Błędy systemu ABS i ich rozwiązywanie
domel72 znalazłeś przyczynę dalszego świecenia kontrolek?
Mam ten sam problem, po wymianie czujnika kontrolki też świecą a mechanik twierdzi że, uszkodził się również sterownik abs-u bo innej przyczyny nie widzi.Szukam czegoś na własną rękę żeby nie okazało się że po wymianie sterownika znowu coś będzie nie grało.
Mam ten sam problem, po wymianie czujnika kontrolki też świecą a mechanik twierdzi że, uszkodził się również sterownik abs-u bo innej przyczyny nie widzi.Szukam czegoś na własną rękę żeby nie okazało się że po wymianie sterownika znowu coś będzie nie grało.
-
szlifa1
Witam Panów.
Około tygodnia temu zapaliły się kontrolki ABS i hamulca w mojej 626 GF DITD. Po zrobieniu zworki komputer wymrugał 13, 47. Zdemontowałem prawy [jaki?] czujnik ABS, wyczyściłem go z opiłków, zmierzyłem oporność która wynosiła 1.36 zamontowałem i przez tydzień było wszystko O.K. Nie kasowałem błędów. Dzisiaj podczas szybszej jazdy kontrolki ponownie się zapaliły. Wyczaiłem że gdy wcisnę hamulec, potem włączę zapłon i uruchomię silnik, wtedy kontrolki gasną, wystarczy jednak przejechać kilka metrów i znów się zapalają.
Jutro znowu zrobię zworkę i wymrugam błędy, czy czujnik ABS może psuć się powoli?
Około tygodnia temu zapaliły się kontrolki ABS i hamulca w mojej 626 GF DITD. Po zrobieniu zworki komputer wymrugał 13, 47. Zdemontowałem prawy [jaki?] czujnik ABS, wyczyściłem go z opiłków, zmierzyłem oporność która wynosiła 1.36 zamontowałem i przez tydzień było wszystko O.K. Nie kasowałem błędów. Dzisiaj podczas szybszej jazdy kontrolki ponownie się zapaliły. Wyczaiłem że gdy wcisnę hamulec, potem włączę zapłon i uruchomię silnik, wtedy kontrolki gasną, wystarczy jednak przejechać kilka metrów i znów się zapalają.
Jutro znowu zrobię zworkę i wymrugam błędy, czy czujnik ABS może psuć się powoli?
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
Hej.
No to sobie pomrugałem. Nadal miałem błąd 13 i 47, po resecie został tylko 13. Czujka ma opór 1.36 ohma. Powiedzcie mi tylko że miernikiem nie da się jednoznacznie sprawdzić czy czujka jest dobra i zabieram sie za wymianę.
No to sobie pomrugałem. Nadal miałem błąd 13 i 47, po resecie został tylko 13. Czujka ma opór 1.36 ohma. Powiedzcie mi tylko że miernikiem nie da się jednoznacznie sprawdzić czy czujka jest dobra i zabieram sie za wymianę.
- Od: 24 kwi 2009, 21:39
- Posty: 43
- Skąd: Suwałki
- Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.
Witam ponownie dosyć długo mnie nie było.
DO szlifa1 poradziłem sobie z tym czujem dla przypomnienia błąd 13 tył prawy wymiana i dalej świeci.
Zabrałem się za szukanie z kumplem przy okazji pare browarków i po kolei wszystkie kostki po drodze do kompa od czujnika TP.Troche to zajeło bo dojście miejscami skąpe.Problem okazał się śmieszny kostka łacząca czujnik ta za nadkolem z tyłu nie łączyła więc wymieniłem ją na całkiem inną i teraz abs gaśnie. Więc najczęściej to nie czujniki padają tylko elektronika ma swoje prawa stykowe że jest styk lub go nie ma i wtedy brak łączności a pozatym wiek robi swoje i kostki się luzują.
Więc zanim czujnik się wymieni to trzeba wszystko sprawdzić.Acha jeszcze jedno odnośnie rezystancji.W tym rzekomo padniętym czujniku miałem 1.6k rezystancje a prawidłowa powinna być ok 1.4 niby więc to nie jest do końca tak bo tolerancja jest jednak większa.
Pozdrawiam wszystkich PREMANCÓW i życzę szybkiej diagnozy i naprawy.
DO szlifa1 poradziłem sobie z tym czujem dla przypomnienia błąd 13 tył prawy wymiana i dalej świeci.
Zabrałem się za szukanie z kumplem przy okazji pare browarków i po kolei wszystkie kostki po drodze do kompa od czujnika TP.Troche to zajeło bo dojście miejscami skąpe.Problem okazał się śmieszny kostka łacząca czujnik ta za nadkolem z tyłu nie łączyła więc wymieniłem ją na całkiem inną i teraz abs gaśnie. Więc najczęściej to nie czujniki padają tylko elektronika ma swoje prawa stykowe że jest styk lub go nie ma i wtedy brak łączności a pozatym wiek robi swoje i kostki się luzują.
Więc zanim czujnik się wymieni to trzeba wszystko sprawdzić.Acha jeszcze jedno odnośnie rezystancji.W tym rzekomo padniętym czujniku miałem 1.6k rezystancje a prawidłowa powinna być ok 1.4 niby więc to nie jest do końca tak bo tolerancja jest jednak większa.
Pozdrawiam wszystkich PREMANCÓW i życzę szybkiej diagnozy i naprawy.
- Od: 28 lip 2010, 19:56
- Posty: 4
Witam,
Miałem podobny problem (kontrolka ABS, TCS i ręcznego świecące się jednocześnie). Elektryk po sprawdzeniu błędów zalecił sprawdzenie styków. Rozwiązanie jednak "przyszło" samo kiedy zmieniłem opony na zimowe. Podczas jazdy był też słyszalny wyraźny szum, a raczej boksowanie. Okazało się, że prawa tylna opona był nierównomiernie zużyta (mała nierówność, garb).
Podczas wymiany opon w warsztacie auto było na podnośniku. Mechanik uruchomił silnik i zarówno boksowanie jak i świecenie kontrolek zniknęło. Moja rada, aby przed wymianą czujników ABS, modułu kontrolnego itp. spróbować uruchomić auto na podnośniku bez oporu na kołach. Być może okaże się podobna historia jak u mnie.
Powodzenia!!
Miałem podobny problem (kontrolka ABS, TCS i ręcznego świecące się jednocześnie). Elektryk po sprawdzeniu błędów zalecił sprawdzenie styków. Rozwiązanie jednak "przyszło" samo kiedy zmieniłem opony na zimowe. Podczas jazdy był też słyszalny wyraźny szum, a raczej boksowanie. Okazało się, że prawa tylna opona był nierównomiernie zużyta (mała nierówność, garb).
Podczas wymiany opon w warsztacie auto było na podnośniku. Mechanik uruchomił silnik i zarówno boksowanie jak i świecenie kontrolek zniknęło. Moja rada, aby przed wymianą czujników ABS, modułu kontrolnego itp. spróbować uruchomić auto na podnośniku bez oporu na kołach. Być może okaże się podobna historia jak u mnie.
Powodzenia!!
-
tiazi
Witam. Oczywiście kontrolka ABS . Odczytałem błędy i wyszło mi 14, 44, 51. Czujnik ok, ale co to za błąd 44 i co to za przekaźnik trybu awaryjnego. Jaka jest pewność, że to czujnik LT, a nie naprzykład któraś kostka (połaczenie).
- Od: 22 kwi 2008, 12:12
- Posty: 23
- Skąd: Nowy Targ
- Auto: Mazda 6 2019
Mazda 5 2.0 d 2006 7-os
44 to błąd uszkodzona tylna lewa koronka
51 z manuala to FAIL SAFE RELAY OPEN OR SHORT
tak jak napisał Yard są to pochodne od 14
wymiana czujnika i kasowanie błędów powinno załatwić twój problem
51 z manuala to FAIL SAFE RELAY OPEN OR SHORT
tak jak napisał Yard są to pochodne od 14
wymiana czujnika i kasowanie błędów powinno załatwić twój problem
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Wymiana jest prosta potrzeba tylko kilka kluczy i zdjąć koło .Ja natomiast pisze w innej sprawie.Wymieniłem czujnik oczywiście strona lewa tylna i tu zoonk . Błąd nadal wyświetla tzn raz się świeci kontrolka a raz nie świeci :/.Sprawdzałem po raz setny błędy i nadal wywala kod 14 czyli czujnik lewy tył ;/ ma ktoś jakąś rade ?.
Tak sprawdzałem.Czujnika raczej nie uszkodziłem w żaden sposób.Po założeniu nowego błąd zniknął.Gdy przejechałem kilka km po dziurach nagle zapaliła się kontrolka ABSu :/.Wyjąłem czujnik ponownie i zamontowałem jeszcze raz błąd zniknął ale po czasie się pojawia :/
Moja mazda dołączyła właśnie do grupy aut z padającym sławnym czujnikiem ABSu. W jej przypadku kod 13 czyli prawy tył. Rozpiąłem wtyczkę – była sucha i bez śniedzi – poprostu nówka ale dla pewności psiknąłem KONTAKTEM. Wymontowałem także sam czujnik – było trochę ciężko ale WD czyni cuda:).
Czujnik oczyściłem z zabrudzeń przy pomocy zwykłej bawełnianej szmatki umoczonej w DENATURACIE.
Po zmontowaniu wszystkiego auto posiada ABS bez restartu kompa i kasowaniu błędów.
Mam nadzieję że przyczyną było zabrudzenie czujnika a nie jego kończący się żywot. Mazda ma w końcu 10 lat.
zdjęcia brudnego czujnika brak;/ – spieszyło mi się
Czujnik oczyściłem z zabrudzeń przy pomocy zwykłej bawełnianej szmatki umoczonej w DENATURACIE.
Po zmontowaniu wszystkiego auto posiada ABS bez restartu kompa i kasowaniu błędów.
Mam nadzieję że przyczyną było zabrudzenie czujnika a nie jego kończący się żywot. Mazda ma w końcu 10 lat.
zdjęcia brudnego czujnika brak;/ – spieszyło mi się
Ostatnio edytowano 3 maja 2011, 12:46 przez freshbratek, łącznie edytowano 2 razy
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!
- Od: 28 lut 2008, 16:45
- Posty: 351
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości