Komputer pokładowy
1, 2
skarkop aż sprawdzę u siebie, ale widzę że głęboko to schowali pod maską od strony kierowcy jest na widoku gniazdo diagnostyczne więc trochę mnie dziwi umieszczanie kolejnego gniazda gdzieś głęboko pod kierownicą
Sprawdz, bo jestem ciekaw. Chyba, ze w kolejnym liftingu dopiero wprowadzili gniazdo pod kierownica w standardzie 16-pin. Mam jeszcze 626 GE i tam rzeczywiscie jest gniazdo diagnostyczne w komorze silnika ze standardem 25-pin.
- Od: 25 wrz 2006, 14:42
- Posty: 200
- Skąd: Gliwice, Dębica
- Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05
skarkop napisał(a):otiks napisał(a):Co do tego urządzenia co podesłałeś to:
1. Mazda niby jest zgodna z OBDII
2. Mazda ma inne gniazdo, nie jest to standard OBDII
3. Gniazdo jest umieszczone w komorze silnika a nie wewnątrz pojazdu jak w większości przypadków ulokowania złącza OBDII w innych autach
Popatrzylem dzis pod kierownice w mojej mpv i znalazlem tam gniazdo obd2 16-pin.
Oto zdjecie tego:
Moze po ostatnim liftingu je wprowadzili
ja mam mpv z 2005 i jest takie samo gniazdo pod kierownicą, ostatnio w Wa-wie koleś podpinał do niego laptopa aby sprawdzić czy nie ma błędów
- Od: 14 paź 2008, 20:19
- Posty: 37
- Skąd: ok/Krakowa
- Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM
co do komputera i włączników to w moim dieslu wygląda to tak – światla przeciwmgielne przód i tył załączane sa pająkiem z lewej strony kierownicy tym samym co światła postojowe i drogowe, a przełaczniki są tylko dwa do przyciemniania oswietlenia deski i drugi do pozycjonowania swiateł, oraz są dwie zaslepki a pod nimi gniazda z okablowaniem na przełączniki
- Od: 14 paź 2008, 20:19
- Posty: 37
- Skąd: ok/Krakowa
- Auto: mazda MPV LW 2005 2,0d 16V 136KM
Podpialem dzis do mpv turbo gauge. Super zabawka. Podaje mi wszystkie potrzebne parametry. Najwazniejsze z nich to: biezace spalanie, spalanie srednie, ilosc spalonego paliwa, predkosc biezaca, predkosc srednia, predkosc maksymalna, ilosc paliwa w baku, ilosc km do przejechania na paliwie, dystans, czas jazdy. Pokazuje te parametry w danej podrozy jak rowniez mozna sprawdzic je dla calego dnia lub od zamontowania urzadzenia. Oprocz tego jest to tester diagnostyczny, ktory sprawdza kody bledow jak i niektore parametry silnika: temperatura w chlodnicy, temperatura powietrza w silniku, napiecie aku. Inne funkcje dopiero rozgryzam. Dodam, ze uruchamia sie wraz z przekreceniem stacyjki i gasnie kilkanascie sekund po wyjeciu kluczyka. Ma funkcje czarnej skrzynki. Jakie funkcje tam sa dostepne podam kiedy je przetestuje. Jest pokryty z wierzchu guma i podswietlony na bialo co powoduje, ze jest bardzo dobrze widoczny tak w dzien jak i w nocy. Naprawde jestem zaskoczony jakoscie tej zabawki. Montaz polega tylko na podpieciu do gniazda i podaniu w setupie rodzaju paliwa i pojemnosci silnika. Szkoda ze fabrycznie nie ma takiego cudenka.
- Od: 25 wrz 2006, 14:42
- Posty: 200
- Skąd: Gliwice, Dębica
- Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05
Sprawdziłem w MPV przed liftem lokalizację złącza OBD2 i rzeczywiście jest schowane (dosłownie) pod kierownicą, co ciekawe w RX8 zrobili to identycznie, żeby się podłączyć trzeba najpierw zapuścić nura, tylko że w MPV jest to o wiele łatwiejsze niż w rexie
Chyba dopiero nowsze roczniki maja ten system. U ciebie bedzie gniazdo diagnostyczne w komorze silnika, ale innego typu. Wczoraj probowalem podpiac ten komputerek do mazdy 6 Diesel rocznik 2002. Gniazdo jest pod kierownica, ale komputer nie wspolpracowal z autem. Moze dlatego, ze fabrycznie jest komputer w tym aucie, choc ja chcialem tylko sprawdzic czy sa jakies kody bledow. Podobno w autach z dieslem obowiazkowo system obd2 byl montowany dopiero po 2003 roku. Z benzynowymi silnikami weszlo to wczesniej.
- Od: 25 wrz 2006, 14:42
- Posty: 200
- Skąd: Gliwice, Dębica
- Auto: 6 2.0i '07
MPV 2.0CDVi '05
skarkop napisał(a):Jak go zamontuje podziele sie informacjami.
Czekam na info, też mam zamiar coś takiego nabyć w drodze kupna
-
rfryca
W mojej mazi są dwa gniazda obd2 , jedno w komorze silnika, a drugie dokładnie jak na zdjęciu powyżej. Na marginesie ,do gniazda w kabinie mam na sztywno podłączony interfejs OBD2, podpięty do carpc i parametry silnika mogę śledzić na bieżąco ( centrafuse).
- Od: 14 mar 2008, 00:36
- Posty: 4
- Auto: mazda mpv
Co do komputera w wersji benzyna 2.0 z roku 2000 to opcja musi być gdyż ja zakupiłem właśnie taką dokładnie koniec 1999 r z 2.0 benzyna i mam komputer, ale moja to wersja exlussive i wygląda że miała fabrycznie
-
bartek dolnyslask
Właśnie kupiłem za 36 zł licznik z komputerem pokładowym i za 18 zł przyciski. Mam już w swojej MPV benzyna 2000 komputer pokładowy (musi być licznik od benzyny). Efekt uboczny mam mniej kilometrów na moim liczniku.
Pozdrawiam A.D.
Dopisano 27 paź 2016, 17:13:
Jeszcze sprawa obd2 u mnie brak tego złącza pod kierownicą. Ale zauważyłem ze w tym miejscu jest intrygująca wolna kostka 2x 8 z chyba 17 przewodami, ciekawe czy oma ona coś wspólnego z obd2.
Jeżeli nie to trzeba będzie zakupić adapter z złącza pod maską.
Andrzej
Pozdrawiam A.D.
Dopisano 27 paź 2016, 17:13:
Jeszcze sprawa obd2 u mnie brak tego złącza pod kierownicą. Ale zauważyłem ze w tym miejscu jest intrygująca wolna kostka 2x 8 z chyba 17 przewodami, ciekawe czy oma ona coś wspólnego z obd2.
Jeżeli nie to trzeba będzie zakupić adapter z złącza pod maską.
Andrzej
O taką? Oj zaraz dodam foto
Ostatnio edytowano 5 lis 2016, 11:06 przez Yard, łącznie edytowano 2 razy
Powód: źle dodane zdjęcie
Powód: źle dodane zdjęcie
Była MAŹDZINKA 323C BA 1,3 B3, 323F BA 1,8 BP, MPV LW 2.0 FS-DE
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
Jest: M5 CR 2.0 z podtlenkiem gazu
Mitsubishi Colt 05 1.3 ;)
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość