jakieś pomysły??

Taka jest jego natura – i nie chodzi wcale o jego czyszczenie. Po prostu tyrkocze ale działa i to był najważniejszy wyznacznik jego przestawienia w porównaniu do DiTD (w RF5 jest po skosie, w RF2/3/4 był pionowo).
Wyciera się żeliwny korpus (w wyniku naprężeń termicznych) co skutkuje luzem, który powoduje terkotanie trzpienia, bo ma za dużo wolnego miejsca. Trzeba by wymienić korpus, żeby pozbyć się terkotania albo rozszerzyć oryginalny korpus i wcisnąć tuleję z innego materiału. Możliwości "zabawy" jest mnóstwo.

Generalnie – egr w RF5 działa zazwyczaj bez szczególnych problemów (z terkotaniem ubocznym). Jeśli popatrzysz na wiele innych jednostek diesla innych producentów to EGR jest problemem ogólnoświatowym. Po prostu nie ma na to żadnego idealnego rozwiązania. To "ustrojstwo" było, jest i pewnie jeszcze długo będzie problemem w każdym dieslu.
Wiele dziś mechanizmów recyrkulacji spalin jest oparte na silniku krokowym – jego wymiana kosztuje kilka stów (6-9 zazwyczaj). W wielu przypadkach jego zatarcie powoduje rozładowanie akumulatora do zera i problemy z jakimkolwiek uruchomieniem silnika (laweta, serwis, programowanie komputera nawet). Takie mam doświadczenia z czasów "bycia mechanikiem"

Nasz tylko terkocze. To taki patent mazdy :) Trzeba polubić i tyle
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 lis 2004, 21:42
Posty: 3112 (0/23)
Skąd: Gołanice k/Leszna
Auto: Mazda 6, MZR-CD, 136KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy