Czyszczenie EGR
To ja dorzucę w temacie swoje trzy grosze
Zgodnie ze wskazówkami Kolegów forumowiczów – (dzięki wielkie )
zdemontowałem EGR poprzez wykręcenie szpilek. Nie obyło się bez paru "k." i "ch."
ale w końcu dałem radę co jak na moje doświadczenie w mechanice uważam za sukces – o yea!
Powód czyszczenia EGR – terkotanie w granicach obrotów 1600 – 2000 no i okopcone jego okolice.
Nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek może nieco zbyt wysokie spalanie – 7,0 – 7,5 miasto to ok czy za dużo??
Po jego wyjęciu dokonałem przeczyszczenia, sprawdziłem kciukami jak chodzi i niby wszystko było ok. Po ponownym zamontowaniu popatrzyłem jak pracuje podczas gdy kolega naciskał pedał gazu. Wizualnie
EGR pracował równo a na ucho także i cicho. Skręciłem wszystko (osłony) na miejsce no i na jazdę testową. A podczas jazdy niestety okazuje się że znowu występuje to "terkotanie". Czy to oznacza uszkodzony zawór i radzicie zaślepić?
Trochę się wkurzyłem bo cała operacja zajęła mi 4h, po części dlatego że podkładka od EGR "magicznym" sposobem znalazła się pod spodnią osłoną silnika
Zgodnie ze wskazówkami Kolegów forumowiczów – (dzięki wielkie )
zdemontowałem EGR poprzez wykręcenie szpilek. Nie obyło się bez paru "k." i "ch."
ale w końcu dałem radę co jak na moje doświadczenie w mechanice uważam za sukces – o yea!
Powód czyszczenia EGR – terkotanie w granicach obrotów 1600 – 2000 no i okopcone jego okolice.
Nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek może nieco zbyt wysokie spalanie – 7,0 – 7,5 miasto to ok czy za dużo??
Po jego wyjęciu dokonałem przeczyszczenia, sprawdziłem kciukami jak chodzi i niby wszystko było ok. Po ponownym zamontowaniu popatrzyłem jak pracuje podczas gdy kolega naciskał pedał gazu. Wizualnie
EGR pracował równo a na ucho także i cicho. Skręciłem wszystko (osłony) na miejsce no i na jazdę testową. A podczas jazdy niestety okazuje się że znowu występuje to "terkotanie". Czy to oznacza uszkodzony zawór i radzicie zaślepić?
Trochę się wkurzyłem bo cała operacja zajęła mi 4h, po części dlatego że podkładka od EGR "magicznym" sposobem znalazła się pod spodnią osłoną silnika
voytasf napisał(a):Czy to oznacza uszkodzony zawór i radzicie zaślepić?
Wymien wezyk podcisnienia idacy do egra bo u mnie byl jakis stary i niedrozny. Inne wezyki tez mozesz powymieniac jesli masz czas i ochote
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 10:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
[quote="voytasf"]
Powód czyszczenia EGR – terkotanie w granicach obrotów 1600 – 2000 no i okopcone jego okolice.
Nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek może nieco zbyt wysokie spalanie – 7,0 – 7,5 miasto to ok czy za dużo??
/quote]
Spalanie w normie, a nawet troche za małe jak na miasto, nic tylko lać i jeździć:P
Powód czyszczenia EGR – terkotanie w granicach obrotów 1600 – 2000 no i okopcone jego okolice.
Nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek może nieco zbyt wysokie spalanie – 7,0 – 7,5 miasto to ok czy za dużo??
/quote]
Spalanie w normie, a nawet troche za małe jak na miasto, nic tylko lać i jeździć:P
Panowie gdzie kupujecie te wezyki podcisnienia? – na necie znajde je?–
kupujecie je na metry czy caly komplet mazdowski?
acha idzie 4 milimietrowy tak?
kupujecie je na metry czy caly komplet mazdowski?
acha idzie 4 milimietrowy tak?
- Od: 9 lip 2010, 10:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
Idz do sklepu moto i kup na metry
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 10:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
rdy napisał(a):voytasf napisał(a):Powód czyszczenia EGR – terkotanie w granicach obrotów 1600 – 2000 no i okopcone jego okolice.
Nie zauważyłem spadku mocy, aczkolwiek może nieco zbyt wysokie spalanie – 7,0 – 7,5 miasto to ok czy za dużo??
/quote]
Spalanie w normie, a nawet troche za małe jak na miasto, nic tylko lać i jeździć:P
Wow a ja pazury zagryzałem czemu tak dużo
A tak konkretniej to tyle pali mi jak jeżdżę trochę delikatniej i bez szaleństw
W sklepie moto, kup porządniejszy troszkę. Średnica to 4mm. Ja kupiłem 2 metry, wymieniłem wszystkie i troszkę mi tylko zostało. Raz jeszcze wspomnę, motor dostał nowe życie, swojego samochodu nie poznaję Już nie wspomnę o tym, że błąd przestał się pokazywać
witam Panowie
przegladalem przewody i jeden byl wysuniety, skasowalem bledy i dopiero po 500 km wyskoczyly znowu bledy, dodam ze zauwazylem w przedziale 2-3 tys obrotow slyszalne terkotanie – czy to zawor egr, o ktorym wczesneij czytalem na forum ze tak moze sie dziac? – szukac drugiego – bo ten byl na wiosne czyszczony
przegladalem przewody i jeden byl wysuniety, skasowalem bledy i dopiero po 500 km wyskoczyly znowu bledy, dodam ze zauwazylem w przedziale 2-3 tys obrotow slyszalne terkotanie – czy to zawor egr, o ktorym wczesneij czytalem na forum ze tak moze sie dziac? – szukac drugiego – bo ten byl na wiosne czyszczony
- Od: 9 lip 2010, 10:50
- Posty: 83
- Skąd: OLSZTYN
- Auto: Mazda 6 2.0 CD 136KM Sport Combi
Też pojawił mi się ten błąd P0401, mechanik najpierw czyścił mi EGR ale i tak po niedługim czasie błąd się znowu pojawiał. Postaniwiłem wymienić EGR wię kupiłem używany na allegro, mój mechanik porówał go ze starym i stwierdził że jest zdecydowanie w lepszym stanie. Po wymianie miałem spokój przez jakieś pół roku (ok 4000 km) ale ostatnio błąd znów sie pojawił. Mechanik doradził mi żeby wymienić elektrozawór podciśnienia ale czytam tu że może lepiej zacząć od wymiany przewodów. Co radzicie ?
- Od: 14 gru 2012, 12:22
- Posty: 6
- Auto: Mazda 6 Kombi 2004 r Diesel 2.0 136KM MZR-CD
Czy ktoś wie co jest przyczyną błędu p0402 układ recyrkulacji spalin – wykryty nadmierny przepływ wyskakuje mi taki nic nie daje czyszczenie EGR i wymiana przewodów. Doda że na biegu jałowym EGR jest zamknięty ale po zwiększeniu obrotów do 2000tyś widać że sie otwiera i ta zostaje otwarty w dalszym zakresie obrotów zamyka sie na obrotach jałowych.
Też pojawił mi się ten błąd P0401, wyczyscilem EGR, sprawdziłem wszystkie przewody podciśnienia (sa sprawne) ale i tak po niedługim czasie błąd się znowu pojawia. Jednak zauważyłem że nie ma podciśnienia na wezyku wchodzacym do egr natomiast na gruszczce jest ale dość slabe jak na mój gust "palca nie wciaga". Mechanik sprawdzał pompę vacum i mówi że jest ok, gdyż początkowo objawy były błąd p0401 oraz twardy pedał hamulca na biegu jałowym. Nie mam już pomysłów gdzie szukać. Może macie jakąś podpowiedź?
przez samson22 » 1 września 2013, o 15:11
Koledzy informacja na powyższy mój post:
Powodem pojawiającego błędu p0401 u mnie był przytkany kruciec "przewod" wychodzący z pompy Vacu do egr. Warto podkreślić ze sprawdzałem wszystkie przewody podciśnienia a niestety na samym końcu wyjście z vacum na egr. Rozwiązanie było proste:
1) wyciągnięcie Vacum
2) przetkanie cienkim drucikiem stalowym zatkanego wyjscia podcisnienia
3) złożenie vacum, przy okazji obrócenie w niej łopatek.
4) podłączenie przewodów podciśnienia
Warto w pierwszej kolejności sprawdzić czy wychodzi podciśnienie z vacum na przewody podciśnienia egr. Jeżeli tak, iść po kolei sprawdzając przewody podciśnienia. Ja zacząłem od wyczyszczenia egr, sprawdzenia sprawności przewodów a problem był w sercu czyli w zatkanym kanale z vacum.
Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4
Posty edytujemy, a nie piszemy post pod postem – regulamin
przez samson22 » 1 września 2013, o 15:11
Koledzy informacja na powyższy mój post:
Powodem pojawiającego błędu p0401 u mnie był przytkany kruciec "przewod" wychodzący z pompy Vacu do egr. Warto podkreślić ze sprawdzałem wszystkie przewody podciśnienia a niestety na samym końcu wyjście z vacum na egr. Rozwiązanie było proste:
1) wyciągnięcie Vacum
2) przetkanie cienkim drucikiem stalowym zatkanego wyjscia podcisnienia
3) złożenie vacum, przy okazji obrócenie w niej łopatek.
4) podłączenie przewodów podciśnienia
Warto w pierwszej kolejności sprawdzić czy wychodzi podciśnienie z vacum na przewody podciśnienia egr. Jeżeli tak, iść po kolei sprawdzając przewody podciśnienia. Ja zacząłem od wyczyszczenia egr, sprawdzenia sprawności przewodów a problem był w sercu czyli w zatkanym kanale z vacum.
Wysłane z mojego GT-I9070 za pomocą Tapatalk 4
Posty edytujemy, a nie piszemy post pod postem – regulamin
samson
Gratuluje dojscia do ladu z egr i profesjonalnego podejscia do sprawy Dobra robota
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 10:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
A ja nie mogę wyręcić jednej ze szpilek, bo za mało jej wystaje, żeby nakręcić kontre. Chyba będe musiał chwycić żabami za gwint i później ją wymienić. Szpilka kl. tawrdości 10 będzie ok?
Niestety, jednej szpilki nie uda mi się wykręcić
Kolego, gdzie tą rurę się odkręca i co to za specjalistyczny klucz trzeba mieć?
Kolego, gdzie tą rurę się odkręca i co to za specjalistyczny klucz trzeba mieć?
Cześć koledzy, mam problem i pytanie, natomiast ostatnio w sobotę czyściłem EGR, nie był jakoś mocno zabrudzony ani zaślepiony w żaden sposób, postanowiłem wyczyścić bo tyrkotał. Wszystko ładnie pięknie zawór wyczyszczony przestał tyrkotać ( słychać było jednorazowe klepnięcie po przegazowaniu – myślę że jak się otwierał i zamykał ) radość, zadowolenie i uśmiech, samochód od czyszczenia przejechał ok 200km z czego jakieś 150km w trasie 90-120 km/h. Dziś sobota tydzień czasu od czyszczenia zaworu znowu tyrkocze, jakieś pomysły?? co robić?? Mam EGR z czujnikiem.
Ostatnio edytowano 1 maja 2016, 18:47 przez dkowal91, łącznie edytowano 1 raz
Jak samochód może przejechać 200 koni mechanicznych?
Tak, wiem – czepiam się ... ale viewtopic.php?f=536&t=191237
Tak, wiem – czepiam się ... ale viewtopic.php?f=536&t=191237
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości