Ściąganie auta na prawą stronę

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez depeszlublin » 29 mar 2010, 13:21

Witam,
Kupiłem niedawno Premacy i zauważyłem że ściąga ją na prawo.Dość mocno ściąga.Wymieniłem tylne amorki,założyłem opny letnie i pojechałem na zbieżność.
Wszystko jest ok.Delikatnie jest tylko cofnięte przednie prawe koło względem lewego ale to jest podobno w normie.Samochód nie był uderzony napewno.Podejrzewam że ktoś może wjechał tym prawym kołem na krawężnik albo w jakąś zajeb.......ą dziurę i coś skrzywił.Nie wiem,nie znam się na tym.
Podpowiedzcie mi czego szukać.depeszlublin
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 23:59
Posty: 21
Skąd: Lublin/Niemce
Auto: Mazda Premacy 2,0D '00

Postprzez Tobo » 29 mar 2010, 13:25

Jak najbardziej cofnięte koło może być przyczyną ściągania. Prawdopodobnie wahacz do wymiany.

Delikatnie tzn ile?

Uzupełnij profil danymi Twojego auta.
Pozdrawiam
Tobo
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 wrz 2009, 09:30
Posty: 171
Skąd: Sosnowiec
Auto: M6'06 GY MZR-CD 121KM

Postprzez depeszlublin » 29 mar 2010, 16:21

Mazda Premacy 2000 r, diesel
Przednie koło prawe cofnięte względem przedniego lewego o 6 minut.Mechanik stwierdził że to nie jest duży błąd.W moim drugim aucie – volvo v40 cofnięcie jest 8 minut i jest super-nie ściąga.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 23:59
Posty: 21
Skąd: Lublin/Niemce
Auto: Mazda Premacy 2,0D '00

Postprzez depeszlublin » 29 mar 2010, 18:16

Zmieniłem teraz koło ze strony(prawej) na którą mnie ściągało i założyłem na lewą stronę i teraz jak jadę po normalnej stronie szosy to bardzo delikatnie mnie ściaga a nawet jest idealnie do środka jezdni.A jak przejadę na stronę "angielską" jezdni to do rowu mnie ciągnie.Więc wg.mnie to coś jest z kołem.Dziwne bo opony z kórymi kupiłem auto tez mnie na nich ściągało w prawo a potem kupiłem nowe i założyłem na przód i też mnie ściagało w prawo.Stare poszły na tył a nowe na przód auta.Jakby był krzywy wahacz lub inne elementy zawieszenia to może by wyszło na geometrii i zbieżności.Podejrzewam to feralne koło ale nie na 100% bo jest jeszcze opcja tych starych opon-kół przednich.
Czekam to podpowiedzi, co może być. Dzięki.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 23:59
Posty: 21
Skąd: Lublin/Niemce
Auto: Mazda Premacy 2,0D '00

Postprzez KacY » 1 kwi 2010, 08:54

ściąga jak dodajesz gazu, czy zawsze?? było już to wałkowane....
323F ba 1.5 '95>xedos6 2.0 '97>5 2.0 Pb/Lpg '06>_____

Sprzedam przednie zaciski hamulcowe do Xedosa6.
Sprzedam stacyjkę z 2 kluczykami i kompletem zamków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2009, 21:01
Posty: 254 (0/1)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Mazda 5 2.0Pb/Lpg 06r.

Postprzez depeszlublin » 1 kwi 2010, 23:52

Ściaga non stop, ale jak juz pisałem to teraz w lewo bo zamieniłem koła przednie stronami (z prawej na lewą).Wg.mnie to wina opon-kół.
Początkujący
 
Od: 8 lut 2010, 23:59
Posty: 21
Skąd: Lublin/Niemce
Auto: Mazda Premacy 2,0D '00

Postprzez kkali » 2 kwi 2010, 23:01

zobacz też czy aby tarcza sie nie grzeje jak sie grzeje to klocki mogą byc zaciśnięte na tarczy i dlatego ściąga
kkali
 

Postprzez JeRRoX » 5 kwi 2010, 17:10

sprawdź ciśnienie w oponach :P ja też się tak martwiłem bo poważnie mi ściągało na prawą stronę . Dopompowałem oponę i jest git :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 8 paź 2009, 09:59
Posty: 15
Skąd: Dąbrowa Tarnowska
Auto: 323F 2.0 V6 GT

Postprzez waj3 » 28 kwi 2010, 00:52

W mojej Premacy było to samo. Nie pomagała wymiana opon ani też ingerencja w geometrię w granicach normy. Nie znalazłem śladów powypadkowych a pomiary nie wykazały żadnych odchyleń w płycie podłogowej i w zawieszeniu. Całego koła prawego z lewym nie zamieniałem z powodu kierunkowego bieżnika opon. Dwa warsztaty diagnostyczne stwierdziły, że wszystko ok i nie są w stanie pomóc. A ja denerwowałem się następne tygodnie, że kupiłem takiego bubla. W końcu postanowiłem sprawdzić felgi. Zastanowił mnie różny napis na felgach. Rozmiar ten sam, lecz inna czcionka. Dokonałem pomiarów. Przykładając listwę do krawędzi felgi i od tej listwy zmierzyłem głębokość do powierzchni przylegającej do tarczy hamulcowej. Okazało się, że ta płaszczyzna z otworami na szpilki, jest w jednej feldze bardziej na zewnątrz koła w porównaniu z drugą. Różnica wynosiła nie więcej jak 3 mm. W związku z tym jedno koło było o 3 mm bardziej na zewnątrz. Felga musiała pochodzić od innego producenta, lub była produkowana na innej formie. To inne koło dałem na tył. Od tej pory mogę puszczać kierownicę a samochód jedzie jak po sznurku. Dopiero od tego czasu odczułem komfort w prowadzeniu tego samochodu.
<jupi>
waj3
 

Postprzez tomik841 » 16 lip 2011, 13:37

Miałem podobne objawy. Problem znikł po wyrównaniu ciśnienia w oponach.
tomik841
 

Postprzez say » 17 lip 2011, 19:34

Dziś moją też zaczęło ściągać na prawo...ależ się zdenerwowałem.
Po 10 minutach testów w trasie uświadomiłem sobie, że mam przecież 3 rowery na dachu i silny wiatr z lewej :D. Tak poważnie to zmiennych jest tyle, że ciężko trafić na tę, która powoduje owe ściąganie.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez talkus » 17 lip 2011, 22:08

Witam
Ja już ten temat wałkowałem na forum ale nikt nie potrafił mi pomóc. Może teraz...
Od dwóch lat walczę z ściąganiem na prawo. Byłem w różnych warsztatach na geometrii chyba już ponad 10 razy. Zawsze ustawienia są w granicach normy.
amorki -OK,
felgi-OK
opony – OK (ściąga i na letnich i na zimowych)
Żadnych luzów czy też innych wad, absolutnie bezwypadkowy.
Gdy jadę prawą stroną-ściąga na prawo, gdy jadę lewą stroną-wtedy ciągnie w lewo, przy jeździe środkiem jest OK. Doszedłem więc do wniosku, że to wina dróg. Ale chyba nie do końca. Po pierwsze w innych autach tego nie mam, po drugie wcześniej było dobrze.
I co Wy na to?
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 00:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez ThoMB » 18 lip 2011, 08:23

Mam podobne spostrzeżenia do swojej Mazdy co kolega powyżej + to, że Premacy ma bardzo czuły układ kierowniczy.

Jadąc większością dróg mam delikatnie (dosłownie delikatnie) skręconą kierownicę w lewo, jak puszczę ściąga mi ją w prawo i auto ucieka do prawej; przejadę na pas w przeciwnym kierunku, objaw się odwraca – zauważalne są przy tym skosy dróg, nie mocne, ale są.
Druga kwestia, na niektórych drogach tak w okolicach 50-60 km/h odczuwalne są drgania kierownicy i wtedy (wydaje mi się) ściąganie jest mocniejsze. Nie jestem mechanikiem, nie znam się na tym, zastanawiam się czy mogą to być luzy na maglownicy, nie mam niestety do dyspozycji kanału i jestem w "kanale" ;)
Nie mam zaufanego mechanika, który mógłby mi pomóc sprawę wyjaśnić, auto w marcu przeszło przegląd rejestracyjny bez najmniejszych uwag.
Być może moje alu są tak wyrąbane, być może czepiam się, ale jak siedzę obok kierowcy jadącego pełnoletnią BMW 318 i widzę jak auto idzie jak po sznurku w większości po tych samych drogach to krew mnie zalewa i sprawa nie daje mi spokoju.

Pozdro
Pozdrowionka!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 08:21
Posty: 42
Skąd: Jelcz-Laskowice / Wrocław
Auto: Premacy '02 DiTD 2.0 101KM 7-os

Postprzez el_gato » 18 lip 2011, 10:06

Oczywiście u mnie ten objaw objaw także jest lecz po wymianie przednich łożysk prawie że zanikł.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2010, 16:39
Posty: 9
Skąd: Oswiecim
Auto: Premacy 1.8 100 kucyków rok 2003

Postprzez ThoMB » 18 lip 2011, 10:55

el_gato napisał(a):Oczywiście u mnie ten objaw objaw także jest lecz po wymianie przednich łożysk prawie że zanikł.


Jest dużo rzeczy, które mogą być za to odpowiedzialne – wymiana wszystkiego podejrzanego mija się z celem.


AAA, zapomniałem jeszcze dodać, że cofając autem z puszczoną kierownicą na odcinku około 10m kierownica skręca się w lewo o około pół obrotu.
Pozdrowionka!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 maja 2009, 08:21
Posty: 42
Skąd: Jelcz-Laskowice / Wrocław
Auto: Premacy '02 DiTD 2.0 101KM 7-os

Postprzez VVodzu » 18 lip 2011, 20:27

Panowie, jest tyle czynnikow ktore moga na to wplywac ze bania mala, od cisnienia w oponach po jakies "bubu" w zawieszeniu, hamulce, zjechane opony z jednej strony, felgi, szerokie i niskie opony tez inaczej sie zachowuja na naszych drogach niz "normalne" opony. Tak na serio to czasem ciezko dojsc co moze byc przyczyna. pozdro
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 00:07
Posty: 45
Auto: Mazda 323f BJ 1.6 98km 2001r. + LPG

Leszczyny, Śląsk

Postprzez talkus » 22 lip 2011, 09:08

Czyli mamy jeździć krzywo???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 wrz 2008, 00:24
Posty: 38
Skąd: Mazury
Auto: Premacy 2.0 DiTD 2003

Postprzez VVodzu » 22 lip 2011, 18:04

talkus napisał(a):Czyli mamy jeździć krzywo???



nieee, mamy szukac przyczyny, mowie tylko ze nie latwo czasem trafic bo mozesz znalezc przyczyne ale zanim to zrobisz to moze ona juz co innego "napsula". Tak wiec szukac i weszysc a do tego czasu jezdzic prosto inaczej ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 cze 2011, 00:07
Posty: 45
Auto: Mazda 323f BJ 1.6 98km 2001r. + LPG

Leszczyny, Śląsk

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy