Naprawa siłownika centralnego zamka MPV

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Norby » 17 kwi 2010, 09:57

Koszt naprawy 5 zł. W tylnych drzwiach przestał działać zamek z pilota, ręczne blokowanie zamka działało. Po zdemontowaniu siłownika okazało się, że silnik nie działa (wypalone szczotki) i nadaje się tylko do wymiany. Pasuje silniczek 12V z układu regulacji reflektorów (sam silnik) należy tylko wymienić zębatkę na ślimaka gabaryty pasują. Przewody niestety trzeba przylutować. Silnik kupiłem na szrocie z jakiegoś niemca za 5 zł, czas naprawy około 1 godziny.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez quliver » 19 kwi 2010, 12:16

jak zdemontować tapicerkę z tych drzwi aby nie uszkodzić zaczepów?
musze dobrać się do zamka (silniczka) gdyż coś w nim się blokuje – przy otwieraniu samochodu z pilata lewe tylne drzwi w większości przypadków pozostają zamknięte – nie pomaga nawet ręczne podciągnięcie guzika na drzwiach. Pozytywny efekt przynosi kilkukrotne wciśnięcie (co ok. 0,5 s) przycisku otwierającego na pilocie.
Na początku myślałem, że to styki na drzwiach są zabrudzone ale czyszczenie nie pomogło więc czeka mnie rozbieranie ...
----- Mazda MPV 2.0 TD 136KM MZR-CD 2004r. ------
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 gru 2009, 13:21
Posty: 26 (0/1)
Skąd: Krosno
Auto: Mazda MPV 2.0 TD 136KM 2004r.

Postprzez Norby » 19 kwi 2010, 14:10

to już silnik.... W ślimaku jest sprężyna dość mocna i ona powoduje cofanie się mechanizmu, jak zdejmiesz tapicerkę zobaczysz o co chodzi. A co do zdjęcia tapicerki to złap prawy dolny róg i pociągnij zdecydowanie do siebie zatrzaski są mocne i nie uszkodzisz ich. Wcześniej zdemontuj klamkę tam jest zatrzask taki sam jak w korbkach przewieś na klamce jakiś twardy materiał i pociągnij w dól zatrzask powinien wyskoczyć.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Steve » 23 kwi 2010, 16:28

Norby napisał(a):..... Pasuje silniczek 12V z układu regulacji reflektorów (sam silnik) należy tylko wymienić zębatkę na ślimaka gabaryty pasują.

Masz na mysli przelozenie slimaka ze starego silnika, na "nowy" ? Jak sciagnales tego slimaka ze starego silnika ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Norby » 24 kwi 2010, 06:14

Tak przełożenie wystarczy. Pod ślimaka podłóż dwie płaskie podpórki i oprzyj na czymś aby wisiał swobodnie cały silnik, on sam i tak jest do wyrzucenia więc śmiało uderz w korpus silnika z góry , wyjdzie bez problemu bo jest tylko nabity. Podobnie będziesz musiał zrobić z nowym (podpórki) ale uderzysz w ośkę na której jest zębatka tu natomiast wypadnie silnik. Ślimaka wciśniesz na nową ośkę
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Steve » 24 kwi 2010, 11:57

Norby napisał(a):Tak przełożenie wystarczy. Pod ślimaka podłóż dwie płaskie podpórki i oprzyj na czymś aby wisiał swobodnie cały silnik, on sam i tak jest do wyrzucenia więc śmiało uderz w korpus silnika z góry ,

No wlasnie, u mnie slimak nie wyszedl, dlatego zwatpilem i zaczalem sie dopytywac, bo balem sie zniszczyc, ale dzisiaj to ja juz mu <killer> .....

Dzieki za odpowiedz <piwo> .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Norby » 27 kwi 2010, 08:12

Jak akcja wymiany, zakończona powodzeniem?
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Steve » 27 kwi 2010, 21:17

Norby napisał(a):Jak akcja wymiany, zakończona powodzeniem?

Sama przekladka slimaka się udala, silnik kreci jak szalony. Wyciagnalem silownik z rozebranego Land Rovera – silniczek byl dokladnie taki sam jak w naszych Mazdach <cisza> . Do zdjecia slimak zastosowalem troche inna, mniej ostrą metodę – silniczek w imadlo, a pod slimaka nacieta podkladke (tak zeby przeszla przez oske) a pozniej scignalem go takim mlotkiem ze szczelina do wyjmowania gwozdzi <jupi> .
Ale sam silownik zacina sie. Tzn. po zlozeniu wykonuje kilka prawidłowych ruchów zamykania-otwierania i staje zablokowany – reczne blokowanie nie dziala .
Mial juz tak wczesniej i pewnie dlatego upalil sie silnik jak probowalem te drzwi otworzyc.
Przy próbie krecenia zebatka z reki wszystko jest ok, po zalozeniu na drzwi pozamyka pare razy i staje.
Jak rozbieram silownik to widze, ze faktycznie mechanizm jest zablokowany w pozycji "zamknij" i nie za bardzo moge dojsc dlaczego tak sie dzieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez Norby » 28 kwi 2010, 14:05

Pozbądź się sprężyny z zębatki, jest niepotrzebna zawsze przesunie wodzik na środek. Przy składaniu ważna jest pozycja wodzika zębatki w prowadnicy (od góry po złożeniu wygląda jak duże C w którym porusza się wodzik) przy zamkniętym zamku powinien być w dolnym skrajnym miejscu C. Po zadziałaniu pokonuje całą trasę do górnego miejsca i tam zostaje jest wówczas otwarty. Co do ręcznego zamykania to bolec dźwigienki zakończony talerzykiem powinien wskoczyć we wspólny otwór działania mechanicznego.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez benek1 » 9 lip 2010, 09:26

A właśnie co do centralnego to właśnie przestał mnie słuchac. Drzwi boczne, suwane od strony kierowcy nie reagują ani na pilota ani na ręczne blokowanie centralnego. Zostało mi tylko brutalne blokowanie drzwi za pomocą "dzyndzla". Brak reakcji lewych drzwi bocznych sprawia, że i prawe boczne nie działają poprawnie. Przód i tył działa poprawnie. Rozwiązania szukac w lewych drzwiach?
MAZDA MPV OK
Początkujący
 
Od: 21 lip 2008, 15:26
Posty: 29
Skąd: Gdańsk
Auto: MPV 2002 2.0Diesel 136KM
MPV 2002 2.0 Benz LPG

Postprzez Norby » 10 lip 2010, 15:54

Drzwi tylne nie mają nic wspólnego ze sterowaniem. Jeśli od kierowcy leżą a tosamo jest z prawymi to masz do roboty sterownik główny albo dwa siłowniki w drzwiach.
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Suchoklates » 28 lis 2010, 02:00

Norby napisał(a): (...) przewieś na klamce jakiś twardy materiał i pociągnij w dól zatrzask powinien wyskoczyć.


Tzn. wścibić kawałek szmatki w tę szparencję pomiędzy uchwytem klamki a tapicerką, spuścić oba końce szmatki po obu stronach klamki i mocno pociagnąć w dół, tak? <oczy>

Tez mam problem z tym siłownkiem, ..wa go mać, wada fabryczna czy jak?!
Początkujący
 
Od: 12 lis 2010, 15:57
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Auto: MAZDA MPV 2.0 2000 r. benzyna/gaz CANDY COLOUR EDITION

Postprzez Norby » 28 lis 2010, 07:58

Tak
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez Suchoklates » 29 lis 2010, 01:01

Norby napisał(a):Tak


Przyłożyłem sie do tego z takim zapałem, ze górny "zawias" wypadł z prowadnicy i mało zawału nie dostałem...

Nasadowa 10-ka i troszkę kombinacji załatwiły sprawę ale klamka jak siedziała tak siedzi... <płacze>

Cgyba zlecę to komuś bardziej doświadczonemu z mazdami...
Początkujący
 
Od: 12 lis 2010, 15:57
Posty: 8
Skąd: Elbląg
Auto: MAZDA MPV 2.0 2000 r. benzyna/gaz CANDY COLOUR EDITION

Postprzez Norby » 29 lis 2010, 07:37

Kolego jeszcze raz ale precyzyjnie i delikatniej :)
Obrazek
Obrazek
Była MPV
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 lip 2009, 06:16
Posty: 272
Skąd: Lubin
Auto: MPV

Postprzez ravenrs » 9 maja 2013, 20:11

Mam problem z centralnym. Chodzi o to że nie działają tylne drzwi. Obie strony. Siłowniki niby działają ale jakby nie miały siły ruszyć ani zamka ani same siebie. Ma ktoś może jakiś pomysł jak to ugryźć??

Dodam że siłowniki zostały wymienione na inne i też nic sie nie zmieniło.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 5 cze 2012, 22:06
Posty: 20
Skąd: Sulechów
Auto: Mazda MPV 2,0 CiTD 2003

Postprzez Steve » 9 maja 2013, 22:25

Te siłowniki potrafia się zakleszczyć.
Jeśli przy rozbieraniu znajdziesz go w takiej pozycji to spróbuj wyrzuc spręzynke jak opisane powyzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2005, 19:15
Posty: 357 (12/15)
Skąd: IP33 BSE
Auto: mat + 3.4L V6 :-8

Postprzez kol2002 » 7 sty 2014, 15:49

Steve napisał(a):Te siłowniki potrafia się zakleszczyć.
Jeśli przy rozbieraniu znajdziesz go w takiej pozycji to spróbuj wyrzuc spręzynke jak opisane powyzej.


Panowie męczę się ze złożeniem tego zamka i o jakiej sprężynce jest mowa??? Sprężynka która znajduje się pod tym dużym kołem?? I nie wiem jak to złożyć. Jak składam to w całość to albo po podpięciu nie zamyka, albo tylko otwiera, tak jak by nie odbijało coś, ale co. Panowie był bym bardzo wdzięczny za jakąś wskazówkę lub jakieś zdjęcie w jakiej to kolejności złożyć.

Pozdrawiam
kol2002
 

Postprzez predators30 » 29 lip 2018, 18:29

Nie będę zaśmiecał forum bo temat ten sam .
Padł silniczek. Ma ktoś jakieś zdjęcia jak to złożyć?

https://zapodaj.net/77dff138b529a.jpg.html

https://zapodaj.net/c171e964506cd.jpg.html
Początkujący
 
Od: 20 lip 2018, 18:38
Posty: 4
Auto: Mazda 6 kombi 2.0 Benzyna 2004r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy

cron