Czyszczenie EGR

Postprzez voytasf » 6 wrz 2012, 19:36

To ja dorzucę w temacie swoje trzy grosze :]

Zgodnie ze wskazówkami Kolegów forumowiczów – (dzięki wielkie :) )
zdemontowałem EGR poprzez wykręcenie szpilek. Nie obyło się bez paru "k." i "ch."
ale w końcu dałem radę co jak na moje doświadczenie w mechanice uważam za sukces – o yea! :)

Powód czyszczenia EGR – terkotanie w granicach obrotów 1600 – 2000 no i okopcone jego okolice.
Nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek może nieco zbyt wysokie spalanie – 7,0 – 7,5 miasto to ok czy za dużo??

Po jego wyjęciu dokonałem przeczyszczenia, sprawdziłem kciukami jak chodzi i niby wszystko było ok. Po ponownym zamontowaniu popatrzyłem jak pracuje podczas gdy kolega naciskał pedał gazu. Wizualnie
EGR pracował równo a na ucho także i cicho. Skręciłem wszystko (osłony) na miejsce no i na jazdę testową. A podczas jazdy niestety okazuje się że znowu występuje to "terkotanie". Czy to oznacza uszkodzony zawór i radzicie zaślepić?

Trochę się wkurzyłem bo cała operacja zajęła mi 4h, po części dlatego że podkładka od EGR "magicznym" sposobem znalazła się pod spodnią osłoną silnika <glupek2>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 11:52
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda 6 Kombi 03'
MZR-CD

Postprzez Kety » 6 wrz 2012, 20:17

voytasf napisał(a):Czy to oznacza uszkodzony zawór i radzicie zaślepić?

Wymien wezyk podcisnienia idacy do egra bo u mnie byl jakis stary i niedrozny. Inne wezyki tez mozesz powymieniac jesli masz czas i ochote :)
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 10:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez rdy » 7 wrz 2012, 10:40

[quote="voytasf"]
Powód czyszczenia EGR – terkotanie w granicach obrotów 1600 – 2000 no i okopcone jego okolice.
Nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek może nieco zbyt wysokie spalanie – 7,0 – 7,5 miasto to ok czy za dużo??
/quote]

Spalanie w normie, a nawet troche za małe jak na miasto, nic tylko lać i jeździć:P
Forumowicz
 
Od: 8 sie 2011, 18:05
Posty: 323 (0/2)
Skąd: Brwinów
Auto: DS3 Sport Chic

Postprzez maromarcin » 7 wrz 2012, 15:02

Panowie gdzie kupujecie te wezyki podcisnienia? – na necie znajde je?–
kupujecie je na metry czy caly komplet mazdowski?

acha idzie 4 milimietrowy tak?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 10:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez Kety » 7 wrz 2012, 19:36

Idz do sklepu moto i kup na metry
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 10:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez voytasf » 8 wrz 2012, 15:30

rdy napisał(a):
voytasf napisał(a):Powód czyszczenia EGR – terkotanie w granicach obrotów 1600 – 2000 no i okopcone jego okolice.
Nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek może nieco zbyt wysokie spalanie – 7,0 – 7,5 miasto to ok czy za dużo??
/quote]

Spalanie w normie, a nawet troche za małe jak na miasto, nic tylko lać i jeździć:P


Wow <jupi> a ja pazury zagryzałem czemu tak dużo :D

A tak konkretniej to tyle pali mi jak jeżdżę trochę delikatniej i bez szaleństw :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 25 mar 2011, 11:52
Posty: 20 (1/0)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda 6 Kombi 03'
MZR-CD

Postprzez kalatos » 10 wrz 2012, 09:10

W sklepie moto, kup porządniejszy troszkę. Średnica to 4mm. Ja kupiłem 2 metry, wymieniłem wszystkie i troszkę mi tylko zostało. Raz jeszcze wspomnę, motor dostał nowe życie, swojego samochodu nie poznaję :) Już nie wspomnę o tym, że błąd przestał się pokazywać :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 08:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez maromarcin » 4 paź 2012, 09:10

witam Panowie

przegladalem przewody i jeden byl wysuniety, skasowalem bledy i dopiero po 500 km wyskoczyly znowu bledy, dodam ze zauwazylem w przedziale 2-3 tys obrotow slyszalne terkotanie – czy to zawor egr, o ktorym wczesneij czytalem na forum ze tak moze sie dziac? – szukac drugiego – bo ten byl na wiosne czyszczony
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 lip 2010, 10:50
Posty: 83
Skąd: OLSZTYN
Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi

Postprzez banko1 » 11 kwi 2013, 19:47

EGR.WYCZYSCIŁEM DZIEKI WYKRECENIU 2 SZPILEK.
banko1
 

Postprzez sarensen » 26 kwi 2013, 19:39

Też pojawił mi się ten błąd P0401, mechanik najpierw czyścił mi EGR ale i tak po niedługim czasie błąd się znowu pojawiał. Postaniwiłem wymienić EGR wię kupiłem używany na allegro, mój mechanik porówał go ze starym i stwierdził że jest zdecydowanie w lepszym stanie. Po wymianie miałem spokój przez jakieś pół roku (ok 4000 km) ale ostatnio błąd znów sie pojawił. Mechanik doradził mi żeby wymienić elektrozawór podciśnienia ale czytam tu że może lepiej zacząć od wymiany przewodów. Co radzicie ?
Początkujący
 
Od: 14 gru 2012, 12:22
Posty: 6
Auto: Mazda 6 Kombi 2004 r Diesel 2.0 136KM MZR-CD

Postprzez andruszczak » 13 cze 2013, 15:15

Czy ktoś wie co jest przyczyną błędu p0402 układ recyrkulacji spalin – wykryty nadmierny przepływ wyskakuje mi taki nic nie daje czyszczenie EGR i wymiana przewodów. Doda że na biegu jałowym EGR jest zamknięty ale po zwiększeniu obrotów do 2000tyś widać że sie otwiera i ta zostaje otwarty w dalszym zakresie obrotów zamyka sie na obrotach jałowych.
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2012, 21:25
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Mazowieckie,Otwock
Auto: Mazda 6 Diesel 136km 2004

Postprzez samson22 » 3 sie 2013, 13:03

Też pojawił mi się ten błąd P0401, wyczyscilem EGR, sprawdziłem wszystkie przewody podciśnienia (sa sprawne) ale i tak po niedługim czasie błąd się znowu pojawia. Jednak zauważyłem że nie ma podciśnienia na wezyku wchodzacym do egr natomiast na gruszczce jest ale dość slabe jak na mój gust "palca nie wciaga". Mechanik sprawdzał pompę vacum i mówi że jest ok, gdyż początkowo objawy były błąd p0401 oraz twardy pedał hamulca na biegu jałowym. Nie mam już pomysłów gdzie szukać. Może macie jakąś podpowiedź?

przez samson22 » 1 września 2013, o 15:11

Koledzy informacja na powyższy mój post:
Powodem pojawiającego błędu p0401 u mnie był przytkany kruciec "przewod" wychodzący z pompy Vacu do egr. Warto podkreślić ze sprawdzałem wszystkie przewody podciśnienia a niestety na samym końcu wyjście z vacum na egr. Rozwiązanie było proste:
1) wyciągnięcie Vacum
2) przetkanie cienkim drucikiem stalowym zatkanego wyjscia podcisnienia
3) złożenie vacum, przy okazji obrócenie w niej łopatek.
4) podłączenie przewodów podciśnienia

Warto w pierwszej kolejności sprawdzić czy wychodzi podciśnienie z vacum na przewody podciśnienia egr. Jeżeli tak, iść po kolei sprawdzając przewody podciśnienia. Ja zacząłem od wyczyszczenia egr, sprawdzenia sprawności przewodów a problem był w sercu czyli w zatkanym kanale z vacum.

Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4

Posty edytujemy, a nie piszemy post pod postem – regulamin
samson
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 15:19
Posty: 41 (2/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 6 Sport 2.0 CITD 136KM'04r

Postprzez Kety » 2 wrz 2013, 20:25

Gratuluje dojscia do ladu z egr i profesjonalnego podejscia do sprawy :) Dobra robota
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 gru 2007, 10:29
Posty: 290
Skąd: zachodnia Norwegia
Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03

Postprzez Koniu25 » 26 cze 2015, 09:22

A ja nie mogę wyręcić jednej ze szpilek, bo za mało jej wystaje, żeby nakręcić kontre. Chyba będe musiał chwycić żabami za gwint i później ją wymienić. Szpilka kl. tawrdości 10 będzie ok?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 23:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez smile » 26 cze 2015, 16:04

Zamiast szpilki potem lepiej zakręć EGR na dwie śruby. Kl 10 jest ok.
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Koniu25 » 26 cze 2015, 17:22

Może i racja,bo żeby go wyjąć i tak trzeba wykręcać całe szpilki.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 23:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez smile » 26 cze 2015, 22:42

Do wyjęcia EGRu nie trzeba szpilek wykręcać. Lepiej jest odkręcić rurę wchodzącą od dołu i go zsunąć. Co prawda, trzeba mieć do tego solidny klucz ale da się :)
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 12:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez Koniu25 » 30 lip 2015, 09:11

Niestety, jednej szpilki nie uda mi się wykręcić :(
Kolego, gdzie tą rurę się odkręca i co to za specjalistyczny klucz trzeba mieć?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2008, 23:05
Posty: 119 (1/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Była Mazda 6 GG RF5C 121KM '04
Była Mazda 626 GF Lift HB RF2A 101KM '00
Była Mazda 626 GE FP 105KM '95

Postprzez dkowal91 » 30 kwi 2016, 21:00

Cześć koledzy, mam problem i pytanie, natomiast ostatnio w sobotę czyściłem EGR, nie był jakoś mocno zabrudzony ani zaślepiony w żaden sposób, postanowiłem wyczyścić bo tyrkotał. Wszystko ładnie pięknie zawór wyczyszczony przestał tyrkotać ( słychać było jednorazowe klepnięcie po przegazowaniu – myślę że jak się otwierał i zamykał ) radość, zadowolenie i uśmiech, samochód od czyszczenia przejechał ok 200km z czego jakieś 150km w trasie 90-120 km/h. Dziś sobota tydzień czasu od czyszczenia zaworu znowu tyrkocze, jakieś pomysły?? co robić?? Mam EGR z czujnikiem.
Ostatnio edytowano 1 maja 2016, 18:47 przez dkowal91, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2015, 11:46
Posty: 80 (5/2)
Skąd: 96-200 Rawa Mazowiecka
Auto: Mazda 6 GY
2.0 diesel 136KM

Postprzez piechucki » 1 maja 2016, 12:29

Jak samochód może przejechać 200 koni mechanicznych?
Tak, wiem – czepiam się ... ale viewtopic.php?f=536&t=191237
Początkujący
 
Od: 18 wrz 2015, 08:01
Posty: 28 (0/1)
Auto: Premacy 1,8 100 KM 2001 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy