Szarpanie 2.0benzyna – rozwiązany problem

Postprzez przemars » 9 lip 2014, 11:19

Witam.

Primo jestem stary/nowy na forum: Moja 626 sprzedałem 3 lata temu a teraz po romansie z Subaru wracam z MPV. Moje konto w międzyczasie zostało uśmiercone, wiec je wskrzesiłem.

Ad meritum:

Moja MPV dymiła na zimno jak potępieniec, zrobiłem płukankę silnika i wstawiłem do warsztatu – pierścienie i głowica (Warszawa – 2600pln – gładzie w stanie idealnym). Po odebraniu nie dymi, oleju nie bierze i jest fajnie ale zaczęła mocno szarpać poniżej 2-2.5 krpm. Na LPG strasznie, na benzynie bardzo.
Szybki rzut oka pod maskę uwidocznił pęknięcie gumowej rury dolotu. Nowa w Maździe za niemal 500pln, na Kaczeńca w Warszawie 150 używka. Odżałowałem.
Poprawa ale nieznaczna.
Po lekturze forum ostatecznie zaślepiłem EGR. Poprawa ale nadal nie to.
Gdy na działce żona manewrowała usłyszałem bardzo wyraźnie że idzie na 3 cylindrach.
W końcu <tadadadammmmm> kupiłem fajki 2 szt a 35pln na allegro. Starą sprężynką kilkanaście razy pokręciłem w cewce by wytrzeć rdzę ze słynnej śrubki a gdy błysnął mi tam czysty metal złożyłem na nowe fajki i sprężynki.
Efekt?
Na gazie, z włączoną klimatyzacją, na 5 biegu z 1000rpm (circa 40km/h) bez jednego zająknięcia idzie z pedałem wciśniętym w podłogę. Przed wymianą wymagało sporych umiejętności by samochodem jako tako ruszyć.

Przebiegu w 14 letnim samochodzie nie podaję bo i tak w niego nie wierzę.

Pozdrawiam
Przemek

Dopisano 9 lip 2014, 11:58:

Przepraszam za błą – miało być w LW – silniki benzynowe.
Czy da się toto przenieść?

Pozdrawiam
Przemek
Początkujący
 
Od: 9 lip 2014, 10:27
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MPV LW 2000r 120KM benzyna FS

Postprzez trok » 9 lip 2014, 22:18

Gdzie robiłeś remont? W jakim warsztacie?
Ostatnio edytowano 9 lip 2014, 22:22 przez Yard, łącznie edytowano 1 raz
Powód: zbędne cytowanie poprzedzającego postu
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2014, 20:48
Posty: 35 (0/1)
Auto: Mazda 626

Postprzez przemars » 9 lip 2014, 22:32

Witam.
Warsztat jest w Miedzeszynie.
Koszt: robocizna 1000pln, głowica (gość sam nie robi – oddaje do swojego podwykonawcy) 800, reszta to pierścienie (około 500), uszczelki, olej, filtr i pewnie o czymś zapomniałem.
Warto zamówić i wymienić przy okazji fajki pod cewkami.

Warsztat jest na Zespołowej Warszawa – Miedzeszyn
https://maps.google.pl/maps?ll=52.17100 ... sic&dg=opt
Wyglądem się nie przerażaj :–) Salonów to tam nie ma :–)

Jeśli jesteś zainteresowany to numer telefonu na priv.


Pozdrawiam
Przemek
Początkujący
 
Od: 9 lip 2014, 10:27
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MPV LW 2000r 120KM benzyna FS

Postprzez trok » 10 lip 2014, 19:30

Dzięki. Powiedz mi jeszcze jaki zalałeś olej po remoncie i jaki był przed remontem?? Czy dymil Ci tylko zimą i jesienią czy latem też??
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2014, 20:48
Posty: 35 (0/1)
Auto: Mazda 626

Postprzez przemars » 24 lip 2014, 10:44

Witam.
Przed remontem było coś. Podobno semisyntetyk. Ja dolewałem semisyntetyczny (z racji ilości dolewek różny).
Po remoncie półsyntetyk (ale marki nie pamiętam).
Jest bossssko. Tylko gdzieś z 50-100 koni brakuje :–)

Dopisano 24 lip 2014, 10:48:

Acha no i dymiła okrutnie.
Gdy było zimno bardziej (zasłona dymna w stylu kontrtorpedowca z I Wojny Światowej) a gdy było cieplej to mniej (jak świeca dymna na poligonie w Drawsku w czasie manewrów Układu Warszawskiego). Wyraźnie z czasem było coraz gorzej. Konsumpcja oleju przed płukanką silnika wynosiła 1-1,5 litra / 1000km.
Po płukance 1.5 litra na 200km :–)

Obecnie niezauważalne /4000km
Początkujący
 
Od: 9 lip 2014, 10:27
Posty: 8
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda MPV LW 2000r 120KM benzyna FS

Postprzez trok » 28 lip 2014, 17:01

Dzięki :)

A zapalała Ci się kontrolka oleju ? Bo niewiem kiedy się zapala w tedy kiedy jest tylko w silniku polowa oleju?? czy min na bagnecie??

To nieźle 1.5 na 200 po plukance dobrze że ja w swojej nie robiłem płukanki bo bym dziś plakał :]

U mnie kolo 1 litra na 2000 tys km :]

Ale narazie brak kasy na remonty :( Więc będe jeździł do na tym samym bez wymiany tylko filtr raz w roku i dolewki. Bo z doświadczenia wiem że częste wymiany oleju powodują rozszczelnienie silnika <oczko>
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2014, 20:48
Posty: 35 (0/1)
Auto: Mazda 626

Postprzez Dave » 26 maja 2015, 21:22

Witam!
Po przejechaniu ok 10km. zaczyna się szarpanie, czasem odpuści a czasem trzeba kilka razy zgadać i odpalić auto (Mpv Fs-ds).
Rozebrałem fajki i wykręciłem śrubki, śrubki wraz ze sprężynki wytrawiłem w kwasie – nie pomogło.
Odczepiłem przewód od EGR- i też nic
Jutro odbieram przewody i świece.
Czy powinienem wywalić całkiem EGR?
A i jeszcze jedno, czy mpv ma filtr paliwa?

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Ostatnio edytowano 26 maja 2015, 22:25 przez Dave, łącznie edytowano 1 raz
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Dave » 26 maja 2015, 22:19

Pytam o filtr paliwa bo jest jeszcze taki objaw, że jak zatankuje ok 10l. to jest spokój na krótko, a jak dodałem jeszcze 26l. to szarpanie ustało na dłużej.
Miesiąc temu przyjechałem nią z Helmutowa i miała dziurę pod wlewem paliwa (rura skorodowała i pistoletem zrobili otwór). Kazałem mojemu wymieniaczowi modułów wyczyścić bak, ale albo zrobił to nie dokładnie albo wcale. Chyba że to nie bak tylko coś innego

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Dave » 26 maja 2015, 22:49

cewki i przewody spryskałem wodą i przebić nie ma (specjalnie robiłem to po ciemku)

Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Dave » 9 cze 2015, 22:45

To prawdopodobnie mam dwa problemy:
1. Nierówna praca silnika spowodowana cewką
2. Syf w paliwie, przy niskim stanie baku daje poznać o sobie
Chciałem wymienić filtr paliwa, ale sprzedawca z Piły tel. Powiedział że filtr mam w baku, to ja się pytam co ja mam obok baku, a raczej przed ?

Jeśli chodzi o cewkę to w/w sprzedawca zaproponował jedynie dedykowaną za 800, a Na IC jest za 420. Więc mam pytanko a propo zamienników np. Mitsubishi za 180. Napięcie przetwarzania to samo, więc odsuwam tezy że elektronikę stosować tylko dedykowana. Pozatym podobne silniki były też w innych modelach Mazdy więc skąd tak astronomiczne ceny? JESLI KTOŚ WYMIENIAŁ CEWKI TO PROSZĘ O PODPOWIEDZIEĆ NA JAKIE. Teraz mam o symbolu FS1E 9930
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Emmo_95 » 10 cze 2015, 23:30

Sprawdz miernikiem swoje ceki i ewentualnie wyczyść je w środku mam na myśłi gniazdo w które wchodzi fajka.

Pasują z premacy !!!

A cena czemu taka :) Wiesz w japoni muszą zarobić i do tego jeszcze pośrednicy <faja> Ciekawe ile kosztuje wyprodukowanie takiej cewki :) Pewnie 10 razy mniej niż cena którą chcą dostać szukając frajera :P

Na allegro w radomi facet ma orginaly do mpv za niecale 300

Na twoim miejscu sprawdził bym przepływke, one wytrzymują okolo 120 000 130 000 tys i auto juz późniiej gorzej pracuje
Emmo_95
 

Postprzez Dave » 24 cze 2015, 22:26

Cewki są ok. To wtryski są zarypane paliwo jest mętne
Obrazek
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Dave » 1 paź 2015, 13:58

Przez to, że wlewu paliwa był zgnity, dużo syfu dostało się do zbiornika. Problem został usunięty, tzn. wymieniony wlew paliwa i przeczyszczony bak. Wtryski są ok. tylko na kablach nie stykalo i dlatego nie równo chodził na wolnych
Edit. Wina wyszła przy montażu PODTLENKU LPG. Uszczelka kolektora miała dziurkę i lapał dodatkowe powietrze na jeden gar. Problem usunięty i wróciła normalna praca silnika :)
Sent from my E2105 using Forum Fiend v1.3.3.
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Siemandero
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 1 sie 2013, 22:59
Posty: 1399 (412/119)
Skąd: Bydgoszcz, Pruszcz k./Gostycyn
Auto: Obecnie: Mazda 5 2.0 Pb+LPG '07
Mitsubishi Colt CZ3 1.3 '05
Kiedyś: Mazda 323c BA 1.3 '94
Mazda 323f BA 1.8 '94
Mazda MPV LW 2.0 '00

Postprzez Diabolo Madzioro » 22 wrz 2017, 01:37

Dave_uś napisał(a):Przez to, że wlewu paliwa był zgnity, dużo syfu dostało się do zbiornika. Problem został usunięty, tzn. wymieniony wlew paliwa i przeczyszczony bak
Też miałeś przeboje z "Koleżanką" U mnie szarpanie i nierówną pracę rozwiązały na szczęście tylko wymiana cewek i kabli.
by Wilku
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 19 sie 2017, 20:25
Posty: 522 (53/30)
Skąd: Bytom
Auto: Mazda MPV II (LW) benzyna 2.0 Rocznik 2000
Mazda CX-9 3,5 Rocznik 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy