Blokowanie tylnego hamulca.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez pitjoan » 9 wrz 2009, 23:40

Witam
W związku z tym że zaciski hamulców były dosyć skorodowane, przy okazji wymiany klocków z przodu mechanik pomalował mi te zaciski (wyglądają jak nowe!). Z tylu klocki były jeszcze ok(bo podobno zużywają się dużo wolniej) dlatego zostały tylko pomalowane zaciski. Wszystko było ok-hamulce jak brzytwa. Przejechałem około 1000km bez problemu. Pewnego dnia po trasie około 30km, po wyjściu z auta usłyszałem dość dziwny odgłosy(stygnącej felgi, jak się okazało). Okazało się, że nie odbił tylny hamulec. Przegrzanie było na tyle duże, że felga aluminiowa ze srebrnej zrobiła się złota!!! Mechanik po rozebraniu stwierdził, że wszystko jest ok. No i pojechałem na wakacje przejechałem znowu ok 1000km, wszystko ok(odruch sprawdzania temp. felgi to już mania). I znowu po krótkiej trasie nastąpiło silne przegrzanie.
Czy ktoś może miał podobny problem lub ma jakieś wskazówki jaka może być przyczyna? Dzięki za informacje :)
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2008, 00:36
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: PREMACY 1,8 2003

Postprzez say » 10 wrz 2009, 08:17

Co tu dużo mówić, zacisk do regeneracji, najprawdopodobniej jest skorodowany tłok zacisku, lub dostał się brud pod gumowy ochraniacz, tak czy siak, blokuje się. Trzeba rozebrać, przeczyścić założyć nowe uszczelki (zestaw naprawczy) i jeździć dalej. Najpewniej trzeba by było zmieć też łożysko w piaście bo jeśli felga zmieniła kolor to smar w łożysku 'wyparował' przy takiej temperaturze i zaraz zacznie wyć.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Jacekm_ » 10 wrz 2009, 12:07

Łożysko w piaście z tyłu? Jeśli tak, to cała piasta do wymiany. Lepiej poczekać, może wydatek nie będzie konieczny. Co do blokowania to oczywiście może być to zacisk, który trzeba zregenerować, ale równie dobrze wężyk hamulcowy elastyczny. trzeba go obejrzeć, czy nie jest gdzieś nienaturalnie przygięty etc. Dodatkowo należy sprawdzić obejmy, które go trzymają na właściwej "trasie", czy nie są za mocno zaciśnięte.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2008, 17:56
Posty: 486
Skąd: Łódź
Auto: mazda dwa zero

Postprzez pitjoan » 10 wrz 2009, 12:16

Spróbuję zacząć od zestawu naprawczego zacisków i sprawdzenia przewodów hamulcowych, dzięki :)
Czy możecie podpiąć link do sklepu gdzie można zamówić taki zestaw naprawczy do zacisków?
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2008, 00:36
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: PREMACY 1,8 2003

Postprzez say » 10 wrz 2009, 14:04

Jacekm_ napisał(a):cała piasta do wymiany
zapomniałem, że skośnooka myśł techniczna mocno ułatwiła pracę i zarobek ASO :P, przynajmniej w tym przypadku hehehe.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez pitjoan » 16 paź 2009, 22:05

Ostatecznie po wymianie tzw zestawu naprawczego (prowadnica i uszczelka gumowa) wszystko ok-wreszcie felga zimna! Przy okazji średnie spalanie spadło o około 1 litra !!
Dzięki z informację
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2008, 00:36
Posty: 7
Skąd: Wrocław
Auto: PREMACY 1,8 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy