Błędy systemu ABS i ich rozwiązywanie

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez szlifa1 » 13 lis 2010, 15:35

domel72 znalazłeś przyczynę dalszego świecenia kontrolek?
Mam ten sam problem, po wymianie czujnika kontrolki też świecą a mechanik twierdzi że, uszkodził się również sterownik abs-u bo innej przyczyny nie widzi.Szukam czegoś na własną rękę żeby nie okazało się że po wymianie sterownika znowu coś będzie nie grało.
szlifa1
 

Postprzez Yard » 13 lis 2010, 20:38

Sprawdź kod błędu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez makumba1975 » 20 lis 2010, 19:36

Witam Panów.

Około tygodnia temu zapaliły się kontrolki ABS i hamulca w mojej 626 GF DITD. Po zrobieniu zworki komputer wymrugał 13, 47. Zdemontowałem prawy [jaki?] czujnik ABS, wyczyściłem go z opiłków, zmierzyłem oporność która wynosiła 1.36 zamontowałem i przez tydzień było wszystko O.K. Nie kasowałem błędów. Dzisiaj podczas szybszej jazdy kontrolki ponownie się zapaliły. Wyczaiłem że gdy wcisnę hamulec, potem włączę zapłon i uruchomię silnik, wtedy kontrolki gasną, wystarczy jednak przejechać kilka metrów i znów się zapalają.
Jutro znowu zrobię zworkę i wymrugam błędy, czy czujnik ABS może psuć się powoli?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 21:39
Posty: 43
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.

Postprzez Yard » 20 lis 2010, 20:19

Tak
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez makumba1975 » 21 lis 2010, 11:02

Hej.

No to sobie pomrugałem. Nadal miałem błąd 13 i 47, po resecie został tylko 13. Czujka ma opór 1.36 ohma. Powiedzcie mi tylko że miernikiem nie da się jednoznacznie sprawdzić czy czujka jest dobra i zabieram sie za wymianę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 kwi 2009, 21:39
Posty: 43
Skąd: Suwałki
Auto: Mazda 626 GF DITD 99, Honda CBR 1100 XX Super Blackbird 99.

Postprzez domel72 » 23 lis 2010, 17:54

Witam ponownie dosyć długo mnie nie było.

DO szlifa1 poradziłem sobie z tym czujem dla przypomnienia błąd 13 tył prawy wymiana i dalej świeci.
Zabrałem się za szukanie z kumplem przy okazji pare browarków i po kolei wszystkie kostki po drodze do kompa od czujnika TP.Troche to zajeło bo dojście miejscami skąpe.Problem okazał się śmieszny kostka łacząca czujnik ta za nadkolem z tyłu nie łączyła więc wymieniłem ją na całkiem inną i teraz abs gaśnie. Więc najczęściej to nie czujniki padają tylko elektronika ma swoje prawa stykowe że jest styk lub go nie ma i wtedy brak łączności a pozatym wiek robi swoje i kostki się luzują.
Więc zanim czujnik się wymieni to trzeba wszystko sprawdzić.Acha jeszcze jedno odnośnie rezystancji.W tym rzekomo padniętym czujniku miałem 1.6k rezystancje a prawidłowa powinna być ok 1.4 niby więc to nie jest do końca tak bo tolerancja jest jednak większa.
Pozdrawiam wszystkich PREMANCÓW i życzę szybkiej diagnozy i naprawy.
Początkujący
 
Od: 28 lip 2010, 19:56
Posty: 4

Postprzez tiazi » 9 sty 2011, 23:36

Witam,

Miałem podobny problem (kontrolka ABS, TCS i ręcznego świecące się jednocześnie). Elektryk po sprawdzeniu błędów zalecił sprawdzenie styków. Rozwiązanie jednak "przyszło" samo kiedy zmieniłem opony na zimowe. Podczas jazdy był też słyszalny wyraźny szum, a raczej boksowanie. Okazało się, że prawa tylna opona był nierównomiernie zużyta (mała nierówność, garb).
Podczas wymiany opon w warsztacie auto było na podnośniku. Mechanik uruchomił silnik i zarówno boksowanie jak i świecenie kontrolek zniknęło. Moja rada, aby przed wymianą czujników ABS, modułu kontrolnego itp. spróbować uruchomić auto na podnośniku bez oporu na kołach. Być może okaże się podobna historia jak u mnie.
Powodzenia!!
tiazi
 

Postprzez choman » 29 mar 2011, 19:01

Witam. Oczywiście kontrolka ABS . Odczytałem błędy i wyszło mi 14, 44, 51. Czujnik ok, ale co to za błąd 44 i co to za przekaźnik trybu awaryjnego. Jaka jest pewność, że to czujnik LT, a nie naprzykład któraś kostka (połaczenie).
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2008, 12:12
Posty: 23
Skąd: Nowy Targ
Auto: Mazda 6 2019
Mazda 5 2.0 d 2006 7-os

Postprzez Yard » 29 mar 2011, 20:17

Sprawdź kostkę i bedziesz miał pewność, Sprawdź czujnik i też będziesz miał pewność.
Jeśli masz błąd 14 to czujnik nie jest OK.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez choman » 29 mar 2011, 20:39

a błąd 44 i 51
Początkujący
 
Od: 22 kwi 2008, 12:12
Posty: 23
Skąd: Nowy Targ
Auto: Mazda 6 2019
Mazda 5 2.0 d 2006 7-os

Postprzez Yard » 29 mar 2011, 22:06

Pochodne 14
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Piotr Raczkowski » 30 mar 2011, 08:43

44 to błąd uszkodzona tylna lewa koronka
51 z manuala to FAIL SAFE RELAY OPEN OR SHORT
tak jak napisał Yard są to pochodne od 14
wymiana czujnika i kasowanie błędów powinno załatwić twój problem
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2009, 18:25
Posty: 535
Skąd: Kłodzko
Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg

Postprzez phemas » 31 mar 2011, 07:31

Mi pomogła wczoraj wymiana czujnika... Błędy same sie wykasowały i pogasły kontrolki... :)
Madzia Premacy 1,8 '01
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 sie 2009, 08:06
Posty: 87
Skąd: Pułtusk/Warszawa
Auto: Premacy 1,8 KAT 2001

Postprzez Yard » 31 mar 2011, 08:13

Czasami pomaga samo wyjecie i powtórne włożenie czujnika po przeczyszczeniu.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Jasiu19 » 17 kwi 2011, 20:00

Wymiana jest prosta potrzeba tylko kilka kluczy i zdjąć koło :P.Ja natomiast pisze w innej sprawie.Wymieniłem czujnik oczywiście strona lewa tylna i tu zoonk :|. Błąd nadal wyświetla tzn raz się świeci kontrolka a raz nie świeci :/.Sprawdzałem po raz setny błędy i nadal wywala kod 14 czyli czujnik lewy tył ;/ ma ktoś jakąś rade ?.
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Yard » 17 kwi 2011, 20:49

Wymień tej czujnik.
Sprawdź oporność czujnika.
Mogłeś uszkodzić przy montażu albo kupiłeś zepsuty. Sprawdzałeś przed zamontowaniem?
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez Jasiu19 » 20 kwi 2011, 22:41

Tak sprawdzałem.Czujnika raczej nie uszkodziłem w żaden sposób.Po założeniu nowego błąd zniknął.Gdy przejechałem kilka km po dziurach nagle zapaliła się kontrolka ABSu :/.Wyjąłem czujnik ponownie i zamontowałem jeszcze raz błąd zniknął ale po czasie się pojawia :/
Forumowicz
 
Od: 3 sty 2010, 02:14
Posty: 192 (0/2)
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski
Auto: Była 626 2.0 DiTD Hachback 12.98 r
Ocenie Almera N16 2003
Mazda 3 BK (żony)

Postprzez Yard » 20 kwi 2011, 22:52

Typowe dla padającego czujnika.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Postprzez freshbratek » 3 maja 2011, 12:16

Moja mazda dołączyła właśnie do grupy aut z padającym sławnym czujnikiem ABSu. W jej przypadku kod 13 czyli prawy tył. Rozpiąłem wtyczkę – była sucha i bez śniedzi – poprostu nówka ale dla pewności psiknąłem KONTAKTEM. Wymontowałem także sam czujnik – było trochę ciężko ale WD czyni cuda:).
Czujnik oczyściłem z zabrudzeń przy pomocy zwykłej bawełnianej szmatki umoczonej w DENATURACIE.
Po zmontowaniu wszystkiego auto posiada ABS bez restartu kompa i kasowaniu błędów.
Mam nadzieję że przyczyną było zabrudzenie czujnika a nie jego kończący się żywot. Mazda ma w końcu 10 lat.

Obrazek

Obrazek

Obrazek


zdjęcia brudnego czujnika brak;/ – spieszyło mi się
Ostatnio edytowano 3 maja 2011, 12:46 przez freshbratek, łącznie edytowano 2 razy
Uważaj mam Mazde i nie zawaham się jej użyć !!!!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 lut 2008, 16:45
Posty: 351
Skąd: wawa
Auto: 323F BJ 2.0 TDVI 2001

Postprzez Yard » 3 maja 2011, 12:29

freshbratek napisał(a):bez restartu kompa i kasowaniu błędów.

Nie jest to potrzebne jeśli wszystko działa prawidłowo tak jak u ciebie.
Moderator
 
Od: 13 mar 2004, 22:32
Posty: 3015 (61/37)

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy