Kontrola luzów zaworów w MZR-CD

Postprzez seba1177 » 6 lut 2012, 00:52

Witam! Mam podobny problem , na niskich obrotach strasznie mi klekocze motor, podejrzewam że to przez zbyt duży luz. a czy w moim aucie nie ma samoregulatorów zaworów?wie może ktoś?
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez Grzyby » 6 lut 2012, 01:51

seba1177 napisał(a):a czy w moim aucie nie ma samoregulatorów zaworów?

Przecież masz identyczny silnik jak w pierwszym poście, więc nie rozumiem Twojego pytania.
Może czasem warto przeczytać chociaż pierwszy post?
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez seba1177 » 6 lut 2012, 02:14

tak czytałem tylko mechanik wmawia mi ze musze wymienic samoregulatory wiec pisze zeby sie upewnic
Mazda 6 2004r. 89kW 2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 paź 2011, 21:40
Posty: 87 (0/1)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda 6 2.0 121 PS

Postprzez sebam89 » 13 maja 2012, 16:19

Witam. Na początku od razu stwierdzam fakt że jestem laikiem w sprawie naprawy aut ale pracuje w branży montażu skomplikowanych maszyn, ale jakoś za naprawę auta bałem się brać ale postanawiam to zmienić. Pytanie mam odnośnie regulacji zaworów. Dodam że chce dokonać wymiany podkładek pod wtryskami i przy okazji chciałem dokonać regulacji zaworów ponieważ odnoszę wrażenie że silnik od pewnego czasu głośniej pracuje na wolnych obrotach. Chciałbym się dowiedzieć od której strony liczymy pary zaworów stojąc na wprost auta? jak ustawić wał do pierwszego pomiaru? pierwszy pomiar odbywa się na zaworach 1-2 i 4-5? w jakie położenie obrócić wał do kolejnego pomiaru?
Pewnie zaraz zostanę "stłamszony" za niewiedzę przez niektórych ale po to jest forum by wyjaśniać sprawy niewyjaśnione lub nie jasne co dla niektórych ja jestem akurat tą osobą:) Mam dosyć płacenia ciężkiej kasy tym mechanikom za 5gr. Proszę o pomoc i wyrozumiałość.
Początkujący
 
Od: 10 mar 2012, 22:28
Posty: 28
Auto: Mazda 6 '03 2.0 CiTD

Postprzez Pioteq25 » 13 maja 2012, 18:20

Zawory liczysz od lewej strony stojąc przodem do silnika. Do pierwszego pomiaru luzu, silnik ustawiasz na znaki. Luz na zaworach do regulacji wyczujesz ręką. Kolejny obrót koła o 360C do następnych zaworów
Przed robotą zaopatrz się w:
dobry szczelinomierz – im więcej listków tym lepiej, bo większa rozdzielczość
uszczelkę pokrywy – tylko oryginał
silikon do uszczelnienia w rogach uszczelki
klucz dynamometryczny 5-25Nm
Ściągnij sobie "service manual" do tego silnika i wszystko stanie się jasne.

Jak dobrze się przyłożysz do roboty, to zrobisz to lepiej niż nie jeden mechanik, który robi to na odp.... na czas.
Forumowicz
 
Od: 8 lut 2006, 19:26
Posty: 1818 (6/13)
Skąd: opolski mazdaspeed
Auto: UFO 1.8

Postprzez marooo9 » 28 maja 2012, 14:36

Witam,
czy stosowal ktos u siebie uszczelke firmy Ajusa pod pokrywe zaworow?
czy ogolnie nie polecacie
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 12 cze 2010, 23:31
Posty: 22
Auto: M6 Kombi 2.0 MZR-CD

Postprzez Riki » 30 maja 2012, 23:30

marooo9 napisał(a):czy ogolnie nie polecacie


Nooo... tak szczerze to tylko OE MAZDA.
Zakładasz i masz spokój
:)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5584 (2/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez RadekG126 » 15 sty 2013, 19:17

Witam mam pytanie nie do końca wiem jak sprawdzić i ustawić luz zaworowy, tłok pierwszego cylindra w TDC mam ustawiony na zdj. czerwona strzałką dobrze zaznaczyłem gdzie mam ustawiać ten luz tak?? czyli tam powinna być przerwa 0.35mm lub 0,15mm ?? Dlaczego teraz jest przerwa ok 5mm na zaworze wydechowym a ok 6mm na ssącym??

Sorki już doszedłem do tego <czarodziej>
Załączniki
20130115_161731.jpg
Początkujący
 
Od: 15 sty 2013, 17:52
Posty: 20
Skąd: Brodnica/Glandorf
Auto: Mazda 6, 121KM, 2002r.

Postprzez pioczel » 8 lut 2013, 15:29

RadekG126 napisał(a):Witam mam pytanie nie do końca wiem jak sprawdzić i ustawić luz zaworowy, tłok pierwszego cylindra w TDC mam ustawiony na zdj. czerwona strzałką dobrze zaznaczyłem gdzie mam ustawiać ten luz tak?? czyli tam powinna być przerwa 0.35mm lub 0,15mm ?? Dlaczego teraz jest przerwa ok 5mm na zaworze wydechowym a ok 6mm na ssącym??

Sorki już doszedłem do tego <czarodziej>

witaj

napisz coś jak doszłeś do czego ?skad taki duży luz byl....zabieram się na dniach w mojej ditd tylko nie za bardzo rozumiem...tzn ja myślę tak ustawiam TDC czy GMP na pierwszym cyl. np i reguluję zawory 1 para od strony rozrzadu ,2 ,4 i 5 ???.....czyli za 1 ustawiemiem tłoka w gmp regulujemy aż 8 zaworów ? póżniej 4 cylinder w GMP i kolejnie 4 pary czyli 8 zaworów,,COS MI NIE pasują te kolejności ,jakieś takie za proste,to o wiele łatwiej niż w polonezie :D ...proszę o jakieś podpowiedzi i sugestie .czy może lepiej robić na ,,mijankę jak w poldku 1-4,2-3.4-1,3-2 itd-ale tu na pewno trzeba się namachać

EDIT:
Już sobie poradziłem-ustawiałem metodą ,,na mijankę'' dodam tylko że w ditd nie ma żadnego trójkącika na kole pasowym :( po regulacji nie te auto ale to pewnie dlatego że wymieniłem podkładki wtrysków(dymiło z korka) teraz zero dymku :D a luzy zaworowe były na kilku ciut większe .ale regulowałem wszystkie na nowo
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez Em.Ka. » 26 kwi 2013, 19:23

Tutaj chyba bedzie lepsze miejsce do mojego pytania. A mianowicie. Tesciu robil regulacje zaworow w madzi, tylko ze robil to na tzw mijanke (1-4, 2-3) i jedynie luzujac nakretke nr 4 i ustawiajac nr 5, po czym dokrecal 4 i po sprawie. Niby bo po tym w silniku cos klepie w rytmie obrotow. Im wieksze tym szybciej i pozniej staja sie ciche powyzej 2000 rpm. Dzwiek ten jest duzo glosniejszy gdy silnik dostaje obciazenia. Inaczej to sie objawia dodajac gazu na biegu jalowym a inaczej jak sie rusza. Jak sie rusza to dzwiek jest duzo glosniejszy. Podczas pierwszej regulacji zaworow wymieniane tez byly podkladki pod wtryskami i przed tamtym zabiegiem nie bylo takich objawow. Dzisiaj po raz kolejny pokrywa zostala zdjeta i kontrola luzow. Niby wsio ok, ale tesciu dalej ani razu nie tknal niczego innego niz nakretki nr 4 i 5... Czy to powazny blad takie ustawianie i czy moze byc powodem takiego klepania, ktore slychac gklosniej w aucie niz jak sie stoi kolo niego??
Początkujący
 
Od: 14 wrz 2010, 16:11
Posty: 20
Skąd: Strzelce Kraj.
Auto: Mazda 6 HB, 2.0 MZR-CD 136 KM, 2003r.

Postprzez Sagitt » 27 wrz 2013, 17:21

Czy ta fotorelacja pasuje do RF7J ?
Może chociaż ktoś podać wartości dla luzów w tym silniku?
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez robertzago » 9 lut 2014, 21:24

Witam !
czy mógłby ktoś dokładnie napisać, zaczynając od pierwszej pary zaworów która to jest ssąca ,a która wydechowa? Ostatnio wymieniałem wtryskiwacze i zauważyłem ,że mój luz nie jest odpowiedni ,ale ponieważ nie miałem szczelinomierza ,to operacje odłożyłem .Chciałbym jednak mieć całkowita pewność ,że czegoś nie pomieszam ;)

Dopisano 9 lut 2014, 23:03:

jednak sam znalazłem to o co pytałem ,ale pewnie nie tylko mi sie to przyda
Załączniki
3cc679ac498108e7.jpg
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2012, 18:29
Posty: 47 (0/1)
Auto: mazda mpv 2.0 CITD rok 2003

Postprzez Steve » 19 kwi 2015, 11:43

Dodałbym, że po ustawieniu wg znaku na kole pasowym trzeba sprawdzic, czy mamy TDC na 1 czy na 4 cylindrze.
Czyli, na którym cylindrze sie mijają zawory, bo samo ustawienie na znaku wprowadza w TDC pierwszy lub ostatni gar.

W oryginalnej instrukcji zawory są oznaczone dwiema grupami A i B.
(https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 03300.html jeśli ktos nie ma jej lokalnie)
W powyższej instrukcji jest mowa o cylindrach 1 i 4, a zawory są również oznaczane numerami 1,2,3 itd.
W mojej opini to może wprowadzić w błąd.
W oryginalnej instrukcji, wydaje się, że autor mówiąc cylinder 1, miał na myśli ten od strony pompy vacum i przez analogię nr 4 to ten przy rozrządzie i wtedy ma sens ustawianie zaworów A przy TDC na 1, oraz zaworów B przy TDC na 4.
W powyższym opisie można wyciągnąć błędny wniosek, że ustawiamy TDC na 1 cylindrze, a poźniej regulujemy zawory na tym samym garze i oraz (wg powyższej numerologii) zawory 4 i 5. A przy TDC na 4 cylindrze ustawiamy zawory 3,6,7 i 8. Co nie ma sensu bo będziemy regulować otwarte zawory hahaha .
Jeśli ktoś bez doświadczenia zrozumie ten opis w taki sposób to może zrobić sobie <glupek2> <nie>.

Czyli żeby podsumować : Ustawiamy TDC na cylindrze od strony rozrządu i regulujemy zawory z grupy B.
Przekręcamy kołem pasowym o cały obrót, tak żeby znak znowu był na górze, możemy sprawdzić czy zawory sie mijają na cylindrze od strony pompy vacum, ustawiamy zawory A.

valves.png


Jaksa napisał(a):Dziwna ta procedura regulacji ale...... ;)

Nie wiem co Jaksa uznał za dziwne, szkoda że tego nie rozwinął.

Dla mnie nic dziwnego, bo ta metoda nie zaprzecza metodzie na mijankę, ktos sprytnie zauważyl, ze przy TDC raz na 1 garze i poźniej na 4 mozna wyregulowac odpowiednie zawory środkowy cylindrów, bo są również pozamykane.
Czasowo skraca to o ustawianie mijanki na 2 i 3.

Podpowiem jeszcze, że bez wyjętych wtrysków i przy utrudnionym dostępie, można popuszczać i dociągać kontrujące nakrętki przy innej pozycji, niz odpowiedni TDC. Oczywiście po dociągnięciu, należy ustawić odpowiedni TDC i sprawdzić luzy jeszcze raz.
Więcej kręcenia, ale nie wyciągamy wtrysków.
Na obudowie rozrządu jest podłużny pionowy znak (taki wystający ząb) i zawory na pierwszym i ostatnim cylindrze, mijały się u mnie dokładnie wtedy, kiedy znak z koła wskazywał to przetłoczenie na obudowie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

PostTen post został usunięty przez Yard 18 maja 2015, 06:41.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez stachan 20 maja 2015, 18:10.
Powód: Bez znaczenia po usunięciu poprzedniego postu.

Postprzez radkacz » 26 maja 2015, 13:19

Odgrzeje trochę kotleta...
Panowie troszkę się pogubiłem w nomenklaturze i nie wiem czy w mojej madzi muszę regulować luz.M6 2.0 d 143PS.
Poproszę o wskazówkę.
Początkujący
 
Od: 11 paź 2014, 15:45
Posty: 24 (4/0)
Skąd: OLSZTYN
Auto: M6 2.0 MZR-CD 143PS DPF /2007

Postprzez marc07 » 28 sie 2015, 14:10

Proszę o wyjaśnienie czym jest:

TDC
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 23:00
Posty: 74 (0/3)
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 2.0 Diesel 121KM

Postprzez Steve » 1 wrz 2015, 22:27

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez patrykdub » 22 maja 2016, 10:11

Fajny opis regulacji zaworów <spoko> ale z tym zatykaniem EGR zdecydowanie się nie zgadzam. EGR nie jest zamontowany bez powodu i nie należy go zaślepiać. Radzę zapoznać się z zasadą działania EGR <nauka> . Krótko mówiąc EGR przekierowuje spaliny do ponownego przepalenia. Jeśli EGR jest zatkany " całe" spaliny trafiają bezpośrednio do filtra DPF co znacząco skraca jego żywotność i po takim zabiegu często DPF nie da się wyczyścić tylko trzeba wymienić na nowy a to spory koszt( oryginalny jakieś 6000zl, zamiennik 1300zl ). Poza tym przy wymianie DPF często uszkadzają się czujniki, których jest bodajże 4 + sonda lambda i są bardzo drogie. Cena nowych czujników waha się między 1450zł – 1750 zł plus sonda lambda jakieś 2500zł. Poza tym zaślepienie EGR często skutkuje zaświeceniem się kontrolki silnika i wprowadzeniem auta w tryb awaryjny gdzie moc auta zostaje znacząco obniżona. Pisze z własnego doświadczenia :D . Także jeśli macie problem z EGR to polecam jego naprawę bądź wymianę będzie to znacznie tańsze rozwiązanie.
patrykdub
 

Postprzez Dark_Mat » 21 wrz 2016, 21:53

Pozwolę sobie trochę odgrzać temat. A mianowicie, czy podana fotorelacja będzie pasować do RF7J? Czy wartości luzów będą takie same jak w RF5C? Czy w tym silniku również trzeba dodawać silikonu przy zakładaniu uszczelki?
Pozdrawiam!
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2015, 02:14
Posty: 291 (10/0)
Auto: Mazda6 kombi
MZR-CD 121 KM
2006 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy